بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 5

بررسی اولیه سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 را در این ویدیو تماشا کنید

گوشی تاشو سامسونگ گلکسی زد فلیپ 5 در روز گذشته معرفی شد. در این مطلب می‌توانید ویدیوی بررسی اولیه Galaxy Z Flip 5 را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید.

شرکت سامسونگ روز گذشته با برگزاری مراسم گلکسی آنپکد 2023، از محصولات جدید خود رونمایی کرد. یکی از این محصولات، نسل جدید گوشی تاشو صدفی کره‌ای‌ها یعنی گلکسی زد فلیپ 5 است که بی‌راه نیست اگر آن را زیباترین گوشی تاشو سامسونگ تاکنون بدانیم. گلکسی زد فلیپ 5 از هم‌اکنون برای پیش‌فروش در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته و از روز 11 آگوست، یعنی حدود دو هفته دیگر به‌صورت رسمی عرضه خواهد شد. اما نیاز نیست تا آن زمان منتظر بمانیم؛ چرا که همین الان ویدیویی از بررسی اولیه Galaxy Z Flip 5 سامسونگ منتشر شده که ما را با طراحی و سایر ویژگی‌های این گوشی تاشوی جذاب بیشتر آشنا می‌کند.

در ادامه می‌توانید ویدیوی بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ را با زیرنویس فارسی مشاهده کنید:

ویدیوی بررسی اولیه گلکسی زد فلیپ 5 سامسونگ

گفتنی است سامسونگ در نسل جدید گوشی تاشو گلکسی زد فلیپ، پیشرفت‌های خوبی را اعمال کرده است. دو تغییر بزرگ در نمای بیرونی این گوشی رخ داده که آن را به تکامل رسانده و زد فلیپ 5 را به گوشی تاشو بسیار بهتری تبدیل کرده است. به‌کارگیری لولای جدید باعث شده در زمان تا کردن گوشی، هیچ شکافی بین دو قسمت دستگاه وجود نداشته باشد. همچنین این گوشی از نمایشگر کاور بزرگتری بهره می‌برد که به گفته سامسونگ، 3.78 برابر بزرگتر از نسل قبلی است. نمایشگر کاور 1.9 اینچی در نسل قبلی، چندان کاربردی و جالب به‌نظر نمی‌رسید و به جز نمایش ویجت‌ها و اعلان‌ها، خیلی مفید واقع نمی‌شد؛ اما حالا اندازه این نمایشگر به 3.4 اینچ رسیده و تقریبا نیمی از پنل بیرونی دستگاه را به خود اختصاص داده است. این ویژگی‌ها علاوه بر افزایش زیبایی و ارتقای طراحی گلکسی زد فلیپ 5، کاربردهای این گوشی تاشو را نیز بسیار بیشتر از قبل می‌کند.

گلکسی زد فلیپ 5

وقتی گوشی را باز می‌کنید با نمایشگر تاشوی 6.7 اینچی Dynamic AMOLED 2X روبه‌رو می‌شوید و وضوح 1080 در 2640 پیکسل و نرخ تازه‌سازی تصویر 120 هرتزی را ارائه می‌کند. در بخش مشخصات فنی، گلکسی زد فلیپ 5 به تراشه قدرتمند و پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 به‌همراه هشت گیگابایت رم و 256 یا 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی مجهز شده است.

مشخصات دوربین‌ها نیز روی کاغذ تغییری با نسل قبلی نکرده و همچنان دو دوربین 12 مگاپیکسلی استاندارد و فوق عریض به همراه یک دوربین سلفی 10 مگاپیکسلی، سنسورهای دوربین این گوشی تاشو را تشکیل می‌دهند. البته با وجود بدون تغییر ماندن سنسورها در ظاهر، عملکرد آن به‌دلیل برخی پیشرفت‌های نرم افزاری و ISP قدرتمندتر تراشه، بهبود یافته و تصاویر بهتری را ثبت می‌کند.

سامسونگ، گوشی تاشو گلکسی Z Flip 5 را در رنگ‌های متنوعی مثل آبی، سبز، زرد، خاکستری، بژ، سبز، صورتی و پلاتینیومی عرضه می‌کند و قیمت پایه آن نیز 999 دلار خواهد بود.