قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا به ادعای مدیرعامل سایپا

ادعای باورنکردنی مدیر عامل سایپا در مورد قیمت شاهین و کوئیک در ونزوئلا و روسیه

مدیرعامل سایپا اخیراً به مسئله صادرات کوئیک و شاهین پرداخت و ادعایی بحث‌برانگیز درباره قیمت این دو محصول تولید داخل در ونزوئلا و روسیه مطرح کرد.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به‌تازگی اظهاراتی جالب توجه درباره تولید و کیفیت محصولات این شرکت داشت. وی همچنین به مسئله ورود به بازار جهانی و صادرات محصولاتشان پرداخت و قیمت‌هایی را برای شاهین و کوئیک در روسیه و ونزوئلا مطرح کرد که احتمالاً بحث‌برانگیز باشند.

قیمت بحث‌برانگیز کوئیک و شاهین در ونزوئلا و روسیه به ادعای مدیرعامل سایپا

قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا به ادعای مدیرعامل سایپا

محمدعلی تیموری به این نکته اشاره کرد که سایپا سال قبل موفق به تولید روزانه 1050 دستگاه شده بود که 92 درصد از مجموع تولید به‌دلیل وجود نواقص، به پارکینگ فرستاده می‌شد. به‌عبارتی دیگر، 87 هزار خودرو ناقص با متوسط یک سال و نیم در پارکینگ به سر می‌بُرد. همچنین بنا به گفته او، سایپا با مشکلاتی در زمینه کیفیت و نقدینگی مواجه بود و در واقع 17 هزار میلیارد تومان سرمایه آن در پارکینگ‌ها باقی مانده بود.

تیموری سپس اظهار داشت که سایپا حالا به تولید روزانه 2222 دستگاه دست پیدا کرده و در راستای ادامه حیات با موانع کنونی، باید «اقتصاد مقاومتی» در پیش بگیرند و از هزینه‌های خرید بکاهند؛ به‌همین خاطر طی سال قبل توانسته‌اند 2500 میلیارد تومان از مجموع خرید خود را بدون تغییر منبع کاهش بدهند. وی معتقد است که می‌توان با افزایش کیفیت، قیمت کمتر خرید.

قیمت کوئیک و شاهین در روسیه و ونزوئلا به ادعای مدیرعامل سایپا

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا به قیمت خودرو شاهین و کوئیک هم پرداخته است. وی می‌گوید که اکنون استقبال از شاهین، سدان جدید ساخته شده مبتنی بر پلتفرم تویوتا یاریس، افزایش پیدا کرده است. همچنین بر خلاف گذشته مردم به نمایندگی‌ها به‌دلیل کیفیت نامطلوب خودرو خود مراجعه نمی‌کنند. به ادعای او، شاهین با قیمت 11 هزار دلار در کارخانه به روسیه فروخته می‌شود و در بازار این کشور با قیمت نهایی 19 هزار دلار به عرضه می‌رسد.

علاوه بر این، تیموری مدعی شد که سایپا هاچ بک کوئیک را با قیمت 7 هزار دلار در کارخانه به ونزوئلا می‌فروشد و ضمن این، رقم 3 هزار دلار هزینه حمل و نقل و 4 هزار دلار از سوی گمرک دولت ونزوئلا اخذ می‌شود. در نهایت، کوئیک با قیمت 15 هزار و 200 دلار در ونزوئلا در دسترس قرار می‌گیرد. وی با استناد به تجربه صادرات کوئیک و شاهین به ونزوئلا و روسیه اظهار داشت که امکان عرضه این خودروها در بازارهای جهان و دریافت مبلغ به دلار وجود دارد.

نظر شما کاربران گجت نیوز درباره قیمت شاهین و کوئیک در روسیه و ونزوئلا به ادعای مدیرعامل سایپا چیست؟