آپشن شاهین دنده ای

چند آپشن ضروری و کاربردی به شاهین دنده ای اضافه شد

سایپا برای شاهین دنده ای چند آپشن ضروری و کاربردی را در نظر گرفت تا این سدان خود را با استانداردهای 85گانه مطابقت دهد. در ادامه با آپشن‌های جدید نسخه دنده‌ای Saipa Shahin آشنا می‌شویم.

سازمان استاندارد تمام خودروسازان را مکلف کرد تا با اضافه کردن قابلیت‌های جدید، سطح ایمنی محصولات خود را افزایش دهند. در واقع خودروسازان باید محصولات خود را در نیمه دوم سال 1402 با سامانه‌های ایمنی جدیدی نظیر سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور و پوزیشن لامپ به تولید برسانند. در همین راستا سایپا نیز برای شاهین دنده ای آپشن‌های ضروری و کاربردی جدیدی را در نظر گرفت.

آپشن ضروری و کاربردی جدید شاهین دنده ای

طبق کاتالوگ جدیدی که سایپا برای شاهین دنده ای منتشر کرده، این سدان داخلی اکنون از آپشن‌های جدیدی چون سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سامانه پیشگیری از هرزگردی و سامانه کنترل پایداری الکتریکی بهره می‌برد. البته هنوز مشخص نیست این خودرو چه زمانی با این آپشن‌ها روانه بازار خواهد شد.

شاهین دنده ای

گفتنی است سایپا شاهین تیپ G از یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ 8 سوپاپ بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 109 اسب بخار و گشتاور 178 نیوتن‌متر را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 5 سرعته به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. این خودرو در جلو از سیستم تعلیق مک فرسون و در عقب به ساختار نیمه مستقل مجهز شده است.

علاوه بر آپشن‌های جدید، این خودرو از امکانات ایمنی و رفاهی دیگری نظیر 2 کیسه هوا، رینگ آلومینیومی 15 اینچی، دوربین عقب، سنسور پارک عقب، سنسور پایش باد تایرها، کامپیوتر سفری، تریم داخلی چرم مصنوعی، تهویه اتوماتیک، آینه تاشو برقی، سنسور نور، نمایشگر لمسی 7 اینچی، استارت دکمه‌ای، فرمان کمکی برقی و سانروف بهره می‌برد.