رنو آرکانا 2024

رنو آرکانا مدل 2024 فیس لیفت معرفی شد؛ شاسی بلند کوپه فرانسوی با پیشرانه هیبرید

رنو آرکانا 2024 – Renault Arkana یک فیس لیفت جذب از شاسی بلند کوپه فرانسوی به شمار می‌رود که ظاهری جذاب‌تر داشته و در سه تریم مختلف به بازار عرضه خواهد شد.

خودروی رنو آرکانا که در بازارهای مختلف با نام‌هایی مثل مگان کانکوئست (Megane Conquest) یا XM3 هم شناخته می‌شود، یکی از نخستین خودروهای شاسی بلند کوپه بازار اروپا به شمار می‌رود.

اکنون، این خودرو که نخستین بار در اکتبر سال 2020 روانه بازار شد، نخستین فیس لیفت خود را دریافت کرده و با ظاهری جدیدتر و جذاب‌تر روانه بازار شده است.

خودروی آرکانا موفقیتی قابل توجه برای خودروساز فرانسوی به همراه داشته و از سال 2020 تا به امروز با فروشی حدود 163 هزار دستگاهی در اروپا و 240 هزار دستگاهی در سرتاسر دنیا روبرو شده است.

رنو آرکانا 2024؛ یک فیس لیفت جذاب فرانسوی!

طراحی

آرکانا 2024 همانند همه خودروهای اخیر رنو از لوگوی جدید این کمپانی استفاده می‌کند. همچنین بسته به تریم انتخابی، علاقمندان می‌توانند آن را در رنگ‌های مختلف با نوارهای کرومی فوق‌العاده چشم‌نواز خریداری کنند.

رنو البته در این نسل، تنها از سه تریم Evolution و Techno و Esprit Alpine استفاده کرده تا انتخاب تریم مناسب‌تر را برای علاقمندان ساده‌تر کند.

تریم اسپریت آلپاین، مدل پرچمدار فیس لیفت جدید آرکانا به شمار رفته و جانشین سری RS شده است.

از جمله قابلیت‌های انحصاری تریم Esprit Alpine می‌توان به رینگ‌های 19 اینچی دو رنگ و استفاده از لوگوی برند Alpine روی رینگ‌ها اشاره کرد. علاوه بر این، طراحی جلوپنجره این مدل نیز در مقایسه با تریم RS مدل اوریجینال آرکانا با پیشرفت‌هایی همراه شده است.

همچنین در قسمت داخل این مدل گرانقیمت نیز شاهد استفاده از رنگ‌های قرمز، سفید و آبی در طراحی هستیم.

علاوه بر این، روکش صندلی‌های این خودرو نیز از نوعی پارچه مصنوعی جدید ساخته شده‌اند که رنو آن را Eco Tep نامیده و ادعا می‌کند که 10 درصد آن با استفاده از مواد کاملا طبیعی ساخته شده است.

سیستم پیشرانه

در بخش موتور، فیس لیفت 2024 رنو آرکانا هیچ تفاوتی با نسخه اوریجینال ندارد. بنابراین همان موتورهای هیبریدی ملایم 140 یا 160 اسب بخاری که توان خود را از یک واحد 1.33 لیتری چهار سیلندر می‌گیرند، در مدل‌های مختلف این اتومبیل به کار رفته است.

مدل‌های ضعیف‌تر قادر به تولید گشتاوری 260 نیوتن متری هستند؛ در حالی که مدل‌های قدرتمندتر گشتاور 270 نیوتن متری دارند.

علاوه بر این، مدل‌های ضعیف، صفر تا صدی معادل 9.8 ثانیه دارند؛ در حالی که تریم‌های قدرتمند، سرعت صفر تا 100 کیلومتر بر ثانیه را در 9.1 ثانیه می‌پیمایند.

در کنار این مدل‌های درون‌سوز، علاقمندان به این اتومبیل همچنین می‌توانند نسخه تمام هیبریدی E-Tech از این خودرو را نیز در اختیار داشته باشند.

موتور به کار رفته در این مدل، توانی 145 اسب بخاری داشته و از یک موتور تنفس طبیعی 1.6 لیتری در کنار یک موتور الکتریکی 36 کیلوواتی با ژنراتور استارتر 15 کیلوواتی بهره خواهد برد.

رنو همچنین یک باتری 1.2 کیلووات ساعتی را در این خودروی شاسی بلند کوپه تعبیه کرده که باعث کاهش 40 درصدی مصرف سوخت این خودرو در مقایسه با مدل تمام بنزینی می‌شود.

البته مدل E-Tech کندترین شتابگیری را در میان تمامی مدل‌های رنو آرکانا 2024 در اختیار داشته و برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 10.8 ثانیه زمان نیاز دارد.

مدل تمام هیبریدی Arkana 2024 همچنین با وزن 1435 کیلوگرم، سنگین‌ترین مدل از این خودرو به شمار می‌رود. از سوی دیگر مدل‌های هیبریدی ملایم این اتومبیل، 1336 و 1347 کیلوگرم وزن خواهند داشت.

از سوی دیگر، مدل تمام هیبریدی این خودرو به سیستم انتقال قدرت اتوماتیک چند مده مجهز خواهد بود؛ در حالی که مدل‌های هیبریدی ملایم با سیستم انتقال قدرت هفت سرعته و دوکلاچه روانه بازار خواهند شد.

همچنین یکی دیگر از نکات منفی مدل E-Tech نیز کوچک‌تر شدن فضای عقب آن از 513 به 480 لیتر (در صورت پربا بودن صندلی‌های عقب) است.

رنو اعلام کرده که سفارش‌گیری برای خودروی رنو آرکانا 2024 فیس لیفت را این تابستان آغاز خواهد کرد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*