ایسوس زنفون 10

ایسوس زنفون 10 معرفی شد؛ یک گوشی کوچک اما قدرتمند و پر امکانات

گوشی Asus Zenfone 10 – ایسوس زنفون 10 یک پرچمدار جمع و جور با صفحه نمایش 5.9 اینچی است که از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و حداکثر 16 گیگ رم بهره می‌برد.

ایسوس شب گذشته نسل جدید از پرچمداران جمع و جور سری Zenfone خود را به‌طور رسمی معرفی کرد. ایسوس زنفون 10 علیرغم شباهت فراوانی که از نظر ظاهری به نسل قبلی خود دارد، بهبودها و بهینه‌سازی‌های فراوانی را در زنفون 9 اعمال کرده و به یک پرچمدار تمام عیار تبدیل شده است.

در ادامه به معرفی بیشتر این گوشی جذاب خواهیم پرداخت.

ایسوس زنفون 10؛ پرچمدار جمع و جور اندرویدی با قابلیت‌های جذاب

ایسوس زنفون 10

ایسوس نسل جدید گوشی های پرچمدار خود را به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 و حداکثر 16 گیگ رم مجهز کرده که 15 درصد عملکرد پردازشی بهتر، 20 درصد عملکرد بهتر در گیمینگ و از همه مهم‌تر، 15 درصد مصرف انرژی پایین‌تری در مقایسه با زنفون 9 دارد.

به این ترتیب، شارژدهی باتری 4300 میلی آمپر ساعتی این گوشی حدود 13 درصد بیشتر از قبل خواهد بود.

همچنین یکی از مهم‌ترین گلایه‌های کاربران زنفون 9، نبود شارژ بیسیم در این گوشی بود که ایسوس در نسل جدید، سعی در رفع آن کرده و Zenfone 10 را به یک شارژ بیسیم 15 واتی Qi مجهز نموده است.

صفحه نمایش Asus Zenfone 10 اندازه‌ای 5.9 اینچی داشته و از پانل‌هایی امولد با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل بهره می‌برد. البته نرخ بازیابی پانل به کار رفته در این گوشی 144 هرتز است که در مقایسه با نسل قبل، بالاتر است.

البته این نرخ رفرش بالاتر صرفا برای انجام بازی‌های موبایل مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ بنابراین در اکثر مواقع، صفحه نمایش این گوشی همان نرخ رفرش آشنای 120 هرتزی را ارائه خواهد کرد.

گوشی Asus Zenfone 10

اندازه 5.9 اینچی صفحه نمایش ایسوس زنفون 10 آن را به یکی از معدود پرچمداران زیر 6 اینچی بازار تبدیل کرده که طرفداران خاص خود را دارد.

صفحه نمایش این گوشی همچنین حداکثر روشنایی 1100 نیت داشته و توسط لایه محافظ گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود.

در مقایسه با قسمت جلو، تغییرات بیشتری در قاب پشتی این گوشی انجام شده است. با این وجود، شباهت قسمت پشت زنفون 10 با زنفون 9 نیز غیرقابل انکار است.

سیستم دوربین Asus Zenfone 10

ایسوس زنفون 10

ماژول دوربین به کار رفته در زنفون 10 پیشرفت‌های مهمی در مقایسه با نسل قبل داشته. در وهله اول، دوربین اصلی این گوشی از یک حسگر 50 مگاپیکسلی 1/1.56 اینچی بهره می‌برد که یک لنز 24 میلیمتری f/1.9 روی آن قرار گرفته است.

ایسوس همچنین نسل دوم گیمبال شش جهته هیبریدی خود را بر روی این دوربین سوار کرده تا تصاویر، با حداقل لرزش به ثبت برسند.

در کنار این حسگر اصلی، یک دوربین فوق عریض 12 مگاپیکسلی در قسمت پشت و یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی هم در ایسوس زنفون 10 به کار رفته‌اند.

البته هر دوی این دوربین‌ها فاقد قابلیت فوکوس خودکار هستند؛ اما ایسوس قول داده سیستم دوربین جدید، عملکرد بسیار بهتری در تصویربرداری در شب خواهد داشت.

ایسوس زنفون 10

با توجه به عملکرد بسیار خوب گیمبال به کار رفته در Zenfone 9، می‌توان انتظار داشت که عملکرد نسل دوم آن هم فوق‌العاده باشد.

این گیمبال به کمک یک ژیروسکوپ، تکان‌های دوربین را حس کرده و به‌طور خودکار لرزشگیرهای الکترونیکی و نوری را فعال می‌کند تا تصاویر فاقد هرگونه لرزش باشند.

در این خصوص، لرزشگیر الکترونیکی این ماژول دوربین بسته به تصویری که قصد ثبت کردنش را دارید، میدان دید را تنظیم کرده و در صورت لزوم میزان بزرگنمایی را به‌گونه‌ای تغییر می‌دهد که لرزش تصویر به حداقل برسد.

گیمبال گوشی Asus Zenfone 10

ایسوس زنفون 10 همچنین از این گیمبال جذابش برای فعال‌سازی مد مسیر نور (Light Trail Mode) بهره می‌برد. این مد به کاربر امکان می‌دهد که از نورهای ترافیک، گرافیتی‌های نوری و سایر تصاویری که نیازمند اکسپوژر طولانی هستند، عکس گرفته و منظره‌های بصری جذابی خلق کند.

سایر جزئیات و قیمت

جعبه Asus Zenfone 10 رویکردی کاملا سازگار با طبیعت داشته و کاملا از کاغذ بازیافت شده ساخته شده است. همچنین در طراحی این جعبه هیچ گونه چسبی استفاده نشده است.

بعلاوه، درون این جعبه نیز شاهد تعبیه کابل یو اس بی، شارژر 30 واتی و یک قاب محافظ برای گوشی هستیم.

جعبه Asus Zenfone 9

شروع قیمت این گوشی از 800 یورو برای مدل پایه مجهز به 8 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی خواهد بود.‌ دو برابر کردن حافظه، قیمت دستگاه را به 850 یورو افزایش خواهد داد و نسخه 16/256 این گوشی قیمتی 930 یورویی خواهد داشت.

علاوه بر این، مدل فوق‌العاده 16/512 این گوشی هم در ادامه روانه بازار خواهد شد؛ هرچند که در خصوص قیمت آن هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*