کیا K3 مدل 2024

کیا K3 مدل 2024 معرفی شد + عکس و مشخصات

شرکت کره‌ای کیاموتورز به‌تازگی از سدان جدید کیا K3 مدل 2024 در مکزیک رونمایی کرده است. در ادامه تصاویر و مشخصات این ماشین را می‌بینیم.

شرکت‌های کره‌ای در صنعت خودروسازی دستاوردهای بسیاری کسب کرده‌اند و روز به روز بر کیفیت و طول عمر ماشین‌های لوکس خود می‌افزایند. در کشور ما محبوبیت محصولات کیاموتورز بالاست و علت آن قیمت مناسب خودروهای این برند در کنار کیفیت بی‌نظیر آنها است.

رونمایی از کیا K3 مدل 2024 در مکزیکوسیتی

به‌تازگی کیاموتورز در کشور مکزیک اقدام به رونمایی از جدیدترین محصول خود با نام کیا K3 کرده است. معرفی این خودروی سدان مدتی پیش بود، ولی رونمایی از آن در نقاط مختلف جهان هم‌اکنون در حال برگزاری است. یکی از جذاب‌ترین ماشین‌های برند کره‌ای کیاموتورز، کیا سراتو بود که توانست در ایران و سایر کشورهای خاورمیانه به موفقیت‌های زیادی برسد و کیا کی 3 در واقع نسل جدید این سدان به‌حساب می‌آید.

کیا K3 مدل 2024

البته کیا K3 قرار است جایگزین اصلی کیا ریو در بازارهای جهانی باشد و شرکت مادر قصد دارد تولید این ماشین را متوقف کند. در آینده‌ای نزدیک کیا K4 جایگزینی برای کیا سراتو خواهد بود و بی‌صبرانه منتظر وقوع این رخداد هستیم؛ البته اگر آزادسازی واردات خودروهای خارجی شامل حال این قبیل خودروها شود!

شاید با خود فکر کنید که کیاموتورز به‌صورت کاملا تصادفی و بدون قصد قبلی اقدام به رونمایی محصول جدید خود در مکزیک کرده، ولی باید خاطرنشان کنیم که این‌طور نیست. مکزیک و به‌خصوص مکزیکوسیتی به‌عنوان پایتخت این کشور، میزبان تولید خودروهای سایز کوچک کیاموتورز نظیر سراتو و ریو است.

کیا کی 3 نیز در مکزیک تولید خواهد شد و آن‌طور که تولیدکنندگان این خودرو تأکید کرده‌اند، قرار است امکانات و مشخصات آن ارتقا یابد. اصولا کیاموتورز در صدد است به جهانیان اثبات کند که می‌توان با خودروهای اقتصادی و مقرون‌به‌صرفه رانندگی لذت‌بخش و دلنشینی را تجربه کرد و حتماً نباید سوار لوکس‌ترین خودروهای جهان شد و لذت برد.

مشخصات کلی کیا K3

اگر بخواهیم کیا کی 3 را از نظر ابعادی مورد بررسی قرار دهیم، طول، عرض، ارتفاع و فاصله محوری مهم خواهند بود که به ترتیب 4545 میلی‌متر، 1765 میلی‌متر، 1475 میلی‌متر و 2760 میلی‌متر است. نسبت به خودروی ریو، با سدان بزرگتری سر و کار داریم، ولی باز هم در قیاس با سایر سدان‌های جهانی، کوچک و جمع‌وجور به‌نظر می‌رسد.

کیا K3 مدل 2024

طراحی ظاهری کیا کی 3 جذاب و آینده‌نگرانه است و جسارت کره‌ای‌ها را به‌خوبی می‌توان مشاهده کرد. البته برخی از المان‌های ظاهری از برادر بزرگتر این ماشین قرض گرفته شده و باعث گردیده تا با ظاهر اسپرت و جالب توجهی روبه‌رو باشیم. ظاهر کابین همچون محیط بیرونی مدرن است و گفته شده متریال و مواد به‌کار رفته در آن باکیفیت خواهد بود.

صفحه نمایش 10.25 اینچی این سدان تازه‌وارد کیاموتورز به‌طور مستقیم و بدون ذره‌ای تغییر از کیا EV6 وام گرفته شده و در ترکیب با داشبورد افقی ظاهر جذاب و در عین حال ساده‌ای به نمایش گذاشته است. از جمله امکانات کابین این محصول می‌توان به کنترل تهویه مطبوع خودکار لمسی دو نقطه‌ای، پنل ابزار دیجیتال و نورپردازی محیطی قابل تنظیم با حداکثر 64 رنگ مختلف به‌همراه دریچه تهویه عقب اشاره کرد.

خوشبختانه یکی از نقاط قوت این سدان کره‌ای، ایمنی و تجهیزات مربوطه آن است. سیستم‌های ترمز ABS و کنترل الکترونیکی پایداری به‌طور استاندارد و نیز شش کیسه هوا در این قسمت وجود دارد و اگر تمایل داشته باشید می‌توانید با مقداری هزینه بیشتر از دستیارهای رانندگی خودران سطح دوم برخوردار شوید.

کیا K3 مدل 2024

کیا K3 مجهز به پیشرانه‌ای 1.6 لیتری شده که چهار سیلندر دارد و از نوع موتورهای گاما کیاموتورز است و می‌تواند حداکثر 121 اسب بخار قدرت و 157 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. نیروی محرکه این پیشرانه از طریق یک گیربکس 6 سرعته دستی یا اتوماتیک به محور جلو منتقل می‌شود.

شنیده‌ها حاکی از این است که کیاموتورز نسخه قدرتمندتری از کی 3 را با نام GT-Line در دسترس مشتریان قرار خواهد داد که مجهز به پیشرانه‌ای 2 لیتری است و می‌تواند 150 اسب بخار قدرت تولید کند. همچنین نیروی محرکه این نسخه از طریق یک گیربکس 6 سرعته اتوماتیک به محور جلو انتقال خواهد یافت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*