شاسی بلند تویوتا لندکروزر جدید مدل 2024

10 ویژگی مهم تویوتا لندکروزر جدید که عاشقان تویوتا را شیفته خود می‌کند

اخیراً مدل 2024 شاسی بلند تویوتا لندکروزر با تغییرات متعدد از راه رسید. در ادامه نگاهی به 10 ویژگی مهم تویوتا لندکروزر جدید خواهیم داشت.

تویوتا لندکروزر که زمانی شاسی بلندی پرفروش در بازار ایالات متحده بود، با گسترش بازار شاسی بلندها رفته‌رفته کم‌رنگ رشد تا اینکه تویوتا در سال 2020 توقف عرضه آن در این منطقه را اعلام کرد. با وجود این، این خودروساز ژاپنی مدتی پیش با معرفی مدل 2024 این شاسی بلند از بازگشتش به آمریکا خبر داد و با تغییراتی که صورت داده است، بلندپروازی‌های زیادی برای مسیر پیش رو آن دارد. در ادامه 10 ویژگی مهم تویوتا لندکروزر مدل 2024 می‌پردازیم که با دانستن آن‌ها دید بهتری نسبت به این اس یو وی تازه معرفی شده پیدا می‌کنید.

فهرست عناوین

ویژگی های کلیدی تویوتا لندکروزر جدید مدل 2024

کاهش چشمگیر قیمت نسخه جدید تویوتا لندکروزر

شاسی بلند Land Cruiser مدل 2024

قیمت پایین‌تر تویوتا لندکروزر مدل 2024 جرو ویژگی‌های پررنگ آن بوده است. در صورتی که لندکروزر سری 200 قیمت حدود 90 هزار دلاری داشت، حالا تویوتا قصد دارد نسخه جدید این شاسی بلند را با قیمتی در محدوده 55 هزار دلار روانه بازار کند. با این تفاسیر، قیمت دو تریم بالارده دیگر به بیش از 60 هزار دلار می‌رسد، ولی انتظار نمی‌رود که محدوده 90 هزار دلار را رد کند. این کاهش قیمت 30 هزار دلاری، نشان از رویکرد متفاوت تویوتا برای فصل جدید لندکروزر در بازار آمریکا دارد.

پلتفرم TNGA-F

شاسی بلند تویوتا لندکروزر جدید مدل 2024

تویوتا که به بازدهی و دوام بالای محصولات خود شهرت دارد، پلتفرم TNGA مخفف Toyota New Global Architecture را در راستای بهینه‌سازی تولید خود روی کار آورد. این پلتفرم 5 زیرپلتفرم اصلی با نام‌های TNGA-B ،TNGA-C ،TNGA-F ،TNGA-K و TNGA-L را در بر می‌گیرد. این شرکت ژاپنی با این اقدام خود، 20 درصد از هزینه‌های تولید را کاهش داده و همچنین پروسه تولید را سریع‌تر کرده است. زیربنای تویوتا لندکروزر جدید هم پلتفرم TNGA-F است که شاسی بلند سکویا و پیکاپ‌های توندرا و تاکوما بر پایه آن توسعه پیدا کرده‌اند.

استفاده از پلتفرم TNGA-F برای ساخت لندکروزر مدل 2024 مزیت‌های متعددی دارد که یکی از آن‌ها مرکز ثقل پایین‌تر خواهد بود. با مرکز ثقل پایین‌تر، باید هندلینگ این شاسی بلند بهتر و در نتیجه تجربه رانندگی با آن راحت‌تر شود. مواد مستحکم‌تر این پلتفرم هم باید ایمنی و دوام بیشتری را برای لندکروزر به دنبال داشته باشند. حتی طراحی کاپوت و ستون‌های A عقب‌رفته بر اساس این پلتفرم، دید بهتری نسبت به جاده را برای راننده فراهم خواهند کرد که موضوع مهمی برای شاسی بلندهای بزرگ‌جثه‌ای مثل لندکروزر است.

ساختار مستحکم

شاسی بلند تویوتا لندکروزر جدید مدل 2024

لندکروزر در طول سال‌ها هرچه بیشتر به جلو رفته حجیم‌تر شد، اما از جایی به بعد که جلوه بیش از حد سرسختانه‌ای پیدا کرد، در مسیر تبدیل شدن به یک شاسی بلند لوکس قدم برداشت. حالا طراحان تویوتا با مدل 2024 این شاسی بلند تصمیم گرفته‌اند دوباره به ریشه‌ها برگردند.

نتیجه این است که لندکروزر جدید در طراحی نمای جلو، به‌طور دقیق‌تر جلوپنجره به سری‌های 40 و 50 شباهت دارد و چراغ‌های گِرد تریم 1958 و First Edition هم یادآور سری‌های 40، 50 و 60 هستند. همچنین مشابه نسخه‌های قدیمی لندکروزر، به‌جای لوگو تویوتا نوشته TOYOTA روی جلوپنجره و صندوق عقب نقش بسته است. حتی با کاهش عرض و افزودن به فاصله بین تایرها، ظاهری سرسختانه‌تر به این شاسی بلند جدید داده شده است. در واقع تویوتا لندکروزر جدید مسیر امثال فورد برانکو و لندرور دیفندر را دنبال می‌کند که در طراحی آن‌ها سبک و سیاق قدیمی با جدید ترکیب می‌شود.

توانایی‌های آفرود لندکروزر جدید تویوتا

شاسی بلند تویوتا لندکروزر جدید مدل 2024

نسخه پیشین لندکروزر توانایی‌های آفرود مطلوبی داشت و حالا مدل 2024 هم از سیستم تعلیقی مشابه آن بهره می‌گیرد تا خیال خریداران بابت عملکرد آفرود راحت باشد. به‌طور دقیق‌تر باید اشاره کرد که این خودرو شاسی بلند مجهز به محور صلب در ناحیه عقب، سیستم تعلیق مجزای دو طبق و کمک‌فنرهای توئین تیوب است.

البته تریم پایه 1958، همان‌طور که انتظار می‌رود، به اندازه دو تریم دیگر در رانندگی آفرود توانا نیست، از آنجایی که سوار بر رینگ‌های کوچک‌تر 18 اینچی چهار فصل است و علی‌رغم برخورداری از سیستم Crawl Control تویوتا و همچنین قفل دیفرانسیل عقب، سیستم Multi-Terrain Select را ندارد. سیستم Multi-Terrain Select امکان تنظیم خودرو برای ارائه بیشترین میزان چسبندگی در شرایط مختلف را مهیا می‌کند. دو تریم «Land Cruiser» و First Edition همچنین از آنتی رول بار در ناحیه جلو با قابلیت قطع اتصال و نمایشگری برای نمایش زوایای مختلف جاده بهره‌مندند.

پیشرانه هیبرید گشتاوربالا

شاسی بلند Land Cruiser مدل 2024

تویوتا لندکروزر جدید برای تامین نیرو محرکه‌اش از پیشرانه هیبرید 2.4 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ i-FORCE MAX مشترک با پیکاپ تاکوما جدید بهره می‌گیرد. این پیشرانه می‌تواند 326 اسب بخار قدرت و 630 نیوتن متر گشتاور تولید کند و نیرو محرکه حاصل از آن به وسیله یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته به هر چهار چرخ فرستاده می‌شود. خروجی پیشرانه لندکروزر جدید 55 اسب بخار کمتر از لندکروزر قبلی با پیشرانه 5.7 لیتری V8 است، ولی در عوض توانایی تولید 86 نیوتن متر گشتاور بیشتر نسبت به آن را دارد.

گشتاور بیشتر لندکروزر مدل 2024 باید در رانندگی آفرود که حرکات دقیق با سرعت پایین را می‌طلبد، اهمیت خود را نشان بدهد. البته نباید از این نکته چشم‌پوشی کرد که همین یک پیشرانه برای هر 3 تریم موجود برای این اس یو وی ژاپنی ارائه می‌شود و حداقل در مقطع کنونی، گزینه دیگری برای آن موجود نیست.

مصرف سوخت بهتر

شاسی بلند تویوتا لندکروزر جدید مدل 2024

تا به اینجا تویوتا ارقام مربوط به مصرف سوخت نسخه جدید شاسی بلند پرطرفدار خود را به اشتراک نگذاشته، اما انتظار می‌رود که این خودرو به‌دلیل استفاده از پیشرانه هیبرید، در زمینه مصرف سوخت به سمت بهینه‌تر شدن قدم برداشته باشد. لندکروزر سری 200 خودرویی پرمصرف بود که داخل شهر و بزرگراه به‌ترتیب 18 و 13.8 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف می‌کرد.

همان‌طور که پیش‌تر گفته شد، لندکروزر مدل 2024 و تویوتا تاکوما مدل 2024 هر دو از یک پیشرانه هیبرید بهره می‌برند. با این حال، تویوتا حتی مصرف سوخت پیشرانه تویوتا تاکوما را هم هنگام معرفی آن اعلام نکرد تا بتوان حداقل بر این اساس مصرف سوخت لندکروزر را تخمین زد. اما لکسوس RX500h که مجهز به نسخه‌ای قدرتمندتر از همان پیشرانه است، در یک سیکل ترکیبی 8.7 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند. بنا بر این، می‌توان انتظار داشت که لندکروزر حدود 9.8 لیتر در هر 100 کیلومتر مصرف کند که همین هم قدمی رو به جلو در مقایسه با نسل قبلی است.

توان یدک‌کشی کمتر

توان یدک کشی تویوتا لندکروزر مدل جدید

هرچند ظاهر نسخه جدید تویوتا لندکروزر سفت و سخت‌تر به نظر می‌رسد، این نسخه توان یدک‌کشی کمتری نسبت به گذشته دارد. بنا به اعلام تویوتا، مدل 2024 می‌تواند 2721 کیلوگرم را به یدک بکشد، در حالی که نسخه قبلی این شاسی بلند قابلیت یدک‌کشی حدود 3675 کیلوگرم را داشت. البته علی‌رغم این کاهش توان یدک‌کشی، لندکروزر مدل 2024 کماکان در مقایسه با رقبای خود مثل فورد برانکو و جیپ رانگلر یک سر و گردن بالاتر است. رانگلر فقط 1587 کیلوگرم را به یدک می‌کشد و ظرفیت یدک‌کشی فورد برانکو هم بین 1587 تا 2041 کیلوگرم متغیر است.

با این حال، لندرور دیفنر به‌عنوان یکی دیگر از رقبای این اس یو وی ژاپنی، قادر به یدک‌کشی 3499 کیلوگرم است. حتی با اتکا به برخی از آپشن‌ها، توان یدک‌کشی دیفندر به حدود 3720 کیلوگرم می‌رسد؛ رقمی که لندکروزر جدید چیزی برای ارائه در برابر آن نخواهد داشت.

کابین به‌روز تویوتا لندکروزر مدل 2024

کابین شاسی بلند تویوتا لندکروزر جدید مدل 2024

در کابین لندکروزر جدید هماهنگ با طراحی نمای بیرونی، تلفیقی از المان‌های کلاسیک و نو مشهود است. وسط داشبورد تریم پایه 1958 این شاسی بلند یک نمایشگر 8 اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی قرار دارد که در تریم‌های دیگر، اندازه آن به 12.3 اینچ افزایش پیدا می‌کند. صندلی‌های پارچه‌ای با تنظیم دستی، گرمکن فرمان و صندلی‌های جلو و سیستم صوتی با 6 اسپیکر تعدادی از امکانات موجود برای تریم پایه‌اند. در تریم میان‌رده اما چرم مصنوعی جای روکش پارچه‌ای را می‌گیرد و پکیج پریمیوم هم چرم واقعی برای صندلی‌ها و سیستم صوتی با 14 اسپیکر را در اختیار راننده می‌گذارد.

این پکیج علاوه بر این‌ها امکانات دیگری مثل نمایشگر هدآپ، سانروف و دوربین عقب دیجیتال را به همراه می‌آورد. این امکانات که در قالب این پکیج آپشنال ارائه می‌شوند، برای تریم بالارده First Edition به‌صورت استاندارد موجودند ولی تولید این تریم به فقط 5 هزار دستگاه محدود شده است.

افزایش فضای بار با چینش 5 سرنشین

شاسی بلند Land Cruiser مدل 2024

نسخه جدید لندکروزر همچنان عرض و فاصله محوری یکسانی با نسخه قبلی یعنی سری 200 دارد، ولی ارتفاع و طول آن به‌ترتیب 20 و 30 میلی‌متر کاهش پیدا کرده‌اند. نتیجه رویکرد متفاوتی که تویوتا در طراحی این شاسی بلند در پیش گرفته، این است که جمع و جورتر به نظر می‌رسد. موضوع به همین‌جا ختم نمی‌شود و تویوتا ردیف سوم را از لندکروزر حذف کرده است تا حالا یک شاسی بلند معمولی 5 سرنشین باشد، اما در عوض فضای بیشتری برای بار را در اختیار راننده قرار بدهد. اگرچه ابعاد دقیق فضای داخلی این خودرو مشخص نیست، به وضوح می‌توان دید که در مقایسه با گذشته جادارتر شده است.

بیش از 100 وسیله جانبی برای شخصی‌سازی

شاسی بلند Land Cruiser مدل 2024

بخش ویژه لوازم جانبی تویوتا امکان سفارش بیش از 100 وسیله جانبی را برای این شاسی بلند جدید فراهم کرده است که به لطف آن‌ها مشتریان آزادی عمل بالایی در شخصی‌سازی خودرو خود خواهند داشت. باربند سقفی، گارد جلوپنجره، وینچ، کف‌پوش‌های مخصوص انواع شرایط آب و هوایی، قلاب عقب، تور یا حصار برای بار، حامل دوچرخه (و وسایل دیگر) و صفحه‌های محافظ برخی از این لوازم جانبی‌اند که به کامل‌تر شدن این اس یو وی کمک می‌کنند.