محصولات تویوتا

غیرقابل اعتمادترین خودروهای تویوتا در جهان که در ایران با قیمت های نجومی معامله می‌شوند

امروز به معرفی تعدادی از غیرقابل اعتمادترین خودروهای تویوتا از دید وبسایت RepairPal می‌پردازیم. آیا باور می‌کنید که تویوتا لندکروزر یکی از نامطمئن‌ترین خودروهای دنیاست؟

بازار خودروهای دست دوم بازار بسیار شلوغی است که وارد شدن به آن می‌تواند ریسک‌های فراوانی به همراه داشته باشد.

طبیعتا قیمت خودروهای کارکرده در مقایسه با مدل‌های نو پایین‌تر است و همین مساله باعث می‌شود که بسیاری افراد علاقه بیشتری به خرید این دسته خودروها نشان دهند.

اگر قصد خرید یک خودروی دست دوم را داشته باشید، فاکتورهای متعددی وجود دارند که باید در نظر گرفته شوند. به‌عنوان مثال برخی خودروها هزینه تعمیرات بالاتری دارند یا بیشتر در معرض خراب شدن قرار می‌گیرند. به همین جهت ضروری است که تا جای ممکن از خرید این دسته خودروها جلوگیری شود.

در میان برندهای خودروسازی دنیا، تویوتا همواره به تولید اتومبیل‌های باکیفیت و با نرخ خرابی بسیار پایین مشهور بوده است. این مساله اما به آن معنا نیست که تمامی خودروهای این کمپانی ژاپنی بدون اشکال هستند!

البته اکثر ایرادات مربوط به خودروهای کارکرده بیش از پنج سال پس از تولید آن‌ها نمایان می‌شوند. بنابراین در وهله اول باید سعی کرد خودروی خریداری شده، بیش از دو یا سه سال عمر نکرده باشد.

در عین حال، برخی مدل‌های تویوتا در مقایسه با سایر اتومبیل‌های این کمپانی غیرقابل اعتمادتر بوده و احتمال خرابی در آن‌ها بالاتر است.

این مساله البته به هیچ وجه به معنای کیفیت پایین آن‌ها نیست؛ چراکه حتی بی‌کیفیت‌ترین محصولات تویوتا نیز در مقایسه با شاهکارهای وطنی چندین سر و گردن بالاتر قرار داشته و کیفیتی فوق‌العاده بالاتر دارند!

در ادامه به بررسی پنج مدل از غیرقابل اعتمادترین خودروهای تویوتا می‌پردازیم که در کشور ما قیمتی نجومی داشته و آرزوی بسیاری افراد به شمار می‌روند.

 غیرقابل اعتمادترین خودروهای تویوتا کدام مدل‌ها هستند؟

تویوتا سینا – Toyota Sienna

تویوتا Sienna

مینی ون تویوتا سینا به‌طور کلی خودروی مطمئنی به شمار می‌رود. با این وجود در صورت خرابی این خودرو، راننده متحمل هزینه بالایی خواهد شد!

به گزارش RepairPal، هزینه نگهداری سالانه این خودرو چیزی حدود 544 دلار است. این رقم، در مقایسه با استاندارد موجود در میان خودروهای دنیا رقم چندان بالایی به شمار نمی‌رود. با این حال، این سایت گزارش داده که شانس خرابی‌های جدی مدل‌های کارکرده این خودرو در مقایسه با دیگر مینی ون های بازار بالاتر است!

تنها در سال 2022، تویوتا دو فراخوان بزرگ را برای رفع اشکال مدل‌های مختلفی از این مینی ون صادر کرده است. این مساله زمانی که قصد داشته باشید یک مینی ون دست دوم بخرید، باید به‌طور ویژه مورد توجهتان قرار گیرد!

البته در بسیاری کشورهای جهان که امکان خرید اتومبیل‌های کارکرده از فروشگاه‌های رسمی وجود دارد، می‌توان پیش از خرید، مشکلات دستگاه را تا حد امکان رفع کرد. با این وجود در کشور ما چنین امکانی وجود نداشته و خرید یک خودروی کارکرده مانند یک هندوانه دربسته بوده و ریسک‌های فراوانی در پی دارد.

Toyota Sienna در لیست هشت‌تایی غیرقابل اعتمادترین خودروهای جهان که توسط RepairPal منتشر شده در رده ششم قرار دارد و این اتفاق برای تویوتا که به ساخت اتومبیل های بسیار باکیفیت مشهور است، مساله چندان خوشایندی نیست.

البته اگر قیمت بتوان این اتومبیل را با قیمتی بسیار پایین‌تر از بازار تهیه کرد، شاید خرید آن منطقی باشد. با این حال در بازه قیمتی مدل کارکرده این خودرو، گزینه‌های بسیار بهتری در بازار وجود خواهد داشت.

تویوتا لندکروزر – Toyota Land Cruiser

غیرقابل اعتمادترین خودروهای تویوتا

شاید از دیدن نام حضرت لندکروز در لیست غیرقابل اعتمادترین خودروهای تویوتا تعجب کرده باشید! اما واقعیت اینجاست که RepairPal، لندکروزر را یکی از نامطمئن‌ترین محصولات این خودروساز ژاپنی می‌داند!

این وبسایت، با اعطای امتیاز 2.5 از 5 به لندکروزر، آن را از حیث اطمینان و تعمیرات، در جایگاه آخر خودروهای شاسی بلند فول سایز قرار داده و علاقمندان به خودروهای شاسی بلند کارکرده را از خرید این خودرو بازداشته است!

هزینه تعمیرات این خودرو بسیار بالا توصیف شده؛ به‌طوری که گاهی اوقات تعمیرات معمولی این اتومبیل می‌تواند هزینه‌ای نزدیک به 1000 دلار را به صاحبان آن تحمیل کند.

به‌طور خاص، هزینه متوسط نگهداری سالانه تویوتا لندکروزر برابر با 843 دلار توصیف شده که بالاتر از محصولاتی مشابه نظیر GMC Yukon یا شورلت Suburban ارزیابی می‌شود.

به این ترتیب، بر اساس داده‌های آماری موجود، اگر قصد خرید یک شاسی بلند ارزان قیمت کارکرده را داشته باشید، بهتر است سراغ حضرت لندکروزر نروید! البته این به معنای تضمین خراب شدن اتومبیل در درازمدت نیست؛ اما خرید آن در مقایسه با سایر محصولات تویوتا ریسک بالاتری به همراه خواهد داشت.

در سایر بازارهای جهانی، بر خلاف کشور ما، شاسی بلندهای متفاوتی وجود دارند که قیمتی نزدیک به لندکروزر داشته؛ اما بسیار قابل اعتمادتر هستند. با این حال در کشور ما چنین نیست و مدل‌های ده سال پیش این خودرو با قیمت‌هایی نجومی به فروش می‌رسند.

تویوتا پریوس – Toyota Prius

تویوتا پریوس

Toyota Prius اتومبیلی بسیار محبوب در اکثر نقاط دنیاست. با این وجود اگر قصد خرید مدل‌های دست دوم این اتومبیل را داشته باشید، قطعا گزینه‌هایی بهتر در بازار وجود خواهد داشت.

تویوتا پریوس در رده دهم غیرقابل اعتمادترین خودروهای سایز متوسط جهان قرار می‌گیرد؛ یعنی جایی نزدیک به میانه لیست!

البته هزینه نگهداری سالیانه این خودرو حدودا 400 دلار در سال است که پایین‌تر از میانگین کلاس عملکردی آن به شمار می‌رود. با این وجود بر اساس داده‌ها و اطلاعات موجود، صاحبان این خودرو بیش از سایر محصولات مشابه به تعمیرگاه مراجعه خواهند کرد!

آنچه فروش این خودروی هیبریدی جذاب تویوتا را در بازار سخت می‌کند، حضور تویوتا کمری، دیگر محصول مطرح تویوتاست که هزینه نگهداری پایین‌تری داشته و امتیاز اطمینان بالاتری از RepairPal دریافت کرده است.

بنابراین اگر قصد دارید یک خودروی سایز متوسط کارکرده تویوتا خریداری کنید، پیشنهاد ما به شما انتخاب کمری به جای پریوس است.

البته به‌طور کلی برای علاقمندان به خودروهای این کلاس، هیچ برندی بهتر از تویوتا وجود ندارد؛ چرا که حتی علیرغم این امتیاز نه چندان جذاب، تویوتا پریوس همچنان در مقایسه با برخی رقبا مثل هیوندای سوناتا یا شورلت مالیبو گزینه‌ای قابل اعتمادتر به شمار می‌رود.

با این حال، امتیاز Prius به دلیل حضور محصول قدرتمند دیگری از این برند، کمی پایین آمده است.

تویوتا تاکوما – Toyota Tacoma

غیرقابل اعتمادترین خودروهای تویوتا

RepairPal خودروی تویوتا تاکوما را بدترین پیکاپ سایز متوسط دنیا از حیث اطمینان پذیری توصیف می‌کند. این اتفاق در حالی رقم می‌خورد که هزینه ماهیانه نگهداری این خودرو حدودا 480 دلار است که پایین‌تر از متوسط این کلاس به شمار می‌رود!

با این حال ظاهرا تاکوما در صورت بروز مشکل، هزینه بالایی را روی دست صاحبش می‌گذارد! علاوه بر این، به نظر می‌رسد نرخ خرابی این خودرو در مقایسه با سایر محصولات هم‌رده بالاتر بوده و از این نظر، وضعیت اطمینان‌پذیری این اتومبیل اصلا مساعد نیست!

به این ترتیب، کسانی که قصد خرید یک وانت دست دوم را داشته باشند، احتمالا باید برندهایی غیر از تویوتا را در نظر بگیرند!

به‌طور خاص، محصولاتی چون فورد رنجر، جی ام سی کانیون و شورلت کلرادو محصولاتی هستند که همگی در همین کلاس عملکردی قرار گرفته، اما بسیار قابل اعتمادتر از تاکوما ارزیابی می‌شوند.

تویوتا به‌طور کلی خودروهای فوق‌العاده قابل اطمینانی تولید می‌کند. با این وجود به نظر می‌رسد مدل Tacoma نتوانسته در حد و اندازه استانداردهای همیشگی این خودروساز ژاپنی ظاهر شود و در نتیجه، ارزش خرید مدل کارکرده آن بسیار پایین‌تر از بسیاری رقباست.

تویوتا سکویا – Toyota Sequoia

تویوتا سکویا

دلیل حضور مدل سکویا در لیست غیرقابل اعتمادترین خودروهای تویوتا، نه عملکرد ضعیف این خودرو، بلکه حضور گزینه‌های بسیار بهتر در بازار خودروهای شاسی بلند فول سایز کارکرده است.

بنابراین اگر به‌طور خاص به خرید یک تویوتای کارکرده علاقمند هستید، می‌توانید با خیال راحت مدل سکویا را انتخاب کنید.

اما اگر به دنبال یک شاسی بلند با بالاترین اطمینان پذیری می‌گردید، بهتر است به‌سراغ مزدا سی ایکس 9 یا نیسان آرمادا بروید؛ چرا که هر دوی این خودروها قابل اعتمادتر از سکویا هستند.

RepairPal گزارش داده که هزینه سالیانه نگهداری مدل Sequoia حدود 642 دلار است که حدود صد دلار بالاتر از آرمادا یا سی ایکس 9 ارزیابی می‌شود.

البته این قیمت، همچنان پایین‌تر از میانگین هزینه نگهداری خودروهای شاسی بلند فول سایز در دنیا به شمار می‌رود.

این وبسایت همچنین سکویا را در رتبه پنجم مطمئن‌ترین شاسی بلندهای جهان قرار داده. بنابراین بر خلاف دیگر محصولات حاضر در لیست امروز، این خودرو محصولی قابل اطمینان تلقی می‌شود.

با این وجود، در برخی موارد، نرخ خرابی و هزینه تعمیرات این خودرو به طور کلی بالاتر از میانگین این کلاس قیمتی است و می‌تواند هزینه زیادی را به صاحبان تحمیل کند.