کیا پیکانتو مدل 2024

کیا پیکانتو مدل 2024 معرفی شد؛ هاچ بک دوست‌داشتنی با طراحی به‌روز شده

کمپانی کیا از مدل 2024 هاچبک پیکانتو – KIA Picanto 2024 با طراحی جدید و قابلیت‌های ایمنی و رفاهی گسترده رونمایی کرد. در ادامه به بررسی مشخصات و قابلیت‌های این اتومبیل جذاب می‌پردازیم.

در سال‌های اخیر، اشتیاق فراوانی به خرید اتومبیل‌های کراس اوور و شاسی بلند در بازار ایجاد شده و همین مساله باعث شده بازار خودروهای جمع و جور (کلاس A) در بسیاری نقاط دنیا از جمله اروپا کساد شود!

با این وجود، هنوز برندهایی هستند که ترجیح می‌دهند محصولاتی در این کلاس را روانه بازار کرده و در اختیار مشتریان قرار دهند. به‌عنوان مثال، تویوتا یکی از این کمپانی‌هاست که به‌تازگی خودروی آیگو ایکس (Aygo X) را به بازار عرضه کرده است.

در این میان، کمپانی کره‌ای کیا هم با معرفی نسل جدید از خودروهای هاچ بک پیکانتو سعی کرده حضور دوباره در بازار خودروهای هاچبک و اقتصادی را تجربه کند.

به‌تازگی تصاویری از تریم GT خودروی کیا پیکانتو مدل 2024 منتشر شده که حاکی از تغییرات عمده در طراحی آن است. این تغییرات البته بیشتر مربوط به قسمت بیرونی آن هستند و کابین آن حداقل تغییرات ممکن را نسبت به قبل تجربه کرده است.

طراحی ظاهری و مشخصات فنی کیا پیکانتو مدل 2024

نمای ظاهری گران‌ترین و پرامکانات‌ترین مدل از Kia Picanto 2023 حاکی از طراحی پیچیده و تغییرات گسترده آن در مقایسه با نسل پیشین است.

کیا در طراحی قسمت جلوی پیکانتو، مشخصا از خودروی نیرو (KIA Niro) الهام گرفته تا ظاهری تهاجمی به این دستگاه ببخشد. چراغ‌های جلوی این اتومبیل، به‌صورت عمودی روی سر هم چیده شده‌اند و نواری از لامپ‌های ال ای دی در قسمت بالای آن‌ها، چراغ‌های چپ و راست را به هم متصل کرده است.

طراحی قسمت پشت دستگاه نیز مشابه با قسمت جلو است و در آن شاهد اتصال چراغ‌های چپ و راست دستگاه از طریق نورپردازی جذاب Picanto 2024 هستیم.

سپر جلوی مدل GT کیا پیکانتو مدل 2024 طراحی پیچیده‌ای داشته و تشکیل‌شده از تعداد زیادی ورودی و تخلخل است که به مدرن و تهاجمی‌تر شدن ظاهر آن کمک فراوانی کرده‌اند. البته انتظار می‌رود تریم‌های ارزان‌تر این خودرو طراحی ساده‌تری در قسمت جلو داشته باشند.

از سوی دیگر، دیفیوزر اگزوز منحصربفرد پشت این اتومبیل نیز تکمیل‌کننده طراحی اسپرت آن است؛ هرچند به نظر نمی‌رسد کیا قصد داشته باشد این اتومبیل را واقعا در کلاس هاچبک‌های اسپرت قرار دهد و بنابراین، به‌جز ظاهر، نمی‌توان از کیا پیکانتو مدل 2024 انتظار مشخصات اسپرت داشت!

علاوه بر این، اندازه رینگ این اتومبیل از چهارده اینچ آغاز خواهد شد. با این وجود، مدل‌های گران‌تر آن اندازه رینگ 15 یا 16 اینچی خواهند داشت. علاقمندان، همچنین می‌توانند در ازای پرداخت مبلغی بیشتر، مدل سانروف دار این خودرو را نیز سفارش دهند.

کیا پیکانتو مدل 2024

بر خلاف تغییرات عمده بیرون دستگاه، مدل 2024 کیا پیکانتو با تغییراتی جزیی، اما کلیدی نسبت به نسل قبل روبرو شده است.

کیا از یک صفحه نمایش لمسی 8 اینچی در این دستگاه استفاده کرده و بخشی جداگانه را هم برای تنظیم مواردی چون دما و تهویه تعبیه کرده است.

پیکانتو 2024 همچنین از یک فرمان کف تخت بهره برده و به قابلیت‌هایی نظیر گرم کردن فرمان مجهز است که در کمتر خودروی هاچبکی شاهد حضورشان هستیم.

البته این خودرو همچنان از یک گیربکس پنج سرعته دستی بهره خواهد برد. بنابراین پدال کلاچ، در این اتومبیل حضور خواهد داشت!

اطلاعات دقیقی در خصوص پیشرانه به کار رفته در Kia Picanto 2024 در دست نیست. با این وجود می‌دانیم که این اتومبیل قطعا به موتورهای بنزینی تنفس طبیعی سه سیلند 1 و 1.2 لیتری مجهز بوده و از سیستم انتقال قدرت دستی اتوماتیک‌شده (AMT) بهره خواهد برد.

مهندسین کیا همچنین با انجام بهینه‌سازی‌هایی در طراحی این خودرو، سعی کرده‌اند آن را به محصولی بهینه‌تر و کم‌مصرف‌تر از قبل تبدیل کنند.

کیا پیکانتو مدل 2024 همچنین علیرغم اندازه کوچکی که دارد، پر از قابلیت‌های ایمنی مختلف مانند پایش نقطه کور، ترمز اضطراری خودکار، دستیار تعویض لاین و هشدارهای متعدد به راننده است.

بد نیست بدانید که کمپانی خواهر کیا، یعنی هیوندای نیز از دیگر کمپانی‌هایی‌ست که قصد رها کردن بازار محصولات هاچبک سبک را ندارد!

هیوندای به‌تازگی اعلام کرده که نسل جدید خودروهای هاچبک i10 خود را تا پایان امسال روانه بازار خواهد کرد. علاوه بر این، اتومبیل سوپرمینی i20 و هاچبک جمع و جور i30 نیز همچنان در سبد محصولات هیوندای حضور خواهند داشت. به‌طور مشابه، کیا نیز خودروهای Rio و Creed را تا پایان سال به علاقمندان ارائه خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*