بهترین گوشی ارزان قیمت مرداد 1402

11 مورد از بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار در مرداد 1402

در ادامه به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های ارزان قیمت مرداد ماه 1402 می‌پردازیم که علیرغم قیمت مناسب، عملکرد خیره‌کننده‌ای دارند.‌

با وجود افزایش تدریجی قیمت گوشی های موبایل در سال‌های اخیر، هنوز هم دستگاه‌هایی وجود دارند که با قیمت‌های مناسب، عملکرد قدرتمند و قابلیت‌های فراوانی داشته باشند.

در ادامه این متن قصد داریم به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار در ماه مرداد 1402 بپردازیم و هریک را به‌طور مختصر بررسی نماییم. این لیست مطابق انتظار، بیشتر تشکیل شده از گوشی‌های چینی است. با این وجود محصولات برجسته‌ای از اپل، سامسونگ یا گوگل هم در آن قابل مشاهده خواهند بود.

اگر به دنبال بهره‌مندی از پیشرفته‌ترین قابلیت‌های روز دنیای گوشی های هوشمند نباشید، لزومی ندارد برای خرید یکی از پرچمداران iOS یا اندروید هزینه سنگینی بپردازید؛ چون در سال‌های اخیر محصولات میانرده و اقتصادی متعددی از برندهای مختلف روانه بازار شده‌اند که بخش مهمی از قابلیت‌های پریمیوم گوشی‌های پرچمدار را با قیمتی بسیار پایین‌تر در اختیارتان قرار دهند.

محصولاتی که در این لیست معرفی می‌کنیم، همگی قیمتی بین 10 تا 30 میلیون تومان دارند که ارزش خرید بسیار بالایی به آن‌ها می‌بخشد.

بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار (مرداد 1402)

به‌طور خلاصه، لیست باارزش‌ترین گوشی‌های حال حاضر بازار متشکل از ده دستگاه زیر است:

  • آیفون SE اپل (2022)
  • پیکسل 6A
  • گلکسی A54 5G سامسونگ
  • گوگل پیکسل 7A
  • وان پلاس نورد 2 تی 5G
  • پوکو ایکس 5 پرو
  • ناتینگ فون (1)
  • ردمی نوت 11 پرو
  • شیائومی 12 تی
  • ریلمی 9 پرو پلاس
  • آنر مجیک 5 لایت

اپل آیفون اس ای 2022 – 2022 Apple iPhone SE

قیمت: حدود 25 میلیون تومان

آیفون اس ای 2022

نسل سوم سری آیفون اس ای که در سال 2022 روانه بازار شده، عنوان باارزش‌ترین گوشی اپل را از آن خود می‌کند.

ظاهر این گوشی در مقایسه با پرچمداران جدید و قدرتمند این کمپانی کمی از مدافتاده به نظر می‌رسد و همین مساله باعث ارزشمندتر شدن آن می‌شود!

با وجود اینکه قیمت iPhone SE 3 حدودا نصف آیفون 13 است، اپل در مدل SE از همان تراشه قدرتمند A15 Bionic به کار رفته در مدل پایه iPhone 13 استفاده کرده است.

علاوه بر این، ماژول دوربین این گوشی نیز در بازه قیمتی خود بسیار کارآمد است.

البته مهم‌ترین ایراد این گوشی میان رده اپل را باید عمر باتری نسبتا پایین‌تر آن در مقایسه با خانواده آیفون 13 نامید. در عین حال، همان سیستم شارژ 20 واتی درون این گوشی به کار رفته است.

همچنین صفحه نمایش 4.7 این گوشی نیز بدون شک برای افرادی که به دنبال گوشی‌های با صفحه نمایش بزرگ می‌گردند چندان رضایت‌بخش نخواهد بود!

به‌طور خلاصه، اگر قصد دارید به قیمت از دست دادن برخی ویژگی‌های دوربین سری گوشی‌های آیفون 13، با کمترین هزینه وارد اکوسیستم بی‌نظیر iOS شوید و با اندازه نسبتا کوچک صفحه نمایش هم مشکلی ندارید، iPhone SE بدون شک باارزش‌ترین محصول اپل برای شماست.

پیکسل 6A

قیمت: حدود 23 میلیون

بهترین گوشی ارزان قیمت مرداد 1402

با وجود این که گوگل در سال جاری سری گوشی‌های پیکسل 7 را رونمایی کرده و در کنار آن‌ها نیز Pixel 7A را روانه بازار نموده است، پیکسل 6A همچنان ارزشمندترین گوشی میانرده این کمپانی است که بیشترین قابلیت‌ها را با کمترین قیمت در اختیارتان قرار می‌دهد.

تراشه تنسور به کار رفته در این گوشی دقیقا مشابه نمونه به کار رفته در گوشی‌های پرچمدار پیکسل 6 و پیکسل 6 پرو است. بنابراین می‌توانید انتظار عملکرد فنی شگفت‌انگیزی را از این گوشی اقتصادی جذاب داشته باشید.

علاوه بر این، صفحه نمایش 6.1 اینچی این گوشی هم به‌طرز باورنکردنی دقیق است و رنگ‌هایی بسیار طبیعی را تولید می‌کند.

در عین حال مهم‌ترین قابلیت پیکسل 6A که این دستگاه را در لیست بهترین گوشی های ارزان قیمت مرداد 1402 قرار می‌دهد، توانایی‌های تصویربرداری آن است.

علیرغم این که سیستم دوربین دوگانه این گوشی در ظاهر چندان شگفت‌انگیز به نظر نمی‌رسد، تصاویر ثبت شده توسط این دوربین، در تمام شرایط نوری بسیار واضح، شفاف و باکیفیت هستند.

کیفیت تصاویر ثبت شده توسط Pixel 6A به‌جرات با گوشی‌هایی با چهار برابر قیمت آن هم‌تراز است. بنابراین اگر به تصویربرداری و ارسال عکس در شبکه‌های اجتماعی علاقمندید، پیکسل 6A مناسب‌ترین گزینه برای شما خواهد بود.

البته برای دستیابی به این قیمت پایین، گوگل ناچار شده برخی قابلیت‌های پریمیوم پیکسل‌های گران‌تر خود را از مدل 6A حذف کند. به‌عنوان مثال، صفحه نمایش این گوشی در زیر نور مستقیم خورشید خوانایی نسبتا پایینی دارد!

با این وجود، پردازنده قدرتمند، دوربین خیره‌کننده و سال‌ها پشتیبانی نرم افزاری Pixel 6A همه باعث شده‌اند که با یکی از باارزش‌ترین گوشی‌های اندرویدی دنیا طرف باشیم.

به تمام این قابلیت‌های Pixel 6A، برخورداری از برخی قابلیت‌های انحصاری گوگل مانند پاک کن جادویی (Magic Eraser) و ترجمه زنده (Live Translate) را هم اضافه کنید تا متوجه شوید چرا این گوشی تا این حد ارزشمند است!

سامسونگ گلکسی A54 5G

قیمت: حدود 14 میلیون تومان

گلکسی ای 54

با این که سری گوشی های گلکسی سامسونگ بیشتر شهرت خود را مدیون خانواده Galaxy S هستند، اما خانواده گلکسی تنها به سری اس خلاصه نمی‌شود!

سری گوشی‌های گلکسی A سامسونگ جزو محبوب‌ترین اعضای خانواده کهکشانی سامسونگ به شمار می‌روند که بسیاری از مشخصات و قابلیت محصولات پرچمدار سری S را با قیمتی بسیار مناسب‌تر در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

گلکسی ای 54 گل سرسبد این سری گوشی‌ها به شمار می‌رود که جایگزینی اقتصادی برای سری گلکسی اس 23 است و نه تنها در طراحی ظاهری از این خانواده پرچمدار الهام گرفته، بلکه با ارائه مشخصات فنی جذاب نظیر صفحه نمایش باکیفیت و قدرت فنی مثال‌زدنی قادر است رضایت دسته بزرگی از مشتریان را جلب کرده و نام خود را به‌عنوان یک گوشی ارزشمند میانرده سر زبان‌ها بیندازد.

البته تراشه به کار رفته در A54 اصلا در حد و اندازه‌های خانواده S23 نیست؛ اما عملکرد آن در کلاس قیمتی میانرده کاملا ستودنی است.

علاوه بر این، ماژول دوربین گلکسی ای 54 نیز به لطف استفاده از همان دوربین به کار رفته در اس 23 عملکردی خیره‌کننده دارد.

همچنین اگر شارژدهی باتری یک گوشی برایتان اهمیت داشته باشید، می‌توانید مطمئن باشید که گلکسی A54 رضایت شما را جلب خواهد کرد. این دستگاه در تست‌های باتری انجام شده، توانسته با یک بار شارژ کامل حدودا 27 ساعت شما را همراه کند.

صرفنظر از این که به محصولات سامسونگ علاقمند باشید یا خیر، Galaxy A54 5G یک گوشی میانرده عالی است که می‌تواند تمام نیازهای شما را رفع کرده و عملکردی عالی ارائه کند.

گوگل پیکسل 7A

قیمت: حدود 30 میلیون تومان

بهترین گوشی ارزان قیمت مرداد 1402

پس از موفقیت خیره‌کننده‌ای که گوشی پیکسل 6A سال گذشته به دست آورد، گوگل تصمیم گرفت نسل جدید این گوشی را در سال 2023 روانه بازار کند.

این گوشی نیز توانسته مثل پارسال، بهترین قابلیت‌های سری پرچمدار پیکسل 7 را با قیمتی مناسب‌تر در اختیار علاقمندان قرار دهد.

یکی از مهم‌ترین نکات مثبت Pixel 7A تجهیز آن به همان تراشه تنسور G2 است که در پیکسل‌های قدرتمندتر هم به کار رفته است. به این ترتیب، پیکسل 7A محصولی ایده‌آل برای پردازش حرفه‌ای تصاویر و سایر کاربری‌های سنگین به شمار می‌رود.

همچنین دوربین اصلی به کار رفته در Pixel 7A رزولوشنی 64 مگاپیکسلی داشته و تصاویری استثنایی را ثبت می‌کند که کیفیت آن‌ها همتراز با سری پیکسل 7 است.

البته طبیعتا پیکسل 7 در مقایسه با 7A مشخصات سخت افزاری بهتری دارد. با این وجود، قابلیت‌های فنی و قیمت مناسب‌تر Pixel 7A آن را به گزینه‌ای مناسب‌تر برای افرادی که قصد هزینه کردن زیاد برای خرید گوشی ندارند، تبدیل می‌کند.

پیکسل 7 البته به‌طور کلی دستگاه مقاوم‌تری است و ضمن ارائه سرعت شارژ بالاتر، از قابلیت شارژ معکوس هم برخوردار است. بعلاوه، گوگل ادعا کرده که حسگر به کار رفته در پیکسل 7 کمی بزرگتر از پیکسل 7A است که در نتیجه آن، حساسیت به نور افزایش یافته و عملکرد در شرایط نوری کم بهبود می‌یابد. با این وجود، بررسی‌های انجام شده بین پیکسل 7 و 7A هیچ تفاوتی میان این دو دستگاه نشان ندادند!

به‌طور کلی، پیکسل 7A نیز یکی دیگر از بهترین گوشی های ارزان قیمت اندرویدی در مرداد 1402 است که بسیاری قابلیت‌های برجسته سری پیکسل 7 را با قیمتی پایین‌تر ارائه می‌کند.

وان پلاس نورد 2 تی 5G

قیمت: هنوز به بازار کشورمان وارد نشده – حدودا 30 میلیون تومان

وان پلاس نورد نسل پنچم

اگر به دنبال یک گوشی میانرده توانمند با قیمت مناسب می‌گردید، وان پلاس که آغازگر ساخت گوشی‌های قاتل پرچمدار به شمار می‌رود، محصول فوق‌العاده‌ای برای شما دارد!

OnePlus Nord 2T 5G میانرده‌ای فوق‌العاده از وان پلاس است که از تراشه دایمنسیتی 1300 مدیاتک بهره می‌برد و ضمن پشتیبانی از نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی، محصولی به‌شدت سریع است!

این گوشی همچنین قادر است با هر بار شارژ، حدودا یک روز کامل شارژدهی داشته باشد و از این حیث قابل رقابت با بهترین گوشی‌های بازار است.

آن چه وان پلاس 2 تی را به محصولی استثنایی تبدیل می‌کند، ارزش بسیار بالای آن است. این گوشی مسلما فاقد بسیاری قابلیت‌های پریمیوم و پر زرق و برق سایر پرچمداران بازار است. با این وجود، OnePlus توانسته یک میانرده همه‌فن‌حریف را روانه بازار کند که با کسری از قیمت گوشی‌های پرچمدار پرادعا، بخش زیادی از توانایی آن‌ها را در اختیار داشته باشد.

بنابراین اگر شما هم به دنبال یک گوشی اندرویدی توانمند می‌گردید که قیمت مناسبی داشته باشد، OnePlus Nord 2T 5G یکی از برترین‌های بازار است که شاید در مقایسه با نسل پیشین خود پیشرفت چندانی نکرده باشد؛ اما ارزش خرید فوق‌العاده‌ای داشته و کمتر گوشی دیگری قادر به ارائه این سطح از توانایی‌ها با این قیمت است.

پوکو ایکس 5 پرو

قیمت: حدود 14 میلیون

پوکو ایکس 5 پرو

Poco X5 Pro یک گوشی میانرده است که ممکن است بسیاری از شما در نگاه اول آن را با یک پرچمدار اشتباه بگیرید. زیربرند پوکوی شیائومی امسال توانسته با عرضه ایکس 5 پرو محصولی توانمند و فوق‌العاده خوش قیمت را روانه بازار کند که قادر است گوشی‌هایی با دو یا سه برابر قیمتش را از حیث عملکرد، شکست دهد.

این گوشی پوکو از یک صفحه نمایش 6.67 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی بهره برده و به تراشه اسنپدراگون 778G کوالکام مجهز است.

بعلاوه، این گوشی قادر به پشتیبانی از 5G بوده و از یک دوربین توانمند 108 مگاپیکسلی بهره می‌برد. همچنین باتری این گوشی هم عملکرد بسیار خوبی داشته و با توان 67 وات شارژ می‌شود.

همان‌طور که مشاهده کردید، مشخصات و قابلیت‌های فنی این گوشی به مراتب بالاتر از محصولات در کلاس قیمتی حدود 15 میلیون تومان است و پوکو ایکس 5 پرو را به محصولی ارزشمند تبدیل می‌کند.

اگر قصد ندارید هزینه زیادی صرف خرید یک گوشی موبایل کنید؛ اما از طرفی تمایل دارید محصولی باکیفیت و توانمند را در اختیار داشته باشید، حتما نیم‌نگاهی به Poco X5 Pro بیندازید.

ناتینگ فون 1

قیمت: حدود 17 میلیون تومان

بهترین گوشی ارزان قیمت مرداد 1402

ناتینگ فون (1) توانست سال گذشته هیجان زیادی در بازار گوشی‌های موبایل ایجاد کند و توجهات فراوانی را به سمت خود جلب نماید.

بارزترین نکته طراحی Nothing Phone (1)، قاب شفاف و استفاده خلاقانه از چراغ‌های ال ای دی پیوسته‌ای بود که گلیف نام داشت و نقش نوار نوتیفیکیشن گوشی را بازی می‌کرد. کاربران به کمک این چراغ‌های LED می‌توانستند زنگ‌خور گوشی را تنظیم کنند، اعلان‌ها را مشاهده نمایند، وضعیت شارژ شدن را بررسی کنند و از یک فلاش پرنور برای عکسبرداری بهره‌مند باشند.

البته این طراحی جذاب و خلاقانه تنها نکته مثبت ناتینگ فون نبود؛ چراکه این دستگاه از حیث مشخصات فنی هم یک میانرده کارامد و توانا به شمار می‌رفت.

ناتینگ فون 1 از یک صفحه نمایش 6.55 اینچی اولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ نوسازی 120 هرتز بهره می‌برد که رنگ‌هایی واقعی و انیمیشن‌هایی روان را ارائه می‌نمود.

بعلاوه، این گوشی به تراشه اسنپدراگون 778G+ هم مجهز بود که به‌خاطر عملکرد فنی قدرتمند و مصرف انرژی بهینه‌اش شهرت پیدا کرده است.

در این میان همچنین کمپانی سازنده نیز این گوشی را در مدل‌های متنوع با ظرفیت‌های مختلف حافظه داخلی و رم در اختیارمان قرار داده و دست خریداران را برای انتخاب باز گذاشته است.

کمپانی Nothing همچنین با هدف ارائه تجربه کاربری روان و راحت، از رابط کاربری اختصاصی Nothing OS نیز روی اندروید 12 بهره است.

گوشی میانرده ناتینگ فون همچنین در قسمت پشت نیز از دو دوربین 50 مگاپیکسلی بهره می‌برد که کیفیت و تنوع بسیار بالایی را در تصویربرداری ارائه می‌کنند.

ناتینگ فون 1 خاص‌ترین محصول حاضر در لیست امروز است که با قیمت بسیار مناسب خود حرف‌های زیادی برای گفتن خواهد داشت.

ردمی نوت 11 پرو

قیمت: حدود 9 میلیون تومان

ردمی نوت 11 پرو

شیائومی ردمی نوت 11 پرو مشخصاتی در حد و اندازه‌های یک پرچمدار دارد. با این وجود، قیمت آن اصلا در حد و اندازه‌های پرچمداران دیگر بازار نیست و به همین جهت، کمتر دستگاهی در دنیا یارای رقابت با آن را دارد.

عملکرد فنی این گوشی با بهره‌گیری از تراشه اسنپدراگون 695 کوالکام بسیار فراتر از محصولات هم‌رده است و ماژول دوربین سه‌گانه پشت آن که یک حسگر فوق‌العاده 108 مگاپیکسلی در محوریت آن قرار گرفته نیز تصاویر و ویدیوهایی بسیار باکیفیت ثبت می‌کند.

یکی دیگر از مشخصات فنی برجسته گوشی Redmi Note 11 Pro صفحه نمایش 120 هرتزی آن است که رزولوشن فول اچ دی دارد. به کمک این صفحه نمایش، تجربه بازی‌های ویدیویی و حتی گشت و گذار در رابط کاربری نیز بسیار روان و سریع خواهد بود.

همانند بسیاری محصولات دیگر حاضر در این لیست در صورتی که در حین خرید گوشی موبایل اندرویدی خود ملاحظه قیمتی دارید و قصد دارید مناسب‌ترین گوشی با بهترین قیمت را خریداری کنید، ردمی نوت 11 پرو گزینه‌ای استثنایی برای شماست.

این گوشی عملکرد فنی قدرتمند را با دوربین‌های کارآمد و صفحه نمایش‌های باکیفیت همراه کرده تا تجربه‌ای منحصربفرد را برای شما خلق کند و به یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت مرداد ماه 1402 تبدیل شود.

شیائومی 12 تی

قیمت: حدود 35 میلیون تومان

شیائومی 12 تی

گوشی Xiaomi 12T احتمالا گران‌قیمت‌ترین گوشی لیست امروز است. با این وجود دلیل نمی‌شود که آن را یکی از ارزنده‌ترین گوشی‌های هوشمند حال حاضر دنیا ندانیم!

این گوشی شیائومی یکی از پرامکانات‌ترین محصولات کنونی بازار است و از یک صفحه نمایش فوق‌العاده 6.67 اینچی امولد با رزولوشن فول اچ دی پلاس بهره می‌برد.

این گوشی همچنین مجهز به تراشه دایمنسیتی 8100-U بوده و عملکرد فنی و مصرف انرژی بسیار ایده‌آلی دارد.

در عین حال، آنچه Xiaomi 12T را از سایر محصولات بازار مجزا می‌کند، شارژ فوق سریع 120 واتی آن است که می‌تواند ظرف 15 دقیقه از شارژ صفر به 68 درصد برسد و ظرف 20 دقیقه به‌طور کامل شارژ شود.

همچنین دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی هم در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده عملکرد فوق‌العاده‌ای داشته و فارغ از شرایط نوری، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌دهد.

پیش از آگاهی از قیمت شیائومی 12 تی، با مطالعه مشخصات آن بدون شک به یاد محصولات پرچمدار خواهید افتاد. اما این دستگاه در کلاس قیمتی میانرده قرار گرفته و یکی از ارزشمندترین گوشی‌هایی‌ست که در حال حاضر می‌توانید خریداری کنید.

بنابراین شیائومی 12 تی در میان میانرده‌های بازار، نزدیک‌ترین تجربه به پرچمداران را ارائه داده و یک گوشی ارزشمند به شمار می‌رود.

ریلمی 9 پرو پلاس

قیمت: حدود 20 میلیون تومان

بهترین گوشی ارزان قیمت مرداد 1402

ریلمی هم صاحب یکی از بهترین گوشی های ارزان قیمت مرداد 1401 است و با گوشی Realme 9 Pro Plus به دنبال ارائه تجربه‌ای نزدیک به پرچمداران اندرویدی، اما با قیمتی بسیار مناسب‌تر است.

صفحه نمایش این گوشی از پانل سوپر امولد استفاده کرده و نرخ نوسازی 90 هرتزی آن تضمین‌کننده عملکرد روان در هر شرایطی است.

علاوه بر این، عمر باتری این گوشی عدد خیره‌کننده 25 ساعت برای هر بار شارژ کامل است که رکوردی استثنایی برای این گوشی به شمار می‌رود.

همچنین اگر باتری گوشی خالی شود، شارژ سریع 60 واتی قادر است ظرف تنها 40 دقیقه، شارژ را از صفر به صد درصد برساند.

ریلمی 9 پرو پلاس از تراشه قدرتمند دایمنسیتی 920 بهره می‌برد که در اکثر بنچمارک‌ها عملکردی برجسته ارائه داده است.

البته از جمله ایرادات این گوشی ریلمی همچنین می‌توان به عدم کسب استاندارد IP و عملکرد ضعیف دوربین فوق عریض اشاره کرد. با این وجود، این گوشی میانرده همچنان یکی از ارزشمندترین محصولات بازار از حیث ارزش خرید به شمار می‌رود که عملکرد بسیار عالی را با قیمت مناسب همراه کرده است.

آنر مجیک 5 لایت

آنر مجیک 5 لایت

اگر شارژدهی باتری و قیمت مناسب مهم‌ترین اولویت‌های شما در خرید یک گوشی اندرویدی هستند، گوشی Honor Magic 5 Lite یکی از بهترین گزینه‌هایی‌ست که می‌توانید خریداری کنید.

عمر باتری این دستگاه که پایان‌بخش لیست بهترین گوشی های ارزان مرداد 1402 است، با یک بار شارژ کامل معادل 28 ساعت تماشای بدون وقفه ویدیو است که رکوردی بسیار عالی برای یک گوشی در این کلاس عملکردی و قیمتی به شمار می‌رود.

این گوشی همچنین از شارژ سریع 40 واتی هم پشتیبانی می‌کند. بنابراین در صورت به اتمام رسیدن باتری می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن باتری را مجددا شارژ کرد.

مجیک 5 لایت به یک صفحه نمایش 6.67 اینچی اولد مجهز است که کنتراست فوق‌العاده‌ای داشته و رنگ‌هایی بسیار طبیعی را ارائه می‌کند.

علاوه بر این، نرخ رفرش 120 هرتزی نیز باعث عملکرد سریع و بدون لگ رابط کاربری و سایر بخش‌ها خواهد شد.

از حیث عملکرد فنی، گوشی Magic 5 Lite عملکرد قابل اتکایی دارد؛ هرچند که می‌توان در این کلاس قیمتی محصولاتی توانمندتر پیدا کرد. همچنین سیستم دوربین این گوشی هم در شرایط نوری ضعیف عملکرد خوبی ارائه نمی‌کند.

با این وجود، عمر باتری فوق‌العاده این دستگاه تمامی ایرادات گفته‌شده را کاملا پوشش داده و آن را به یک میانرده اقتصادی بسیار ارزشمند تبدیل می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*