ناتینگ فون (2)

ناتینگ فون 1 در برابر ناتینگ فون 2؛ شش تفاوت مهم دو نسل Nothing Phone

گوشی جدید و جذاب ناتینگ فون 2 به‌تازگی رونمایی شده است. اما آیا تفاوت های آن با نسل قبلی را می‌دانید؟ آیا این گوشی ارزش خرید دارد؟ در ادامه به بررسی تفاوت‌های دو نسل از گوشی Nothing Phone خواهیم پرداخت.

گوشی ناتینگ فون 2 جدیدترین محصول کمپانی خلاق Nothing است که نسل جدید ناتینگ فون 1 به شمار رفته و چندی پیش رونمایی شد.

با نگاهی ساده به طراحی این دو گوشی، به نظر می‌رسد تفاوت این دو تنها به افزوده شدن برخی المان‌های ظاهری به نسل جدید محدود شود. در عین حال، این دو نسل از گوشی‌های ناتینگ تفاوت‌های مهمی در بخش‌های مختلف با یکدیگر دارند.

علاوه بر تفاوت‌های این دو گوشی در بخش طراحی، دیگر پیشرفت نسل دوم ناتینگ فون نسبت به نسل اول، بهبود مشخصات فنی و قرار گرفتن در رده محصولات میانرده پریمیوم است.

بنابراین اکثر مشخصات فنی Nothing Phone 2 مانند تراشه، دوربین و سایر بخش‌ها در مقایسه با نسل قبل با پیشرفت‌های قابل توجهی روبرو شده‌اند.

در ادامه این مطلب سعی داریم تمامی تفاوت‌های دو نسل از گوشی‌های ناتینگ فون را با هم بررسی کنیم. اگر به این گوشی جذاب علاقمندید، تا انتهای این متن با ما همراه باشید.

گوشی ناتینگ فون 2 چه تفاوت هایی با نسل قبلی دارد؟

تراشه؛ اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 در برابر اسنپدراگون 778G+

ناتینگ فون (2)

گوشی Nothing Phone 1 به تراشه اسنپدراگون 778G+ کوالکام مجهز بود که اگرچه قابلیت‌های فنی قابل قبولی داشت؛ اما به‌طور واضح در کلاس چیپست‌های میانرده قرار می‌گرفت.

عملکرد این تراشه برای کارهای معمولی کاملا کافی بود؛ اما در مقایسه با پرچمداران دنیای اندروید حرفی برای گفتن نداشت.

با این حال، مهندسین ناتینگ با تکیه بر موفقیت نسل اول، نسل دوم را به تراشه پرچمدار اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 مجهز کردند و آن را به محصولی در قد و قامت یک پرچمدار تبدیل نمودند.

به این ترتیب، عملکرد رابط کاربری Nothing OS 2.0 سریعتر از نسل اول بوده و اجرای اپلیکیشن‌های سنگین و بازی‌های پرجزئیات روی این گوشی به‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

در ادامه می‌توانید نتایج تست‌های انجام شده بر روی این دو گوشی را مشاهده فرمایید. همان‌طور که از جدول زیر پیداست، پیشرفت‌های نسل دوم ناتینگ فون در مقایسه با نسل اول بسیار قابل توجه است:

تستناتینگ فون 1ناتینگ فون 2
PC Mark 3.01083013025
3D Mark Wildlife Extreme7762485
Geekbench 6 تک هسته‌ای8171754
Geekbench 6 چندهسته‌ای29484504

رابط گلیف (Glyph)

گلیف Nothing Phone (2)

گلیف، نامی‌ست که کمپانی ناتینگ بر روی نورپردازی هوشمند و خلاقانه ال ای دی به کار رفته روی قاب پشتی دستگاه گذاشته است.

این بخش، در نسل جدید از گوشی‌های ناتینگ فون پیشرفت زیادی داشته است.

در وهله اول، چینش نورپردازی LED نسل دوم متفاوت از نسل اول بوده و متشکل از چندین چراغ جدا از هم خواهد بود.‌ برای مقایسه، شاهد استفاده از نوارهای نوری پیوسته در نسل اول بودیم.

به‌طور دقیق، تعداد نوارهای به کار رفته در پشت ناتینگ فون 2 برابر با شش عدد است.

البته تغییر چراغ‌های فیزیکی LED تنها تغییرات مهم Nothing Phone 2 نیستند و قابلیت‌های شخصی‌سازی نرم افزاری این سیستم نورپردازی هم دیگری موردی است که شاهد تغییر چشمگیر در آن هستیم.

کاربران ناتینگ فون 2 اکنون می‌توانند از طریق منوی Glyph Composer در رابط کاربری ناتینگ او اس 2، زنگ‌های دلخواه و سفارشی مدنظر خود را برای این گوشی طراحی کنند.

این تغییر به‌ظاهر کوچک بدون شک به مذاق کاربرانی که به کنترل بیشتر بر روی نورپردازی LED این گوشی علاقمندند، خوش خواهد آمد.

ناتینگ البته بخش Glyph Composer را به‌صورت اپلیکیشنی مجزا در اختیار کاربران ناتینگ فون 1 هم قرار داده. بنابراین قابلیت شخصی‌سازی اکنون در اختیار کاربران نسل اول این گوشی هم قرار گرفته است.

بهبود دوربین

ناتینگ فون 1 از یک ماژول دوربین کارآمد متشکل از حسگرهای 50 مگاپیکسلی عریض و فوق عریض بهره می‌برد که عملکرد قابل قبولی را ارائه می‌کرد؛ اما مجال فراوانی برای پیشرفت در برخی قسمت‌ها داشت.

کمپانی سازنده البته در نسل دوم نیز تصمیم گرفته از همین سیستم دوربین برای ناتینگ فون 2 استفاده کند. با این وجود، تفاوت های فراوانی بین نسل دوم این گوشی و نسل اول وجود دارد.

دوربین به کار رفته در Nothing Phone 2 از سنسور بهینه‌تر IMX890 سونی بهره می‌برد که به ادعای کمپانی سازنده، قادر به پردازش 4000 برابر داده‌های بیشتری در مقایسه با نسل اول است.

این مساله به آن معناست که تصاویر ثبت شده توسط نسل دوربین نسل جدید ناتینگ فون خصوصا در نور کم کیفیت بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت.

این دوریبن همچینن از قابلیت HDR پیشرفته هم بهره برده و لرزشگیری بهتری ارائه می‌کند. بعلاوه، کیفیت ضبط ویدیوها نیز در این گوشی با بهبودی چشمگیر همراه شده است.

اندازه و کیفیت صفحه نمایش

ناتینگ فون (2)

صفحه نمایش نسل اول Nothing Phone کیفیت قابل قبولی داشت؛ اما در برخی بخش‌ها نسبت به رقیبان عقب‌تر بود.

خوشبختانه ناتینگ سعی کرده با ارائه صفحه نمایش پویاتر و افزایش میزان روشنایی بخش اعظم این مشکلات را برطرف کند.

اولین تفاوت صفحه نمایش ناتینگ فون 2 با نسل قبل، افزایش اندازه صفحه نمایش از 6.55 اینچی به 6.7 اینچ است. این صفحه نمایش همچنین از پانل‌های ال ای دی LTPO بهره می‌برد و قادر است نرخ نوسازی تصاویر را به‌صورت دینامیک از 1 تا 120 هرتز تغییر دهد.

این مساله می‌تواند در بهینه‌سازی مصرف باتری کمک شایانی به شما کند.

علاوه بر این، افزایش روشنایی صفحه نمایش نیز دیگر پیشرفت مهم Nothing Phone 2 در مقایسه با نسل اول است. به‌طور دقیق، حداکثر روشنایی این صفحه نمایش برابر با 1600 نیت است؛ یعنی بیش از سه برابر بیشتر از میزان روشنایی 500 نیتی نسل اول.

عمر باتری

گوشی Nothing Phone 1 از یک باتری 4500 میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد که با هر بار شارژ، بسته به نوع استفاده، عمری حداکثر 16 ساعتی را ارائه می‌کرد.

اکنون اما در نسل دوم شاهد استفاده از یک باتری قدرتمندتر 4700 میلی آمپر ساعتی هستیم که در کنار مصرف بهینه‌تر صفحه نمایش اولد LTPO و چیپست‌های بهینه اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 می‌تواند حدودا یک روز کاربران را همراهی کند.

البته همچنان میزان مصرف باتری گوشی بسته به نوع استفاده کاربر دارد. با این حال، بر اساس بررسی‌های انجام شده، باتری این گوشی می‌تواند با مصرف معمولی شامل جابجا شدن دائمی بین اپلیکیشن‌ها، تماشای محتوای ویدیویی، گوش دادن به موزیک و حتی استفاده از گوشی به‌عنوان وای فای هات اسپات، حدودا 18 ساعت شارژدهی داشته باشد.

قیمت

دیگر تفاوت مهم ناتینگ فون 2 با نسل اول، قیمت آن است که در تمامی نسخه‌ها شاهد افزایش آن در مقایسه با نسل قبل هستیم.

قیمت مدل‌های مختلف Nothing Phone 2 به‌صورت زیر است:

  • رم 8 گیگ، حافظه داخلی 128 گیگ: 600 دلار
  • رم 12 گیگ، حافظه داخلی 256 گیگ: 700 دلار
  • رم 12 گیگ، حافظه داخلی 512 گیگ: 800 دلار

از سوی دیگر، مدل‌های مختلف Nothing Phone 1 هم قیمت‌هایی به شرح زیر دارند:

  • رم 8 گیگ، حافظه 128 گیگ: 320 دلار
  • رم 8 گیگ، حافظه 256 گیگ: 400 دلار
  • رم 12 گیگ، حافظه داخلی 256 گیگ: 525 دلار.

همان‌طور که مشاهده فرمودید، قیمت تمامی نسخه‌های ناتینگ فون 2 در مقایسه با نسل اول افزایش یافته است. این مساله البته با توجه به پیشرفت‌هایی که در بخش های مختلف این گوشی انجام شده قابل درک است.

گوشی Nothing Phone (2)

این قیمت‌گذاری البته ماهیت میانرده نسل دوم گوشی های ناتینگ فون را زیر سوال می‌برد.

با این وجود باید در نظر گرفت قیمت گوشی جدید کمپانی Nothing، با توجه به پیشرفت‌های فنی آن در مقایسه با نسل قبل، در مقایسه با سایر گوشی های میانرده پریمیوم نظیر پیکسل 7، پیکسل 7a و گلکسی اس 23 کاملا رقابتی به شمار می‌رود.

آیا ارزش دارد که ناتینگ فون 1 را به نسل دوم ارتقا دهیم؟

تصمیم این که آیا ارزش دارد گوشی Nothing Phone 1 خود را به نسل دوم ارتقا دهیم یا خیر، کاملا شخصی است. نسل دوم طبیعتا گران‌قیمت‌تر از نسل اول است؛ اما در بسیاری حوزه‌ها محصول پیشرفته‌تر و بهتری به شمار می‌رود.

در این میان، پانل ال ای دی پشتی نسل دوم هم قابلیت بسیار جذاب و جالبی به شمار می‌رود که در قیاس با قبل، کاربری گسترده‌تری پیدا کرده. با این حال، حتی اگر این قابلیت برایتان مهم نباشد، بهبودهای ایجاد شده در پردازنده، صفحه نمایش و دوربین می‌توانند عوامل اغواکننده‌ای برای خرید Nothing Phone 2 باشند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*