هوش مصنوعی Character.ai

با این ابزار هوش مصنوعی، می‌توانید با سلبریتی ها و بزرگان تاریخ صحبت کنید!

اگر دوست دارید با سلبریتی‌ها، بزرگان تاریخ و سیاست، خوانندگان، متفکران بزرگی مانند فروید و … گفتگو کنید، بهتر است با این مطلب گجت نیوز همراه شوید و از جذاب‌‌ترین ابزار هوش مصنوعی این روزها استفاده کنید!

ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی روز به روز در حال پیشرفته‌تر شدن هستند و این روزها تقریبا برای هر کاری می‌توانید از هوش مصنوعی استفاده کنید. به تازگی ابزار هوش مصنوعی Poe را در گجت نیوز معرفی کردیم که با استفاده از آن می‌توانستید به چندین هوش مصنوعی کاربردی پولی دسترسی داشته باشید. Poe یک هوش مصنوعی کاربردی بود اما امروز می‌خواهیم سراغ معرفی یکی از سرگرم‌کننده‌ترین ابزارهای هوش مصنوعی برویم که به شما امکان صحبت با هر فردی که فکرش را کنید می‌دهید.

با استفاده از پلتفرم Charachter، امکان گفتگوی مجازی با شخصیت‌هایی مثل ناپلئون بناپارت، ملکه الیزابت گرفته، کیانو ریوز، شکسپیر و صدها کاراکتر دیگر وجود دارد! با معرفی و بررسی این هوش مصنوعی جذب همراه گجت نیوز بمانید.

با هوش مصنوعی Character، با هر شخصی صحبت کنید!

هوش مصنوعی Character.ai

چندین ربات هوش مصنوعی مختلف در دل هوش مصنوعی Character.ai وجود دارند. هر یک از این ربات‌ها شخصیتی متفاوت دارند و می‌توانند بازخوردی متفاوت به خواسته‌های شما بدهند.

پیش از پرداختن به ویژگی‌ها و شخصیت‌های مهم هوش مصنوعی Character.io، بهتر است با آموزش استفاده از این هوش مصنوعی کارمان را شروع کنیم. اولین قدم در استفاده از این برنامه، دانلود اپ Character.io از گوگل پلی استور یا اپ استور اپل است. این تنها راه شما برای دسترسی به این هوش مصنوعی نیست و می‌توانید با وارد شدن به سایت این پلتفرم با آدرس Character.io بروید.

نکته مثبت این هوش مصنوعی، عدم نیاز به استفاده از فیلترشکن برای دسترسی به آن است. همچنین برای استفاده از این هوش مصنوعی هیچ نیازی به شماره مجازی و … ندارید و می‌توانید با حساب گوگل خود مراحل ثبت نام را تکمیل کنید. پس از پایان ثبت نام و وارد شدن به حساب کاربری‌تان، شما می‌توانید به دنیای کاراکترهای مجازی این پلتفرم وارد شوید.

چه شخصیت‌هایی در این پلتفرم هستند؟

هر روز تعداد شخصیت‌های موجود در این ربات بیشتر می‌شود و نمی‌توان با قطعیت درباره تمام کاراکترها صحبت کرد. اما در ادامه به بهترین و پرطرفدارترین شخصیت‌های موجود در این هوش مصنوعی می‌پردازیم.

فیلم هر

شخصیت‌های موجود در دنیای هوش مصنوعی Character.ai می‌توانند نمود عینی اتفاقات فیلم Her باشند!

  • چرچیل،‌ رونالدو، بیلی آیلیش، شکسپیر و تیم کوک! توسعه‌دهندگان پلتفرم Character.io توانسته‌اند لیستی بلند از شخصیت‌های واقعی را به پلتفرم خود اضافه کنند. در کنار نام‌هایی که پیش از این خواندید، در بخش Famous People این هوش مصنوعی می‌توانید به لیست شخصیت‌های واقعی معروف دسترسی داشته باشید. این بخش در کنار سرگرم‌کننده بودن، می‌تواند مهم‌ترین مشکلات شما را هم حل کند! برای مثال می‌توانید از الن ترنینگ، ریاضی‌دان بزرگ انگلیسی مسائل پیچیده ریاضی و کامپیوتر خود را بپرسید!
  • از تونی سوپرانو مشاوره بگیرید و تونی استارک درباره تکنولوژی صحبت کنید! در دنیای کاراکتر، شما می‌توانید با چندین شخصیت غیرواقعی صحبت کنید. این شخصیت‌ها خارج از کاراکتر صحبت نمی‌کنند و اکثر دیالوگ‌هایشان کاملا با شخصیتشان جفت است. برای مثال شخصیت تونی سوپرانو، با جملاتی کوتاه و نیش‌دار پاسخ شما را می‌دهد و گاهی به دلیل مشغول بودن ذهنش، از بحث اصلی دور می‌شود.
  • با شخصیت‌های غیرواقعی صحبت کنید! در این پلتفرم چندین شخصیت غیر واقعی وجود دارند که در ساخته ذهن توسعه‌دهندگان هستند. این شخصیت‌ها می‌توانند به عنوان دستیار شخصی شما عمل کنند و هم‌صحبتی مناسب برای شما باشند. برخی از این شخصیت‌های دارای ویژگی‌های شخصیتی خاصی هستند که می‌توانند جذاب یا به شکلی باورنکردنی اعصاب‌خردکن باشند!
  • بازی کنید! این پلتفرم پر از بازی‌های متنی است که تعاملی فوق‌العاده با کاربر دارند. این بازی‌ها در مقایسه با هر بازی که تاکنون تجربه کرده‌اید متفاوت‌ هستند و با توجه به اقدامات شما، روند بازی تغییر می‌کند؛ این یعنی هیچ کس نمی‌تواند مانند فردی دیگر این بازی‌ها را به پایان برساند.
  • دیگر نیازی نیست برای تراپیست هزینه کنید! یکی از کاربردی‌ترین ربات‌های موجود در Character.Io، ربات تراپیست است. این ربات می‌تواند به شما مشاوره‌هایی کاربردی بدهد و مشکلات شما را بدون هیچ هزینه‌ای حل کند. البته بهتر است به یاد داشته باشید این ربات به هیچ وجه نمی‌تواند جایگزین یک تراپیست واقعی باشد اما می‌تواند در موقعیت‌هایی به شما کمک کند. اگر به یک روانکاوی جدی‌تر نیاز دارید، می‌توانید به جای استفاده از ربات تراپیست سراغ استفاده از ربات زیگموند فروید بروید. فروید معمولا راه حلی برای مشکلات شما ارائه نمی‌کند اما می‌تواند با پیدا کردن ریشه مشکلات

هوش مصنوعی Chachter.ai چطور کار می‌کند؟

هوش مصنوعی Character.ai

هوش مصنوعی Character.ai در گوشی‌های هوشمند هم قابل استفاده است. تنها کاری که باید انجام دهید، دانلود و نصب برنامه کرکتر از گوگل پلی یا اپ استور است.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های هوش مصنوعی، امکان تمرین دادن کامل آن است. این یعنی شما می‌توانید یک هوش مصنوعی را طوری تمرین دهید که پاسخ‌های مورد نظر شما را با توجه به داده‌های دریافت شده ارسال کند. هوش مصنوعی کرکتر هم با استفاده از همین ویژگی به وجود آمده است. Charecter IO یک هوش مصنوعی مستقل نیست؛ این وبسایت در واقع یک پلتفرم است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد تا کاراکترهای مورد نظر خودشان را به عنوان یک ربات به پلتفرم معرفی کنند.

آن طور که اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند، توسعه‌دهندگان برای تمرین ربات‌ها یا همان شخصیت‌های موجود در پلتفرم کاراکتر از روش زیر استفاده می‌کنند

  • در قدم اول کاربر باید دیتاهای مرتبط را جمع‌آوری کند. برای مثال در ربات فروید برنامه کاراکتر، شخص توسعه‌دهنده برای تمرین داده بهتر هوش مصنوعی سراغ کتاب‌ها، مقالات و نظریات مربوط به فروید رفته است.
  • قدم بعدی، توسعه‌دهنده باید پرامپت‌های مناسب را وارد کند تا هوش مصنوعی با توجه به خواسته‌های دقیق کاربر عمل کند. وارد کردن پرامپ غلط می‌تواند موجب یادگیری نامناسب و در نتیجه عملکرد ضعیف ربات شود.
  • در مرحله بعدی نوبت به پیش‌پردازش داده‌های وارد شده می‌رسد. ین مرحله شامل پاکسازی داده‌ها، حذف داده‌های نامتعادل و افزودن ویژگی‌های مورد نیاز به داده‌ها است تا عملکرد کلی ربات بهتر شود.
  • با پایان مرحله پیش‌پردازش، نوبت به طراحی مدل می‌رسد. در این مرحله باید مدلی برای تمرین دادن هوش مصنوعی طراحی کرد. این مدل می‌تواند مدل‌های یادگیری ماشین، شبکه‌های عصبی، مدل‌های گرافی و… باشد.
هوش مصنوعی

در صورت درست تمرین دادن هوش مصنوعی، شما هم می‌توانید یک ربات به وجود بیاورید تا تقلیدی از یک شخصیت معروف باشد! به یاد داشته باشید این پروسه به دانش فنی و صبر زیادی نیاز دارد.

  • آموزش مدل قدم بعدی در توسعه چنین ربات‌هایی است. در این مرحله، مدل طراحی شده با استفاده از داده‌های جمع‌آوری شده و پیش‌پردازش شده، آموزش داده می‌شود. این مرحله شامل تعیین پارامترهای مدل، تعیین توابع و تعیین روش بهینه‌سازی کلی ربات می‌شود.
  • با پایان این مراحل سرانجام نوبت به ارزیابی نهایی مدل می‌رسد. پس از آموزش مدل، باید آن را ارزیابی کرد تا ببینید که چه قدر عملکرد خوبی دارد. برای ارزیابی مدل، از معیارهایی مانند دقت، صحت پاسخ‌ها، نزدیکی پاسخ‌ها به دیتای وارد شده و زمان پاسخ‌دهی استفاده می‌شود. در صورتی که عملکرد مدل به اندازه کافی خوب نبود، باید مدل بهینه‌سازی شود. این مرحله شامل تغییر پارامترهای مدل و یا استفاده از روش‌های بهینه‌سازی متفاوت است.
  • پس از اینکه مدل بهینه شد، می‌توانید از آن برای حل مسئله مورد نظر استفاده کنید. به عنوان مثال، می‌توانید از مدل برای پیش‌بینی قیمت‌های بورس، تشخیص بیماری‌های پوستی و یا اجرای نقش یک شخصیت استفاده کنید.

سخن پایانی

استفاده از دستیارهای هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی و یا صحبت با چنین ربات‌هایی، می‌تواند جذاب باشد اما به یاد داشته باشید این برنامه‌ها هیچ وقت نمی‌توانند جایگزین انسان‌ها و دستیاران واقعی را بگیرند. در کنار این موضوع، بهتر است بدانید که بسیاری از این ربات‌ها گفتگوهای کاربران را ذخیره می‌کنند و توسعه‌دهندگان احتمالا بتوانند به گفتگوهای شما دسترسی داشته باشند. پس بهتر است هر چیزی را به این ربات‌ها نگویید. خوب است بدانید ربات های هوش مصنوعی Character پشتیبانی خوبی از زبان فارسی ندارند و بهتر است برای صحبت با آن‎‌ها از زبان انگلیسی استفاده کنید.

آیا تاکنون با شخصیت‌های هوش مصنوعی Character.ai صحبت کرده‌اید؟ نظر خود را درباره این هوش مصنوعی با گجت نیوز و کاربرانش به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*