ورود خودرو خارجی

رئیس سازمان ملی استاندارد: مانع ورود هیچ خودرو خارجی به کشور نشده‌ایم

با این که شنیده‌ها حکایت از این داشت که سازمان ملی استاندارد مانع ورود خودرو خارجی به کشور شده، حالا رئیس این سازمان به اخبار منتشر شده واکنش نشان داده و اعلام کرده است که مانع واردات خودرو نشده است.

در هفته گذشته اخبار مختلفی درباره دلیل عدم انجام واردات خودروهای باکیفیت خارجی به کشور منتشر شد. جلال رشیدی کوچی، نماینده مجلس شورای اسلامی در یک اظهار نظر جنجالی اعلام کرد که یکی از دلایل جلوگیری از واردات خودروهای خارجی، سنگ‌اندازی‌های سازمان استاندارد است.

رئیس سازمان استاندارد ایران، مهدی اسلام پناه، در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره محموله‌ای از خودروهای خارجی که به‌دلیل مشکلات مربوط به استاندارد مجوز ورود به کشور را دریافت نکرده‌اند، اظهار داشت که خبر مربوط به عدم دریافت مجوز ورود این خودروها به کشور، در واقع یک شایعه است. او با اشاره به این‌که برخی افراد به‌دنبال حواشی هستند، به این نتیجه رسیده است که این خبر در ذات، صحت ندارد.

واردات خودرو به کشور

فعلا هیچ شخص یا ارگانی مسئولیت کند بودن واردات خودرو به کشور را گردن نمی‌‎گیرد.

وی همچنین افزود که سازمان ملی استاندارد به‌عنوان یک سازمان مهم و تخصصی، در بین سازمان‌های کشور مرجعیت قابل توجهی دارد و تنها پایگاه اطمینان‌بخشی به کالا و خدمات مختلف است. هدف اصلی این سازمان، اطمینان حاصل کردن از کیفیت و استاندارد صنایع و محصولات تولیدی در کشور و محصولات وارداتی است. به نظر او، در مواجهه با هر کالا و خدمتی، اطمینان‌بخشی از سوی سازمان ملی استاندارد، امری بسیار حائز اهمیت است؛ اما رد کیفیت خودروهای وارداتی توسط این سازمان واقعیت ندارد.

سازمان استاندارد در پی تسهیل ورود خودرو خارجی به کشور است

رئیس سازمان ملی استاندارد با بیان این‌که این سازمان برای واردات میلیون‌ها خودرو تسهیل‌گری کرده و هم اشخاص حقیقی و هم حقوقی می‌توانند واردات خودرو را انجام دهند، به این نکته اشاره کرد که واردات خودرو باید مطابق مواردی که در فرآیندهای قانونی در مجلس یا دستگاه اجرایی تصویب شده، انجام شود. به عبارت دیگر، این سازمان با واردات خودروهای خارجی مشکلی ندارد، اما این واردات باید با توجه به ضوابط اعلام شده اجرایی شوند.

این سازمان با هیچ برندی مشکلی ندارد!

آن‌طور که رئیس سازمان استاندارد اعلام کرده، این سازمان برای واردات خودروهای برندی خاص مشکلی ندارد و واردات هیچ برندی به‌دلیل عدم تایید این سازمان متوقف نشده است. این گفته‌ها با چیزهایی که چندی پیش جلال رشیدی کوچی گفته بود، تفاوت‌هایی دارد.

در هر حال فعلا شرایط به‌گونه‌ای است که هیچ ارگان یا سازمانی مشکلات موجود در مسیر واردات را به گردن نمی‌گیرد و مشخص نیست چرا تا به امروز با وجود تصویب مصوبه‌های مختلف توسط دولت و مجلس، همچنان خبری از واردات گسترده خودروهای خارجی نیست.

شما درباره اظهارنظرهای تازه رئیس سازمان استاندارد چه نظری دارید؟ به نظر شما دلیل اصلی کند بودن روند واردات خودرو به کشورمان چیست؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه شوید!