اپلیکیشن های بی مصرف اندروید

10 اپلیکیشن بی مصرفی که هر کاربر اندروید باید آنها را حذف کند

در این مقاله با 10 مورد از اپلیکیشن های بی مصرف اندروید آشنا خواهید شد که تنها هدف آنها مصرف باتری و اشغال فضای ذخیره سازی است و هر کاربری باید آنها را حذف کند.

به محض خرید یک گوشی هوشمند جدید، شروع به دانلود انواع برنامه‌هایی می‌کنیم که بسیاری از آنها بی‌مصرف هستند و هیچ استفاده‌ی مفیدی ندارند. در کمترین زمان، این برنامه‌ها بیشتر فضای گوشی ما را اشغال می‌کنند و هدف دیگری جز مصرف باتری و اشغال فضای ذخیره سازی ندارند.

یکی از بهترین راه‌هایی که کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند با انجام آن تجربه دیجیتالی خود را افزایش دهند، بررسی منظم تلفن‌های همراه برای اطمینان از عملکرد مطلوب است. برنامه‌های ناخواسته، بدون کاربرد و غیر ضروری می‌توانند تأثیر منفی بر عواملی مانند بهره‌وری، سرگرمی یا ارتباطات در گوشی‌های همراه داشته باشند.

با وجود برنامه‌های فراوان موجود در فروشگاه گوگل پلی، یک تلفن اندرویدی می‌تواند خیلی سریع از حجم زیاد برنامه‌ها به حد انفجار برسد. در نتیجه، می‌توان با حذف برخی برنامه‌ها به راحتی از تأثیر مخربی که آنها بر امنیت کلی دستگاه‌های اندرویدی می‌گذارند، جلوگیری کرد.

اپلیکیشن های بی مصرف اندروید

تعدادی از برنامه‌ها برای داشتن یک تجربه‌ی مفید از گوشی‌های اندرویدی، ضروری و حیاتی هستند و کاربران براساس نیازهای خود، برنامه‌های کلیدی مانند پیام‌رسان‌ها، دوربین، ساعت، تقویم و ماشین حساب را حذف نخواهند کرد. همچنین هر فردی متناسب با علایق خود تعدادی برنامه‌ی سرگرم‌کننده دارد که از آنها در اوقات فراغت خود استفاده می‌کند.

با این حال، همه برنامه‌ها ضروری نیستند و هر برنامه‌ای که امنیت تلفن را تهدید می‌کند، استفاده محدودی دارد یا باتری تلفن را تحت تأثیر قرار می‌دهد، می‌تواند کاندیدای حذف باشد. در نهایت، تشخیص اینکه چه برنامه‌هایی ضروری هستند و چه برنامه‌هایی نیستند، به عهده‌ی کاربران است، اما در اینجا با معرفی 10 مورد از اپلیکیشن های بی مصرف اندروید، ما می‌توانیم به شما در انتخاب اینکه کدام‌ یک از برنامه‌ها باید حذف شوند کمک کنیم.

اپلیکیشن های بی مصرف اندروید کدام‌اند؟

برنامه های بی مصرف اندروید

1. برنامه‌های Bloatware

اصطلاح bloatware از لحاظ لغوی به معنای ابزار بیخود است. در تلفن‌های همراه bloatware به برنامه‌هایی اطلاق می‌شود که از قبل و هنگام راه‌اندازی روی یک دستگاه اندرویدی به‌صورت پیش‌فرض نصب شده‌اند و برای اکثر کاربران کاربرد غیرضروری یا محدودی دارند.

دلیل وجود این برنامه‌ها ارائه‌ی خدمات شرکت سازنده است که کاربران را از وابستگی به برنامه‌های ساخت شرکت‌های دیگر بی‌نیاز کنند. اما نکته اینجاست که کاربران ممکن است حتی یک بار هم به آنها احتیاج نداشته باشند.

به جای بهینه‌سازی یک دستگاه، اکثر برنامه‌های bloatware به سادگی چندین گیگابایت از فضای حافظه داخلی را اشغال می‌کنند و گزینه‌های مناسبی برای حذف هستند. بسته به سازنده‌ی گوشی اندرویدی، تعداد bloatware و نحوه برچسب‌گذاری برنامه‌ها می‌تواند متفاوت باشد. این نوع برنامه‌ها ممکن است شامل نسخه‌های آزمایشی نرم‌افزارهای پولی و برنامه‌های شرکت مخابراتی باشند، اما محدود به آنها نیستند.

در حالی که برخی از تولیدکنندگان مانند گوگل و ایسوس شروع به ارائه نسخه‌های اندرویدی کرده‌اند که دارای تعداد کم، یا حتی بدون برنامه‌های از پیش نصب‌شده هستند، اما بازهم مسئولیت یافتن و حذف برنامه‌هایی که کاربران به آنها نیاز ندارند، بر عهده‌ی خود مصرف‌کننده است.

برنامه‌ های Bloatware

با حذف این برنامه‌ها فضای قابل توجهی از حافظه ذخیره‌سازی در گوشی شما آزاد می‌شود و استفاده بهتری از دستگاه اندرویدی خود خواهید داشت. بهترین راه برای انجام این کار جستجوی مدل گوشی اندرویدی شماست، زیرا چندین منبع عالی در اینترنت وجود دارد که براساس مدل گوشی شما، برنامه‌های ضروری و غیر ضروری اندروید را به درستی شناسایی کرده و برنامه‌های اضافی که باید حذف شوند را به شما پیشنهاد می‌کند.

دیگر راه‌ها برای حذف این اپلیکیشن های بی مصرف اندروید کمی پیچیده هستند. حذف برنامه‌های Bloatware با روش‌های Android Debug Bridge (ADB) و FastBoot یک روش جهانی است که می‌توان از آن برای تمیز کردن تمام دستگاه‌های اندرویدی استفاده کرد. برای حذف برنامه‌ها از این روش ابتدا دستگاه خود را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید. در کنسول کامند عبارت ADB و سپس adb shell را تایپ کنید. سپس نام بسته مورد نظر خود را با استفاده از App Inspector پیدا کرده و دستور زیر را وارد کنید.

pm uninstall –k —user <name of the package>

2. اسکنر کد QR

اسکنر کد QR

این روزها، کاربران با دستگاه‌های اندرویدی مدرن خود می‌توانند به سادگی برنامه دوربین را باز کنند، یک کد QR را بر روی صفحه نمایش خود قاب کنند و روی پیوند مرتبط با آن ضربه بزنند تا به اطلاعاتی مانند منوهای رستوران، فرم‌ها و لینک‌های پاسخ به درخواست دسترسی پیدا کنند.

با وجود این قابلیت، دیگر نیازی به نصب برنامه‌های مجزا برای اسکن کردن کد QR وجود ندارد و کاربران می‌توانند تمام برنامه‌های اضافی که به این منظور نصب کرده بودند را حذف کنند.

برنامه‌های اسکنر کد QR همچنین از جمله اپلیکیشن‌هایی هستند که در پس‌زمینه اجرا می‌شوند و باتری را خالی می‌کنند. اما بدتر از آن، همیشه این احتمال وجود دارد که یک برنامه QR Code Scanner از یک توسعه‌دهنده غیر معتبر حاوی ویروس‌ها و بدافزارهایی باشد که می‌توانند داده‌های کاربران را بدزدند و حتی اطلاعات تلفن آنها را پاک کنند.

کسانی که هنوز به یک برنامه‌ی اسکنر کد QR نیاز دارند، باید با دقت انتخاب کنند و به دانلود از منابع معتبر پایبند باشند. با این حال، از آنجایی که اکثر گوشی‌های هوشمند دارای اسنکر QR داخلی هستند، راحت‌ترین کاری که می‌توان انجام داد حذف این نوع برنامه‌ها است.

3. برنامه‌های صرفه جویی در مصرف باتری

برنامه‌ های کاهش مصرف باتری

دستگاه‌های اندرویدی دارای بهینه‌سازی داخلی باتری هستند که به کاربران امکان می‌دهد به طور مؤثر مصرف انرژی خود را مدیریت کرده و آن را محدود کنند. به این ترتیب، برنامه‌هایی مانند AccuBattery را می‌توان بلافاصله حذف کرد تا به نفع باتری گوشی باشد.

اگرچه برنامه‌های کاهش مصرف باتری ادعا می‌کنند که با مدیریت فرآیندها و برنامه‌های پس‌زمینه عمر باتری را بهبود می‌بخشند، اما اکثر این برنامه‌ها خودشان در پس‌زمینه گوشی‌های اندرویدی اجرا شده و باعث اتلاف انرژی می‌شوند.

فراتر از این دلایل واضح برای حذف برنامه‌های صرفه جویی در باتری، دلایل زیادی وجود دارد که ممکن است بخواهید تلفن‌های خود را از این برنامه‌ها خلاص کنید. برخی از برنامه‌های صرفه‌جویی باتری شامل کشنده‌های وظیفه هستند که ادعا می‌کنند فرآیندهای پس‌زمینه غیرضروری را خاتمه می‌دهند. اما این امر می‌تواند منجر به عدم عملکرد صحیح سایر برنامه‌های ضروری یا عدم تحویل سریع اعلان‌ها شود.

علاوه‌براین، همه ذخیره‌کننده‌های باتری پشتیبانی منظم دریافت نمی‌کنند و ممکن است برای نسخه فعلی اندروید شما بهینه‌سازی نشده باشند. این برای کسانی که به دنبال استفاده از قابلیت‌های ذخیره باتری گوشی خود هستند مشکل‌ساز خواهد بود.

اقدامات زیادی وجود دارد که کاربران اندروید می‌توانند برای حفظ عمر باتری انجام دهند. بنابراین نیازی به استفاده از برنامه‌های صرفه‌جویی اختصاصی باتری نیست. کاربران گوشی‌های هوشمند می‌توانند برای بهبود عملکرد باتری خود روشنایی صفحه را کاهش دهند، اعلان‌های غیر ضروری را غیرفعال کنند و برنامه‌های پس زمینه را به صورت دستی مدیریت کنند.

شارژ کردن مداوم باتری گوشی یکی دیگر از اقداماتی است که می‌تواند در دراز مدت قدرت شارژدهی را کم‌تر کند؛ زیرا برای هر باتری تعداد مشخصی چرخه شارژ تعریف می‌شود که پس از گذر از آن ممکن است شارژ کردن باعث کاهش عمر باتری شود.

4. برنامه‌های آنتی ویروس

برنامه‌ های آنتی ویروس

تلفن‌های هوشمند مانند رایانه‌های شخصی هر لحظه ممکن است ویروسی شوند، اما این بدان معنا نیست که برنامه‌های آنتی ویروس برای تلفن‌های اندرویدی ضروری هستند. در واقع، اغلب ایده خوبی برای کاربران است که برنامه‌های آنتی ویروس را از تلفن خود حذف کنند؛ زیرا اکثر دستگاه‌های اندرویدی از سپر امنیتی Google Play Protect استفاده می‌کنند، قابلیتی که به طور مرتب دستگاه را از ویروس‌ها و بدافزارها اسکن می‌کند.

این ابزار قبل از دانلود برنامه‌ها از فروشگاه گوگل پلی، به‌طور خودکار آنها را بررسی ایمنی می‌کند. بنابراین تا زمانی که برنامه‌ها از فروشگاه Google Play نصب می‌شوند و نه منابع ناشناس، خطر مواجهه با ویروس‌ها و بدافزارها در تلفن هوشمند اندرویدی شما بسیار کم است.

برنامه‌های آنتی ویروس می‌توانند کاری را انجام دهند که Google Play Protect انجام می‌دهد، اما وجود چنین برنامه‌هایی برای کاربری که از فروشگاه گوگل پلی استفاده می‌کند، اضافی است.

برخی از این برنامه‌های آنتی ویروس می‌توانند منابع فشرده باشند و ممکن است مقدار قابل توجهی از عمر باتری و قدرت پردازش را مصرف کنند. علاوه‌براین، همه برنامه‌های آنتی ویروس قابل اعتماد نیستند و ممکن است بسته به میزان بهینه‌سازی برنامه، برای نسخه فعلی تلفن هوشمند شما متفاوت عمل کنند.

این برنامه‌ها همچنین می‌توانند نگرانی‌هایی را در مورد حفظ حریم خصوصی ایجاد کنند؛ زیرا فروشندگان غیرمعتبر احتمال دارد از مجوزهای اعطا شده سوء استفاده کنند یا آنها را نادیده بگیرند که می‌تواند منجر به افشای اطلاعات شخصی شود.

تا زمانی که عادات مرور ایمن رعایت شود و کاربر هنگام نصب برنامه‌ها احتیاط کند، حذف نصب برنامه‌های آنتی ویروس شرکت‌هایی مانند Norton و McAfee بی‌خطر و قطعا ضروری خواهد بود.

5. برنامه‌های پاک‌سازی

اپلیکیشن های بی مصرف اندروید

این برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که فایل‌های ناخواسته را پاکسازی کنند، عملکرد دستگاه را بهینه کنند و فضای ذخیره‌سازی را آزاد کنند. این برنامه‌ها همچنین وظیفه‌ی پاک کردن فایل‌های کش، حذف برنامه‌های استفاده نشده، حذف گزارش تماس‌ها و تاریخچه مرور را بر عهده دارند.

اپلیکیشن CCleaner با بیش‌از 100 میلیون دانلود در فروشگاه گوگل پلی یکی از محبوب‌ترین این برنامه‌هاست. در حالی که برنامه‌هایی مانند CCleaner ممکن است در یک نگاه مفید به نظر برسند، اما از برنامه‌های ضروری برای اکثر کاربران اندروید نیستند.

امروزه، اکثر دستگاه‌های اندرویدی دارای ویژگی‌های متعددی هستند که می‌توانند آن چیزی را که برنامه‌های پاکسازی انجام می‌دهند، تقلید یا جایگزین کنند. علاوه‌براین، ممکن است یک خطر امنیتی هنگام استفاده از یک برنامه پاکسازی وجود داشته باشد. در مورد CCleaner، این برنامه در گذشته با مشکلات امنیتی روبرو شده است؛ زیرا در سال 2022 هک شده بود تا بدافزار را بین کاربران ناآگاه توزیع کند.

حذف برنامه‌های پاک‌سازی همچنین می‌تواند عملکرد باتری را تا حد زیادی بهبود بخشد. چنین برنامه‌هایی به گونه‌ای طراحی شده‌اند که در پس‌زمینه اجرا شوند تا از دستگاه به بهترین شکل پشتیبانی کنند، در حالی که به تدریج عمر باتری را کم می‌کنند. بنابراین، خطر و معایب استفاده از برنامه‌هایی مانند CCleaner در دستگاه‌های اندرویدی بیشتر از مزایای آنهاست.

در نتیجه از آنجایی که پاکسازی گوشی معمولاً می‌تواند از طریق تنظیمات و ابزارهای اصلی دستگاه اندروید شما انجام شود، این برنامه‌ها از اپلیکیشن های بی مصرف اندروید محسوب می‌شوند که باید حذف شوند.

6. مرورگر پیش‌فرض

برنامه های بی مصرف اندروید

کاربران مک و رایانه شخصی همیشه از یک مرورگر برای کارهای روزانه‌ی خود استفاده می‌کنند. همین امر در مقیاسی بزرگتر برای کاربران گوشی‌های هوشمند نیز صدق می‌کند. با این حال، کسانی که رایانه دارند معمولاً فقط از یک مرورگر روی دستگاه خود استفاده می‌کنند، زیرا همان مرورگر کار آنها را راه میندازد و دلیلی برای داشتن بیش از یک مرورگر وجود ندارد. همین منطق را می‌توان برای گوشی‌های هوشمند نیز اعمال کرد.

تعدادی از کاربران ممکن است مرورگری مانند گوگل کروم، اپرا یا فایرفاکس را نصب کنند و در عین حال مرورگر پیش‌فرض موجود در دستگاه خود را حفظ کنند. این مرورگرهای پیش فرض گزینه‌های مناسبی برای حذف هستند. استفاده از مرورگری مانند کروم نسبت به دیگر مرورگرهای اندرویدی دارای مزایای زیادی است؛ زیرا گوگل کروم یکی از برترین مرورگرهای اینترنت در دنیاست که ویژگی‌هایی همچون امکان تغییر تم، تغییر موتور جستجوگر پیش فرض، استفاده از حالت مهمان و گروه‌بندی و مدیریت تب‌ها را به کاربران ارائه می‌دهد.

مرورگرهای شخص ثالث امکان همگام‌سازی بی‌وقفه نشانک‌ها، تاریخچه مرور، گذرواژه‌ها و برگه‌های باز را در چندین دستگاه فراهم می‌کنند. تا زمانی که کاربران وارد سیستم شده باشند، تنظیمات برگزیده مرور رایانه شخصی به دستگاه اندرویدی آنها منتقل می‌شود. این مرورگرها بیشتر با ویژگی‌ها و وصله‌های جدید به‌روزرسانی می‌شوند تا عملکرد را بهبود بخشند و در عین حال به افزونه‌ها اجازه می‌دهند تا ابزارهای بیشتری را در اختیار کاربران قرار دهند.

در حالی که حذف مرورگر پیش فرض از گوشی اندرویدی تاثیر کمی بر حافظه یا عملکرد باتری گوشی دارد، اما نصب چندین مرورگر ممکن است گیج کننده باشد؛ زیرا سابقه جستجو و کوکی ها بین مرورگرها منتقل نمی‌شوند. حذف مرورگرهای اضافی همچنین به کاربران کمک می‌کند تا منوی مرتب‌تری داشته باشند.

7. برنامه اسنپ چت

برنامه های بی مصرف اندروید

اسنپ ​​چت یک برنامه محبوب و راهی سریع برای ثبت و ارسال عکس و ویدیو به دوستان و آشنایان است. این برنامه توسط تیم توسعه Snap Inc در سال 2014 منتشر شد و تاکنون رکورد دانلود بالای یک میلیارد را در گوگل پلی ثبت کرده است. اما این برنامه نقص‌های مخصوص خود را دارد و همین موضوع باعث شده در لیست اپلیکیشن های بی مصرف اندروید قرار گیرد.

نسخه‌ی فعلی این برنامه‌ی محبوب نزدیک به 700 مگابایت حافظه داخلی دارد. این برنامه همچنین در پس زمینه اجرا می‌شود و عمر باتری گوشی اندرویدی را کاهش می‌دهد. نگرانی‌های زیادی نیز در مورد حفظ حریم خصوصی در این برنامه وجود دارد.

گزارشی در سال 2019 نشان داد که کارمندان اسنپ چت از ابزاری به نام SnapLion برای استخراج اطلاعات خصوصی کاربران برای مقاصد غیرقانونی و غیراخلاقی استفاده کردند.

همچنین یک نسخه Lite طراحی شده است که تجربه‌ای ساده‌تر و کم‌مصرف‌تر از منابع داشته باشد، اما کاربران اندروید این برنامه را در فروشگاه پلی پیدا نخواهند کرد. در عوض، آنها باید برنامه را از یک منبع شخص ثالث دانلود کنند، بنابراین به کاربران توصیه می‌‌شود که هنگام دانلود با احتیاط عمل کنند.

اما کار منطقی‌تر ممکن است این باشد که برنامه را به‌طور کامل حذف کنید. بسیاری از برنامه‌های دیگر وجود دارند که می‌توانند عملکردهای مشابه اسنپ چت را داشته باشند. اگر برنامه نتواند هدف اصلی خود را که حفاظت از حریم خصوصی کاربرانش است برآورده کند، ممکن است اصلاً وجود آن در دستگاه اندرویدی شما فایده‌ای نداشته باشد.

8. اپلیکیشن آمازون

ابزار بی مصرف اندروید

آمازون یکی از اپلیکیشن های محبوب اندروید است که بسیاری از کاربران اندروید با آن آشنا هستند. در اکثر گوشی‌های اندرویدی، سازنده‌ها آمازون را از قبل نصب کرده‌اند. این برنامه بیش از 500 میلیون دانلود از فروشگاه گوگل پلی دارد و به کاربران اندرویدی اجازه می‌دهد تا به‌طور یکپارچه با گوشی هوشمند خود از Amazon.com خرید کنند و همچنین اعلان‌های مفیدی را برای به‌روزرسانی وضعیت بسته‌های کاربران ارائه می‌دهد.

با این حال، با توجه به امکان دسترسی به آمازون از طریق مرورگر تلفن، نصب این برنامه برای کاربران ضروری نیست. این برنامه همچنین دارای اشکالاتی است که می‌تواند حذف آن را ضروری کند. از جمله مشکلات این برنامه می‌توان به حجم زیاد آن که می‌تواند فضای بسیاری را در حافظه داخلی اشغال کند اشاره کرد. نسخه فعلی این برنامه 271 مگابایت حجم دارد که با برنامه‌های رسانه‌های اجتماعی یکسان است.

حتی اگر عضو آمازون پرایم هستید، شاید بهتر باشد از آمازون در مرورگر گوشی خود استفاده کنید. آمازون مانند بسیاری از برنامه‌های خرید دیگر، به‌طور پیش‌فرض در پس‌زمینه اجرا می‌شود و عمر باتری و قدرت پردازش را کاهش می‌دهد، بنابراین کاربران اندروید باید از خود بپرسند که آیا سهولت دسترسی ارزش نصب این مورد از اپلیکیشن های بی مصرف اندروید را دارد یا خیر.

کاربرانی که تلفن‌های اندرویدی آنها از قبل با برنامه خرید آمازون بارگذاری شده است، ممکن است نتوانند آن را حذف کنند. در این صورت می‌توانید برنامه را در تنظیمات غیرفعال کنید تا از اجرای آن در پس‌زمینه جلوگیری شود.

9. فیس بوک

فیس بوک، برنامه ای بی مصرف در اندروید

مشابه آمازون، فیس بوک نیز از طریق مرورگر تلفن اندروید قابل دسترسی است. با این حال، برنامه فیس بوک با بیش از پنج میلیارد بارگیری در فروشگاه Google Play یکی از محبوب‌ترین‌ها در جهان است. اما کاربران اندروید باید مراقب این برنامه از جنجال‌های امنیتی فراوانی باشند که در گذشته با آن روبرو بوده است.

یک نقض داده در سال 2019 اطلاعات حدود 533 میلیون نفر را فاش کرد. در مارس 2018 نیز این شرکت داده‌های 87 میلیون کاربر را در اختیار شرکت مشاوره سیاسی کمبریج آنالیتیکا قرار داد و اطلاعات کاربران به طور خاص از طریق برنامه فیس بوک بیرون کشیده شد.

اینها تنها دو نمونه از چندین مشکلات امنیتی فیس بوک در طول سال‌های گذشته هستند و حذف نصب این برنامه می‌تواند میزان اطلاعاتی را که فیس بوک جمع آوری و فاش می‌کند کاهش دهد.

علاوه‌براین، حجم خود برنامه فیس بوک بیش از 500 مگابایت است و از مجوزهای پس زمینه استفاده کرده و باتری گوشی‌های اندرویدی را خالی می‌کند. کاربران اندرویدی که دسترسی آسان به برنامه فیس بوک را در مرورگری مانند کروم ترجیح می‌دهند، می‌توانند به راحتی این برنامه را حذف کرده و از شر یکی از ابزار بی مصرف اندروید خلاص شوند.

10. برنامه چراغ قوه

اپلیکیشن های بی مصرف اندروید

از زمانی که دوربین‌ها بخشی از تجربه تلفن هوشمند اندرویدی شدند، همیشه می‌توان از فلش گوشی برای ایجاد یک چراغ قوه جیبی در تقریباً هر موقعیتی استفاده کرد. پیش از این، کاربران اندروید برای استفاده از چراغ قوه نیاز به دانلود یک برنامه شخص ثالث داشتند، اما دیگر اینطور نیست.

این روزها، بسیاری از دستگاه‌های اندرویدی مدرن دارای ویژگی چراغ قوه داخلی هستند که در سیستم عامل ادغام شده است. در نتیجه، اکنون کاربران می‌توانند مستقیماً از پنل اعلان به چراغ قوه دسترسی داشته باشند. برای بسیاری از افراد، استفاده از چراغ قوه به سادگی جابجایی آن در پنل است و دیگر نیازی به برنامه‌های شخص ثالث ندارند.

یک برنامه چراغ قوه ممکن است هیچ نوع فضای قابل توجهی را در حافظه داخلی گوشی اشغال نکند، اما کاربرانی که دارای چراغ قوه یکپارچه هستند برای جلوگیری از به هم ریختگی منو ممکن است بخواهند همه برنامه‌های چراغ قوه را که به گوشی جدیدشان منتقل شده است حذف کنند.

کسانی که دستگاه اندرویدی قدیمی‌تری دارند، همچنان به برنامه چراغ قوه برای دسترسی به فلاش تلفن خود نیاز داشته دارند. در این موارد، برنامه‌های مجزا برای دانلود از فروشگاه گوگل پلی در دسترس هستند. با این حال، تا زمانی که دستگاه اندرویدی یک عملکرد چراغ قوه داخلی دارد، نیازی به نصب این مورد از اپلیکیشن های بی مصرف اندروید نیست.