کره فضایی

دانشمند هاروارد: کره‌های فلزی غیرعادی که از اقیانوس بیرون کشیده شده‌اند، فناوری بیگانه هستند

به نظر می‌رسد این روزها با گسترش کاوش‌ها در سیاره‌های مختلف و مطالعات درباره فرازمینی‌ها در سیاره‌مان، اطلاعات بیشتری درباره بیگانگان در حال انتشار باشد. تازه‌ترین خبر درباره فعالیت بیگانگان در زمین،‌ مربوط به اظهار نظر دانشمند هاروارد درباره کره‌های فلزی در اقیانوس‌ها است.

به تازگی یک دانشمند برجسته دانشگاه هاروارد که در حوزه پیدا کردن فرازمینی‌ها فعال است ۵۰ کره فلزی در اقیانوس پیدا کرده است. او باور دارد این کره‌های کوچک توسط بیگانگان در اقیانوس‌های زمین رها شده‌اند اما دیگر دانشمندان درباره این اظهار نظر شبهه‌هایی دارند.

برای بیش از یک دهه در اقیانوس‌های سیاره ما گوی‌های کوچک مغناطیسی پیدا شده‌اند که بسیاری از دانشمندان درباره آن‌ها اطلاعات زیادی ندارند. این گوی‌ها بیشتر در اقیانوس آرام پیدا شده‌اند و حالا تازه‌ترین بررسی‌ها نشان می‌دهند کره‌های فلزی کوچک، می‌توانند از طرف موجودات فرازمینی باشند.

ماجرای کره‌های فلزی غیرعادی اقیانوس آرام چیست؟

در سال ۲۰۱۴ میلادی بود که یک گوی آتشین بر فراز آسمان کشور پاپوا گینه نو دیده شد. تکنولوژی‌ها و حسگرهای ایالات متحده که در منطقه حاضر بودند، سرعت حدودی این گوی را بیش از ۱۷۷ هزار کیلومتر بر ساعت تخمین زدند! مرکز مطالعات اجسام نزدیک به زمین در ناسا هم سقوط این گوی را تشخیص داد و سرعت آن را تایید کرد. این شهاب شنگ در نهایت در ۸۵ کیلومتری سواحل اقیانوس آرام سقوط کرد و از هم پاشیده شد.

شهاب سنگ

مبنای اصلی تحقیقات دانشمند دانشگاه هاروارد، شهاب سنگی است که در سال ۲۰۱۴ میلادی با سرعتی باورنکردنی وارد جو سیاره ما شد. برخی باور دارند منشا این شهاب‌سنگ خارج از منظومه شمسی است.

آوی لوب، یک اخترفیزیکدان در دانشگاه هاروارد است که این روزها تحقیقات خود را به این شهاب‌سنگ‌ و گوی‌های پیدا شده در اقیانوس آرام اختصاص داده است. لوب بر اساس سرعت و مسیر ورود این شی به زمین، به این نتیجه رسید با یک یادگاری از منظومه ستاره‌ای دیگری سر و کار داریم. طبق گفته‌های او در مصاحبه‌ای که با دیلی بیست انجام داده،‌ برخی از اجسام ورودی به سیاره زمین شامل تکنوسیژاتورهای بیگانه هستند. این یعنی در آن‌ها، ردپایی از فناوری‌های توسعه‌داده شده توسط موجوداتی غیر از انسان‌ها دیده می‌شود.

این اولین بار نیست که دانشمند دانشگاه هاروارد چنین فرضیه‌هایی را مطرح می‌کند. او در گذشته هم بارها اعلام کرده بود که سیاره ما مورد بازدید بیگانه‌ها قرار گرفته است. پنج سال پیش او به همراه یکی دیگر از محققان دانشگاه هاروارد اعلام کردند که یک کاوشگر بیگانه که شباهت‌هایی به یک بادبان سبک دارد به سیاره ما سر زده است. در جوامع علمی این دانشمند مخالفان و موافقان زیادی دارد.

یک مولتی میلیونر از تحقیقات درباره گوی‌های فلزی حمایت می‌کند

چارلز هاسکینسون، یک مولتی میلیونر ارزهای دیجیتال است که حالا می‌خواهد از تحقیقات لوب درباره شهاب سنگ IM1 که در سال ۲۰۱۴ وارد جو زمین شد حمایت کند. در تحقیقات لوب بیش از ۵۰ گوی مغناطیسی پیدا شدند که جنس آن‌ها آهن، منزیم و تیتانیوم است. برخی باور دارند گوی‌ها تکه‌هایی از شهاب‌سنگ مذکور هستند اما لوب باور دارد این گوی‌ها غیرعادی به نظر می‌رسد. میزان نیکل موجود در این گوی‌ها به شدت کم است؛ این در حالی است که نیکل یکی از مهم‌ترین اجزای تشکیل‌دهنده شهاب‌سنگ‌ها است.

این دانشمند هاروارد، تحقیقات فعلی خود را جذاب‌ترین تحقیقات دوران کاری‌اش توصیف می‌کند. با این که تحقیقات او توجه‌های زیادی را به خود جلب کرده اما دیگر دانشمندان خیلی برای حرف‌های او ارزشی قائل نیستند و باور دارند بسیاری از گوی‌های پیدا شده حتی مربوط به شهاب‌سنگ سال ۲۰۱۴ نیستند.

گوی‌های عجیب احتمالا زباله باشند!

پیتر براون، متخصص شهاب‌سنگ‌شناسی در دانشگاه وسترن انتاریو در کانادا، در اظهار نظری جالب اعلام کرده است:

یک قرن است که می‌دانیم اگر یک چنگک مغناطیسی بردارید و آن را بر روی کف اقیانوس بفرستید، می‌توانید به سادگی کره‌هایی فلزی را بیرون بکشید. چنین زباله‌هایی در سراسر جهان وجود دارند و میلیون‌ها سال‌ است که از شهاب‌سنگ‌ها قطعات ریز فلز را در اقیانوس‌ها رها می‌کنند. این قطعات در کف دریا جمع شده‌اند. با در نظر گرفتن تغییر جریان‌های اقیانوسی و حرکت‌های رسوبی دریاها، در اصل غیرممکن است که بگوییم این کره‌ها به دلیل یک فعالیت بیگانگان در اقیانوس‌ها باشند.

براون همچنین به تازگی مقاله‌ای علمی را منتشر کرده که ذات شهاب‌سنگ IM1 را زیر سوال می برد. این ادعا که شهاب سنگ از خارج از منظومه شمسی ما آمده تنها به دلیل سرعت دیوانه‌کننده آن است اما او باور دارد سرعت این شهاب سنگ درست محاسبه نشده است.

شهاب سنگ

میلیون‌ها سال است شهاب سنگ‌ها وارد جو زمین می‌شوند و از در اقیانوس‌ها از خود گوی‌های فلزی به جای می‌گذارند.

او باور دارد در سرعت‌های به شدت بالا، سنسورهای دولت ایالات متحده آمریکا عملکرد خیلی دقیقی ندارند و می‌توانند سرعت را بسیار بیشتر از حد واقعی تعیین کنند. به نظر او، گزارش‌های منتشر شده درباره این شهاب سنگ و ویژگی‌های نسبت داده شده به آن کاملا علمی نیستند.

سخن پایانی

در حال حاضر دو دانشمند بزرگ باورهایی متفاوت درباره گوی‌های پیدا شده در اقیانوس‌ها دارند. یکی تصور می‌کند این گوی‌ها از سیاره‌ای دیگر آمده‌اند و دیگری باور دارد برای میلیون‌ها سال به دلیل وجود مواد مذاب در شهاب‌سنگ‌ها، چنین گوی‌هایی در اقیانوس‌ها وجود داشته‌اند. این دو دانشمند با دلایلی علمی به جنگ یک‌دیگر رفته‌اند و باید دید در آینده کدام یک می‌تواند حق بودن خود را ثابت کند.

نظر شما درباره این دعوای علمی چیست؟ نظرات کدام دانشمند منطقی‌تر به نظر می‌رسد؟ در بخش نظرات با خانواده بزرگ گجت نیوز همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*