ضد آب بودن و گواهی IP سامسونگ گلکسی زد فولد 5 - Galaxy Z Fold 5

آیا گلکسی Z Fold 5 سامسونگ ضد آب است؟

به‌تازگی طی رویداد آنپکد از گلکسی زد فولد 5 رونمایی شد. حالا در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم که آیا گلکسی Z Fold 5 سامسونگ ضد آب است یا خیر؟

سامسونگ کمی قبل در جریان رویداد «آنپکد» (Unpacked) بالاخره اقدام به رونمایی از گلکسی زد فولد 5 در کنار زد فلیپ 5 به‌عنوان گوشی‌های تاشو پرچمدار جدید خود کرد. حالا به رسم همیشه، با معرفی این محصول جدید سامسونگ، یکی از سوالات متداول این است که گلکسی Z Fold 5 ضد آب به‌حساب می‌آید یا خیر؟ پاسخ این سوال هم باید در گواهی IP این گوشی تاشو پرچمدار جستجو کرد؛ اما پیش از هر چیزی باید به این نکته اشاره کرد که در واقع گوشی تماماً «ضد آب» وجود ندارد و گوشی‌ها بسته به طراحی و ساخت خود می‌توانند تا حد مشخصی نسبت به نفوذ آب مقاومت نشان بدهند.

نگاهی به گواهی IP و ضد آب بودن سامسونگ گلکسی Z Fold 5

ضد آب بودن و گواهی IP سامسونگ گلکسی زد فولد 5 - Galaxy Z Fold 5

گلکسی زد فولد 5 از گواهی IPX8 برخوردار است که نشان می‌دهد این گوشی تاشو در صورت قرارگیری در معرض گرد و خاک و شن برای مدت طولانی، اصلاً نمی‌تواند در برابر آن‌ها دوام بیاورد. با این حال، بر اساس این گواهی، این محصول غول فناوری کره‌ای در عمق 1.5 متری آب تمیز به مدت 30 دقیقه همچنان سالم باقی می‌ماند. این در حالی است که گلکسی زد فولد 4 هم در سال 2022 با گواهی IPX8 عرضه شده بود.

به‌طور دقیق‌تر، IP مخفف دو کلمه Ingress Protection به‌معنای حفاظت از نفوذ است. دو عدد هم کنار این دو حرف قرار می‌گیرند که به‌ترتیب نمایان‌گر درجه مقاومت محصول در مقابل گرد و غبار و آب هستند.

ضد آب بودن و گواهی IP سامسونگ گلکسی زد فولد 5 - Galaxy Z Fold 5

حالا به‌جای عدد نمایان‌گر درجه مقاومت زد فولد 5 در برابر گرد و خاک، حرف X قرار داده شده؛ این یعنی اصلاً آزمایشی در این زمینه صورت نگرفته یا به‌عبارتی دیگر، نیازی به آزمایش دیده نشده است. مقاومت نسبت به گرد و خاک برای این محصول سامسونگ به‌عنوان یک گوشی تاشو اهمیت ویژه‌ای دارد؛ از آنجا که وجود لولا، آن را آسیب‌پذیرتر از بقیه گوشی‌ها می‌کند.

عدد دوم گواهی IP گلکسی Z Fold 5 سامسونگ همان‌طور که ذکر شد، عدد 8 بوده است. در درجه‌بندی IP این بالاترین سطح مقاومت نسبت به آب برای گوشی های هوشمند در نظر گرفته می‌شود. در نتیجه، این گوشی تاشو سامسونگ به‌معنای واقعی کلمه «ضد آب» نیست، ولی بیشترین میزان مقاومت ممکن را در مقابل آب نشان می‌دهد.

سری تبلت گلکسی تب S9 و ساعت‌های هوشمند گلکسی واچ ۶ و واچ ۶ کلاسیک محصولات دیگر سامسونگ بودند که طی رویداد آنپکد رسماً به نمایش گذاشته شدند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*