دسته ایکس باکس گوشی اندرویدی آیفون

چگونه دسته بازی ایکس باکس را به آیفون و گوشی های اندرویدی متصل کنیم؟

در ادامه این متن روش اتصال دسته ایکس باکس به آیفون و گوشی های اندرویدی را آموزش خواهیم داد. برای این کار، دسته شما باید به فرستنده بلوتوث مجهز باشد.

ظرافت‌های فوق‌العاده طراحی دسته ایکس باکس در کنار تبلیغات حرفه‌ای مایکروسافت باعث شده که دسته های جدید ایکس باکس به‌عنوان یکی از بهترین نمونه‌های حاضر در بازار شناخته شوند.

این دسته‌ها علاوه بر این که بسیار راحت و خوش‌دست طراحی شده‌اند، تقریبا قادرند به تمامی دستگاه‌های مخصوص اجرای بازی‌های ویدیویی متصل شوند.

طبیعتا بهترین تجربه کاربری دسته‌های ایکس باکس، زمانی خواهد بود که آن‌ها را به کنسول‌های ایکس باکس یا کامپیوترهای گیمینگ ویندوز متصل کنید؛ چرا که این دسته‌ها اساسا برای استفاده در همین کنسول‌ها ساخته شده‌اند.

با این وجود، علاقمندان می‌توانند دسته ایکس باکس را تقریبا به تمامی گوشی های هوشمند مدرن نیز متصل کنند.

در سال‌های اخیر، پلتفرم‌های موبایل به لطف انتشار نسخه موبایل بازی‌های مهمی چون فورتنایت و حضور سرویس‌هایی مثل ایکس باکس گیم پس بر روی آن‌ها، شهرت فراوانی یافته و نزد بسیاری گیمرها محبوب شده‌اند. بنابراین کمپانی‌های مطرح حوزه بازی‌سازی هم به‌تدریج سرمایه‌گذاری خود بر روی این پلتفرم‌ها را آغاز کردند.

در میان شرکت‌های مطرح این حوزه، مایکروسافت پررنگ‌ترین حضور را بر روی پلتفرم‌های موبایل داشته و ضمن ارائه خدمات ابری و سرویس اشتراکی ایکس باکس گیم پس خود، امکان اتصال دسته ایکس باکس به گوشی های اندرویدی و آیفون را هم فراهم کرده است.

آیا همه دسته های ایکس باکس قادر به اتصال به آیفون و گوشی های اندرویدی هستند؟

کنترلر Xbox

در این خصوص البته بد نیست بدانید که تمامی دسته های ایکس باکس قادر به اتصال به گوشی های موبایل نیستند!

مهم‌ترین فاکتور اثرگذار در این خصوص، فرستنده بلوتوث است که در برخی دسته‌ها حاضر بوده و در بعضی دیگر، خیر!

از زمان عرضه کنسول ایکس باکس وان اس در سال 2016، تمامی دسته‌های تولید شده توسط مایکروسافت (اعم از دسته‌های ایکس باکس وان و ایکس باکس سری ایکس | اس) به فرستنده بلوتوث مجهز هستند. بنابراین در صورتی که یکی از این دسته‌های جدیدتر را در اختیار دارید، می‌توانید آن‌ها را به گوشی های موبایل متصل کنید.

از طرف دیگر، در صورتی که تاریخ ساخت دسته شما قبل از سال 2016 باشد، احتمال عدم حضور فرستنده بلوتوث در این دسته‌ها بیشتر است.

یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای تشخیص این که دسته شما از فرستنده بلوتوث برخوردار است یا خیر، چک کردن لوگوی ایکس باکس در بالای آن است.

در صورتی که لایه پلاستیکی دور لوگوی ایکس باکس در یک دسته، هم‌رنگ و هم‌جنس دیگر قسمت‌های دسته باشد، آن دسته دارای فرستنده بلوتوث است. در غیر این صورت، دسته مورد بحث از فرستنده بلوتوث بی‌بهره بوده و قادر به اتصال به کامپیوتر و گوشی های موبایل نیست.

از سوی دیگر، دسته‌هایی که توسط سیم به کنسول متصل می‌شوند نیز طبیعتا فاقد فرستنده بلوتوث هستند.

پس از این که از پشتیبانی دسته خود از بلوتوث مطمئن شدید، می‌توانید به‌سادگی آن را به دستگاه‌های اندرویدی یا آیفون متصل کنید.

در ادامه این متن، سعی داریم روش اتصال دسته ایکس باکس به آیفون یا گوشی های اندرویدی را آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

در گجت نیوز بخوانید:

آموزش اتصال دسته ایکس باکس به تمام گجت های ویندوزی

چگونه دسته ایکس باکس را به یک گوشی اندرویدی متصل کنیم؟

دسته ایکس باکس گوشی اندرویدی آیفون

با وجود این که دستگاه‌های اندرویدی به هیچ وجه توسط مایکروسافت تولید نشده‌اند، اما ماهیت متن باز سیستم عامل اندروید، آن را با بسیاری اکسسوری‌های خارجی سازگار می‌کند.

در صورتی که دسته شما از فرستنده بلوتوث بهره‌مند باشد و بلوتوث گوشی خود را روشن کرده باشید، می‌توانید به‌سادگی این دو را به هم متصل کنید.

مراحل اتصال دسته ایکس باکس به دستگاه‌های اندرویدی به‌صورت زیر است:

  • کلید ایکس باکس بالای دسته خود را فشرده و پایین نگه دارید تا چراغ اطراف آن روشن شده و به حالت چشمک زدن درآید.
  • کلید کوچک و گرد اتصال (Connect) را از قسمت بالای دسته فشار دهید تا چشمک زدن دور علامت ایکس باکس تندتر شود. در این شرایط، دسته در حالت اتصال (Pair Mode) قرار دارد.
  • اپلیکیشن تنظیمات (Settings) را روی گوشی اندرویدی خود باز کنید.
  • بر روی گزینه دستگاه‌های متصل (Connected Devices) ضربه بزنید تا لیست دستگاه‌هایی که از طریق بلوتوث به دستگاه شما متصل شده‌اند را مشاهده کنید.
  • گزینه Pair new Device را انتخاب کنید.
  • پس از این مرحله، گوشی شما جستجو برای پیدا کردن سیگنال‌های بلوتوث را آغاز می‌کند.
  • در لیستی که نمایش داده می‌شود، نام دسته را پیدا کرده و آن را انتخاب کنید.

دقت کنید که بسته به برند سازنده گوشی اندرویدی شما، بخش تنظیمات بلوتوث ممکن است در بخش‌های مختلفی حضور داشته باشد. بنابراین در قسمت تنظیمات، عبارت Bluetooth را تایپ کنید تا بتوانید این تنظیمات را سریعتر پیدا کنید.

در صورتی که پس از روشن کردن دسته ایکس باکس، رنگ ناحیه اطراف لوگوی ایکس باکس ثابت شود، یعنی دسته به دستگاه دیگری مثل ایکس باکس یا PC متصل شده است!

دقت کنید که هر دسته ایکس باکس قادر است در آن واحد تنها به یک دستگاه متصل شود.

به منظور ریست کردن اتصال بلوتوث دسته، لازم است بار دیگر کلید گرد و کوچک Connect در بالای دسته را فشار دهید تا وضعیت نور اطراف لوگو به‌صورت چشمک‌زدن درآمده و بتوانید آن را به دستگاهی دیگر متصل کنید.

مراحل اتصال دسته Xbox به آیفون

iPhone کنترلر Xbox

بر کسی پوشیده نیست که دستگاه‌های مختلف اپل و مایکروسافت سازگاری چندانی با یکدیگر نداشته و این دو کمپانی، تمایلی به عرضه اکسسوری برای دستگاه‌های یکدیگر ندارند.

با این وجود، ظاهرا این بار این دو شرکت بزرگ به تعامل قابل قبولی در زمینه سازگاری دسته ایکس باکس و آیفون رسیده‌اند؛ چرا که در صورتی که یک آیفون مجهز به سیستم عامل iOS 13 یا بالاتر در اختیار داشته باشید، می‌توانید به‌راحتی یک دسته ایکس باکس را از طریق بلوتوث به آن متصل کنید.

روش انجام این کار به صورت زیر است:

  • مطابق قبل، دسته ایکس باکس را روشن کنید تا چراغ اطراف لوگوی Xbox به‌صورت چشمک‌زن درآید.
  • کلید گرد و کوچک Connect در بالای دسته را فشار دهید تا چشمک زدن چراغ، تندتر شود. در این حالت، دسته در حالت اتصال قرار می‌گیرد.
  • وارد قسمت تنظیمات گوشی آیفون خود شوید.
  • منوی بلوتوث را روشن کنید.
  • آیفون شما به‌طور خودکار شروع به اسکن فرستنده‌های بلوتوث مجاور کرده و دستگاه‌های حاضر را در بخش Other Devices نمایش می‌دهد.
  • پس از این که نام دسته ایکس باکس را در این لیست مشاهده کردید، بر روی نام آن ضربه بزنید تا دسته ایکس باکس به آیفون متصل شود.

البته علیرغم این که آیفون قادر است به‌راحتی به دسته ایکس باکس متصل شود، اما تمامی بازی‌های آیفون با این دسته سازگار نیستند.

بنابراین ضروری است که پیش از دانلود هر بازی از اپ استور، صفحه مربوط به آن را مطالعه کنید تا مطمئن شوید دسته ایکس باکس توسط آن پشتیبانی می‌شود.

چه زمانی می‌توان دسته های ایکس باکس را به آیفون یا گوشی های اندرویدی متصل کرد؟

دسته ایکس باکس گوشی اندرویدی آیفون

اکثر بازی‌های موبایلی مدرن با هدف استفاده از سیستم کنترل لمسی خود گوشی‌ها طراحی و ساخته شده‌اند و نه دسته‌ها! بنابراین در این بازی‌ها نمی‌توان از دسته ایکس باکس یا هیچ اکسسوری دیگری بهره برد.

با این وجود، سازندگان برخی عناوین سرشناس‌تر نظیر فورتنایت یا پابجی، نسخه‌های موبایل عناوین خود را با انواع دسته‌های بازی سازگار کرده‌اند تا گیمرها صرفنظر از این که روی کدام پلتفرم به تجربه بازی می‌پردازند، گیم پلی یکسان و باکیفیتی را تجربه کنند.

از سوی دیگر، سرویس‌هایی که امکان استریم بازی بر روی کنسول‌ها را فراهم می‌کنند (مثل ایکس باکس گیم پس یا اپل آرکید) عموما به‌طور پیش‌فرض قادر به پشتیبانی از دسته های ایکس باکس و سایر دسته‌ها هستند.

البته اگر دسته در اختیار نداشته باشید، همچنان می‌توانید با استفاده از سیستم‌های کنترل لمسی نه‌چندان جذاب به تجربه این بازی‌های استریم شده بپردازید؛ اما استفاده از دسته های ایکس باکس در این بازی‌ها، لذت دوچندانی را به کاربر القا خواهد کرد.

بنابراین در صورتی که قصد دارید از یکی از سرویس‌های اشتراکی استریم بازی بر روی گوشی اندرویدی یا آیفون خود استفاده کنید، فراموش نکنید که بهترین تجربه آن با یک دسته ایکس باکس خواهد بود!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*