اندروید ۱۴ امنیت

قابلیت جدید اندروید 14، ردیابی شدن شما توسط دیگران را هشدار می‌دهد

گوگل می‌خواهد با معرفی اندروید ۱۴، از نظر امنیت به سیستم عامل رقیبش یعنی iOS نزدیک‌تر شود. در تازه‌ترین تلاش این شرکت، قابلیت جدیدی به این سیستم عامل اضافه شده که ردیابی شدن کاربر توسط دیگران را هشدار می‌دهد.

اندرویدبازها همیشه به قابلیت‌‌های بیشتری که در مقایسه با کاربران آی او اس به آن دسترسی افتخار می‌کردند اما یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف سیستم عامل گوگل در مقایسه با سیستم عامل اپل، نبود ویژگی‌های امنیتی کاربردی بود که باعث به وجود آمدن نگرانی‌هایی برای کاربران می‌شد. با توجه به این مورد، گوگل مدت‌ها است در حال تقویت سیستم عامل اندروید از نظر امنیتی است و حالا در تازه‌ترین اقدامش، می‌خواهد در نسخه بعدی این سیستم عامل یعنی اندروید ۱۴، ویژگی هشدار در زمان ردیابی کاربران را اضافه کند.

ماه گذشته بود که گوگل اعلام کرد در حال انتشار یک ویژگی به نام Unknown Tracker Alerts است که به گوشی‌های اندرویدی این امکان را می‌دهد تا ردیاب‌های شناخته را شناسایی و آن‌ها را به کاربر بگویند. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند این ویژگی حالا به اندروید ۱۴ اضافه شده است و کاربران می‌توانند به سادگی ردیاب‌ها را تشخیص دهند.

ویژگی جدید اندروید، این سیستم عامل را از نظر امنیت از iOS هم پیشرفته‌تر می‌کند!

ویژگی امنیتی اندروید ۱۴

سیستم عامل اندروید هر چند در مقایسه با iOS از نظر امنیت ضعف‌هایی داشت اما حالا در حال جبران آن‌ها است.

در حال حاضر این قابلیت جذاب فقط برای گوشی‌های پیکسل گوگل و گلکسی‌های سامسونگ که به نسخه چهارده سیستم عامل اندروید مجهز شده‌اند قابل دریافت است. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند فعلا این قابلیت فقط ایرتگ‌های دردسرساز اپل را شناسایی می‌کند اما گوگل می‌خواهد این قابلیت را گسترش دهد تا ردیاب‌های دیگر را هم شناسایی کند. این یعنی در آینده‌ای نزدیک اندرویدی‌ها از نظر امنیت گوشی و پیدا کردن ردیاب‌ها از کاربران آی او اس هم تجربه بهتر و امن‌تری خواهند داشت.

به صورت پیش‌فرض، ویژگی جدید سیستم عامل اندروید بر روی تمام مدل‌ها به صورت پیش‌فرض فعال خواهد بود با این حال اگر می‌خواهید دقیق‌تر این ویژگی را بررسی کنید، می‌توانید از روشی که در ادامه می‌بینید استفاده کنید:

اول وارد بخش تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید. سپس روی گزینه Safety and Emergency بروید. در برخی از گوشی‌ها، باید سراغ گزینه Personal Safety بروید. پس از وارد شدن به این زیرمنو، می‌توانید روی گزینه Unlknown Tracler Alerts بزنید و از این ویژگی استفاده کنید.

قابلیت امنیتی اندروید ۱۴

اندروید ۱۴ با قابلیت هشدار وجود ردیاب‌ها در نزدیکی کاربران، می‌تواند به امنیت آن‌ها کمک کند.

بهتر است بدانید فعلا این قابلیت فقط روی گوشی‌های پیکسل گوگل و گلکسی سامسونگ در دسترس است و باید برای استفاده از آن نسخه ۱۴ سیستم عامل اندروید را در گوشی خود داشته باشید. در آینده‌ای نزدیک این ویژگی برای گوشی‌های بیشتری در دسترس قرار خواهد گرفت.

نظر شما درباره این قابلیت جدید سیستم عامل اندروید چیست؟ آیا شما هم در مورد ردیاب‌ها نگرانی‌هایی دارید؟ در بخش نظرات با گجت نیوز و کاربرانش همراه بمانید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*