بازی برتر سیستم ضعیف

۱۱ بازی برتر برای سیستم های ضعیف + مشخصات سیستم مورد نیاز

در ادامه به معرفی 11 بازی برتر PC می‌پردازیم که روی سیستم های ضعیف کامپیوتری هم قابل اجرا هستند. برخی از این بازی‌ها، هنوز هم عناوین فوق‌العاده‌ای به شمارمی‌روند.

روند توسعه و موفقیت بازی‌های مستقل در سال‌های اخیر به‌خوبی گویای این مساله بوده که گرافیک یک بازی، خصوصا روی PC، به هیچ وجه نمی‌تواند گویای کیفیت و عملکرد کلی بازی باشد.

بسیاری بازی های فوق‌العاده مطرح و محبوب سال‌های اخیر رایانه‌های شخصی، عناوینی بودند که گرافیک‌های پایین یا حتی دوبعدی داشته‌اند؛ اما با ارائه گیم پلی جذاب و شگفت‌انگیز خود توانستند به عنوانی بسیار محبوب در میان پی سی گیمرها تبدیل شوند.

بازی های برتر PC که برای اجرای به سیستم هایی ضعیف نیازمند هستند

در ادامه این متن به معرفی یازده بازی فوق‌العاده می‌پردازیم که علیرغم گرافیک پایین توانستند گیمرهای فراوانی را با خود همراه کرده و به‌عناوینی محبوب تبدیل شوند.

این بازی‌ها اکثر با سیستم‌های کامپیوتر یا لپ تاپ های متعلق به ده سال پیش هم قابل اجرا هستند و می‌توانند لحظات بسیار جذابی را برایتان رقم بزنند.

هات لاین میامی – Hotline Miami

هات لاین میامی

بازی هات لاین میامی در خصوص قهرمان بی‌نامی‌ست که نامه‌هایی رمزآلود با مضمون « به فلان جا برو و همه را سلاخی کن» دریافت می‌کند و مپ های پرخطر بازی را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد.

داستان بازی در اواخر دهه 80 میلادی در جریان بوده و دوربین آن از بالا به تصویربرداری مشغول است. هیجان باورنکردنی گیم پلی این بازی و رد خون باقی مانده از صدها نفری که در هر مرحله توسط شما کشته می‌شوند، مهم‌ترین پیشرانه‌های این عنوان به شمار رفته که باعث می‌شوند مواردی نظیر گرافیک و واقع‌گرایی را کاملا فراموش کنید!

با وجود این که ظاهر این بازی در ابتدا بسیار خطی و سطحی به نظر می‌رسد، اما در کمال تعجب، روند پیشروی داستان و گیم پلی بازی از یک نظم منطقی پیروی می‌کند؛ به‌طوری که با کمی دقت می‌توانید انگیزه کلی کاراکتر اصلی بازی از ارتکاب به این همه قتل در بازی را پیدا کنید!

همین جذابیت فوق‌العاده گیم پلی و عدم وابستگی قابلیت‌ها و نوآوری‌های بازی به جزئیات گرافیکی باعث شده که هات لاین میامی پس از گذشت حدود 11 سال از رونمایی رسمی، هنوز عنوانی داغ و هیجان‌انگیز برای علاقمندان به شمار رود.

در ادامه می‌توانید حداقل سیستم سخت افزاری مورد نیاز برای اجرای این عنوان را مشاهده فرمایید:

سیستم عاملویندوز ایکس پی/ویستا/7
پردازنده1.2 گیگاهرتز
رم512 مگابایت
کارت گرافیکحداقل 32 مگابایت حافظه و سازگار با DirectX 8
حافظه250 مگابایت

پورتال 2 – Portal 2

پورتال 2

کمپانی Valve را باید استاد مسلم بهینه‌سازی بازی‌های PC برای سیستم‌های کامپیوتری دانست؛ چرا که اکثر بازی‌های این کمپانی روی سیستم‌هایی با مشخصات ضعیف هم به‌خوبی قابل اجرا شدن هستند.

پورتال 2 هم از این قضیه مستثنی نیست! البته تجربه این بازی روی یک سیستم قدرتمند قطعا فوق‌العاده و مسحورکننده خواهد بود؛ اما حتی روی یک سیستم ضعیف هم می‌توانید انتظار یکی از بهترین بازی های ماجراجویی و حل معما در تاریخ را داشته باشید.

بسیاری گیمرهایی که این بازی را تجربه کرده‌اند، در ابتدا شیفته صداگذاری و داستان سرایی بامزه و جذاب این عنوان شده بودند؛ اما در پایان چنان با گیم پلی منحصربفرد این بازی ارتباط برقرار کردند که کنار گذاشتن آن را غیرممکن توصیف کرده‌اند!

نکته جالب و جذاب پیرامون Portal 2 امکان تجربه دونفرده بازی در یک مد داستان و کوآپ کاملا مجزاست که ارزش چندبرابری به این بازی شگفت‌انگیز می‌بخشد.

Portal 2 بی‌شک یکی از بازی های برتر پلتفرم PC است که حتی روی ضعیف ترین سیستم های کنونی هم به‌خوبی قابل اجراست.

سیستم عاملویندوز ایکس پی/ویستا/7
پردازنده
  • اینتل پنتیوم 4 با سرعت 3 گیگاهرتز
  • ای ام دی اتلون 64 X2
رم2 گیگابایت
کارت گرافیک
  • ATI رادئون ایکس 800
  • انویدیا جیفورس 7600
  • اینتل اچ دی 2000
حافظه8 گیگابایت

دیسکو الیزیوم – Disco Elysium

بازی برتر سیستم ضعیف

بازی دیسکو الیزیوم که در سال 2019 روی PC منتشر شد یکی از متفاوت‌ترین بازی‌های نقش آفرینی دنیا به شمار می‌رود.

داستان بازی پیرامون کارآگاهی است که از فراموشی رنج می‌برد و مسئول حل پرونده یک قتل است. با این حال، با وخیم شدن این فراموشی، داستان و گیم پلی بازی وارد سطح جدیدی شده و اتفاقات جذابی را رقم می‌زند.

بازی Disco Elysium با دوربین ایزومتریک روایت شده و یادآور بازی‌های نقش آفرینی کلاسیک دهه 90 میلادی است که ساخت دنیای اطراف و دیالوگ‌ها را به اکشن ترجیح می‌داد!

بازی البته در یک دنیای بسیار فانتزی و سایبرپانکی اتفاق می‌افتد و ایده‌های ایدئولوژیک قابل تاملی را پیش پای کاربر قرار می‌دهد که می‌تواند او را به فکر فرو ببرد.

به‌طور کلی، دیسکو الیزیوم یک تجربه داستان محور است که محیط و کاراکترهایی فراموش‌نشدنی داشته و گزینه‌های شگفت‌انگیزی را پیش روی کاربر قرار می‌دهد.

البته بسیاری علاقمندان ژانر RPG قطعا از این بازی استقبال نخواهند کرد. با این وجود، اگر شما به آن علاقمندید، بد نیست بدانید که انجام ان حتی با یک سیستم ضعیف هم امکان‌پذیر است.

سیستم عاملویندوز 7 به بالا
پردازندهاینتل Core 2 Duo
رم گیگابایت
کارت گرافیکسازگار با DirectX 11 با 512 مگ حافظه اختصاصی
حافظه20 گیگابایت

تومب ریدر 2013 – Tomb Raider 2013

تومب ریدر 2013

دیگر بازی برتر PC که روی سیستم های ضعیف هم قابل اجراست، نسخه اول ریبوت جدید فرنچایز Tomb Raider است که به‌زودی تولد ده سالگی‌اش را جشن خواهد گرفت.

البته نسخه‌های بعدی این ریبوت، همگی توانستند به عناوینی بهتر در مقایسه با نسخه اول تبدیل شوند؛ اما نسخه سال 2013 نقش افتتاحیه‌ای باشکوه برای یک تریلوژی فوق‌العاده را ایفا کرد و به گزینه ایده‌آل بسیاری افراد تبدیل شد.

این بازی، عنوانی جذاب برای هرکسی است که به دنبال یک عنوان اکشن با کیفیت بصری خوب، گیم پلی جذاب و البته داستان‌سرایی قابل قبول می‌گردد و از طرفی، سیستم رایانه قدرتمندی هم در اختیار ندارد!

تومب ریدر 2013 به‌خوبی روی PC بهینه‌سازی شده؛ به‌طوری که روی اکثر سیستم‌های مدرن قابل اجرا شدن خواهد بود. اگر تنظیمات گرافیکی بازی را روی حداقل قرار دهید، حتی می‌توانید آن را روی کامپیوتری مجهز به کارت گرافیک اینتل اچ دی 3000 و پردازنده متوسط هم اجرا کنید.

البته مشاهده لگ در این شرایط اجتناب‌ناپذیر است؛ اما حداقل می‌توانید مطمئن باشید که بازی، اجرا خواهد شد!

سیستم عاملویندوز ایکس پی/ویستا/7/8
پردازنده
  • اینتل Core 2 Duo E6300 با سرعت 1.86 گیگاهرتز
  • ای ام دی اتلون 64 X2 با سرعت 2.1 گیگاهرتز
رم
  • 1 گیگابایت
  • 2 گیگابایت روی ویندوز ویستا
کارت گرافیک
  • AMD Radeon HD 2600 XT
  • NVIDIA GeForce 8600
حافظه12 گیگابایت

بتمن: تیمارستان آرکهام نسخه سال – Batman: Arkham Asylum GOTY Edition

بازی برتر سیستم ضعیف

سه بازی اول از فرنچایز بتمن آرکهام یعنی نسخه‌های Arkham Asylum و Arkham City و Origins، هرسه، بازی‌هایی مناسب برای سیستم‌های ضعیف به شمار می‌روند.

در میان این سه بازی البته نسخه Arkham Asylum دنیای کوچک‌تری در مقایسه با نسخه‌های بعدی دارد؛ اما این نقص را با ارائه کمپینی قدرتمند و جذاب جبران می‌کند. در عین حال، با وجود این که به سیستم سخت افزاری قدرتمندی برای این بازی سال 2010 نیازی نیست؛ اما جزئیات بصری آن به لطف طراحی معماری گوتیک محیط‌های آن، بسیار خوب از آب درآمده است.

تیمارستان آرکهام یکی از تاثیرگذارترین بازی های اکشن تمام دوران است؛ چرا که سیستم مبارزاتی که استودیو راکستدی برای این بازی در نظر گرفت بعدها عینا در عناوین بزرگ دیگری چون Middle-earth: Shadow of Mordor، Mad Max، Remember Me یا حتی Marvel’s Spider-Man سونی هم مورد استفاده قرار گرفت.

این بازی همچنین آغازکننده ی فرنچایز بسیار موفق در دنیای بازی‌های ویدیویی شد که با اختلاف بهترین عنوان اقتباسی از دنیای کامیک‌ها به شمار می‌رود.

سیستم عاملویندوز ایکس پی/ویستا
پردازنده
  • Intel Pentium 4 3.0 GHz
  • AMD Athlon 64 3500+
رم
  • 1 گیگ
  • 2 گیگ روی ویندوز ویستا
کارت گرافیک
  • ATI Radeon X1300
  • NVIDIA GeForce 6600
حافظه9 گیگابایت

عصر فرمانروایان 2 – Age Of Empires 2 Definitive Edition

عصر فرمانروایان 2

بازی Age of Empires برای بسیاری از ما ایرانی‌ها یادآورد خاطرات شیرین کودکی‌مان است؛ زمانی که نسخه‌های اول و دوم آن را روی کامپیوترهای زغالی آن زمان اجرا می‌کردیم!

البته در مقایسه با برخی عناوین دیگر لیست امروز، نسخه Definitive Edition نیازمند سیستم سخت افزاری قدرتمندتری است؛ اما نسخه‌های اصلی و HD بازی قادرند روی یک کامپیوتر متعلق به بیست سال پیش هم به‌راحتی اجرا شوند!

این بازی که پتانسیل قرار گرفتن در لیست بهترین بازی‌های استراتژیک تاریخ را دارد، با ادغام ژانرهای ساخت شهر (City Building) و شبیه‌سازی جنگ توانست تجربه‌ای بسیار عمیق و درگیرکننده را پیش روی کاربران پرشمارش قرار دهد.

نسخه Definitive Edition بازی علاوه بر پیشرفت چشمگیر گرافیکی، پذیرای برخی المان‌های جدید گیم پلی و بهبودهای ریز و درشت در بخش‌های مختلف است که سطح کلی این عنوان را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا می‌دهد.

البته مدهای متعدد و یک بخش داستانی کاملا جدید از جمله مواردی هستند که در نسخه Definitive Edition پیش روی‌مان قرار دارد. بنابراین این نسخه به هیچ وجه صرفا یک ارتقای گرافیکی از نسخه اصلی بازی نیست.

سیستم عاملویندوز 10
پردازنده
  • Intel Core 2 Duo
  •  AMD Athlon 64×2 5600+ 2.8 GHz
رم4 گیگابایت
کارت گرافیک
  • NVIDIA GeForce® GT 420
  • ATI™ Radeon™ HD 6850
  • Intel® HD Graphics 4000
حافظه30 گیگابایت

سلست – Celeste

بازی برتر سیستم ضعیف

تعدد بازی‌های پلتفرمر دوبعدی در بین عناوین مستقل PC بسیار بالاست؛ به‌طوری که تجربه تمامی این بازی‌ها توسط علاقمندان واقعا غیرممکن است! در عین حال اگر یک بازی از این ژانر بتواند در میان سایر عناوین شناخته شده و سر زبان‌های بیفتد، یعنی عنوانی واقعا خاص و باارزش است!

سلست (Celeste) یکی از این بازی‌های منحصربفرد است که تجربه آن شاید در هر نسل تنها یک بار رخ دهد! شما در این بازی عهده‌دار نقش مادلین خواهید بود که باید ماجراجویی شگفت‌انگیزی برای فتح یک کوهستان را آغاز کند؛ کوهستانی که نماد تجربیاتی شخصی مثل افسردگی است.

Celeste البته بازی بسیار دشواری است که با در نظر گرفتن محتوا و جامعه هدف آن، قابل درک به نظر می رسد. به‌طور کلی در بازی‌های پلتفرمر، داستان سرایی فدای گیم پلی می‌شود؛ اما در Celeste به هیچ وجه چنین نیست و گیم پلی و داستان به‌خوبی در هم تنیده شده‌اند.

سیستم عاملویندوز 7/8/10
پردازندهIntel Core i3-380M 2.53 GHz
رم2 گیگابایت
کارت گرافیکIntel HD Graphics 4000
حافظه1200 مگابایت

فارکرای 3 – Far Cry 3

بازی فار کرای 3

نسخه سوم از سری Far Cry که اکنون بیش از ده سال از عمرش می‌گذرد، یکی از تحسین‌شده‌ترین بازی‌های جهان باز این کمپانی است و تاثیر فراوانی در توسعه ژانر شوتر جهان باز داشته است.

این بازی یک موفقیت تجاری بزرگ برای کمپانی پرحاشیه Ubisoft به شمار می‌رفت که گیمرها را به جزیره دورافتاده Rook Island می‌فرستاد که در عین زیبایی، بسیار خطرناک و بی‌رحم بود و ماجراجویی‌های عجیبی را پیش روی علاقمندان قرار می‌داد.

مهم‌ترین نقاط قوت این بازی، شخصیت‌پردازی بسیار حساب شده آن، علی‌الخصوص، شخصیت منفی بازی، Vaas و کاراکتر اصلی، جیسون برودی بود که مد تکنفره بازی را به یک تجربه تکرارنشدنی تبدیل کردند.

علیرغم عرضه چندین نسخه از سری فارکرای پس از سال 2012، گیم پلی نسخه سوم هنوز در شمار بهترین‌های این مجموعه به شمار می‌رود و بهینه‌سازی‌های فراوان انجام شده روی نسخه PC، آن را به یکی از چند بازی برتر برای سیستم های ضعیف تبدیل می‌کند.

اگر کامپیوترتان چندان قدرتمندر نیست و در عین حال قصد تجربه کردن یک بازی شوتر جهان باز تمام عیار را دارید، Far Cry 3 یکی از بهترین بازی‌هایی‌ست که می‌توانید تجربه کنید.

سیستم عاملویندوز ایکس پس/ویستا/7
پردازنده
  • Intel Core 2 Duo Processor E6700 2.6 GHz
  • AMD Athlon 64 X2 Dual Core 6000+ 3 GHz
رم4 گیگ
کارت گرافیک
  • NVIDIA GeForce 8800 GTX
  • ATI Radeon HD 2900 XT
حافظه15 گیگ

فورتنایت – Fortnite

فورتنایت

عوامل بسیاری در موفقیت خیره‌کننده Fortnite تاثیر داشتند و مهم‌ترین آن‌ها، تکیه سازندگان آن به ژانر بتل رویال بود که به‌طور رایگان در اختیار گیمرها قرار گرفته و یکی از تاثیرگذارترین تجربه‌های این ژانر را خلق کرد.

این مد بازی Fortnite توانست خیلی سریع به رقیبی قدرتمند برای بازی‌های مهم بتل رویال نظیر PUBG تبدیل شده و علاقمندان زیادی برای خود دست و پا کند.

البته فورتنایت، چه در مد بتل رویال و چه Save the World، گیم پلی بسیار جذاب و اعتیادآوری را پیش روی گیمرها قرار داده و آپدیت‌های منظم بازی نیز به تازه ماندن آن در طول تمام این سال‌ها کمک بسزایی کرده است.

در کنار ارائه تمامی این موارد، بهینه بودن بازی و امکان اجرای آن روی سیستم‌های ضعیف‌تر عامل مهمی است که باعث شده افراد زیادی در سرتاسر دنیا به سمت آن کشیده شوند.

بنابراین برای غرق شدن در دنیای وسیع و عمیق فورتنایت به چیزی بیشتر از 4 گیگ رم یا یک کارت گرافیک Intel HD نیاز نخواهید داشت! به این ترتیب، فورتنایت به یکی از بازی های برتر رایگان PC برای سیستم های سخت افزاری ضعیف تبدیل می‌شود.

سیستم عاملویندوز 7/8/10
پردازندهCore i3-3225 3.3 GHz
رم4 گیگ
کارت گرافیکIntel HD Graphics 4000
حافظه26 گیگ

ویچر 2 – The Witcher 2: Assassins Of Kings

بازی ویچر 2

علیرغم اینکه بازی ویچر 3 حتی هنوز هم به سیستمی قدرتمند برای اجرا نیاز دارد، اوضاع برای نسخه دوم، کاملا متفاوت است!

با توجه به عرضه بازی در سال 2011 و البته بهینه‌سازی‌های فراوان گرافیکی، بسیاری لپ تاپ‌های گیمینگ و حتی اداری بازار نیز توانایی اجرای بازی با جزئیات گرافیکی قابل قبول را دارند. این وضعیت البته با کاهش تنظیمات گرافیکی به حداقل، بسیار بهبود خواهد یافت!

امروزه نسخه سوم بازی به‌عنوان یک بنچمارک در طراحی عناوین نقش آفرینی جهان باز شناخته می‌شود. با این حال، نسخه دوم بازی نیز تحسین بسیار منتقدین و گیمرها را در پی داشت.

کمپین این بازی دربرگیرنده محیط‌های پهناوری بود که تا حد زیادی قابل گشت و گذار بوده و هریک، ماموریت‌های جانبی باارزشی را در کنار ماموریت اصلی، پیش روی گیمرها قرار می‌دادند.

سی دی پروجکت رد همچنین در داستان سرایی نسخه دوم بازی نیز سنگ تمام گذاشته؛ به‌طوری که حتی می‌توان ادعا کرد داستان نسخه دوم از نسخه سوم نیز دقیق‌تر و جذاب‌تر نوشته شده است!

به‌طور کلی، ویچر 2 یکی از بازی های برتر ژانر نقش آفرینی برای سیستم های ضعیف کامپیوتری است که می‌تواند ساعت‌ها سرگرمی را پیش روی‌تان قرار دهد.

سیستم عاملویندوز ایکس پی/ویستا/7
پردازنده
  • Intel 2.2 GHz Dual-Core
  • AMD 2.5 GHz Dual-Core
رم
  • 1.5 گیگ روی ویندوز ایکس پی
  • 2 گیگابایت روی ویندوز ویستا و 7
کارت گرافیک
  • NVIDIA GeForce 8800 GT
  • ATI Radeon HD 3850
حافظه25 گیگ

ماینکرافت – Minecraft

بازی برتر سیستم ضعیف

بازی ماینکرفت بزرگترین مثال برای ادعای عدم اهمیت گرافیک یا نرخ فریم در تجربه یک بازی است. با وجود این که بسیاری بازی‌های حاضر در لیست امروز، نیازمندی‌های سخت افزاری پایینی دارند، اما ماینکرفت در میان آن‌ها سرآمد است؛ چرا که اجرای آن عملا روی ضعیف‌ترین سیستم های کنونی هم امکان‌پذیر خواهد بود!

با این حال، این عنوان، یک شاهکار به تمام معنا به شمار رفته و موفقیت خیره‌کننده آن نیز به‌خوبی گویای همین مساله است.

بخش بزرگی از این موفقیت به‌خاطر عرضه آن روی پلتفرم‌های مختلف و امکان تجربه آن با هر دستگاه و گجتی رقم خورده است. این مساله، Minecraft را به یک پدیده جهانی تبدیل کرده که همه چیزش بر پایه خلاقیت و آزادی عمل کاربر بنا شده و بعید است به‌زودی رقیبی برای آن پیدا شود!

سیستم عاملویندوز 7
پردازنده
  • Intel Celeron J4105 2.50 GHz
  • AMD FX-4100 3.6 GHz
رم4 گیگ
کارت گرافیک
  • AMD Radeon R5
  • Intel HD Graphics 4000
حافظهیک گیگابایت