آیفون 15 پرو

آیفون 15 پرو و نگاهی به تمام شایعات و اطلاعاتی که از پرچمدار پرادعای اپل می‌دانیم

در فاصله اندک باقی مانده تا رونمایی رسمی از گوشی آیفون 15 پرو – iPhone 15 Pro، امروز به بررسی تمامی شایعات و اطلاعات در خصوص این گوشی خواهیم پرداخت.

بر اساس اطلاعات موجود، احتمالا آیفون 15 پرو در کنار مدل پرو مکس (اولترا) پرچمداران امسال اپل باشند. همچنین احتمالا رونمایی از این گوشی ها هم مثل هر سال در ماه سپتامبر صورت خواهد گرفت.

از زمان عرضه گوشی فوق‌العاده iPhone 14 Pro به بازار حدود ده ماه می‌گذرد. بنابراین شایعات فراوانی پیرامون نسل بعدی این گوشی ها در اینترنت منتشر شده‌اند. با وجود این که برخی از این شایعات بسیار عجیب و غریب بوده و به نظر واقعی نمی‌رسیدند، برخی دیگر کاملا منطقی جلوه کرده و اطلاعاتی قابل باور از این نسل را در اختیارمان قرار می‌دادند.

امروز قصد داریم در گجت نیوز به بررسی بیشتر گوشی آیفون 15 پرو اپل بپردازیم و تمامی اطلاعات و شایعات موجود در خصوص این دستگاه را مرور کنیم. اگر به این پرچمدار جذاب اپل علاقمند هستید با ما همراه باشید.

مقایسه مدل‌های مختلف آیفون 15 پرو

بیشتر منابع به رونمایی از مدل‌های مختلف iPhone 15 در ماه سپتامبر اشاره دارند. در ابتدا به نظر می‌رسید مدل Pro Max قرار است به Ultra تغییر نام پیدا کند. با این حال احتمالا اپل برای معرفی نخستین گوشی کلاس اولترای خود یک سال دیگر هم منتظر خواهد ماند.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود سبد محصولات امسال اپل هم متشکل از چهار مدل استاندارد، پلاس، پرو و پرو مکس باشد.

مقایسه مدل های مختلف آیفون

جدول زیر مشخصات احتمالی مدل‌های استاندارد، پرو و پرو مکس را در کنار یکدیگر قرار داده و با هم مقایسه می‌کند. دقت کنید که مدل پلاس از آیفون 15 احتمالا به جز اندازه صفحه نمایش و باتری، در سایر جزئیات شبیه به مدل استاندارد خواهد بود.

آیفون 15آیفون 15 پروآیفون 15 پرو مکس
صفحه نمایش6.1 اینچ اولد6.1 اینچی اولد6.7 اینچ اولد
رزولوشن2532 در 1170 پیکسل1179 در 2556 پیکسل1290 در 2796 پیکسل
نرخ نوسازی60 هرتز1 تا 120 هرتز متغیر1 تا 120 هرتز متغیر
تراشهA16 BionicA17 BionicA17 Bionic
دوربین‌های پشت
  • 48 مگاپیکسل
  • 12 مگاپیکسل فوق عریض
  • 48 مگاپیکسل عریض
  • 12 مگاپیکسل فوق عریض
  • 12 مگاپیکسل تله فوتو با بزرگنمایی سه برابری
  • 48 مگاپیکسل عریض
  • 12 مگاپیکسل فوق عریض
  • 12 مگاپیکسل تله فوتو با بزرگنمایی متغیر 6 برابری
دوربین سلفی12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل12 مگاپیکسل با دو لنز
حافظه
  • 128 گیگ
  • 56 گیگ
  • 512 گیگ
  • یک ترابایت
  • 256 گیگ
  • 512 گیگ
  • یک ترابایت
  • 256 گیگ
  • 512 گیگ
  • یک ترابایت
رم8 گیگ8 گیگ8 گیگ
باتری3877 میلی آمپر ساعت3650 میلی آمپر ساعت4852 میلی آمپر ساعت

زمان رونمایی آیفون 15 پرو

اپل هنوز به‌طور رسمی زمان رونمایی نسل بعدی آیفون‌های خود را اعلام نکرده؛ اما با در نظر گرفتن استراتژی این کمپانی کوپرتینویی در رونمایی از محصولاتش می‌توان به پیش‌بینی نسبتا جامعی از زمان رونمایی این سری گوشی ها رسید.

سال گذشته، آیفون 14 روز هفتم سپتامبر رونمایی شد و یک هفته بعد، در روز 16 سپتامبر به طور رسمی شاهد عرضه آن به بازار بودیم.

به‌طور کلی، اپل معمولا یکی از دو روز سه شنبه یا چهارشنبه هفته‌های اول یا دوم ماه سپتامبر را برای رونمایی از نسل جدید گوشی‌های آیفون خود انتخاب می‌کند.

آیفون 15 پرو

بنابراین می‌توان انتظار داشت یکی از چهار تاریخ پنجم، ششم، دوازدهم یا سیزدهم سپتامبر، زمان رونمایی رسمی iPhone 15 Pro باشد.

تا به این لحظه به نظر می‌رسد روز 13 سپتامبر (22 شهریور ماه) تاریخ رونمایی رسمی از آیفون 15 باشد؛ چرا که اپل از کارمندانش خواسته این تاریخ را در تقویم‌های خود ثبت کنند!

از سوی دیگر، یکی از تحلیلگران شناخته‌شده آمریکایی که پیش‌تر تاخیر در عرضه آیفون 12 در سال 2020 را به‌درستی پیش بینی کرده بود، اعلام کرده که عرضه تمام اعضای سری iPhone 15 ممکن است تا اواخر ماه اکتبر به طول بینجامد. این تحلیلگر، وقفه‌های ایجاد شده در فرآیند ساخت صفحه نمایش‌های مدل‌های پرو و پرو مکس را دلیل اصلی این تاخیر عنوان کرده است.

البته بسیار بعید به نظر می‌رسد که اپل واقعا به تاخیر در عرضه آیفون فکر کند؛ چرا که این اتفاق باعث می‌شود که تاثیر مالی این محصولات در گزارشات سه ماهه چهارم سال 2023 این کمپانی درج شود و در نتیجه، گزارش سه ماهه سوم، بیش از حد، خالی خواهد بود.

البته زنجیره تولید، خصوصا در بخش صفحه نمایش، بدون شک تاثیر مهمی در زمان عرضه سری iPhone 15 به بازار خواهد داشت.

قیمت iPhone 15 Pro

هیچ گونه اخبار موثقی در خصوص قیمت سری گوشی‌های آیفون 15 در دست نیست. با این وجود، بر اساس اطلاعات موجود، آیفون 15 پرو احتمالا گران‌تر از نسل قبلی خود خواهد بود.

برای شروع بد نیست نگاهی به قیمت ظرفیت های مختلف آیفون 15 پرو داشته باشیم:

  • ظرفیت 128 گیگ: 1000 دلار
  • ظرفیت 256 گیگ: 1100 دلار
  • ظرفیت 512 گیگ: 1300 دلار
  • ظرفیت یک ترابایت: 1500 دلار

بنا به ادعای جف پو، تحلیلگر شناخته شده حوزه محصولات اپل، این کمپانی احتمالا با افزایش قیمت مدل Pro آیفون 15 قصد دارد کاربران را به خرید مدل‌های استاندارد و پلاس ترغیب کند؛ چرا که فروش این مدل‌ها در نسل قبل چندان در خور توجه نبوده است.

iPhone 15 Pro

در همین زمینه، تحلیلگران دیگر هم نظرات جف پو را تایید کرده و از افزایش قیمت کل سری iPhone 15 خبر داده‌اند.

با توجه به این که احتمالا کوپرتینویی‌ها همانند بسیاری کمپانی‌های رقیب، مدل 128 گیگ آیفون 15 پرو و پرو مکس را از سبد محصولاتش حذف خواهند کرد، می‌توان انتظار معرفی این محصولات با قیمت حداقل 1200 دلار به بازار را داشت.

از سوی دیگر، اگر اپل بر خلاف شایعات تصمیم به ثابت نگه داشتن قیمت سری آیفون 15 داشته باشد، احتمالا برچسب قیمتی حداقل 1100 دلاری در انتظار علاقمندان به این گوشی خواهد بود.

رنگ بندی آیفون 15 پرو

صفحه نمایش آیفون 15 پرو

مثل همیشه پیش‌بینی می‌شود آیفون های جدید در رنگ‌های متنوعی روانه بازار شوند. در عین حال، احتمالا اپل مدل‌های Pro و Pro Max را در رنگ‌های انحصاری به بازار عرضه خواهد کرد که آن‌ها را از مدل‌های پایه تفکیک کند.

به‌طور کلی انتظار می‌رود سری گوشی‌های آیفون 15 در پنج رنگ زیر رونمایی شوند:

  • قرمز تیره
  • آبی تیره
  • نقره‌ای
  • طلایی
  • گرافیتی یا مشکی

طراحی iPhone 15 Pro

از نظر اندازه، می‌توان انتظار داشت که آیفون 15 پرو بسیار شبیه به مدل سال گذشته خود باشد. به این ترتیب، با یک گوشی با ابعاد 147.5 در 71.5 7.85 میلیمتر طرف خواهیم بود.

با این وجود، بر خلاف اندازه، سایر مشخصات طراحی iPhone 15 Pro تفاوت‌های عمده‌ای با iPhone 14 Pro خواهد داشت.

به گزارش برخی منابع، می‌توان انتظار داشت که آیفون 15 پرو از قاب تیتانیومی بهره‌مند باشد. استفاده از تیتانیوم در ساخت آیفون باعث مستحکم‌تر شدن این گوشی‌ها در عین کاهش وزنشان خواهد شد.

از سوی دیگر به ادعای برخی منابع دیگر، لبه‌های آیفون 15 پرو و پرو مکس بر خلاف آیفون 14 از لبه‌های خمیده بهره خواهد برد. اپل البته پیش‌تر در خصوص این تغییر طراحی در آیفون‌ها مردد بوده؛ اما رندرهای پخش شده از این گوشی تا حدودی شایعات مربوط به حضور لبه خمیده در آیفون 15 را تایید می‌کنند.

علاوه بر این، حاشیه‌های صفحه نمایش نیز در آیفون‌های سال 2023 باریک‌تر از قبل خواهند بود. در این صورت، اپل به دستاوردی فوق‌العاده در طراحی گوشی های موبایل دست پیدا می‌کند؛ چرا که حاشیه‌های iPhone 14 Pro، خود، بسیار باریک هستند.

به‌طور دقیق، گزارش‌ها حاکی از این هستند که ضخامت حاشیه‌های صفحه نمایش نسل آتی آیفون پرو برابر با 1.5 میلیمتر خواهد بود. به این ترتیب، حاشیه های این گوشی 0.7 میلیمتر باریک‌تر از حاشیه‌های iPhone 14 Pro خواهند بود.

علاوه بر این، از مدت‌ها پیش شایعات و اخبار مربوط به جایگزینی کلیدهای مکانیکی کم و زیاد کردن صدا با نمونه‌های حالت جامد (solid-state) هم به گوش می‌رسید. با این وجود، با این وجود، تحلیلگران حوزه دستگاه های اپل، به‌تازگی این شایعات را باطل کرده و در عوض خبر از استفاده از کلیدهایی مشابه با کلید Home در آیفون 8 و 8 پلاس در نسل بعدی داده‌اند.

به این ترتیب کلیدهای Volume Up و Volume Down در این گوشی مکانیکی نبوده و در عوض با استفاده از پاسخ‌های ارتعاشی با کاربر تعامل خواهند کرد.

در این زمینه برخی صاحب نظران معتقدند تکنولوژی استفاده از کلیدهای حالت جامد به پختگی لازم نرسیده و برای استفاده تجاری از آن باید تا عرضه آیفون 16 صبر کرد.

به جز کلیدهای کم و زیاد کردن صدا، کلید Action، دیگر قابلیت جدیدی است که عملکردی نظیر آنچه در اپل واچ اولترا دیدیم ارائه خواهد داد و ممکن است جایگزین کلید قطع و وصل کردن صدا شود.

بر اساس اطلاعاتی که از کدهای نسخه بتای iOS 17 استخراج شده، این کلید اکشن می‌تواند در مدل‌های پرو و پرو مکس آیفون 15 قابلیت‌های متعددی داشته باشد.

دسترسی به گزینه‌های مربوط به دسترسی‌پذیری گوشی، باز کردن اپلیکیشن دوربین، فعال کردن فلش، مدهای مختلف فوکوس، ذره‌بین، ترجمه متون و ضبط نوت‌های صوتی از جمله قابلیت‌هایی است که می‌توان با استفاده از این کلید فعالشان کرد.

بعلاوه، استفاده از پورت شارژ USB-C آخرین تغییر ظاهری و فیزیکی است که احتمالا در آیفون 15 پرو شاهدش خواهیم بود. در این زمینه، اتحادیه اروپا به اپل اولتیماتوم داده که باید تا سال 2024 از درگاه شارژ USB-C در محصولاتش استفاده کند. با این وجود، منابع مختلف حاکی از این هستند که اپل زودتر از موعد به استقبال این درگاه‌ها رفته؛ به‌طوری که در تمامی مدل‌های آیفون 15 شاهد استفاده از این پورت‌ها خواهیم بود.

iPhone 15 Pro

در پایان همچنین باید به این نکته هم اشاره کرد که مدل‌های فاقد سیم کارت آیفون 15 که از طریق eSIM خدمات شبکه خود را به مخاطبین ارائه می‌دهند هم ممکن است به‌زودی در برخی کشورهای دیگر دنیا به فروش برسند. بنابراین علاقمندان به آیفون‌های بدون سیم کارت نیز می‌توانند انتظار تغییراتی مهم در این زمینه را داشته باشند.

دوربین آیفون 15 پرو

بر اساس پیش بینی های انجام شده از iPhone 15 Pro و مشخصات فنی آن، دوربین‌های این گوشی تفاوت چندانی با ماژول سه‌گانه و شگفت‌انگیز نسل گذشته نخواهد داشت.

دوربین iPhone 15 Pro

برای یادآوری، ماژول دوربین آیفون 14 پرو متشکل از حسگرهای زیر است:

  • حسگر 48 مگاپیکسلی عریض (f/2.8 و 4 میلیمتری)
  • حسگر 12 مگاپیکسلی فوق عریض (f/2.2 و 13 میلیمتری)
  • حسگر 12 مگاپیکسلی تله فوتو (f/2.8 و 77 میلیمتری)

دوربین پریسکوپ، تنها قابلیت واقعا جدیدی است که می‌توان برای دوربین نسل بعدی آیفون‌های اپل متصور بود.

با این وجود تقریبا می‌توان مطمئن بود که دوربین تله فوتو مجهز به لنز با بزرگنمایی متغیر احتمالا برگ برنده اپل برای مدل اولترای آیفون (که مشخص نیست چه زمانی رونمایی می‌شود) خواهد بود که بیش از هر چیز روی قابلیت‌های عکس و فیلمبرداری تاکید خواهد داشت.

مینگ چی کو، تحلیلگر صاحب نام حوزه اپل، مدتی پیش در اظهار نظری اعلام کرده بود که آیفون 16 پرو از یک صفحه نمایش بزرگتر نسبت به قبل بهره خواهد برد تا بتواند دوربین پریسکوپ را در خود جای دهد.

بنابراین حضور این دوربین در نسل 2023 آیفون تقریبا منتفی است.

در عین حال، مهم‌ترین تفاوت‌های دوربین دو گوشی iPhone 14 Pro و iPhone 15 Pro را باید در کیفیت حسگرهای به کار رفته در آن‌ها جستجو کرد!

بر اساس اسناد لو رفته، آیفون 15 پرو از حسگرهای جدید سونی بهره خواهد برد که نور بیشتری نسبت به قبل دریافت می‌کنند.

قابلیت‌های آیفون 15 پرو

تراشه A17 Bionic

آیفون 14 پرو از تراشه A16 Bionic اپل استفاده می‌کند که حتی در آستانه معرفی نسل جدید آیفون نیز قدرتمندترین و سریعترین گوشی دنیاست! با این وجود، آیفون 15 پرو حتی سریعتر و قوی‌تر خواهد بود.

طبق روند چند سال اخیر، آیفون پرو های 2023 اپل از تراشه A17 Bionic بهره خواهند برد که قدرتمندتر از مدل A16 بوده و مصرف انرژی بهینه‌تری خواهد داشت. در همین رابطه، وبسایت چینی DCInside ادعا کرده که تراشه A17 Bionic حدودا 20 درصد قدرتمندتر از نسل قبلی خواهد بود. این مساله، iPhone 15 Pro را به یک گوشی بی‌رقیب در زمینه پردازش تبدیل خواهد کرد.

DCInside همچنین گزارش داده که امتیاز گیک بنچمارک 6 تراشه A17 Bionic در تست تک هسته‌ای برابر با 3019 و در تست چندهسته‌ای برابر با 7860 بوده است. این در حالی‌ست که تراشه A16 Bionic در همین تست، به‌ترتیب امتیازات 2504 و 6314 را کسب کرده است.

آیفون 15 پرو

با این امتیازات، تراشه جدید موبایلی اپل عملکردی هم‌تراز با بهترین مک بوک های این کمپانی را ارائه خواهد داد! البته این مساله باعث شده که گزارش‌های ارائه شده توسط DCInside کمی غیرواقعی به نظر برسند.

چیپست A17 Bionic همچنین به‌مراتب قدرتمندتر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 به کار رفته در پرچمداران حال حاضر اندرویدی است.

باید به این مساله توجه کرد که تراشه Snapdragon 8 Gen. 2 چهار نانومتری است؛ در حالی که چیپست A17 Bionic سه نانومتری خواهد بود. بنابراین ترانزیستورهای بیشتری در آن به کار خواهند رفت و شاهد عملکرد بهتر و بهینه‌تری از آن خواهیم بود.

همچنین دیگر مساله مهم در خصوص آیفون 15 پرو هم استفاده آن از 8 گیگابایت رم است؛ در حالی که آیفون 14 پرو از 6 گیگ رم بهره می‌برد.

باتری و سیستم شارژ

بر اساس سابقه اپل در تامین باتری نسل های مختلف آیفون، در ابتدا انتظار می‌رفت که iPhone 15 Pro همانند نسل قبل از یک باتری با اندازه مشابه (3200 میلی آمپر ساعت) بهره ببرد.

با این وجود، شایعات جدید حاکی از این هستند که ظرفیت باتری نسل جدید آیفون کمی بالاتر از نسل قبل خواهد بود.

به‌طور دقیق، اندازه باتری آیفون 15 پرو حدودا 14 درصد بزرگتر از آیفون 14 پرو خواهد بود. بر این اساس، ظرفیت باتری آن به حدود 3650 میلی آمپر ساعت رسیده و شارژدهی آن بهبود خواهد یافت.

برخی شایعات هم حتی به تغییر در تکنولوژی ساخت باتری iPhone 15 Pro اشاره می‌کنند. این دسته اطلاعات البته چندان واقع‌گرایانه به نظر نمی‌رسند.

یکی دیگر از شایعات پیرامون نسل بعدی آیفون نیز احتمال تعبیه سیستم شارژ بیسیم معکوس در این گوشی است.

به این ترتیب می‌توان با استفاده از آیفون، سایر گجت‌ها را نیز شارژ کرد. این قابلیت که مدت‌هاست که در گوشی‌های اندرویدی حضور دارد، برای نخستین بار به آیفون افزوده می‌شود.

از سوی دیگر، همان‌طور که گفته شد، شارژ آیفون‌های امسال از طریق درگاه یو اس بی نوع C انجام خواهد شد. بنابراین کابل‌های قدیمی لایتنینگ دیگر قادر به شارژ این گوشی نخواهند بود.

درگاه USB-C

البته به نظر می‌رسد مدل‌های پرو از آیفون 15 از استاندارد USB 3.0 بهره خواهند برد؛ در حالی که مدل‌های معمولی از استاندارد USB 2.0 استفاده خواهند کرد.

به این ترتیب، مدل‌های پرو و پرو مکس از سرعت انتقال داده‌های بسیار بیشتری در مقایسه با مدل‌های استاندارد بهره خواهند برد. به‌طور خاص، به گزارش USBMakers، سرعت انتقال داده در مدل‌های حرفه‌ای حدودا 90 درصد بیشتر از مدل‌های پایه خواهد بود.

همچنین مینگ چی کو نیز ادعا کرده که کابل‌های USB-C تولیدشده توسط خود اپل قادر است آیفون‌ها را با سرعت بیشتری در مقایسه با کابل‌های سایر برندها شارژ کنند. البته اتحادیه اروپا اخیرا در این خصوص به اپل هشدار داده است؛ اما به نظر می‌رسد این برند آمریکایی واقعا قصد انجام دادن چنین کاری را داشته باشد.

علاوه بر این، شنیده می‌شود که درگاه‌های تاندربولت 3 آیفون 15 پرو، آن را با نمایشگرهای 4K سازگار خواهد ساخت. به این ترتیب می‌توان برخی محتوای باکیفیت نمایش داده شده روی آیفون های جدید را روی صفحه نمایش ثانویه هم به تصویر کشید.

به‌عنوان مثال، یکی از قابلیت‌های جدید نرم افزاری آیفون‌های سال 2023 احتمالا امکان نمایش محتوای 4K صفحه نمایش روی یک نمایشگر مجزا در شرایطی است که تصویر در حال ضبط شدن است! به این ترتیب، صفحه نمایش گوشی، در نقش یک پانل کنترل عمل می‌کند و محتوا را بر روی تلویزیون یا نمایشگر 4K تصویر می‌کند.

این قابلیت البته یکی از ویژگی‌های iOS 17 خواهد بود. با این وجود تنها مدل‌های Pro و Pro Max آیفون 15 که از تاندربولت 3 پشتیبانی می‌کنند، می‌توانند از آن بهره ببرند.

البته هیچ تضمینی نیست که به اشتراک گذاری سایر محتوا اعم از بازی یا ویدیو از طریق کابل USB-C و درگاه شارژ امکان‌پذیر باشد؛ بلکه ممکن است کاربران iOS 17 برای این کار به ایر پلی (َAirPlay) یا اپل تی وی نیاز داشته باشند.

با این وجود حتی در این صورت هم تولیدکنندگان محتوا، فیلمسازان یا عکاسان قادر خواهند بود از یک صفحه نمایش بزرگتر برای انجام ویرایش‌های حرفه‌ای‌تر خود بهره ببرند.

هدست‌های ویژن پرو و هوش مصنوعی

هدست ویژن پرو

به جز موارد گفته شده در بالا، تمامی مدل‌های iPhone 15 از تراشه‌های فوق پهن باند (UWB) پشتیبانی خواهند کرد تا بتوانند راحت‌تر با هدست های ویژن پرو تعامل داشته باشند.

به گفته مینگ چی کو، تراشه‌های کنونی U1 اپل که بر پایه لیتوگرافی 16 نانومتری ساخته شده‌اند، قرار است با چیپست‌های جدیدی جایگزین شوند که احتمالا 7 نانومتری بوده و ضمن ارائه عملکرد فنی بسیار بهتر، مصرف انرژی را نیز به‌طور قابل ملاحظه‌ای کاهش خواهند داد.

این اتفاق باعث خواهد شد که اشتراک‌گذاری محتوای آیفون 15 با هدست های ویژن پرو راحت‌تر و سریعتر از همیشه انجام شود و هماهنگی میان آیفون و هدست ویژن پرو به‌طور قابل ملاحظه‌ای افزایش یابد.

همچنین، هوش مصنوعی نیز دیگر نقطه عطف آیفون 15 خواهد بود که احتمالا به‌طور جدی مورد توجه کوپرتینویی‌های قرار خواهد گرفت.

تقریبا تمامی صاحب‌نظران معتقدند که اپل به‌زودی با حداکثر توان، پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی خود را دنبال خواهد کرد و از این فناوری در بهینه‌سازی محصولات نرم افزاری و سخت افزاری مختلفش بهره خواهد برد.

بر این اساس، اپلیکیشن پایش سلامت Health می‌تواند نخستین محصولی باشد که از هوش مصنوعی بهره خواهد برد.

به‌طور خاص، ممکن است نسل بعدی اپلیکیشن Health در iOS 17 با استفاده از هوش مصنوعی، بر اساس فاکتورهایی مثل ضربان قلب، سیستم خواب، رژیم غذایی و داده‌های تنفسی، پیشنهادهایی برای رژیم غذایی، تمرین و حفظ سلامتی به کاربران ارائه کند.

اپل همین حالا هم سیری را به قابلیت‌های بسیار پیشرفته هوش مصنوعی و یادگیری ماشین مجهز کرده و از آن طریق، قابلیت‌های پیشرفته‌ای مثل رندر هوشمند تصاویر را به دستیار هوشمندش افزوده است.

با این وجود، به نظر نمی‌رسد تلاش‌های این کمپانی پیشرو در حوزه هوش مصنوعی به همینجا خاتمه پیدا کند. به همین جهت انتظار داریم به‌زودی شاهد شگفتی‌های بیشتری در زمینه هوش مصنوعی از کوپرتینویی‌ها باشیم.

این حرکت بزرگ می‌تواند از آیفون 15 آغاز شود!

اندازه صفحه نمایش iPhone 15 Pro

در بخش اندازه و طراحی صفحه نمایش، انتظار می‌رود آیفون 15 پرو دقیقا مشابه با نسل قبلی خود باشد!

بنابراین انتظار می‌رود یک صفحه نمایش 6.1 اینچی اولد Super XDR و داینامیک آیلند در انتظار خریداران این گوشی باشد.

البته داینامیک آیلند این بار مخصوص مدل‌های پرو و پرو مکس نخواهند بود و مدل‌های استاندارد iPhone 15 هم از آن بهره خواهند برد.

بر اساس برخی اطلاعات موجود، طراحی داینامیک آیلند در نسل جدید آیفون نیز تفاوت‌هایی جزیی با قبل خواهد داشت. به‌عنوان مثال، امسال شاهد ادغام حسگر مجاورت با داینامیک آیلند خواهیم بود.

داینامیک آیلند

این شباهت اندازه و طراحی صفحه نمایش iPhone 15 با iPhone 14 پیش‌تر هم تایید شده بود؛ چنانکه رندرهای اخیر منتشر شده از سه مدل مختلف iPhone 15 همگی دربرگیرنده داینامیک آیلند بودند و لبه‌هایی کمی خمیده داشتند! همچنین، حاشیه‌های صفحه نمایش در مدل پرو نیز کمی باریک‌تر از مدل‌های استاندارد بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*