ماهواره گلکسی اس ۲۴

قابلیت ارتباط ماهواره ای به گلکسی اس 24 سامسونگ می‌آید

پس از مجهز شدن گوشی های شرکت اپل به ارتباط ماهواره‌ای، حالا سامسونگ هم می‌خواهد تمام اعضای خانواده گلکسی اس ۲۴ را به این ویژگی مجهز کند. آیا این به معنای پایان حضور گوشی‌های پرچمدار سامسونگ در بازار ایران است؟

گوشی‌های پرچمدار موجود در بازار هر روز در حال قدرتمندتر شدن هستند و حالا در مقایسه با سال‌های گذشته، از ویژگی‌های بسیار بیشتری بهره می‌برند. یکی از ویژگی‌های کاربردی که مدتی است به گوشی‌های هوشمند آمده و فعلا در برخی از پرچمدارها استفاده می‌شود، ارتباط ماهواره‌ای است. اطلاعات منتشر شده نشان می‌دهند سامسونگ می‌خواهد از تکنولوژی ارتباط ماهواره‌ای در گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۴ استفاده کند و یک قدم دیگر گوشی‌هایش را به پرچم‌دارهای اپل نزدیک کند.

پشتیبانی ماهواره‌ای گلکسی اس ۲۴ سامسونگ

بسیاری از طرفداران گوشی‌های شرکت سامسونگ امیدوار بودند که گوشی‌های سری گلکسی اس ۲۳ اولترا همانند آیفون ۱۴ اپل، از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای بهره ببرد اما چند ماه پیش و با معرفی این سری پرچمدار، تمام امیدهای طرفداران سامسونگ از بین رفت و خبری از این ویژگی جذاب و کاربردی نبود.

گلکسی اس ۲۳

قرار بود سری گوشی گلکسی اس ۲۳ سامسونگ به تکنولوژی اتصال ماهواره‌ای مجهز شود اما به دلیل ضعف‌های سخت‌افزاری، این ماجرا یک سال عقب افتاد و حالا باید در اس ۲۴ منتظر این تکنولوژی باشیم.

لی جونگ هو، مدیر بخش تکنولوژی و علوم یونهاپ نیوز اعلام کرده که شرکت‌های مختلفی در حال تلاش برای استفاده از تکنولوژی اتصال ماهواره‌ای هستند، تکنولوژی که به کاربران این امکان را می‌دهد تا برای دسترسی به خدمات مختلف به ماهواره‌های شرکت‌های مختلف متصل شوند. سامسونگ یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌هایی است که در حال فعالیت و تحقیق در این زمینه است و اگر همه چیز طبق برنامه‌های کره‌ای‌ها پیش برود، احتمالا با معرفی سری گلکسی اس ۲۴ شاهد پشتیبانی از ارتباط ماهواره‌ای باشیم.

این سری به تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ مجهز خواهد بود که از تکنولوژی LEO بهره خواهد برد. هر چند در نگاه اول این طور به نظر می‌رسد که این گوشی امکان اتصال به ماهواره‌های استارلینک را خواهد داشت اما اتصال به ماهواره تنها برای ارسال پیام‌ها و تماس‌های ضروری مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته این تکنولوژی در سال‌های آینده می‌تواند این امکان را به کاربران بدهد تا برای اینترنت به ماهواره متصل شوند. سامسونگ فعلا در حال همکاری با شرکت Iridium است تا تکنولوژی اتصال ماهواره‌ای خود را توسعه دهد.

سرنوشت سری گلکسی اس ۲۴ در ایران

هیچ کس دقیقا نمی‌داند چرا واردات گوشی‌های سری آیفون ۱۴ اپل ممنوع شد اما برخی از شنیده‌ها حاکی از آن است که قابلیت اتصال ماهواره‌ای این گوشی‌ها باعث شدند واردات این سری همچنان ممکن نشده باشد.

رندر گلکسی اس ۲۴

رندری که در بالا مشاهده می‌کنید، یکی از جدیدترین تصاویر منتشر شده -غیررسمی- گلکسی اس ۲۴ سامسونگ است.

با توجه به پشتیبانی سری گلکسی اس ۲۴ سامسونگ از اتصال ماهواره‌ای، احتمالا از همین حالا کاربران نگران رجیستری این گوشی باشند. هنوز برای اظهار نظر رسمی خیلی زود است اما ظاهرا دلیل ممنوعیت واردات گوشی‌های آیفون اتصال ماهواره‌ای نبوده و حتی یکی از نمایندگان مجلس هم این موضوع را تایید کرده است.

با توجه به این موضوع، احتمالا سری اس ۲۴ سامسونگ بدون هیچ مشکلی وارد کشور شود اما برای اظهار نظر دقیق‌تر، احتمالا باید تا سال آینده میلادی منتظر بمانیم. آیا سری گلکسی S24 به دلیل مجهز بودن به اتصال ماهواره‌ای، می‌تواند به کشورمان وارد شود؟ در بخش نظرات با خانواده بزرگ گجت نیوز همراه شوید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*