ادغام توییتر با اپلیکیشن X

ایلان ماسک می‌خواهد توییتر را به یک سوپر اپلیکیشن شبیه به وی چت تبدیل کند

درحالی که ایلان ماسک مدت‌هاست فکر راه‌اندازی یک سوپر اپلیکیشن برای رقابت با وی‌چت چینی را در سر می‌پروراند، از ادغام توییتر با اپلیکیشن X خبر داد.

با وجود اینکه بسیاری از ما هنوز از اپلیکیشن X که قرار است جایگزین اپ دوست داشتنی توییتر شود شکایت داریم، ایلان ماسک در حال کار روی پروژه‌ی شبیه‌سازی وی‌چت چینی در پلتفرم جدید خود است. طبق آخرین اظهارات شرکت، X می‌تواند آغازی برای تبدیل توییتر به «اپلیکیشن همه چیز» مانند WeChat باشد.

جنجال تازه‌ای که انتشار این خبر برای توییتر به راه انداخت، موجودیت این پیام‌رسان محبوب را زیر سوال خواهد برد. این تصمیم ماسک از ادغام توییتر با شرکتی به نام ایکس خبر می‌دهد. X Corp شرکتی خصوصی به‌شمار می‌رود که در نوادا فعالیت می‌کند و محل اصلی کسب‌و‌کار آن در سان فرانسیسکوی کالیفرنیا واقع شده است.

ادغام توییتر با اپلیکیشن X، پایانی برای پرنده‌ی آبی

ادغام توییتر با اپلیکیشن X

از زمانی که ثروتمندترین مرد جهان سکان هدایت توییتر را به دست گرفت، با مشکلات زیادی روبرو شد که بیشتر آنها را خودش به وجود آورد. در اقدامی اخیر، او این شبکه اجتماعی را به X تغییر نام داد که باعث واکنش کاربران و کاهش قابل توجه ارزش برند شد.

مشکل بزرگتر بدهی 13 میلیارد دلاری است که توییتر در این مدت بر روی دست ماسک گذاشته است. شایان ذکر است که ماسک حدود 80 درصد از کارکنان توییتر را نیز اخراج کرد. این موضوع مقداری از بار بدهی‌های این شرکت کم کرد، اما در عین حال بر کیفیت پلتفرم و تجربه کاربری تأثیر بدی گذاشت.

با این حال، ماسک ظاهراً برنامه‌های بزرگ‌تری برای توییتر دارد تا اینکه فقط یک شبکه اجتماعی متمرکز بر میکروبلاگینگ باشد. اکنون آشکار شده است که ماسک می‌خواهد از طریق ادغام توییتر با اپلیکیشن X، آن را به یک پلتفرم بسیار گسترده‌تر تبدیل کند.

ماسک در جریان یکی از جلسات خود با کارمندان توییتر گفت: «از آنجایی که هیچ جایگزینی برای وی‌چت در خارج از چین وجود ندارد، اگر بتوانیم این اپ را با توییتر بازسازی کنیم، موفقیت بزرگی به‌ دست خواهیم آورد.»

ادغام توییتر با اپلیکیشن X

طبق آخرین اعلامیه لیندا یاکارینو، مدیرعامل جدید توییتر، این تغییر جدید The Everything App نامیده می‌شود. مدل ماسک برای ساخت اپلیکیشن همه چیز، تبدیل توییتر به پلتفرم چینی WeChat است. ماسک پیش‌تر اپلیکیشن همه چیز را X خطاب کرده بود.

چه اطلاعاتی از اپ چینی وی‌چت در دست داریم؟

شاید نام اپلیکیشن چینی وی‌چت را شنیده باشید و اگر چنین است، احتمالاً آن را به عنوان یک سرویس پیام‌رسان در نظر می‌گیرید. اگر خارج از چین زندگی می‌کنید و شخصی دارید که به آنجا سفر می‌کند، باید بدانید که وی چت تنها پلتفرم برای برقراری ارتباط مستقیم است. اما این اپلیکیشن دقیقا چیست و چه قابلیت‌هایی دارد؟

برای کاربران چینی، این پلتفرمی است که آنها نمی‌توانند زندگی دیجیتال خود را بدون آن تصور کنند. در نتیجه، این برنامه زندگی فیزیکی آنها را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد. اما WeChat فقط یک برنامه پیام‌رسان یا رسانه اجتماعی نیست!

ادغام توییتر با اپلیکیشن X

از طریق این پلتفرم می‌توانید پول دریافت و ارسال کنید و قبوض را هم برای آب و برق و هم برای خرید بپردازید. همچنین می‌توانید از آن در کافه‌ها و رستوران‌ها استفاده کرده و برای وسایل نقلیه عمومی بلیت تهیه کنید؛ مانند بلیت اتوبوس، قطار، مترو یا حتی هواپیما.

شما همچنین قادر خواهید بود از طریق آن مشترک سرویس دیگری شوید، همانطور که از گوگل در غرب استفاده می‌شود. اگر به نحوی دسترسی به ویچت در چین را از دست بدهید، ممکن است مرگ دیجیتالی را تجربه کنید!

دلیل این امر این است که WeChat متعلق به شرکت Tencent است که دارای 1.2 میلیارد کاربر ثبت نام شده است که روزانه از آن استفاده می‌کنند. همه آنها به نوعی از طریق آن به یکدیگر متصل هستند. اگرچه جایگزین‌هایی برای این پلتفرم وجود دارد، اما بعید است که بتوانید بدون وی چت به اهداف دیجیتال خود برسید. در مجموع، WeChat پلتفرمی حیاتی در چین محسوب می‌شود که نداشتن آن مساوی است با قطع رگ ارتباط مجازی.

موانع پیش روی ماسک برای ادغام توییتر با اپلیکیشن X

شبیه سازی توییتر به وی چت

ایلان ماسک مدت‌هاست که شیفتگی خود را نسبت به پلتفرم وی چت ابراز کرده و به دنبال راه‌هایی برای پیشبرد چیزی مشابه آن در غرب بوده است. خود Tencent در غرب حتی سعی نکرده است پلتفرم وی چت را به سطحی که در چین کار می‌کند گسترش دهد. منطق این است که وی‌چت مخصوص بازار چین طراحی شده و با خط چینی تطبیق داده شده است. بنابراین گسترش آن به غرب از بسیاری جهات چالش برانگیز خواهد بود.

چالش‌های مالی به‌دلیل مقادیر زیاد پول وجود دارد که باید بدون هیچ گونه تضمینی برای بازپرداخت سرمایه‌گذاری شود. Tencent احتمالاً با تحریم‌هایی نیز مواجه خواهد شد، همانطور که بسیاری از شرکت‌های چینی دیگر در ایالات متحده و اتحادیه اروپا از محدودیت‌هایی برخوردار هستند.

پس از تحقیقات طولانی، ماسک ظاهراً چنین پتانسیلی را در توییتر تشخیص داده و تصمیم به تبدیل آن به پلتفرمی شبیه وی چت گرفته است، روش او برای این کار نیز ادغام توییتر با اپلیکیشن X است.

رسانه‌های اجتماعی میکروبلاگینگ می‌توانند به عنوان پایه‌ای برای دیدگاه او درباره برنامه همه چیز استفاده شوند. بلاگ‌نویسی کوچک یا Microblogging نوعی وبلاگ‌نویسی است که به کاربران امکان نوشتن متن‌های کوتاه و منتشر کردن آن را می‌دهد. در واقع میکروبلاگینگ یکی از انواع وبلاگ‌نویسی است، به‌طوری‌که تعداد کاراکترها در آن محدود است، اما در عوض لب کلام را به‌صورت مستقیم به مخاطب انتقال می‌دهد.

توییتر با حدود نیم میلیارد کاربر مطمئناً می‌تواند تحولی را که ماسک برنامه‌ریزی کرده است، آغاز کند‌؛ اما موفقیت‌آمیز بودن آن به عوامل زیادی بستگی دارد. جدا از مشکلات فعلی که توییتر با آن دست و پنجه نرم می‌کند، باید توجه داشت که اولین مانع برای ایجاد هر نوع اپ مشابه ویچت در غرب، دشوار بودن این کار است.

در درجه اول، به دلیل تفاوت‌های فرهنگی که بر عادات کاربران تأثیر می‌گذارد، شرکت‌هایی مانند گوگل و اپل می‌توانند از جهاتی با این پروژه مقابله کنند. گوگل و اپل مدت‌هاست مالک سیستم‌های پرداخت موبایلی خود هستند.

همچنین متا با فیس‌بوک، اینستاگرام و واتساپ با یک میلیارد کاربر وجود دارد. اگر آنها احساس کنند که پلتفرم X تهدیدی برای درآمدشان است، می‌توانند به سادگی ایکس را ممنوع کنند. از سوی دیگر، ادغام Apple Pay و Google Wallet در X نباید خیلی پیچیده باشد. تنها سوال اینجاست که آیا به نفع گوگل و اپل خواهد بود یا خیر.

سوپر اپلیکیشن X همچنین می‌تواند با روند کند رسیدن به معاملات تجاری با بانک‌های غرب روبرو شود. می‌توانیم شاهد باشیم که چقدر طول می‌کشد تا هر بانک با Google Pay و Apple Pay ادغام شود. علاوه‌براین، مشکل یکپارچه‌سازی پرداخت دیجیتال در ایالات متحده نسبت به اتحادیه اروپا بسیار کمتر توسعه یافته است.

آیا توسعه‌ی یک اپ مشابه وی‌چت در غرب ممکن است؟

ادغام توییتر با ایکس برای شبیه سازی وی چت

مقایسه WeChat و هر پلتفرم دیگری در غرب در وهله اول می‌تواند بی‌معنی باشد. وی چت به مدت 10 سال حاکم فضای دیجیتال در چین از نظر پیام‌رسانی، رسانه‌های اجتماعی، بانکداری تلفن همراه و خرید بوده است. در زمانی که این برنامه شروع به کار کرد، در هیچ کجای دنیا مشابه آن در بازار وجود نداشت.

بنابراین، می‌توان گفت که Tencent در واقع اپلیکیشن Everything را اختراع کرد. عاداتی که شهروندان چینی از طریق استفاده از وی چت به دست آوردند، لزوماً نمی‌توانند در غرب منعکس شوند.

با وجود تمام این مشکلات، اگر پروژه‌ی ادغام توییتر با اپلیکیشن X برای شبیه‌سازی وی‌چت در غرب شکست بخورد، هیچکس نمی‌تواند پیش بینی کند که چقدر پول از دست خواهد رفت.

با این حال، ماسک به اندازه کافی متقاعد شده و از نظر مالی توانایی این را دارد که تحول توییتر را به «اپلیکیشن همه چیز» به سطحی کاربردی برساند. باید منتظر ماند و دید که چگونه این اپ جدید توسط کاربران پذیرفته خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*