سنگ اسرارآمیز اینگا

نگاهی به سنگ اسرارآمیز اینگا با اشکالی عجیب و غریب که منشا آنها مشخص نیست

سنگ اسرارآمیز اینگا با 6 هزار سال قدمت و اشکال عجیب و غریب خود به‌عنوان یکی از پربحث‌ترین آثار باستانی شناخته می‌شود. در ادامه با معمای سنگ اسرارآمیز Inga آشنا می‌شویم.

سنگ اسرارآمیز اینگا در میان آب‌های رودخانه Inga در برزیل واقع شده و به‌عنوان یک گنجینه باستان‌شناسی شناخته می‌شود. طول این سنگ به 46 متر و ارتفاع آن نیز به 3.8 متر می‌رسد. روی این سنگ اسرار آمیز که از جنس سنگ گنیس است، نمادهای هندسی عجیب و ناشناخته‌ای وجود دارد که باعث شکل‌گیری فرضیه‌های متعددی شده است.

فرضیه‌های پیرامون سنگ اسرارآمیز اینگا

در خصوص منشا و معنای هر یک از این نمادهای عجیب و ناشناخته گمانه‌زنی‌های متعددی وجود دارد؛ اما تاکنون هیچ‌یک از آنها به اثبات نرسیده است. برخی آنها را پیامی از اجداد انسان‌ها برای نسل‌های آینده می‌دانند و برخی نیز بر این باورند که این سنگ اسرار آمیز به تمدنی ناشناخته تعلق داشته که از فناوری باستانی بهره می‌بردند؛ اما نمادهای هندسی عجیب روی این سنگ باستانی به چه معناست و چه کسانی آنها را ایجاد کردند؟

سنگ اسرارآمیز اینگا

باستان‌شناسان قدمت سنگ اسرارآمیز اینگا را حداقل 6000 سال تخمین زدند که آن را بیش از پیش به یک شگفتی تبدیل می‌کند. علاوه بر این، باستان‌شناسان در غارهای اطراف این سنگ نیز سنگ‌هایی با کنده‌کاری‌های متعددی کشف کردند، اما نمادهای آنها نسبت به سنگ اینگا ساده‌تر بوده و پیچیدگی خاصی ندارد.

گابریل بارالدی، یک باستان‌شناس و محقق در سال 1988 میلادی برای اولین بار غار اینگا را کشف کرد و پس از آن نیز موفق به کشف چندین غار دیگر در اطراف آن شد. این باستان‌شناس تا به امروز 497 نماد از روی تمام دیوارهای غار را مورد بررسی قرار داده است. هرچند بسیاری از نمادهای حکاکی شده در اینگا ناشناخته هستند، اما تعدادی از آنها اشکال آسمانی را نشان می‌دهند و همچنین دو نماد نیز تقریبا به کهکشان راه شیری و صورت فلکی شکارچی شباهت دارند.

سنگ اسرارآمیز اینگا

باستان‌شناسان سایر حکاکی‌ها را مربوط به پرندگان باستانی، اشکال انسانی، سلاح‌ها، میوه‌ها و سایر حیوانات مربوط می‌دانند. در واقع به‌نظر می‌رسد گذشتگان سعی داشتند یک فهرست ویژه برای داستان‌های خود طراحی کنند. همچنین هر یک از آنها را به بخش‌هایی تقسیم کردند که هر نماد به شماره یک فصل خاص اشاره دارد.

اف. آر. ایگناتیوس رولیم، پروفسور الهیات یونانی و لاتین پس از بررسی سنگ اسرارآمیز اینگا عنوان کرد این نمادها به کنده‌کاری‌های‌ فنیقی باستان شباهت دارند. البته برخی از محققان بر این باورند که این نمادها به سنگ‌نگارهای باستانی رونی نیز شبیه بوده و برخی دیگر نیز آنها را نوعی متن‌های مقدس می‌دانند.

سنگ اسرارآمیز اینگا

لودویگ شوئنهاگن، یکی از محققانی که سنگ اسرار آمیز اینگا را مورد بررسی قرار داده، پس از بررسی تاریخ برزیل در اوایل قرن بیستم عنوان کرد میان نمادهای سنگ اسرارآمیز اینگا پیوندهای قوی وجود دارد. در واقع این نمادها علاوه بر کنده‌کاری‌های فنیقی باستان، به نوشته‌های دموتیک مصریان باستان نیز شباهت دارند. همچنین برخی محققان موفق شدند شباهتی میان کنده‌کاری‌های اینگا با آثار هنری بومی جزیره ایستر را کشف کنند.

مورخان باستانی نظیر روبرتو سالگادو د کاروالیو، یک نویسنده و محقق، به‌شکل دقیق هر نماد حکاکی شده روی سنگ اسرارآمیز اینگا را مورد بررسی قرار دادند. طبق اعلام این مورخان باستانی، دایره‌های هم‌مرکز روی این سنگ به نمادهای فالیک مربوط بوده و نمادهای مارپیچ نیز احتمالا به تغییر یا سفر فراکیهانی اشاره دارند.

همچنین برخی معتقدند این نمادها در شرایطی که افراد در هوشیاری کامل نبودند یا تحت تاثیر مواد توهم‌زا قرار داشتند، ایجاد شده‌اند. البته برخی محققان نمادهای U شکل روی این سنگ را نمادی برای اشاره به رحم و تولد دوباره یا یک دروازه می‌دانند.

mysterious inga stone

سالگادو د کاروالیو با طرح فرضیه‌ای عنوان کرد ممکن است مجموع این نماد‌ها در حقیقت یک نوع فرمول باستانی حک شده باشند که گذشتگان از آن برای دسترسی به دروازه‌ای به دنیای ماوراطبیعی استفاده می‌کردند. محققان در حفره‌های کشف شده در نزدیکی اینگا نیز حکاکی‌های متعددی را پیدا کردند و آنها را به اعتقاد تمدن‌های اولیه مربوط می‌دانند.

برخی از محققان نیز بر این باورند که این نمادها وارونه حک شده‌اند و تمدن‌های اسطوره‌ای با یک نوع کدگذاری قصد پنهان‌سازی آنها را داشتند. همچنین احتمال وجود بیش از یک زبان روی سنگ اسرارآمیز اینگا باعث شده تا فرضیه‌های بیشتری پیرامون این سنگ باستانی مطرح شود.

ارتباط سنگ Inga با صورت‌های فلکی

فرانسیسکو پاویا اَلِمانی، یک مهندس اسپانیایی در سال 1976 روی سنگ اسرارآمیز اینگا یک مطالعه ریاضیاتی را انجام داد. سرانجام موسسه Arqueologia Brasileira در سال 1986 یافته‌های او را منتشر کرد که طبق یافته‌های این محقق، کاسه‌ها و یک سنگ‌نگاره به یک تقویم خورشیدی اشاره دارند و یک عقربه نیز نمایان‌گر سایه‌های طلوع خورشید است.

سنگ اسرارآمیز اینگا

این مهندس اسپانیایی مدتی بعد با تمرکز روی نمادهای سطحی و شناسایی سنگ‌نگاره‌های مشابه ستاره‌ها توانست یک نوع هم‌زیستی میان کاسه‌ها و صورت‌های فلکی به‌وجود آورد که همین موضوع باعث افزایش اهمیت باستان‌شناسی سنگ اسرارآمیز اینگا شد.

البته تاکنون محققان هیچ مدرک تاریخی که به ارتباط میان برزیلی‌های بومی و حکاکی‌های ستارگان و صورت‌های فلکی مربوط باشد را کشف نکردند. از این رو احتمال دارد یک تمدنی که به‌طور موقت در آن منطقه حضور داشتند، این نمادها را حکاکی کرده باشند.

ارتباط سنگ اسرارآمیز اینگا با موجودات فضایی

با توجه به این‌که نمادهای حکاکی شده روی سنگ اسرارآمیز اینگا با سایر نمادهای موجود در 6 هزار سال قبل تفاوت دارد، برخی افراد بر این باورند که این نمادها توسط موجودات فضایی که از این منطقه بازدید کرده بودند، حکاکی شده‌اند.

mysterious inga stone

گیلوان دی بریتو، نویسنده کتاب سفر به ناشناخته نیز بر این باور است که نمادهای روی این سنگ با فرمول‌های باستانی یا معادلات ریاضی همخوانی داشته و این سنگ به‌درستی انرژی کوانتومی یا مسافتی که بین سیاره زمین تا ماه طی شده را شرح می‌دهد.

به‌طور کلی در خصوص معانی نمادهای حکاکی‌شده روی سنگ اسرارآمیز اینگا نظریه‌های متعددی مطرح شده و سوالات زیادی نیز بی‌پاسخ مانده است؛ از جمله این‌که چه کسانی آنها را حکاکی کردند؟ معانی این نمادها چیست؟ آیا رازی مهم در میان آنها پنهان شده؟ و سایر سوالات مشابه که تاکنون به آنها به‌طور دقیق پاسخ داده نشده است.

از آنجایی که آگاهی انسان‌ها از تمدن‌های گذشته به‌واسطه فناوری‌ها نوظهور در حال افزایش است، انتظار می‌رود در آینده محققان بتوانند به این پرسش‌ها پاسخ‌های دقیقی ارائه دهند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*