ویژگی گلکسی زد فلیپ 5

بهترین ویژگی های گلکسی زد فلیپ 5 که آن را به یک گوشی تاشوی منحصربفرد تبدیل می‌کنند

گوشی تاشوی Galaxy Z Flip 5 – گلکسی زد فلیپ 5 پیشرفت‌هایی جزیی اما کلیدی نسبت به قبل داشته و از ویژگی هایی فوق‌العاده بهره می‌برد که آن را به یک محصول جذاب و خواستنی تبدیل می‌کند. در ادامه به معرفی این ویژگی‌ها خواهیم پرداخت.

مطابق پیش‌بینی‌ها، سامسونگ سرانجام از نسل جدید گوشی‌های تاشوی گلکسی زد فلیپ خود رونمایی کرد. این نسل از سری Z Flip با بهبودهای معناداری در برخی بخش‌ها روبرو شده و بسیاری ایرادات و نواقص نسل‌های پیشین را رفع کرده است.

در ادامه این متن به معرفی پنج مورد از بهترین ویژگی‌ها و قابلیت‌های این گوشی پرچمدار خواهیم پرداخت که آن را به یک گوشی تاشوی کاربردی‌تر و کامل‌تر تبدیل کرده‌اند.

بهترین ویژگی های گوشی گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ

لولاهای بدون فاصله

لولای Galaxy Z Flip 5

مهم‌ترین پیشرفت نسل پنجم گوشی‌های تاشو گلکسی زد فلیپ نسبت به نسل قبل را باید طراحی مکانیزم لولای آن توصیف کرد.

این لولا بر خلاف نسل‌های قبل به‌طور کامل بسته شده و هیچ فاصله‌ای بین آن‌ها مشاهده نمی‌شود. به این ترتیب، دو صفحه تاشوی دستگاه به‌طور کامل روی هم قرار می‌گیرند و امکان عبور گرد و غبار و رطوبت از میان آن‌ها وجود نخواهد داشت.

این سیستم لولا همچنین باعث می‌شود که ضخامت کلی دستگاه نیز نسبت به نسل‌های قبل کاهش پیدا کند.

البته سامسونگ نخستین گوشی‌سازی نیست که از لولاهای تخت در محصولاتش استفاده می‌کند؛ چرا که پیش‌تر هم تعدادی از برندهای شناحته شده جهان از این مکانیزم لولا در محصولات خود استفاده کرده بودند.

البته هیچ‌یک از این محصولات موفق به کسب استاندارد IPX8 نشده بودند. بنابراین سامسونگ اولین برندی است که یک گوشی تاشو با مکانیزم لولای بدون فاصله و مقاومت در برابر نفوذ رطوبت را روانه بازار می‌کند.

صفحه نمایش بیرونی بزرگتر

ویژگی گلکسی زد فلیپ 5

دیگر ویژگی جذاب گلکسی زد فلیپ 5 هم صفحه نمایش بسیار بزرگتر بیرونی آن است که با نام Flex Window شناخته می‌شود.

این صفحه نمایش اندازه‌ای 3.4 اینچی دارد که در مقایسه با صفحه نمایش 1.9 اینچی زد فلیپ 4، فضای بیشتری را فراهم کرده و کارآمدتر است.

این صفحه نمایش بزرگتر امکان نمایش جزئیات بیشتری را در اختیار کاربران قرار داده و به همین جهت در بسیاری مواقع نیاز به باز کردن گوشی برای انجام برخی امور پایه را از بین می‌برد.

طراحی این صفحه نمایش بیرونی کمی عجیب بوده و شبیه به آیکون پوشه (Folder) در سیستم عامل ویندوز است! با این حال، خلاقیت سامسونگ در طراحی این صفحه نمایش‌ها بدون شک ستودنی است!

البته باید دقت کرد که استفاده از صفحه نمایش بیرونی بزرگتر در یک گوشی تاشو لزوما تصمیم خوبی نیست و همیشه نتایج مناسبی در بر ندارد. با این وجود باید منتظر ماند و دید بازخورد این صفحه نمایش در آینده چگونه خواهد بود.

حذف مدل 128 گیگابایتی از سبد محصولات

حافظه داخلی Galaxy Z Flip 5

سامسونگ رویکردی که پیش تر در قبال مدل‌های پلاس و اولترا گلکسی اس 23 به کار گرفته بود را در مورد Galaxy Z Flip 5 هم اجرایی کرده و با حذف مدل 128 گیگابایتی، مدل پایه Galaxy Z Flip 5 را با 256 گیگ حافظه داخلی به بازار عرضه کرده است.

این اتفاق بدون شک خبر خوبی برای علاقمندان به این گوشی تاشو به شمار می‌رود؛ چرا که باعث می‌شود حافظه دستگاه زودتر پر شده و نیاز به پاک کردن داده‌ها برای خالی کردن حافظه را کاهش خواهد داد.

البته باید اعتراف کرد که حافظه 128 گیگ برای بسیاری کاربران کافی به نظر می‌رسد. با این وجود افرادی که قصد تولید محتوا دارند، کسانی که فایل‌های زیادی را روی گوشی خود دانلود می‌کنند یا کاربرانی که ویدیوهای 4K فراوانی ضبط می‌کنند، احتمالا با فضای 128 گیگابایتی به مشکل برخواهند خورد.

همچنین در صورتی که قصد داشته باشید گوشی خود را برای مدتی طولانی نگه دارید، احتمالا نیاز به حافظه بالاتر را بیشتر حس خواهید کرد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2

اسنپدراگون 8 نسل 2

گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ دقیقا از همان‌تراشه‌ای بهره می‌برد که پیش‌تر در سری گوشی‌های گلکسی اس 23 شاهد استفاده از آن‌ها بودیم. این تراشه نمونه‌ای بهینه‌سازی شده از اسنپدراگون 8 نسل 2 کوالکام است که کمی قدرتمندتر از مدل معمولی این چیپست بوده و به‌طور اختصاصی برای سامسونگ ساخته شده است.

به این ترتیب می‌توانید انتظار داشته باشید که Galaxy Z Flip 5 سامسونگ همان عملکرد فوق‌العاده S23 Ultra را ارائه داده و ضمن این که به‌راحتی از پس اجرای سنگین‌ترین برنامه‌ها و پرجزئیات‌ترین بازی‌ها بر می‌آید، عملکرد حرارتی بهینه‌تر و مصرف انرژی بهتری هم خواهد داشت.

بهینه‌سازی‌های سخت افزاری انجام شده در این تراشه باعث می‌شود که گلکسی زد فلیپ 5 علیرغم اینکه از یک باتری نه چندان حجیم 3700 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است، عمر باتری بالاتری نسبت به زد فلیپ 4 خواهد داشت.

رنگ‌بندی جدید

ویژگی گلکسی زد فلیپ 5

با در نظر گرفتن این که سری گوشی‌های گلکسی زد فلیپ سامسونگ اساسا محصولاتی هستند که نیم‌نگاهی به مساله مد و فشن دارند، قطعا خبر افزوده شدن رنگ‌های متنوع به این دستگاه برای علاقمندان به آن جالب و جذاب خواهد بود.

این گوشی تاشو در چهار رنگ پایه مشکی گرافیتی، کرمی، سبز نعنایی و بنفش روانه بازار خواهد شد. با این حال اگر Galaxy Z Flip 5 را از وبسایت رسمی سامسونگ خریداری کنید، می‌توانید آن را در چهار رنگ اضافی خاکستری، آبی، سبز و زرد هم سفارش دهید.

همچنین می‌توان انتظار داشت که در ادامه شاهد عرضه نسخه سفارشی گلکسی زد فلیپ 5 به بازار باشیم؛ نسخه‌ای که در آن، علاقمندان به این گوشی می‌توانند طراحی قاب پشتی و بدنه دستگاه را مطابق سلیقه خود تغییر داده و محصولی منحصربفرد در اختیار داشته باشند.

این اتفاق پیش‌تر برای سری گوشی‌های Galaxy Z Flip اتفاق افتاده؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که در نسل پنجم هم چنین اتفاقی در انتظارمان باشد.

جمع بندی؛ Galaxy Z Flip 5 محصولی غیرضروری اما بسیار جذاب است!

ممکن است در نگاه اول پیشرفت‌های گلکسی زد فلیپ 5 در مقایسه با نسل قبل ناچیز به نظر برسند؛ اما سامسونگ سعی کرده در این نسل به نظرات کاربران توجه فراوانی کند و تغییرات مثبتی را در جهت خواسته‌های آنان اعمال کند.

البته مکانیزم لولای این گوشی همچنان فاصله زیادی تا لولای ایده‌آل یک گجت تاشو دارد؛ اما سامسونگ در هر نسل، طراحی لولاها را ارتقا داده و اکنون به دستاورد قابل قبولی در این زمینه دست یافته است.

این پرچمدار تاشوی سامسونگ البته بیش از همه برای افرادی مناسب خواهند بود که سعی دارند بیشترین اطلاعات را از کم‌ترین فضا کسب کنند؛ چرا که صفحه نمایش بیرونی آن تقریبا تمامی اطلاعات مورد نیاز یک کاربر را به‌صورت شسته رفته پیش چشم آن‌ها قرار می‌دهد.

از طرف دیگر، Galaxy Z Flip 5 ابدا محصول ارزان‌قیمتی به شمار نمی‌رود. با این وجود، قیمت آن تقریبا هم‌تراز سایر پرچمداران اندرویدی بازار است. بنابراین لازم نیست برای خرید این گوشی فرش زیر پای خود را بفروشید!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*