ویژگی اندروید آیفون

سه ویژگی اندروید که کاربران آیفون تصور می‌کنند فقط در گوشی آن‌ها وجود دارد!

در ادامه به معرفی ویژگی هایی در سیستم عامل اندروید می‌پردازیم که کاربران آیفون تصور می‌کردند در انحصار iOS قرار دارند! آیا می‌دانستید اپلیکیشن فیس تایم هم آنچنان که آیفون‌داران گمان می‌کنند، انحصاری نیست؟

با انتشار هر نسخه جدید iOS یا اندروید، بحث‌های تمامی‌ناپذیر پیرامون قابلیت‌های انحصاری هریک از آن‌ها که کاربران دیگر پلتفرم قادر به تجربه آن‌ها نیستند، فضای اینترنت را در بر می‌گیرند.

قابلیت‌هایی نظیر امکان ثبت انواع مختلفی از تصاویر، قابلیت ارسال سریع فایل‌ها به کمک بلوتوث یا برخی آپشن‌ها و گزینه‌هایی که یکی از این دو سیستم عامل در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد، همیشه محلی برای بحث‌های مختلف بین طرفداران این سیستم عامل‌هاست.

در مطلب امروز قصد داریم از دید دیگری به قابلیت‌های هریک از دو پلتفرم iOS و اندروید نگاه کنیم. امروز بنا داریم ویژگی هایی را در اندروید معرفی کنیم که کاربران آیفون به اشتباه گمان می‌کنند تنها در انحصار iOS است!

با این که تعداد این ویژگی‌ها چندان زیاد نیست؛ اما بدون شک آگاهی از این که برخی قابلیت‌ها که کاربران آیفون بارها به خاطر آن‌ها به خود می‌بالیدند، در اندروید هم وجود داشته، برایتان جالب خواهد بود!

ویژگی های اندروید که کاربران آیفون برای خود مصادره کرده‌اند!

برداشتن سوژه از یک تصویر

برداشتن سوژه از تصویر

شاید برایتان عجیب باشد که بدانید قابلیت برداشتن سوژه‌ای خاص از تصاویر در iOS 16 به هیچ وجه در انحصار اپل و iOS نیست! گلکسی اس 23 اولترا، پرچمدار گوشی‌های اندرویدی نیز اکنون قادر است دقیقا همین کار را با تصاویر انجام دهد. بنابراین با استفاده از ژست حرکتی مشابه یعنی فشردن انگشت روی یک سوژه خاص و نگه داشتن، می‌توانید آن را از پس‌زمینه خود جدا کرده و به تصویری دیگر انتقال دهید.

نام این قابلیت، Image Clipper است و توسط آپدیت ماه آوریل One UI 5.1 به برخی گوشی‌های گلکسی اضافه شده است. به‌طور خاص، گوشی‌های سری گلکسی اس 23، اس 22، اس 21، اس 20 و گلکسی فولد قادر به تجربه این قابلیت خواهند بود.

البته تفاوت عمده‌ای که کاربری این ابزار در iOS و اندروید دارد، این است که کاربران آیفون می‌توانند از این سوژه بریده شده از تصویر اصلی برای کارهای جالب‌تر و جذاب‌تری استفاده کنند. به‌عنوان مثال، در iOS 17، کاربران قادر خواهند بود این سوژه را برای ساخت استیکرهای مختلف استفاده کنند!

کاربران اندروید هم می‌توانند به تماس‌های فیس تایم متصل شوند!

فیس تایم اندروید

دیگر ویژگی جذابی که آن‌طور که به نظر می‌رسد در انحصار اپل نیست، فیس تایم است؛ چرا که کاربران اندروید نیز می‌توانند به تماس‌های گرفته شده با فیس تایم ملحق شوند!

البته به خاطر داشته باشید که اندرویدی‌ها امکان تماس گرفتن از طریق این سرویس را ندارند و انجام این کار، فعلا در انحصار آیفون داران است.

کاربران آیفون می‌توانند فیس تایم را روی گوشی خود باز کرده و پس از برقراری تماس مدنظرشان، لینک آن را با اندرویدی‌ها به اشتراک بگذارند تا آن‌ها هم بتوانند به مکالمه یا تماس ملحق شوند. این کار در اندروید از طریق مرورگرهایی مثل گوگل کروم یا مایکروسافت ادج انجام خواهد پذیرفت.

اندروید از یک سیستم اشتراک‌گذاری داده شبیه به ایردراپ بهره می‌برد

ویژگی اندروید آیفون

یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین قابلیت‌های سیستم عامل iOS، ایردراپ است که کاربران اکوسیستم اپل را قادر می‌سازد که فایل‌های مختلف را به‌سادگی و سرعت با یکدیگر به اشتراک گذاشته و از یک دستگاه اپل به دیگری انتقال دهند.

با این وجود، علیرغم این که آیفون‌داران به‌شدت به داشتن چنین قابلیتی افتخار می‌کنند، بد نیست بدانید که قابلیتی بسیار مشابه با ایردراپ تحت نام Nearby Share در اندروید موجود است که کاربری مشابهی را ارائه می‌دهد.

بنابراین کاربران اندروید بر خلاف چیزی که آیفون‌داران گمان می‌کنند، برای ارسال فایل از دستگاه‌های مختلف به سایر دستگاه‌ها و PC، آن‌ها را ایمیل نمی‌کنند! در عوض، کاربران این پلتفرم با دانلود یک اپلیکیشن گوگل دسکتاپ به نام Nearby Share می‌توانند فایل‌های خود را از گوشی اندرویدی به PC یا سایر دستگاه‌های مجهز به این سیستم عامل ارسال کنند.