فروشندگان فیلترشکن

مبارزه با فروشندگان فیلترشکن در دستور کار مجلس

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از طرح مبارزه با فروشندگان فیلترشکن خبر داد و گفت باید مشخص شود چه افرادی از فروش VPNها سود کسب می‌کنند.

جواد نیکبین، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اعلام این‌که طرح تحقیق و تفحص برای فیلترشکن های پولی در دستور کار مجلس قرار گفته است، گفت متاسفانه در فروش فیلترشکن ها یک گردش مالی عجیبی وجود دارد و باید مشخص شود چه فردی و چه افرادی از فروش آنها سود کسب می‌کنند.

با فروشندگان فیلترشکن برخورد می‌شود

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه گفته‌های خود بیان کرد تمام اقدامات اولیه تحقیق و تفحص از فیلترشکن های پولی به انجام رسیده و به‌زودی در کمیسیون مربوطه برای تصویب ارسال خواهد شد تا پس از تصویب در صحن علنی مجلس مطرح شود. این موضوع به احتمال زیاد در شهریور ماه امسال به صحن علنی خواهد رفت.

گزارش‌ها حاکی از آن است که به دلیل فیلترینگ بسیاری از سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، میزان تقاضا برای خرید فیلترشکن ها به‌میزان چشمگیری افزایش پیدا کرده و به همین دلیل این بازار در ایران بسیار پر رونق است؛ به‌گونه‌ای که برخی از کارشناسان اندازه بازار وی پی ان‌ها در ایران را حدود 40 تا 50 هزار میلیارد تومان برآورد می‌کنند.

همچنین بخوانید:

آمار و ارقام عجیب درآمد فروشندگان فیلترشکن در ایران