بازی ایکس باکس 360

5 بازی جذاب ایکس باکس 360 که هنوز هم ارزش بازی کردن دارند

در اینجا به معرفی تعدادی از جذاب‌ترین بازی های ایکس باکس 360 می‌پردازیم که پس از گذشت این همه سال، هنوز هم ارزش تجربه کردن دارند!

نبرد میان کنسول‌های بازی نسل هفتم، یکی از فراموش‌نشدنی‌ترین جدال‌ها در تاریخ تکنولوژی و ویدیوگیم بود.

در سه طرف این مبارزه، کنسول‌های ایکس باکس 360 مایکروسافت، پلی استیشن 3 سونی و نینتندو Wii حضور داشتند.

علیرغم این که Xbox 360 از لحاظ آمار و ارقام، نبرد را به سونی و نینتندو واگذار کرد، اما موفق به ثبت رکوردهای فراوانی شد. این کنسول، فروشی 84 میلیون نسخه‌ای را به ثبت رساند و تبدیل به سودآورترین کنسول بازی آمریکایی شد.

علاوه بر این، مجموعه گسترده و جذاب بازی‌های این کنسول در کنار طراحی فوق‌العاده کاربرپسند ایکس باکس لایو و دسته‌های خوش‌ساخت، ایکس باکس 360 را به یک کنسول ماندگار در تاریخ تبدیل کرد.

این کنسول در طول حیاتش پذیرای عناوین فوق‌العاده‌ای بود؛ بازی‌هایی که حتی تا به امروز هم ارزش خود را از دست نداده و هنوز هم جذابیت‌های فراوانی برای علاقمندان دارند.

برخی از این بازی‌ها چنان جذاب هستند که گیمرهای نسل هشتم و نهم همچنان در حال تجربه نسخه‌های ریمستر شده یا اوریجینال آن‌ها هستند و ساعت‌ها وقت خود را صرف تجربه آن‌ها می‌کنند.

بازی های جذاب و لذت‌بخش ایکس باکس 360

در ادامه قصد داریم به معرفی 5 بازی به‌یادماندنی ایکس باکس 360 بپردازیم که حتی هنوز هم می‌توان از تجربه آن‌ها لذت برد.

بایوشاک

بازی بایوشاک

بازی بایوشاک در سال 2007 به‌عنوان دنباله‌ای معنوی برای بازی کلاسیک و محبوب System Shock روانه بازار شد. این عنوان به خاطر گیم پلی روایی و داستان‌محور کم‌نقصش به عنوان یکی از بهترین بازی‌های تاریخ شناخته می‌شود.

گیم پلی شوتر اول شخص BioShock بسیار درگیرکننده بوده و ترکیبی از اسلحه‌های سنتی و قابلیت‌های عجیب و غریبی به نام پلازمیدهاست. پلازمیدها در حقیقت سلاح‌هایی ژنتیکی هستند که به افراد اجازه می‌دهند از کف دستشان آتش یا الکتریسیته پرتاب کرده یا به قابلیت‌هایی باورنکردنی دست پیدا کنند!

با این وجود این گیم پلی فوق‌العاده، جذاب‌ترین بخش بازی، بی‌شک داستان آن است.

از لحظه‌ای که پا در محیط به ظاهر پرزرق و برق بازی می‌گذارید، در و دیوار شهر روایت‌کننده ماجراهای شگفت‌انگیز گذشته Rapture و سقوط آن از یک آرمانشهر به یک ویرانه زیر دریاست.

البته که قصد لو دادن داستان بازی را نداریم؛ اما همین کافی‌ست که بدانید پیچش داستانی انتهای این بازی، پس از گذشت بیش از پانزده سال، هنوز هم یکی از هوشمندانه‌ترین نمونه‌ها در تاریخ بازی‌های ویدیویی به شمار رفته و الهام‌بخش بسیاری بازی‌های محبوب شده است.

این داستان‌سرایی به‌حدی درگیرکننده انجام شده که فیلمی از ماجراهای این بازی در حال ساخت است.

البته حتی اگر به داستان بازی هم علاقمند نباشید، قطعا می‌توانید از گان پلی جذاب و روان بازی لذت ببرید. همچنین سیستم پیشرفت در بازی و ارتقای اسلحه و قابلیت‌ها نیز کاملا آشنا و سرراست طراحی شده و می‌تواند رضایت بسیاری افراد را جلب کند.

البته پایان بازی BioShock به هیچ وجه مانند System Shock باز نیست؛ اما گیم پلی و داستان آن چیزی است که حتی تا به امروز هم کمتر عنوانی توانسته به آن نزدیک شود!

بتمن: آرکهام سیتی

بازی ایکس باکس 360

پس از چندین دهه ساخت بازی‌های متوسط با اقتباس از شخصیت بتمن، در سال 2009 استودیو راکستدی، Batman: Arkham Asylum را روانه بازار کرد و سرانجام شوالیه شنل‌پوش را درگیر ماجرایی کرد که ارزش بحث کردن داشته باشد!

گیم پلی بازی، ترکیبی برنده از مخفی‌کاری رضایت‌بخش، مبارزات تن به تن دقیق و خوش‌ساخت و البته استفاده از گجت‌های مختلف و هیجان انگیز بود.

البته Arkham Asylum تنها آغازکننده مسیر درخشان فرنچایز بتمن آرکهام بود؛ در حالی که نسخه بعدی آن، Arkham City توانست به یکی از جذاب ترین بازی های ایکس باکس 360 و نسل هفتم کنسول های ویدیویی تبدیل شود.

این نسخه توانست تمامی المان‌های مثبت گیم پلی نسخه اول را به سطح بالاتری ارتقا داده و زمینه‌ساز پایان رویایی آن در نسخه Arkham Knight شود.

به بیان دقیق‌تر، تمامی عناصر مخفی‌کاری و مبارزات نسخه اول، در Arkham City هم حضور داشتند و طراحان با خلق دنیایی جهان باز، یک تجربه سندباکس باورنکردنی را هم با این بازی همراه کردند تا تجربه‌ای فراموش‌نشدنی را برای گیمرها خلق کنند.

شوالیه تاریکی این بار به تمام آرکهام دسترسی داشت و قادر بود به هر نقطه از شهر سفر کند و نقشه‌های شوم اراذل و خلافکاران شهر را نقش بر آب کند!

در کنار این بخش، باس فایت‌های به‌یادماندنی و حضور کاراکترهایی جذاب در دنیای کامیک‌های DC که صداپیشگی آن‌ها به عهده بازیگران سرشناس هالیوود نظیر مارک همیل (جوکر) بود، آرکهام سیتی را به جواهری در سبد بازی های کنسول های نسل هفتم تبدیل می‌کرد.

بتمن آرکهام سیتی موفق شد تقریبا تمامی جوایز بهترین بازی سال را از آن خود کند و به الگویی برای طراحی عناوین ابرقهرمانی در آینده تبدیل شود.

Left 4 Dead 2

بازی Left 4 Dead 2

نسل هفتم کنسول های ویدیویی را باید دوران درخشش کمپانی Valve در بازی‌سازی برای کنسول‌ها بود؛ چرا که در این دوره، پیش از این که Valve تمام تمرکز خود را معطوف ساخت Dota 2 برای PC کند، شاهد ساخت عناوین فوق‌العاده‌ای از سوی این کمپانی برای کنسول‌ها بودیم.

یکی از این بازی های جذاب، Left 4 Dead 2 بود که در سال 2009 روانه بازار شد. این اتفاق درحالی رخ می‌داد که نسخه اول بازی تنها یک سال قبل از آن منتشر شده بود و بسیاری هواداران معتقد بودند یک سال، زمان کمی برای ساخت یک دنباله به شمار می‌رفت!

با این وجود Valve توانست مثل همیشه با جادوی خود، تغییراتی هوشمندانه در نسخه اول بازی ایجاد کند و Left 4 Dead 2 را به یکی از خاطره‌انگیزترین بازی های ایکس باکس 360 تبدیل کند.

شما در این بازی می‌توانستید در نقش یکی از بازماندگان قرار بگیرید و از شهر فرار کنید یا این که در تیمی از زامبی‌های خطرناک از فرار انسان‌ها از شهر خودداری کنید!

در هریک از این دو صورت، Left 4 Dead 2 تجربه مالتی پلیر نابی ارائه کرد که میلیون‌ها گیمر را به سمت خود کشید و ساعت‌ها سرگرمی را برای آن‌ها فراهم کرد.

البته سرورهای بازی اکنون به اندازه قبل فعال نیستند؛ اما همچنان افراد فراوانی در سرتاسر دنیا طرفدار دوآتشه این بازی به شمار رفته و با عرضه مادهای مختلف سعی در زنده نگه داشتن این بازی شگفت‌انگیز دارند.

Fallout: New Vegas

بازی ایکس باکس 360

نخستین واکشن جامعه گیمرها به رونمایی Fallout: New Vegas، شک و بدبینی بود!

دلیل این بود که نسخه پیشین بازی، فال اوت 3 از هر نظر عنوانی کامل بود و توانسته بود به موفقیت خیره‌کننده‌ای هم دست پیدا کند. بنابراین ساخت نسخه‌ای جدید از Fallout با استفاده از همان موتور به کار رفته در نسخه سوم، صرفا یک حربه تجاری برای کسب درآمد بیشتر به نظر می‌رسید.

با این وجود، بتسدا توانست عنوانی خلق کند که به‌عنوان نقطه اوج فرنچایز فال اوت شناخته شده و نام این مجموعه را در تاریخ جاودانه کرد.

این بازی البته به لطف طراحی فوق‌العاده نسخه‌های پیشین فال اوت، خصوصا نسخه سوم، ریشه‌های محکمی داشت. با این حال، همکاری بتسدا با استودیو Obsidian برای خلق این بازی کلید موفقیت فال اوت: نیو وگاس بود که آن را چه از حیث گیم پلی و چه داستان سرایی بالاتر از سایر نسخه‌های این مجموعه قرار می‌داد.

البته بخش‌های مهمی از گیم پلی نسخه نیو وگاس مانند کلیات گان پلی یا سیستم ارتقا در بازی از نسخه سوم امانت گرفته شده‌اند. با این حال، معرفی اسلحه‌های جدید و جذاب در بازی در کنار افزوده شدن سیستم احترام (Reputation) بسته به دسته انتخابی کاراکتر که در کنار سیستم کارمای قبلی بازی قرار می‌گرفت، توانست حس تازگی و طراوت را به گیمرها القا کند.

به‌طور کلی، Fallout: New Vegas یکی از بهترین بازی های ایکس باکس 360 است که تمام آن‌چه از یک بازی جهان باز نقش آفرینی پسا‌آخرزمانی انتظار دارید را در اختیارتان قرار داده و هنوز هم عنوان کاملی به شمار می‌رود.

Dead Rising 2

بازی ایکس باکس 360

بازی Dead Rising که در سال 2006 به بازار عرضه شده بود، تجربه‌ای آزمایشی از یک دنیای جهان باز با محوریت نابود کردن دسته‌های مختلف زامبی‌ها بود که تفاوت‌هایی کلیدی با سایر عناوین مشابه داشت.

به عنوان مثال، جهان گسترده بازی از همان اوایل بازی در اختیار گیمرها قرار داشت و تنها محدودیت، زمان بازی بود که سبک گیم پلی جدیدی را به این ژانر تزریق کرده بود.

نسخه دوم این بازی، Dead Rising 2، در سال 2010 منتشر شد و دقیقا همان‌چیزی بود که یک دنباله جذاب باید باشد!

دد رایزینگ 2 جهانی بزرگ‌تر و بسیار متنوع‌تر را پیش روی کاربران قرار می‌داد و دسته‌های جدید و متعددی از زامبی‌ها را نیز معرفی کرد که گیمرها باید با استفاده از ترکیب‌های شگفت‌انگیز اسلحه‌ها و ابزارآلات مختلف آن‌ها را قلع و قمع می‌کردند.

نسخه دوم از هر لحاظ سرتر از نسخه اول بود و با ارائه جهان گسترده‌تر، باس فایت‌های جذاب‌تر و پیشرفت در تمام جنبه‌ها توانست توازنی منطقی بین یک بازی اکشن جدی و خنده‌دار برقرار کند!

حتی پس از به پایان رساندن Dead Rising 2 دنیایی از محتوا پیش روی شما قرار دارد؛ به‌طوری که در هر نقطه‌ای از شهر Fortune City، ماجراجویی جدید و جذابی در انتظارتان خواهد بود.