فناوری پردازش در لبه شبکه همراه اول

فناوری پردازش در لبه شبکه همراه اول با پیاده‌سازی یک بازی محبوب رونمایی شد

در جریان نمایشگاه الکامپ 1402، فناوری پردازش در لبه شبکه همراه اول (MEC) روی شبکه این اپراتور تلفن همراه و با پیاده‌سازی یک بازی محبوب برای عموم رونمایی شد.

همراه اول در جریان نمایشگاه الکامپ 2023 از فناوری پردازش در لبه شبکه MEC رونمایی کرد. این فناوری، زیرساخت مناسبی برای بهبود تجربه کاربری با پردازش ترافیک نزدیک‌تر به کاربر محسوب می‌شود که کاهش تاخیر و افزایش پهنای باند را به‌همراه دارد. فناوری پردازش در لبه شبکه همراه اول روی شبکه این اپراتور تلفن همراه و با پیاده‌سازی یک بازی محبوب برای عموم رونمایی شده است و یکی از ستون‌های آماده‌سازی شبکه ارتباطی برای حرکت به سمت فناوری نسل پنجم به‌شمار می‌رود.

بیشتر سرویس‌های مبتنی بر این فناوری از نوع محتوایی و تعاملی هستند که با اتکا به معماری متفاوت و انجام پردازش در لبه شبکه، تجربه‌های بسیار بهتری را در استفاده از فناوری‌های نسل نوین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اپراتور همراه اول در جریان نمایشگاه الکامپ 2023، این فناوری را با اجرا روی یک بازی کامپیوتری به‌معرض نمایش گذاشت. این بازی برای قابل درک بودن توانایی‌های فناوری مذکور، روی دو حالت پردازش توسط MEC و پردازش در حالت عادی پیاده‌سازی شد و بازدیدکنندگان توانستند از نزدیک در سالن 35 نمایشگاه بین‌المللی تهران، تفاوت در کیفیت اجرای هر دو حالت را مشاهده کنند.

فناوری پردازش در لبه شبکه همراه اول چیست؟

محاسبات لبه با دسترسی چند گانه، موسوم به MEC، به نوعی معماری شبکه گفته می‌شود که قابلیت‌های رایانش ابری و محیطی برای ارائه خدمات پیشرفته ارتباطی را در لبه شبکه در دسترس قرار می‌دهد. راه‌اندازی MEC موجب کاهش تاخیر، اطمینان از عملکرد کارآمد شبکه و ارائه خدمات و بهبود تجربه مشتری می‌شود. محاسبات لبه با دسترسی چندگانه که به‌عنوان محاسبات لبه تلفن همراه شناخته می‌شود، در حال حاضر به‌طور گسترده‌ای در جهان به‌عنوان تحولی در رایانش ابری مورد استفاده قرار می‌گیرد و انجام محاسبات را به مکان فیزیکی کاربر یا همان منبع داده نزدیک می‌کند.

برای شفافیت عملکرد MEC، زمانی که یک دستگاه به آنتن 4G شبکه تلفن همراه اتصال می‌یابد، بیشتر برنامه‌های کاربردی تلفن همراه در مرکز داده‌های بزرگ و داخلی دورتر از کاربر نهایی قرار دارند. بنابراین محاسبات لبه با دسترسی چندگانه، به ارائه‌دهنده سرویس‌های محتوایی و گیم اجازه می‌دهد تا سرویس خود را با کیفیت بسیار بالاتر و تاخیر پایین‌تر به کاربران خود ارائه دهند.

این فناوری از سرویس‌های محتوایی و گیم که توسط تولیدکنندگان داخلی توسعه می‌یابند، پشتیبانی می‌کند و می‌تواند سرویس‌های بسیار پیشرفته را برای صنایع مختلف مثل کارخانه‌ها و بیمارستا‌ن‌ها که در پی هوشمندسازی هستند، ارائه دهد. همراه اول که اپراتوری پیشرو در حوزه تلفن همراه و دیجیتال شناخته می‌شود، در حال حاضر می‌تواند این بستر و سرویس را برای توسعه‌دهندگان محتوا و بازی و همچنین مشتریان تجاری بزرگ فراهم کند.

گفتنی است نمایشگاه بین‌المللی الکامپ 2023 از روز چهارم تیرماه افتتاح شد و امروز هشتم تیرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران به پایان رسید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*