قطار شبح پوتین

نگاهی به جزئیات پنهان “قطار شبح” ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین برای سفر به نقاط مختلف روسیه از یک قطار پیشرفته و سری که با نام قطار شبح شناخته می‌شود استفاده می‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر درباره این قطار عجیب و ویژگی‌های باورنکردنی‌اش بدانید، با این مطلب گجت نیوز همراه شوید.

این موضوع که ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با استفاده از یک قطار سری که با نام قطار شبح شناخته می‌شود در روسیه سفر می‌کند دیگر یک راز بزرگ نیست و سال‌ها است مردم روسیه از آن اطلاع دارند. با این که مقامات دولت روسیه به هیچ وجه وجود این قطار را تایید نکرده‌اند اما بارها این قطار دیده شده و اطلاعات فاش شده از دل دولت این کشور، وجود این قطار را تایید می‌کنند.

سفر مقامات بالارده کشورها با وسایل نقلیه خاص به هیچ وجه موضوع عجیبی نیست و در کشورهای مختلف، وسایل نقلیه متفاوتی برای سفرهای سری مقامات در نظر گرفته شده است. این وسایل نقلیه معمولا مانند یک قلعه نظامی متحرک هستند که هیچ راهی برای نفوذ به آن‌ها وجود ندارد. پوتین با توجه به دشمنان بیشمارش، یک قطار مخوف را به عنوان وسیله نقلیه سری خود انتخاب کرده و با استفاده از آن به نقاط مختلف روسیه سفر می‌کند. این قطار فقط برای سفر نیست و پوتین گاهی اوقات جلسات مهم خود را هم در قطار شبح برگزار می‌کند.

قطار شبح خاص‌ترین وسیله نقلیه رییس جمهور روسیه است

ولادیمیر پوتین

قطار شبح ولادیمیر پوتین یکی از عجیب‌ترین و در عین حال شگفت‌انگیزترین وسایل نقلیه‌ای است که سران کشورها از آن استفاده می‌کنند.

پوتین وسایل نقلیه زیادی دارد که گل سرسبد آن‌ها یک خودرو زره‌پوش شده ۱.۷ میلیون دلاری است که می‌تواند از انفجارهای کوچک و بزرگ جان سالم به در ببرد و از پوتین در برابر حملات شیمیایی محافظت کند. تمام وسایل نقلیه پوتین فقط برای حفاظت نیستند و جت لاکچری Ilyushin Il-96 معمولا برای سفرهای گران‌قیمت او و همراهانش مورد استفاده قرار می‌گیرد. قطار شبح پوتین، عجیب‌ترین و خاص‌ترین وسیله نقلیه پوتین است که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

قطار شبح کاملا شخصی و غیرقابل شناسایی است

آن طور که گزارش‌های منتشر شده از روسیه نشان می‌دهند، یکی از مهم‌ترین دلایل استفاده پوتین از قطار شبح، عدم امکان رهگیری دقیق آن توسط دشمنان است. پس از آغاز جنگ اوکراین، پوتین علاقه بیشتری به استفاده از این قطار نشان داده و حالا بیشتر از بقیه وسایل نقلیه‌اش از آن استفاده می‌کند. استفاده از هواپیما هر چند می‌تواند کار پوتین را راحت‌تر کند اما شناسایی پروازهای مختلف حتی برای کاربران عادی اینترنت هم کار سختی نیست؛ چه برسد به سازمان‌های اطلاعاتی غربی که نفوذ بسیار زیادی در روسیه دارند.

قطار شبح پوتین

قطار پوتین در نگاه اول هیچ تفاوتی با دیگر قطارهای روسیه ندارد و شناسایی این قطار تقریبا غیرممکن است.

پوتین به شدت به امنیت خود اهمیت می‌دهد و می‌داند با یک لحظه غفلت، ممکن است جان خود را از دست بدهد. قطار شبح رییس جمهور روسیه هیچ شماره‌ای ندارد و راهی برای تشخیص آن نیست. در کنار این موضوع، زمان رفت و آمد این قطار در سیستم راه آهن روسیه ثبت نمی‌شود و قطار پوتین درست مانند یک شبح در روسیه سفر می‌کند. با توجه به تمام این موارد، تنها راه تشخیص قطار شبح در روسیه، دیدن آن است اما این روش هم با توجه به شباهت این قطار به دیگر قطارهای سیستم ریلی روسیه، تقریبا غیرممکن است.

ده‌ها میلیون دلار هزینه و بیست واگن تا دندان مسلح!

با توجه به این که روس‌ها نمی‌خواهند اطلاعات مربوط به این قطار رسانه‌ای شوند، پیدا کردن منبع دقیقی برای پیش‌بینی هزینه‌های این قطار کار آسانی نیست. با این ضعف روس‌ها در حفاظت از اطلاعات این قطار باعث شده گزارش‌های مختلفی از قطار شبح ولادیمیر پوتین رسانه‌ای شود. اگر گزارش‌های افشا شده درست باشند، قطار پوتین حداقل ۷۵ میلیون دلار هزینه روی دوش روس‌ها گذاشته است. نکته قابل توجه این است که این میزان، حداقل هزینه این قطار است و سالانه برای رسیدگی به این شبح ۲۰ واگنی، میلیون‌ها دلار هزینه می‌شود.

قطار رییس جمهور روسیه

پوتین قطار مخوف خود را تا دندان مسلح کرده و هیچ نیرویی نمی‌تواند درون این قطار به او آسیب برساند.

همان طور که مشخص است، پوتین این قطار را تا دندان مسلح کرده و به همین دلیل هر سال میلیون‌ها دلار خرج نگهداری از آن می‌شود. گزارشی که چندی پیش منتشر شد نشان می‌داد این قطار از سال ۲۰۱۴ تا به امروز، حداقل ۱۶ میلیون دلار خرج روی دست کرملین گذاشته است. همان طور که انتظار دارید، این پول را پوتین پرداخت نمی‌کند و از مالیات روس‌ها برداشته می‌شود.

اگر هزینه‌های این قطار به نظر شما زیاد است، بهتر است بدانید قطار شبح پوتین حداقل ۲۲ واگن دارد که ساختار آن‌ها به صورت کامل قابل تغییر است. برخی از این واگن‌ها برای پذیرایی مورد استفاده قرار می‌گیرند و برخی دیگر برای خوابیدن پوتین و همراهانش طراحی شده‌اند. پوتین در این قطار اتاق‌هایی مخصوص فرماندهی نیز دارد.

قطار شبح سالن ماساژ و باشگاه ورزشی دارد!

پوتین به سلامت خود اهمیت زیادی می‌دهد و سال‌ها است به صورت منظم ورزش می‌کند. او یک جودوکار نیمه‌حرفه‌ای است و مدت‌ها است تمرینات بدنسازی انجام می‌دهد. به تازگی اطلاعاتی درباره بیمارستان و باشگاه موجود در قطار شبح منتشر شده که نشان می‌دهد این وسیله نقلیه، کیلومترها از یک قطار ساده فاصله دارد و احتمالا مجهزترین قطار جهان است. نکته قابل توجه این است که پوتین در باشگاه بدنسازی موجود در قطار شبه، از تجهیزات بدنسازی برند هویست فیتنس استفاده کرده که ساخت آمریکا هستند.

باشگاه در قطار

بیشترین امکاناتی که در یک قطار دیده‌اید چه بوده؟ آیا فکر می‌کردید در یک قطار، باشگاه بدنسازی، سالن ماساژ و دستگاه‌هایی برای جلوگیری از پیری وجود داشته باشد؟

با گذشتن از واگن باشگاه قطار شبح، به کوپه‌هایی می‌رسید که سلامت پوتین در سفر را تضمین می‌کنند. رییس جمهور روسیه می‌تواند در این قطار ماساژ دریافت کند و از ماشین‌های پیشرفته‌ای که از روند پیری جلوگیری می‌کنند بهره ببرد. در کنار این موارد، پوتین یک حمام ترکی را هم در قطارش جای داده که در آن اتاق سونا، جکوزی، دوش، اسپا و … وجود دارد. آن طور که رسانه‌ها اعلام کرده‌اند، دلیل اصلی وجود این کوپه‌ها اهمیت دادن رییس جمهور روسیه به ظاهرش است.

پوتین از این قطار برای قرارهای کاری و سیاسی مهمش استفاده می‌کند

با این که بسیاری از بخش‌های این قطار به صورت کامل محافظت شده هستند اما رییس جمهور روسیه بخشی از این قطار را به قرارهای کاری و سیاسی مهمش اختصاص داده است. چندی پیش تصاویری از بخش قرارهای رسمی این قطار منتشر شد که نشان می‌داد پوتین و چند نفر دیگر دور یک میز نشسته‌اند و مشغول صحبت هستند. این بخش از قطار به دقت طراحی شده تا پوتین بتواند در هر شرایطی با افرادی که می‌خواهد در محیطی مناسب ملاقات داشته باشد. گفته می‌شود این بخش، یکی از معدود مکان‌های قطار شبح است که افرادی به جز پوتین و نزدیکانش می‌توانند به آن وارد شوند.

قرار کاری پوتین

پوتین فقط از این قطار برای سفر استفاده نمی‌کند و گاهی مهمانانش را برای مذاکره به Ghost Train می‌کشاند.

تصاویری از جلساتی که پوتین در قطار شبح برگزار کرده رسانه‌ای شده که می‌توانید یکی از آن‌ها را در بالای این صفحه ببینید. معمولا جلساتی که در این قطار برگزار می‌شوند جلسات عادی پوتین نیستند و جلسات اضطراری او و اطرافیانش در قطار شبح برگزار می‌شوند. معمولا بیشتر این جلسات رسانه‌ای نمی‌شوند تصمیمات مهم که روی سرنوشت روسیه و حتی جهان تاثیرگذار بوده‌اند، در واگن‌های این قطار گرفته شده‌اند.

تجهیزات ارتباطی و جاسوسی قطار شبح پوتین

پوتین یکی از اعضای سازمان مخوف جاسوسی اتحاد جماهیر شوروی بود و اگر در قطار ترسناک او، خبری از تجهیزات جاسوسی نبود باید تعجب می‌کردیم. همان طور که پیش از این هم گفتیم، پوتین در این قطار جلسات مهمی را برگزار می‌کند و امنیت او و همراهانش اهمیت بسیار زیادی دارد. سران دولت و ارتش روسیه بارها در این قطار حاضر شدند و به جز مواردی نادر، هیچ وقت اطلاعات مربوط به سفرهای پوتین و همراهانش در قطار شبح رسانه‌ای نشده است.

قطار شبح ولادیمیر پوتین

پیشرفته‌ترین تجهیزات جاسوسی و ارتباطی در قطار شبح وجود دارند تا پوتین بتواند بدون نیاز به پیاده شدن از قطار، کشورش را رهبری کند.

بارزترین نشانه‌های این تجهیزات به شکل گنبدهای سفیدی هستند که برای قرار گرفتن در بالای قطار ارواح و سایر وسایل حمل و نقل رسمی دولتی طراحی شده اند. این گنبدها در فیلم های عمومی منتشر شده توسط کرملین قابل مشاهده است. به گزارش سی ان ان، این گنبدها حاوی مجموعه‌ای پیچیده از آنتن های ارتباطی پیشرفته هستند و می‌توان آنها را در چندین واگن در قطار شبح که پوتین همیشه از آن استفاده می کند، پیدا کرد.

حداکثر هشت واگن از این قطار به تجهیزات جاسوسی و ارتباطی پیشرفته بهره می‌برند و پوتین حتی این امکان را دارد که در صورت وقوع یک جنگ بزرگ بدون نیاز به پیاده شدن از قطار، نیروهایش را به صورت کامل رهبری کند.

شاید این تصور به وجود بیاید که قطار شبح پوتین نمی‌تواند آن‌قدرها هم امن باشد و دشمنان می‌توانند به سادگی به آن حمله کنند اما نکته قابل توجه این است که سیستم‌های پیشرفته این قطار، می‌توانند حملات را پیش از وقوع تشخیص داده و عوامل خطرناک را شناسایی کنند. در کنار این موضوع، قطار پوتین به صورت کامل ضدگلوله است و می‌تواند از پس انفجارها نیز بربیاید.

پوتین در قطار شبح به سرگرمی‌هایش هم فکر کرده است!

تصویری که رسانه‌های روس از پوتین منتشر می‌کنند، فردی را نشان می‌دهد که همیشه در حال انجام وظایف مختلفی است که به بهبود کشورش کمک می‌کند اما واقعیت این است که او بخش مهمی از قطار شبح را به سرگرمی خودش اختصاص داده است.

قطار شبح پوتین

سیستم سرگرمی قطار پوتین شامل یک سینمای و یک بار بزرگ است تا پوتین و همراهانش بتوانند در سفر بهترین تجربه ممکن را داشته باشند.

اگرچه بسیاری از واگن‌های قطار طوری طراحی شده‌اند که به پوتین و سایر مقامات اجازه می‌دهند تا کارهای دولتی انجام دهند یا سلامت و تناسب اندام خود را حفظ کنند اما گزینه‌های تفریحی این قطار کم نیستند. قطار شبح دارای یک رستوران کاملا مجهز به همراه یک اتاق غذاخوری بزرگ و همچنین یک بار است. همچنین یک اتاق سینما وجود دارد که به مسافران امکان می دهد سریال‌های تلویزیونی و فیلم‌ها را روی یک صفحه نمایش بزرگ تماشا کنند.

اسناد فاش شده نشان می‌دهند که این سینما دارای یک سیستم سرگرمی منحصر به فرد است که پوتین در شخصی‌سازی آن تاثیر زیادی داشته است. از آنجایی که قطار مرتبا در تونل ها و زیر پل‌ها حرکت می‌کند، قطع ارتباط با سیگنال های تلویزیونی اتفاقی معمول است.. این امر پخش را قطع می‌کند و منجر به از دست رفتن بخش هایی از برنامه‌هیا در حال پخش می‌شود. با این حال، پوتین درخواست کرد که یک سیستم بافر ویژه ایجاد شود تا در صورت از بین رفتن سیگنال، پخش برنامه‌های تلویزیونی متوقف نشود. گزارش‌های منتشر شده نشان می‌دهند پوتین چندصد هزار دلار خرج واگن‌ها سرگرمی این قطار کرده است.

بیمارستان قطار شبح احتمالا از تمام بیمارستان‌هایی که دیده‌اید پیشرفته‌تر است

در سال‌های اخیر بسیاری از مردم متوجه ترس عجیب پوتین از بیماری‌ها و مرگ شده‌اند. در دوران همه‌گیری ویروس کرونا، رویترز تصاویری را منتشر کرد که نشان می‌داد پوتین سران دولت خود را مجبور کرده تا در فاصله‌ای طولانی از او بنشینند تا خطری او را تهدید نکند. در کنار این موضوع، او تمام کسانی که می‌خواستند با او جلسه داشته باشند را مجبور به گذشتن از تونل‌هایی می‌کرد تا به صورت کامل ضدعفونی شوند و هیچ ویروس و باکتری همراه با آن‌ها وارد کرملین نشود. حالا با چنین شرایطی، دلیل وجود یک بیمارستان فوق‌پیشرفته در قطار پوتین بیشتر قابل درک است.

بیمارستان پوتین در قطار

پوتین در قطارش هر تجهیزات پزشکی که فکرش را بکنید دارد تا بتواند بدون نیاز به رفتن به یک بیمارستان واقعی، بیماری‌های خود را در قطارش درمان کند.

یک مجموعه پزشکی در قطار مجهز به انواع فناوری‌های پیشرفته است که می‌تواند در مواقع اضطراری مورد استفاده قرار گیرد. این شامل چندین سیستم نظارت بر بیمار است که برای پایش موارد حیاتی به همراه یک ونتیلاتور و دفیبریلاتور طراحی شده‌اند. همه چیزهایی که می‌تواند برای درمان فردی که از یک اورژانس حاد پزشکی رنج می برد استفاده شود در این قطار وجود دارد و پوتین می‌تواند مشکلات سلامتی خود را بدون نیاز به مراجعه به بیمارستان در قطار شبح درمان کند.

متخصصان حرفه‌ای هم در این قطار حضور دارند که هر یک در یکی از حوزه‌های پزشکی تخصص دارند. جراحان خبره‌ای هم در این قطار حاضر هستند تا در سخت‌ترین شرایط در کنار رییس جمهور روسیه باشند.

سازمان FSO به امنیت قطار رسیدگی می‌کند

این واقعیت که قطار اساسا به عنوان وسیله حمل و نقل شخصی رئیس جمهور روسیه و سایر مقامات عالی رتبه در دولت روسیه عمل می کند به این معنی است که در نهایت فقط سرویس گارد فدرال روسیه قرار صلاحیت حفاظت از آن را دارد. FSO در درجه اول مسئول حفظ ایمنی و حفاظت از پوتین و دیگر شخصیت‌های مهم در داخل کشور روسیه است. تمام اجزای و قطعات قطار شبح تحت کنترل FSO قرار می‌گیرند، این یعنی تجهیزات و واگن‌های جدید قبل از شروع ساخت باید به طور خاص توسط آژانس تایید شوند.

امنیت قطار شبح

سانتی متر به سانتی متر قطار پوتین به صورت بیست و چهار ساعتی بررسی می‌شود تا مشکلی برای رییس جمهور روسیه به وجود نیاید.

گزارش ها حاکی از آن است که بررسی‌های FSO به حدی دقیق و پیچیده هستند که این سازمان حتی افراد فعال در این قطار را هم در قرنطینه‌های طولانی‌مدت نگه می‌دارد تا پیش از ورود آن‌ها به قطار، تمام عوامل خطرناک شناسایی و حذف شوند.

پوتین خطوط راه آهن را تا خانه‌اش کشیده است!

داشتن مقام قدرتمندترین مقام کشور روسیه مزایای باورنکردنی را برای ولادیمیر پوتین به همراه داشته است و او حتی در سیستم راه آهن این کشور هم دست برده است. این قطار محل توقف‌های مختلفی دارد که برخی از آن‌ها در نزدیکی خانه‌ها و ویلاهای ولادیمیر پوتین است.

توقف در نزدیکی خانه‌های پوتین در کنار ارائه راحتی بیشتر به او، به بالا رفتن امنیت پوتین نیز کمک می‌کند. ظاهرا از همان زمان که پوتین به توسعه و ساخت این قطار فکر می‌کرد، در حال ساخت خطوط راه آهن خصوصی بود که مستقیما به خانه‌اش می‌رسیدند.

راه آهن روسیه

قطار پوتین فقط در مسیرهای معمول حرکت نمی‌کند و او راه آهن روسیه را تا در خانه‌اش کشیده است.

نکته قابل توجه این است که این خطوط راه آهن خصوصی موضوع عجیبی نیستند و برخی از مردم روسیه این خطوط را به چشم دیده‌اند. بسیاری از این خطوط به تازگی ساخته شده‌اند و این طور به نظر می‌رسد که پوتین بعد از آغاز جنگ با اوکراین، بیشتر از همیشه نگران امنیتش شده است. ظاهرا این ایستگاه‌ها و خطوط آهن خصوصی در نزدیکی نوو اگارویو، سوچی و دولجی برودی هستند.

ایستگاه‌ها و خطوط آهن قطار شبخ همگی به صورت شبانه‌روزی توسط سازمان‌های اطلاعاتی روسیه رصد و مراقبت می‌شوند. هیچ فرد معمولی حتی اجازه نزدیک شدن به این ایستگاه‌ها را ندارد و وارد شدن به آن‌ها می‌تواند افراد را به مخوف‌ترین زندان‌های روسیه بفرستد.

هر چند این قطار مخوف کاربردهای دیگری هم دارد اما برخی از گزارش‌ها نشان می‌دهند استفاده اصلی پوتین از این قطار برای جا به جایی میان خانه‌هایش است.

قطار پوتین را پیدا کنید و تا آخر عمر با ترس به زندگی‌تان ادامه دهید!

هر چند بسیاری از مردم روسیه درباره قطار شبح پوتین اطلاعات زیادی دارند اما کرملین همچنان تلاش می‌کند تا این قطار را یک راز بزرگ نگه دارد. میخاییل کراتکف، یکی از افرادی بود که تلاش می‌کرد اطلاعات بیشتری درباره قطار شبح پوتین به دست آورد. او حتی مدتی به دنبال این قطار می‌رفت و توانست تصاویری از آن ثبت کند. در سال ۲۰۲۳، او به عنوان یکی از معروف‌ترین اشخاصی که درباره قطار شبح اطلاعات دقیقی دارند شناخته می‌شد.

قطار پوتین

پیدا کردن قطار ولادیمیر پوتین که با لقب شبح شناخته می‌شود رسما یک جرم نیست اما می‌تواند شما را به دردسر بیندازد!

میخاییل تا سال ۲۰۲۲ وبسایت خود که مربوط به قظار شبح بود را نگه داشت اما در این سال سرویس‌های اطلاعاتی روسیه او را تهدید کردند و برای نشان دادن قدرتشان، چت‌های او با دوستانش را برایش فرستادند. او از آن زمان تا به امروز در حال فرار است و در کشورهایی مانند هند، قزاقستان، سریلانکا و … زندگی کرده است.

سخن پایانی

قطار شبح ولادیمیر پوتین، یکی از مخوف‌ترین وسایل نقلیه در جهان است که هنوز بسیاری از رازهایش سر به مهر باقی مانده است. شایعه‌های زیادی پیرامون این قطار وجود دارد اما در این مطلب گجت نیوز ما تلاش کردیم فقط به موارد تایید شده درباره قطار پوتین بپردازیم.

نظر شما درباره قطار رییس جمهور روسیه چیست؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید و نظر خود را با ما به اشتراک بگذارید.