ارزش لاشه خودروهای فرسوده

ارزش لاشه خودروهای فرسوده اعلام شد

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت ماشین های فرسوده میزان ارزش لاشه خودروهای فرسوده در سال 1402 را اعلام کرد.

محمد حیدری پاشاکی، مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط ماشین های فرسوده عنوان کرد برندگان طرح جایگزینی ماشین های فرسوده با مراجعه به ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط ماشین های فرسوده به آدرس nnhk.ir می‌توانند فرایند ثبت نام را انجام دهند. متقاضیان پس از این‌که در این سایت ثبت نام و مرکز اقساط مورد نظر خود را به‌همراه خودرو انتخاب کردند، باید برای ارائه مدارک، تحویل و اسقاط خودرو به مراکز اسقاط مراجعه کنند.

مدیر اجرایی ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط ماشین های فرسوده در ادامه گفته‌های خود بیان کرد مراکز اسقاط وظیفه دارند بعد از این‌که خودرو متقاضیان را اسقاط کردند، ارزش لاشه خودرو را به حساب مالکان واریز کنند. همچنین عدم واریز وجه لاشه خودرو به حساب مالک خودرو فرسوده به‌عنوان تخلف تلقی می‌شود و مالکان باید شکایت خود را از طریق سامانه 124 ثبت کنند.

اعلام ارزش لاشه خودروهای فرسوده

رئیس انجمن صنفی کارفرمایی مراکز اسقاط و بازیافت ماشین های فرسوده عنوان کرد ستاد نوسازی ناوگان و ماشین های فرسوده تعیین ارزش لاشه خودرو فرسوده را به انجمن صنفی مراکز اسقاط واگذار کرده که طبق جلسه‌های کارشناسی تصمیم بر آن شد نیمی از ارزش لاشه برای مراکز اقساط و نیمی دیگر در اختیار صاحبان خودروهای فرسوده قرار بگیرد. از این رو با کسر هزینه‌های اسقاط، بین 5 تا 8 میلیون تومان بابت ارزش لاشه به مالکان پرداخت می‌شود.