کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025

کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 معرفی شد؛ شاسی بلند باابهت الکتریکی با خروجی 750 اسب بخار

خودروی Cadillac Escalade IQ 2025 – کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 با امکانات رفاهی خیره‌کننده و قدرت فوق‌العاده 750 اسب بخار رونمایی شد.

بر اساس جدیدترین اخبار، کادیلاک قصد دارد شاسی بلند سرشناس خود، اسکالید را در سال 2025 و با تغییرات کلیدی در طراحی رونمایی کند.

بر این اساس،‌ کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 یک خودروی شاسی بلند فول سایز الکتریکی و لوکس خواهد بود که پر از فناوری‌های پیشرفته بوده و ضمن ارائه قدرت بسیار بالا، مسافت پیمایش فوق‌العاده‌ای هم خواهد داشت.

در ادامه با جزئیات مختلف این خودروی جذاب آمریکایی آشنایی خواهیم شد.

کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025؛ آمریکایی گردن‌کلفت و جذاب

پیش از این که به معرفی طراحی و تکنولوژی فوق‌العاده Escalade جدید بپردازیم، بد نیست نگاهی به موتور آن داشته باشیم.

دو موتور الکتریکی به کار رفته در این خودرو قادر به تولید گشتاور 750 اسب بخاری و گشتاور 785 پوند فوتی هستند. به این ترتیب، این شاسی بلند قادر است ظرف تنها پنج ثانیه از حالت سکون به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد.

علاوه بر این، سیستم انتقال قدرت eAWD هم باعث کشش سطحی فوق‌العاده و پایداری بسیار بالایی این خودرو در جاده خواهد شد.

باتری قدرتمند و حجیم 24 ماژوله به کار رفته در این شاسی بلند کادیلاک هم توانی 200 کیلووات ساعتی خواهد داشت. کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 همچنین از معماری الکتریکی 800 ولتی بهره برده و از شارژ سریع با جریان مستقیم پشتیبانی خواهد کرد.

در این خصوص کادیلاک ادعا کرده که Escalade IQ 2025 قادر خواهد بود با تنها ده دقیقه شارژ، انرژی لازم برای پیشمایش مسافت حدود 160 کیلومتر را کسب کند.

همچنین مسافت پیمایش این خودرو نیز عدد استثنایی 725 کیلومتر اعلام شده که از بسیاری خودروهای الکتریکی شناخته شده بازار بالاتر است!

تلفیق راحتی و تکنولوژی در Escalade IQ 2025

سیستم تعلیق بسیار پیچیده و حرفه‌ای به کار رفته در کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 تضمین‌کننده راحتی کامل سرنشینان و عدم انتقال ضربه و ارتعاشات به کابین خواهد بود.

سیستم تعلیق جلو و عقب این خودرو به‌صورت مستقل از یکدیگر فعالیت کرده و هر دو از تکنولوژی Ride Control 4.0 و Adaptive Air Ride بهره می‌برند که ضمن ارائه پاسخ تیزتر فرمان و هندلینگ بهتر، از سرنشینان نیز بهتر محافظت خواهد کرد.

این خودرو همچنین علیرغم ابعاد و اندازه بزرگی که دارد، به لطف بهره‌مندی از شعاع چرخش مناسب، به‌خوبی در خیابان‌های باریک و شلوغ شهر نیز قابل استفاده است؛ به‌طوری که حتی پارک کردن آن در فضاهای فوق‌العاده تنگ نیز به‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

در کنار این موارد، قابلیت جدید Arrival Mode کادیلاک نیز در این خودرو تعبیه شده و امکان حرکت قطری آن را به راننده می‌دهد! این قابلیت انقلابی بسیار شبیه به فناوری حرکت خرچنگی خودروی برقی هامر است که برای بیرون آمدن از پارک دوبل بسیار ایده‌آل است.

همچنین سیستم تنظیم فنر تطبیقی (Adaptive Air Ride) نیز می‌تواند بسته به شرایط رانندگی، شاسی خودرو را دو اینچ به پایین یا یک اینچ به بالا هدایت کرده و کاربری‌های متفاوتی به آن ببخشد.

کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 در سرعت‌های پایین، به‌طور پیش‌فرض روی پایین‌ترین حالت شاسی قرار می‌گیرد.

طراحی بسیار مدرن و جذاب به‌جای ظاهر جعبه‌مانند همیشگی!

یکی از مهم‌ترین قابلیت‌های شاسی بلند جدید و لوکس کادیلاک، تکنولوژی شارژ اتومبیل به خانه (V2H) است که به رانندگان امکان می‌دهد با استفاده از خودرو، برق مورد نیاز یک منزل مسکونی را تامین کنند!

این قابلیت پیشتر در پیکاپ برقی فورد اف 150 لایتنینگ هم مشاهده شده بود. این اتومبیل قادر بود برق یک منزل مسکونی را در صورت لزوم تا ده روز نیز فراهم کند!

در بخش طراحی ظاهری، کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 تفاوت‌های بسیار گسترده‌ای با ظاهر همیشگی خود داشته است. ماهیت الکتریکی این خودرو دست مهندسین کادیلاک را برای طراحی خلاقانه‌تر این خودرو بازتر گذاشته؛ به‌طوری که به جای ظاهر جعبه‌ای شکل همیشگی شاسی سری Escalade، اکنون شاهد طراحی بسیار امروزی‌تری در قسمت بیرون هستیم.

در این خودرو، انحناهای مختلفی در بخش‌های متفاوت دستگاه اعم از سقف یا بدنه به کار رفته و چرخ‌ها نسبت به قبل بیشتر به گوشه‌ها رانده شده‌اند.

این طراحی مدرن همچنین باعث افزایش کارآیی و عملکرد کادیلاک اسکالید IQ جدید شده است؛ به‌طوری که به ادعای این کمپانی، Escalade IQ 2025 آیروداینامیک‌ترین شاسی بلند فول سایز ساخته شده توسط جنرال موتورز است و ضریب درگ در آن حدود 15 درصد کمتر از مدل‌های پیشین است.

کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025؛ لوکس و کارآمد!

طراحی چراغ‌های پشت Escalade IQ 2025 همسو با استاندارد طراحی سایر شاسی بلندهای کادیلاک انجام شده؛ به‌گونه‌ای که دو چراغ عمودی در دو سمت شیشه عقب قابل مشاهده هستند.

همچنین رینگ‌های 24 اینچی، سیستم باز و بسته کردن اتوماتیک درب عقب خودرو و فضای جادار کابین عقب از دیگر مشخصات این اتومبیل به شمار می‌روند.

خریداران این اتومبیل می‌توانند آن را در دو تریم مختلف اسپورت و لاکچری سفارش دهند. هر دو تریم این خودرو، طراحی داخلی منحصربفردی دارند؛ در حالی که مدل لاکچری،کابین کلاسیک‌تری داشته و از آلومینیوم در طراحی بهره برده است.

از سوی دیگر، در مدل اسپرت شاهد استفاده از فلزی تیره‌تر در طراحی رینگ‌ها و سایر قسمت‌ها هستیم که حس و حالی تهاجمی‌تر و جوان‌پسندتر به خودرو می‌بخشد.

علاقمندان به کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 می‌توانند آن را در هفت رنگ مختلف سفارش دهند.

علاوه بر این، در داخل کابین این خودرو نیز شاهد به‌کارگیری انواع و اقسام تکنولوژی‌های جدیدی هستیم که آن را هم‌تراز با بهترین محصولات لوکس دیگر برندها قرار می‌دهند.

مهم‌ترین چیزی که در داخل کابین این خودرو جلب توجه می‌کند، صفحه نمایش شگفت‌انگیز ال ای دی و 55 اینچی است که تمام عرض داشبورد را فراگرفته است. همچنین، توان پردازشی داخلی این شاسی بلند لوکس نیز به مدد استفاده از پلتفرم قدرتمند Snapdragon Cockpit کاملا کافی است.

کادیلاک ادعا می‌کند که سیستم سرگرمی و اطلاع‌رسانی به کار رفته در این اتومبیل، سطح جدیدی از تجربه کاربری درون خودروها را ارائه خواهد داد.

این سیستم همچنین به‌طور پیش‌فرض به خدمات گوگل مجهز شده است. به این ترتیب، شاسی بلند جدید کادیلاک قادر خواهد بود به گوگل مپس، گوگل پلی و دستیار هوشمند گوگل دسترسی داشته باشد و تجربه‌ای بسیار غنی را به راننده و سرنشینان ارائه کند.

به این ترتیب، رانندگان می‌توانند به‌طور زنده وضعیت ترافیک جاده را مشاهده کرده و اطلاعات مختلفی از مسیر پیش رو و دیگر پارامترهای رانندگی را به دست آورند.

از سوی دیگر، با گذشت زمان، دستیار هوشمند این خودرو با یاد گرفتن عادت‌های مختلف راننده قادر به پیش‌بینی نیازهای او خواهد بود. به‌عنوان مثال، این دستیار هوشمند می‌تواند به‌صورت خودکار با نزدیک شدن به منزل، در پارکینگ یا گاراژ را باز کند!

همچنین سرنشینان صندلی عقب نیز از تمامی امکانات مورد انتظار از یک شاسی بلند لوکس مثل صفحه نمایش 12.6 اینچی باکیفیت، صفحه جمع‌شونده نگهدارنده تبلت، قابلیت شارژ بیسیم گوشی و… بهره خواهند برد.

همچنین علاقمندان به گوش دادن موزیک در خودرو نیز بدون شک از قابلیت‌های پیشرفته صوتی این خودرو استقبال خواهند کرد؛ چرا که سیستم صوتی به کار رفته در کابین این خودرو که متشکل از نزدیک به 40 اسپیکر است، توسط AKG طراحی و تنظیم شده است.

در این زمینه کادیلاک وعده ارائه صدای 360 درجه جذاب را به کاربران داده است.

تریم‌های لاکچری 2 و اسپرت 2 این اتومبیل از 36 اسپیکر بهره خواهند برد؛ در حالی که در تریم‌های لاکچری 1 و اسپرت 1 شاهد استفاده از 19 اسپیکر خواهیم بود.

کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 همچنین کابینی بسیار جادارا را ارائه می‌کند که هفت سرنشین به‌راحتی می‌توانند در آن جا شوند.

علاوه بر این، سقف پانورامایی جذاب این خودرو نیز باعث ورود حداکثر میزان نور به داخل خودرو می‌شود.

از دیگر ویژگی‌های پریمیوم و جذاب Cadillac Escalade IQ 2025 هم می‌توان به طراحی‌های چوب فاخر درون کابین که توسط لیزر برش خورده‌اند، در کنار نورپردازی فوق العاده کابین با 126 رنگ مختلف اشاره کرد.

گران‌تر از اسکالید معمولی؛ ارزان تر از اسکالید وی

کادیلاک اعلام کرده که فرآیند تولید کادیلاک اسکالید IQ مدل 2025 تابستان سال آینده به‌طور رسمی آغاز خواهد شد. همچنین قیمت پایه این خودرو حدودا 130 هزار دلار اعلام شده که بالاتر از مدل احتراق داخلی Escalade، اما پایین‌تر از مدل لوکس و قدرتمند Escalade-V است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*