امتیاز اسنپدراگون 8 نسل 3

امتیاز عجیب اسنپدراگون 8 نسل 3 در بنچمارک گیگ بنچ

نتایج جدید بنچمارک گیک بنچ تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 – اسنپدراگون 8 نسل 3 حاکی از امتیاز عجیب این چیپست است! این تست با یک گوشی پرچمدار از برند نوبیا انجام شده است.

نسل بعدی تراشه های پرچمدار کوالکام، اسنپدراگون 8 نسل 3، بار دیگر در بنچمارک گیک بنچ حاضر شده و عملکردی عجیب را به ثبت رسانده است.

دستگاه حاضر در تست Geekbench 6، یک دستگاه نوبیا مجهز به سیستم عامل اندروید 14 بود که از 12 گیگ رم بهره برده و با شماره مدل NX769J در این تست حضور داشت. این شماره کد احتمالا متعلق به گوشی نوبیا رد مجیک 9 است.

امتیاز عجیب اسنپدراگون 8 نسل 3 در تست Geekbench

بر اساس نتایج تست‌های انجام شده روی این تراشه، امتیازات تک هسته‌ای و دوهسته‌ای این تراشه، به ترتیب عددهای 1596 و 5977 بوده‌اند.

این امتیازات کمی پایین‌تر از رکوردهای قبلی این تراشه هستند که مدتی پیش توسط گوشی گلکسی اس 24 پلاس سامسونگ به ثبت رسیده بود. امتیاز گیک بنچ تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در آن تست برابر با 2233 (تک هسته‌ای) و 6661 (چندهسته‌ای) بود.

تراشه Snapdragon 8 Gen 3

در همین رابطه، افشاگر معروف، Digital Chat Station اعلام کرد که این امتیاز و سایر نتایج ثبت شده توسط تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3، در حقیقت نتایج اولیه تست این گوشی به شمار رفته و احتمالا در نسخه نهایی آن متفاوت خواهند بود.

نتایج این تست همچنین به حضور دو هسته با سرعت کلاک 2.27 گیگاهرتز و 5 هسته با سرعت 2.96 گیگاهرتز در این تراشه اشاره داشته است. از سوی دیگر، یکی از هسته‌های این تراشه نیز سرعت کلاک 3.19 گیگاهرتزی خواهد داشت.

بر اساس اطلاعات لو رفته از گوشی Snapdragon 8 Gen. 3، این گوشی قرار است به‌جای چینش 1+2+2+3 هسته نسل پیشین تراشه های کوالکام، از معماری 1+5+2 هسته‌ای استفاده کند. این معماری جدید امکان استفاده از هسته‌های قدرتمند بیشتری را برای این چیپست فراهم خواهد کرد.

از سوی دیگر، ظاهرا کوالکام نسل بعدی تراشه‌هایش را با فناوری N4P کمپانی TSMC تولید خواهد کرد.

انتظار می‌رود که نسل بعدی تراشه‌های پرچمدار کوالکام از یک هسته پرایم کورتکس ایکس 4، پنج هسته قدرتمند کورتکس A720 و دو هسته بهینه A520 استفاده کرده و از واحد پردازش گرافیکی Adreno 750 بهره ببرد.

واحد گرافیکی آدرنو 750 از 10 مگابایت کش L3 بهره خواهد برد و در مقایسه با نسل قبلی خود، آدرنو 740، بسیار قدرتمندتر خواهد بود.

تراشه Sanpdragon 8 Gen. 3 چه‌زمانی معرفی خواهد شد؟

امتیاز اسنپدراگون 8 نسل 3

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 در ششمین رویداد سالیانه اسنپدراگون که از 24 تا 26 اکتبر برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود. این تاریخ، حدودا یک ماه زودتر از زمان معمول رونمایی این تراشه ها در سال‌های گذشته است!

شایعات حاکی از این هستند که سری گوشی های شیائومی 14 نخستین محصولاتی خواهند بود که از این تراشه‌ها استفاده خواهند کرد. علاوه بر این، سری گوشی‌های ویوو ایکس 100، سری iQOO12، ردمی K70 پرو و رد مجیک 9 هم دیگر پرچمداران چینی خواهند بود که در آینده نزدیک مجهز به این تراشه‌ها روانه بازار خواهند شد.