فراری SF90 اسپایدر و استراداله نسخه XX

فراری SF90 اسپایدر و استراداله نسخه XX معرفی شدند؛ 1016 اسب بخار ناقابل!

فراری رسماً نسخه XX مدل‌های اسپایدر و استراداله سوپرکار SF90 را معرفی کرد. این نسخه ویژه تولید محدود توان تولید قدرت 1016 اسب بخار را دارد.

فراری SF90 سوپرکاری هیبرید است که جزو محصولات جدیدتر این خودروساز ایتالیایی در نظر گرفته می‌شود و چند روز قبل، فراری رسماً از نسخه XX برای مدل‌های اسپایدر و استراداله آن رونمایی کرد. پیش از این، خودروهای سری XX فراری صرفاً برای پیست عرضه می‌شدند ولی SF90 این قاعده را دستخوش تغییر کرده است. البته همچنان تعداد محدودی از نسخه XX این خودرو سوپر اسپرت در دسترس قرار می‌گیرد؛ 799 دستگاه برای مدل استراداله و 599 دستگاه برای مدل اسپایدر (کانورتیبل).

معرفی نسخه‌های XX فراری SF90 اسپایدر و استراداله

طراحی نمای بیرونی و فضای داخلی

همان‌طور که انتظار می‌رود، نسخه های XX فراری SF90 اسپایدر و استراداله طراحی تهاجمی‌تری دارند. اسپلیتر بزرگ ناحیه جلو، جریان هوای زیادی را زیر این سوپرکار تولید می‌کند تا سپس زیربدنه بازطراحی شده از آن بهره بگیرد. بنا به اعلام فراری، این نسخه XX قادر به تولید بیش از 45 کیلوگرم داون‌فورس بیشتر نسبت به نسخه استاندارد در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت است. هرچند خود نسخه استاندارد این سوپرکار فراری هم خروجی بزرگی در قسمت کاپوت دارد، در نسخه XX دو منفذ در مرکز و دو منفذ در طرفین دماغه قرار داده شده است.

کابین فراری SF90 اسپایدر و استراداله نسخه XX

همچنین روی هر کدام از گلگیرهای جلو و عقب، سه منفذ آبشش‌مانند جا گرفته‌اند و روی کاور پیشرانه هم دو ورودی دیگر دیده می‌شوند. پس از این‌ها در ناحیه عقب بال ثابت به چشم می‌آید؛ بنا به گفته فراری، این اولین خودرو جاده‌ای آن از F50 به بعد است که چنین بالی را به‌صورت استاندارد دارد. این خودروساز ایتالیایی همچنین اظهار داشته است که با اصلاحات صورت گرفته در بدنه SF90 اکنون این خودرو سوپر اسپرت باید بتواند 530 کیلوگرم داون‌فورس در سرعت 250 کیلومتر بر ساعت تولید کند.

علی‌رغم تغییرات متعدد در نمای بیرونی و مشخصات فنی، فراری برای کابین SF90 اسپایدر و استراداله نسخه XX به چند تغییر جزئی بسنده کرده است. این نسخه سوپرکار فراری داشبورد از جنس آلکانتارا، تریم فیبر کربن در نقاط مختلف، صندلی‌های تک‌قسمتی و دسته دنده جلوتر دارد. البته با اتصال قسمت‌های بالایی و پایینی صندلی‌ها به واسطه تریمی کِشی، سرنشینان می‌توانند پشتی خود را تنظیم کنند.

مشخصات فنی فراری SF90 اسپایدر و استراداله XX

فراری SF90 اسپایدر و استراداله نسخه XX

فراری SF90 اسپایدر و استراداله نسخه XX هر دو برای تامین قوای محرکه خود کماکان از همان پیشرانه هیبرید متشکل از یک موتور 4 لیتری V8 توئین توربو و 3 موتور الکتریکی بهره می‌برند. از 3 موتور الکتریکی مذکور، 2 موتور در محور جلو و 1 موتور بین پیشرانه و گیربکس تعبیه شده است. مجموع خروجی این پیشرانه در نسخه XX به 1016 اسب بخار می‌رسد که افزایشی جزئی نسبت به خروجی 986 اسب بخاری نسخه استاندارد SF90 استراداله به حساب می‌آید.

فراری SF90 اسپایدر و استراداله نسخه XX

به‌طور دقیق‌تر، موتور 8 سیلندر مذکور 786 اسب بخار قدرت تولید می‌کند، درحالی که در نسخه استاندارد قدرت تولیدی آن برابر با 769 اسب بخار است. 3 موتور الکتریکی این پیشرانه هیبرید هم که پیش‌تر می‌توانستند مجموعاً 217 اسب بخار قدرت تولید کنند، حالا توانایی تولید قدرت 229 اسب بخار را دارند. هر دو مدل اسپایدر و استراداله این خودرو سوپر اسپرت فراری می‌توانند ظرف فقط 2.3 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرند. سقف سرعت آن‌ها هم 356 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. در واقع باید بدانید که سوپرکار SF90 بین سریع‌ترین خودروهای تاریخ فراری جا دارد.

فراری SF90 اسپایدر و استراداله نسخه XX

برای تامین انرژی قوای محرکه الکتریکی در فراری SF90 اسپایدر و استراداله XX همچنان باتری 7.9 کیلووات ساعتی به کار گرفته شده و در حالت تمام الکتریکی، این سوپرکار قابلیت پیمایش مسافت 25 کیلومتر با یک بار شارژ را دارد. ضمن اینکه حداکثر سرعت در حالت الکتریکی مثل گذشته همان 135 کیلومتر بر ساعت خواهد بود. انتقال نیرو محرکه هم همچنان بر عهده یک گیربکس دوکلاچه 8 سرعته قرار دارد و در کنار این، با اعمال تغییرات نرم‌افزاری، اکنون با تغییر دنده صدایی به گوش می‌رسد که به صدای اگزوز هنگام برداشتن پا از پدال گاز در دور موتور بالا شباهت دارد.

سوپرکار اس اف 90 نسخه ایکس ایکس

پیاده‌سازی پیستون‌های جدید، نوع مشخص ساخت و شکل‌دهی به محفظه احتراق و حذف سیستم هوای ثانویه برای کاهش 3.5 کیلوگرمی وزن پیشرانه برخی از تغییرات صورت گرفته توسط مهندسان فراری برای فراری SF90 استراداله و اسپایدر نسخه XX بر شمرده می‌شوند. حتی در نتیجه جابه‌جایی اجزا، راننده می‌تواند بیشتر از قبل صدای گوش‌نواز پیشرانه قدرتمند سوپرکار خود را بشنود.

کابین سوپرکار اس اف 90 نسخه ایکس ایکس

سیستم ترمز استراداله XX هم به‌خاطر تغییراتی نظیر بازطراحی کالیپرهای جلو، خنک‌کاری بهتر و افزایش قطر دیسک‌های عقب از 360 به 390 میلی‌متر، نسبت به قبل بهبود پیدا کرده است. حتی کنترلر ABS EVO همگام با سنسور 6W-CDS برای برآورد سرعت خودرو و احتساب میزان مناسب نیرو ترمز کار می‌کند تا پروسه ترمز برای راننده هرچه راحت‌تر و ایمن‌تر شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*