آپدیت آی او اس 17 برای گوشی های آیفون

کدام مدل‌های آیفون قرار نیست آپدیت آی او اس 17 را دریافت کنند و چرا؟

اپل قرار نیست آپدیت آی او اس 17 – iOS 17 را برای این گوشی‌ها منتشر کند. اما بد نیست اگر نام گوشی شما هم در این فهرست حضور دارد، علتش را بدانید.

منتظر آپدیت آی او اس 17 اپل هستید؟ باید بدانید که همه کاربران آیفون قرار نیست این بروزرسانی را دریافت کنند. هر ساله تعدادی از مدل‌های آیفون از فهرست دریافت‌کنندگان آپدیت‌های iOS حذف می‌شوند و امسال نیز از این قاعده مستثنی نخواهد بود. نسخه بعدی آی او اس پیشرفت‌های چشمگیری خواهد داشت و مطمئنا می‌خواهید بدانید که آیا شما هم می‌توانید آن‌ها را تجربه کنید یا خیر. به خصوص اگر صاحب آیفون‌های قدیمی‌تر اپل باشید.

ما در اینجا به شما خواهیم گفت که کدام مدل‌های آیفون دیگر نمی‌توانند آپدیت iOS 17 را دریافت کنند و اگر هم نمی‌کنند، علتش چیست.

کدام آیفون‌ها با آپدیت آی او اس 17 ملاقات نخواهند کرد؟

آیفون ۸، ۸ پلاس و آیفون ایکس، برجسته‌ترین گوشی‌هایی هستند که بروزرسانی بزرگ بعدی iOS را دریافت نخواهند کرد. هر سه این گوشی‌ها برای قبل از سال ۲۰۱۷ هستند و بدیهیست که اپل بخواهد روی اسم آن‌ها خط قرمز بکشد.

آپدیت آی او اس 17 برای گوشی آیفون ایکس و آیفون ۸

اما خوشبختانه گوشی‌های آیفون XS و XS Max و همینطور XR چون برای سال ۲۰۱۷ به بعد هستند، قادر به دریافت بروزرسانی آی او اس ۱۷ هستند. از دیگر گوشی‌های خوش‌شانس این لیست باید به آیفون SE مدل ۲۰۲۰ و ۲۰۲۲، آیفون ۱۱، ۱۲، ۱۳ و البته ۱۴ اشاره کرد.

چرا اپل پشتیبانی از گوشی‌های قدیمی‌اش را قطع می‌کند؟

این یک سنت قدیمی است که اپل هر ساله تعدادی از گوشی‌های قدیمی خودش را از فهرست دریافت‌کنندگان بروزرسانی‌ها کنار می‌گذارد. همه گوشی‌های اپل معمولا حداکثر برای مدت ۵ سال بروزرسانی‌ها را دریافت می‌کنند.

بنابراین با توجه به اینکه عرضه آیفون‌های نام‌برده به پیش از سال ۲۰۱۷ بازمی‌گردد، بدیهیست که دیگر مهلت استفاده آن‌ها از پشتیبانی‌های اپل تمام شود. همین اتفاق در سال‌های گذشته برای دیگر گوشی‌های اپل نیز رخ داد. به‌طور مثال مدل‌های قدیمی‌تر از آیفون ۸ آپدیت آی او اس ۱۶ را دریافت نکردند و هیچگاه آپدیت آی او اس ۱۵ برای مدل‌های قدیمی‌تر از آیفون ۷ ارسال نشد.

آپدیت آی او اس 17 برای گوشی های آیفون

اپل این کار را به‌خاطر عملکرد بهینه گوشی‌های قدیمی خودش انجام می‌دهد. در واقع، آیفون‌های قدیمی‌تر به‌خاطر پردازنده خود نمی‌توانند از تمام مزیت‌ها و امکانات آپدیت آی او اس 17 استفاده کنند. پردازش تمام امکانات این نسخه نیازمند سخت افزار قدرتمندتری است که تراشه‌های A11 Bionic و قبل از آن، از پسش برنمی‌آیند. حتی تراشه عصبی آیفون ایکس هم برای استفاده از این امکانات کافی نیست.

همه این‌ها یعنی اگر صاحب آیفون ایکس به قبل هستید، دیگر وقت آن رسیده به‌فکر ارتقا و تعویض گوشی خود با یک مدل جدیدتر باشید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*