مشارکت آئودی و سایک برای تولید خودرو برقی در چین

مشارکت آئودی و سایک برای تولید خودرو برقی در چین؛ پیشرفت روزافزون چینی ها در حوزه خودرو

آئودی و سایک درباره مشارکت برای تولید خودرو برقی در چین اطلاع‌رسانی کردند. همکاری بین Audi و SAIC قدم جدید رو به جلویی از سوی هر دو شرکت است.

خودروسازان چینی با سرعت در مسیر توسعه خودروهای برقی در حرکتند و در این راستا با شرکت‌های مطرح حوزه خودرو با ملیت‌های متفاوت همکاری می‌کنند. از جمله این همکاری‌ها می‌توان به گریت وال با بی ام و، جیلی با ولوو و بی وای دی با مرسدس بنز اشاره کرد که اقدام به سرمایه‌گذاری مشترک با یکدیگر کرده‌اند. حالا خودروساز چینی «سایک موتور» (SAIC Motor) و آئودی رسماً از مشارکت جهت تولید خودرو برقی برای بازار چین خبر داده‌اند. پیش از این، گروه فولکس واگن به‌عنوان شرکت مالک آئودی هم شرکت مشترکی با سایک را برای تولید خودروهای بنزین‌سوز در چین تاسیس کرده بود.

همکاری آئودی و سایک برای توسعه خودروهای برقی

مشارکت آئودی و سایک برای تولید خودرو برقی در چین

آئودی و سایک مدتی قبل با یکدیگر برای تولید خودرو الکتریکی در چین به توافق رسیدند. جزئیات بیشتری درباره مشارکت این دو خودروساز در دسترس نیست، اما طبق گفته «زو سیجی» (Zu Sijie)، مهندس ارشد سایک، این احتمال وجود دارد که در آینده این دو شرکت لایسنس در اختیار یکدیگر بگذارند یا حتی با سرمایه‌گذاری مشترک، شرکت جدیدی تشکیل بدهند.

این مشارکت بین سایک و آئودی قدم دیگری از سوی چینی‌ها برای یادگیری از تجربه و تخصص خودروسازان خارجی خوشنام است. گروه فولکس واگن، مالک آئودی هم هرچند در گذشته از پلتفرم شرکت‌های دیگری مثل فورد استفاده کرده، در اقدامی بی‌سابقه به سراغ استفاده از فناوری یک شرکت خودروسازی چینی می‌رود.

مشارکت آئودی و سایک برای تولید خودرو برقی در چین

شنیده‌ها حکایت از این دارند که آئودی به دنبال بهره‌گیری از پلتفرم اختصاصی «آی ام موتورز» (IM Motors)، زیرمجموعه سایک است. این پلتفرم که هر دو سیستم محرکه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل را فراهم می‌کند، پیش‌تر برای توسعه سدان L7 و شاسی بلند LS7 آی ام موتورز به کار رفته است.

علاوه بر این، بنا به شایعاتی که اخیراً به گوش می‌رسد، آئودی قصد دارد از پلتفرم اختصاصی سایک برای نسخه‌های تولید انبوه خودروهای کانسپت الکتریکی خود استفاده کند. «اکتیو اسفر» (Activesphere)، «اوربان اسفر» (Urbansphere)، «اسکای اسفر» (Skysphere) و «گرند اسفر» (Grandsphere) کانسپت‌هایی‌اند که آئودی در راستای ارائه چشم‌اندازی از محصولات الکتریکی آینده خود ارائه داده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*