مزدا CX-5 مدل 2024

مزدا CX-5 مدل 2024 معرفی شد؛ شاسی بلند جذاب ژاپنی با پیشرانه 256 اسبی

مدل 2024 مزدا CX-5 در چندین تریم مختلف روانه بازار شده و قیمتش کمی بیشتر از نسل قبل است. آیا این کراس اوور جداب مزدا می‌تواند فروش فوق‌العاده خود را سال آینده هم ادامه دهد؟

کمپانی ژپنی مزدا، یکی از پرفروش‌ترین خودروهای خود، یعنی مدل CX-5 را برای سال 2024 با مشخصات و قابلیت‌های جدیدی به بازار خواهد فرستاد.

مهم‌ترین تغییرات ایجاد شده در مدل 2024 مزدا CX-5 افزوده شدن چندین رنگ جدید در کنار تغییرات ایجاد شده در تریم‌های مختلف این خودرو خواهد بود.

علاوه بر این، قیمت تمامی تریم‌های این خودرو نسبت به سال گذشته افزایش خواهند یافت؛ هرچند که حتی با این وجود هم، این خودروهای کراس اوور همچنان محصولاتی بسیار باارزش به شمار می‌روند.

مزدا CX-5 مدل 2024 در چند تریم به بازار عرضه خواهد شد؟

خودروی Mazda CX-5

بر اساس اطلاعات منتشر شده از مدل‌های آتی خودروی Mazda CX-5، در سال 2024 شاهد تریم پایه 2.5 S از سبد این اتومبیل خواهیم بود.

این اتفاق البته قابل پیش‌بینی بود؛ چرا که مدتی پیش، سخنگوی مزدا در مصاحبه‌ای اعلام کرده بود که تولید مدل پایه CX-50 S با هدف تمرکز بیشتر روی تریم‌های لوکس‌تر متوقف شده است.

به این ترتیب، ارزان‌ترین مدل مزدا CX-5 سال 2024، مدل 2.5 S Select است که اکنون 800 دلار گران‌تر از نسل گذشته است و تمام آن چه یک راننده معمولی نیاز دارد را به او ارائه می‌دهد.

از جمله قابلیت‌ها و آپشن‌های این تریم می‌توان به صفحه نمایش سرگرمی/اطلاع‌رسانی 10.25 اینچی با پشتیبانی از Apple Car Pay و Android Auto اشاره کرد. این سیستم اطلاع‌رسانی و سرگرمی همچنین از بلوتوث پشتیبانی کرده و از چهار درگاه USB بهره می‌برد.

علاوه بر این، سیستم پخش صوت این تریم مزدا سی ایکس 5 متشکل از شش اسپیکر خواهد بود.

از دیگر قابلیت‌های فوق‌العاده این مدل هم می‌توان به روکش چرمی فرمان و دنده، سیستم ورود بدون نیاز به کلید و استارت بدون کلید (Keyless Start) اشاره کرد.

این تریم همچنین از چراغ‌های جلوی ال ای دی و اتوماتیک بهره برده و رینگ‌هایی 17 اینچی دارد. بعلاوه، سیستم تهویه مطبوع دوگانه نیز از دیگر مشخصات تریم Select مزدا سی ایکس 5 مدل 2024 است.

همچنین صندلی‌های جلوی این اتومبیل از سیستم گرمایش بهره برده و راننده می‌توان گرمایش کاملا مطبوعی را برای سرنشینان جلو فراهم کند.

مزدا CX-5 مدل 2024

تریم بعدی مزدا CX-5 مدل 2024، تریم 2.5 S Preferred است که از سان روف و درب عقب اتوماتیک بهره می‌برد. صندلی‌های چرمی این تریم هم کاملا استاندارد طراحی شده‌اند؛ در حالی که راننده و سرنشین به ترتیب قادرند صندلی خود را به‌صورت خودکار در هشت و شش جهت مختلف حرکت دهند.

صندلی‌های جلو در این تریم همچنین می‌توانند دو موقعیت را به خاطر سپرده و در صورت لزوم، موقعیت خود را بر اساس آن‌ها تنظیم کنند.

این تریم مزدا سی ایکس 5 مدل 2024 قیمتی 30650 دلاری داشته و 460 دلار گران‌تر از سال قبل خواهد بود.

همچنین، تریم Carbon Edition هم دیگر تریم جذاب مزدا CX-5 برای مدل 2024 خواهد بود که رنگ خاکستری فوق‌العاده جذابی داشته و صندلی‌های آن توسط چرم‌های به رنگ قرمز یا مشکی پوشیده شده‌اند.

در این میان، رینگ‌های داخلی دستگاه 19 اینچی و مشکی رنگ خواهند بود.

سیستم صوتی مدل Carbon Edition از ده اسپیکر Bose تشکیل شده و به دو درگاه USB-C برای سرنشینان جلو مجهز است. این مدل قیمتی 31950 دلاری دارد که از مدل سال گذشته 859 دلار گران‌تر است.

دیگر تریم Mazda CX-5 در سال آینده، تریم پریمیوم (Premium) خواهد بود که مد Mi-Drive را در اختیار رانندگان قرار خواهد داد. این مد امکان تغییر مد رانندگی بین معمولی، اسپرت و آفرود را فراهم می‌کند.

شاسی بلند Mazda

رینگ‌های 19 اینچی، آینه‌های جانبی با گرم‌کن خودکار، چراغ‌های دیلایت ال ای دی، نمایشگر ال سی دی هفت اینچی راننده و پدل شیفتر از دیگر قابلیت‌های تریم پریمیوم به شمار می‌روند.

البته افرادی که به دنبال خرید لوکس‌ترین مزدای شاسی بلند در سال آینده هستند، احتمالا باید به سراغ تریم 2.5 S Premium Plus بروند که قیمتی 36500 دلاری دارد.

این تریم برخی قابلیت‌های لوکس مانند تهویه صندلی‌های جلو، صندلی‌های گرم‌شونده عقب و یا فرمان گرم‌شونده را در خود گنجانده و از قابلیت‌های Apple CarPlay و Android Auto به‌صورت بیسیم پشتیبانی می‌کنند.

تریم 2.5 اس پریمیوم پلاس همچنین قابلیت شارژ کردن گوشی های موبایل به‌صورت بیسیم را هم خواهد داشت.

صرفنظر از این که کدام تریم 2.5 S مزدا CX-5 مدل 2024 را انتخاب کنید، با یک موتور چهار سیلندر تنفس طبیعی طرف خواهید بود که قدرت 187 اسب بخار داشته و سیستم انتقال قدرت آن اتوماتیک و شش دنده است.

افرادی که به دنبال دستیابی به قدرت فنی بیشتر هستند، می‌توانند به سراغ مدل‌های توربو Mazda CX-5 بروند. در سال 2024 شاهد توقف تولید مدل 2.5 Turbo و جایگزینی آن با مدلی جدید و 37 هزار دلاری تحت نام Carbon Turbo خواهیم بود.

این مدل جدید و جذاب، طراحی اسپرت‌تری داشته و از رینگ‌های 19 اینچی تشکیل می‌شود. بعلاوه، صندلی‌های روکش‌شده توسط چرم مصنوعی نیز از دیگر مشخصات این مدل هستند.

مدل بالاتر این خودرو در سال 2024، قیمتی 37800 دلاری داشته و 2.5 Turbo Premium نام دارد. این مدل به یک نمایشگر فعال برای همراهی راننده مجهز خواهد بود که قادر به شناسایی ترافیک‌های سنگین و پیشنهاد دادن مسیرهای جایگزین است.

در این تریم همچنین صندلی‌های عقب به گرم‌کن مجهز بوده و سردنده و فرمان آن از روکشی چرمی تشکیل شده‌اند.

همچنین، گران‌قیمت‌ترین مدل از خودروی مزدا CX-5 مدل 2024 هم تریم Turbo Signature است که قیمتی 40600 دلاری دارد.

مزدا CX-5 مدل 2024

در این مدل هم شاهد استفاده از رینگ‌های 19 اینچی و طراحی جدید و جذاب کابین هستیم. کابین این خودرو بیش از همه از چوب تشکیل شده و به نورپردازی ال ای دی مجهز است.

مدل‌های Signature مزدا CX-5 مدل 2024 همچنین به قابلیت مسیریابی داخلی در دستگاه مجهز خواهند بود.

لازم به ذکر است که مدل Turbo قدرتی 256 اسب بخاری و گشتاوری 320 پوند فوتی تولید می‌کند.

علیرغم این پیشرفت‌های جزیی حاصل شده در طراجی مدل 2023 مزدا سی ایکس 5، می‌توان انتظار فروش فوق‌العاده و قرار گرفتن خودرو در صدر لیست فروش اتومبیل های مزدا را داشت.