ابرماه خاویاری

ابرماه خاویاری، امشب 10 مرداد 1402 را از دست ندهید

امشب 10 مرداد 1402 فرصت رصد ابرماه خاویاری را از دست ندهید. در ادامه با جزئیات رصد رویداد نجومی Sturgeon Supermoon آشنا خواهیم شد.

علاقه‌مندان به پدیده‌های نجومی امشب 10 مرداد 1402 می‌توانند نخستین ماه کامل ماه آگوست 2023 میلادی که با نام ماهی خاویاری شناخته می‌شود را در آسمان رصد کنند. از آنجایی که بومیان آمریکا در ماه آگوست میلادی ماهیان خاویاری را صید می‌کردند، برای این ماه کامل نیز نام ماهی خاویاری را در نظر گرفتند. همچنین این ابر ماه با نام‌های ماه ذرت، ماه گیلاس سیاه و ماه دانه نیز شناخته می‌شود.

رصد ابرماه خاویاری در امشب 10 مرداد 1402

فاصله ابر ماه خاویاری در اوج خود با زمین به 357 هزار و 311 کیلومتر خواهد رسید که چنین ارقامی آن را به دومین ابرماه بزرگ سال 2023 تبدیل خواهد کرد. از آنجایی که ماه کامل در اوج خود به زمین نزدیک می‌شود و نسبت به سایر ماه‌های کامل بزرگتر و درخشان‌تر به نظر می‌رسد، به آن ابرماه می‌گویند.

گفتنی است اگر شرایط جوی مناسب باشد، تمام ابرماه‌ها یا ماه‌های کامل با چشمان غیرمسلح قابل مشاهده خواهند بود؛ اما اگر خواهان رصد بهتر با جزئیات بیشتری هستید، باید از یک دوربین دوچشمی یا تلسکوپ آماتور استفاده کنید. علاوه بر این، در تاریخ 30 آگوست 2023 برابر با 8 شهریور 1402 نیز ابرماه آبی به‌عنوان بزرگترین و درخشان‌تر ابرماه سال 2023 قابل رصد خواهد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*