تبدیل بلندگوهای سیمی به بیسیم

با این روش ساده، بلندگوهای سیمی معمولی خود را به اسپیکر بلوتوثی بیسیم تبدیل کنید

در این مطلب قصد داریم شما را با روش‌هایی جالب برای تبدیل بلندگوهای سیمی به اسپیکرهای بیسیم و بلوتوث آشنا کنیم.

در حالی‌که بسیاری از مردم هم‌چنان تجهیزات صوتی باسیم را ترجیح می‌دهند، اما فناوری بی‌سیم به آرامی راه خود را در دل مردم باز می‌کند. امروزه اغلب بلندگوهای جدید، بیسیم هستند و معمولا از اتصال باسیم نیز پشتیبانی می‌کنند.

اما اگر بخواهید بلندگوهای قدیمی مورد استفاده خود را به اسپیکر بلوتوث بیسیم تبدیل کنید، چطور؟ با این روش‌های ساده که در ادامه معرفی می‌کنیم، می‌توانید بلندگوی سیمی مورد علاقه خود را به نمونه بیسیم و بلوتوثی تبدیل کنید.

روش های تبدیل بلندگوهای سیمی به اسپیکر بلوتوثی و بیسیم

بزرگ‌ترین شکاف میان بلندگوهای سیمی معمولی و سیستم‌های صوتی جدید، فقدان فرمت‌های ورودی سازگار است. اساسا بسیاری از ورودی‌ها و خروجی‌های صوتی مدرن به‌طور اختصاصی برای دریافت سیگنال‌های وای‌فای یا بلوتوث ساخته شده‌اند. بنابراین بدیهی است که اسپیکرهای قدیمی فاقد عملکردهای نسل جدید هستند.

تبدیل بلندگوهای سیمی به بیسیم

اما چگونه می‌توان این خلاء را جبران و مشکل را حل کرد؟ شما می‌توانید با استفاده از آداپتورهای مخصوص و سخت‌افزار مناسب، بلندگوهای سیمی معمولی خود را به اسپیکرهای بلوتوث یا بیسیم تبدیل کرده و موسیقی یا صدای سینمای خانگی را از بخش‌های مختلف فضای شخصی خود پخش کنید.

1. آداپتورهای بلوتوث

اگر به‌دنبال اتصال صوتی ساده‌تری مانند پخش موسیقی از تلفن خود هستید، اتصال بلوتوث گزینه‌ای مقرون به‌صرفه برای استفاده مدرن از بلندگوهای سیمی قدیمی است. تنها چیزی که برای راه‌اندازی نیاز دارید، یک آداپتو صوتی بلوتوث و یک آمپلی‌فایر معمولی است. خروجی آمپلی‌فایر مطابق معمول به بلندگوهای سیمی وصل می‌شود و آداپتور بلوتوث نیز به ورودی آن متصل می‌شود.

از این طریق وقتی می‌خواهید موسیقی پخش کنید، تلفن یا دیگر دستگاه‌های دارای بلوتوث را با آداپتور جفت کرده و آهنگ‌های شما پس از دریافت، پخش خواهد شد. اما اگر آمپلی فایر ندارید و قصد خرید آن را دارید، می‌توانید با تهیه یک نمونه که از قابلیت اتصال به بلوتوث داخلی برخوردار است، کار خود را راحت کنید.

تبدیل بلندگوهای سیمی به بیسیم

بدین ترتیب می‌توانید خروجی را به بلندگو وصل کرده و سپس دستگاه خود را مستقیما با تقویت‌کننده جفت کنید.

2. آداپتورهای بیسیم

اگر به سیگنال وای‌فای خانه خود اطمینان دارید، چند راه برای اتصال بیسیم وجود دارند که می‌توانید از هر یک برای بلندگوهای سیمی خود از آنها استفاده کنید. ساده‌ترین رویکرد این است که اسپیکرهای سیمی و تقویت‌کننده خود را مستقیما به یک دستگاه خانه هوشمند مانند کروم‌کست یا برخی از مدل‌های آمازون اکو وصل کنید.

اغلب دستگاه‌های خانه هوشمند دارای خروجی‌های صوتی سیمی هستند و با استفاده از ویژگی اتصال آنها می‌توانید صدا را از هر جا که سیگنال وای‌فای شخصی شما به آن برسد، پخش کنید. اما اگر این دستگاه را در اختیار ندارید، گزینه‌های بیسیم دیگری نیز مانند تقویت‌کننده جریان بیسیم وجود دارند.

برخی از آمپلی‌فایرهای سطح بالاتر دارای ورودی و خروجی صوتی و اتصال وای‌فای هستند. مدل‌هایی مانند تقویت‌کننده استریم WXA-50 MusicCast یاماها یا HEOS AMP Denon می‌توانند صدا را به صورت بی‌سیم از هر دستگاه دیگری نظیر رایانه، گوشی، تلویزیون هوشمند در شبکه خانگی شما دریافت کنند. به‌لطف اتصال مستقیم، کیفیت صدا نیز خوب و واضح خواهد بود.

تبدیل بلندگوهای سیمی به بیسیم

3. کیت فرستنده بی‌سیم – روشی جالب برای تبدیل بلندگوهای سیمی به بیسیم

اما اگر علاوه بر باسیم بلندگوها، تلویزیون شما نیز از نوع قدیمی باشد، چطور؟ حتی با وجود سخت‌افزار باز هم راهی برای ورود آنها به عصر مدرن، با استفاده از کیت فرستنده بیسیم وجود دارد. با اتصال هر دو دستگاه به فرستنده و گیرنده بیسیم، می‌توانید ورودی‌ها و خروجی‌ها را در فاصله کوتاهی پخش کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید، این است که منبع صوتی خود را به فرستنده جفت وصل کنید. سپس بلندگوهای سیمی را به گیرنده بی‌سیم وصل کنید. فرستنده و گیرنده را به یک پریز وصل کنید، همه آنها را روشن کرده و از اتصال فوری لذت ببرید. اگرچه سیگنال به‌وجود آمده به اندازه یک سیستم صوتی بی‌سیم کامل نیست، اما برای یک سینمای خانگی یا اتاق نشیمن به حد کافی خوب است. کیت‌های مختلفی در بازار وجود دارند که از جمله آنها می‌توان به Measy AU680 اشاره کرد که با قیمت 99 دلار در آمازون موجود است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*