نشان عالی مسئولیت اجتماعی

ایرانسل نشان عالی مسئولیت اجتماعی را برای سومین سال متوالی دریافت کرد

ایرانسل برای سومین سال متوالی نشان عالی مسئولیت اجتماعی و تقدیرنامه انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA) را دریافت کرد.

عصر روز سه‌شنبه 7 شهریور 1402 مراسم پایانی جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد و در آن از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به‌عمل آمد. در این مراسم دکتر علی دارابی (قائم مقام وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی)، دکتر سکینه پاد (دستیار رئیس جمهور و مسئول پیگیری حقوق و آزادی‌های اجتماعی) و جمعی از مدیران، اساتید پیشکسوت و فعالان عرصه روابط عمومی حضور داشتند.

اعطای نشان عالی مسئولیت اجتماعی به ایرانسل

پیام خانم «آنه گرت آبارزوا» رئیس انجمن بین‌المللی روابط عمومی در بخشی از این مراسم قرائت شد که در این پیام، انجمن بین‌المللی روابط عمومی بر اجرایی کردن «کد اخلاقی و دستورالعمل ارتباطات تغییرات آب و هوایی» تایید داشت.

بر اساس ارزیابی‌های بین‌المللی، اپرتور ایرانسل در این مراسم نشان عالی مسئولیت اجتماعی و تقدیرنامه انجمن بین‌المللی روابط عمومی (IPRA) را دریافت کرد. این اپراتور با دریافت این نشان و تقدیرنامه توانست در جایگاه برتر برگزیدگان این جشنواره قرار بگیرد و بالاترین نشان این جشنواره در حوزه مسئولیت اجتماعی را از آن خود کند.

از اهداف برگزاری سومین دوره جشنواره روابط عمومی و مسئولیت اجتماعی می‌توان به بهبود و ارتقای فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی در سازمان‌ها و شرکت‌ها، تقویت مؤلفه‌هایی نظیر پاسخگویی اجتماعی، بهبود تعامل با ذی‌نفعان داخلی و خارجی، پایداری فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی و نگاه فراتر از کمک‌های خیریه‌ای اشاره کرد. این جشنواره توسط موسسه فرهنگی روابط عمومی آرمان برگزار شد.

اپراتور ایرانسل طی سال‌های گذشته در راستای ارائه خدمات ارتباطی و تلاش برای محرومت‌زدایی ارتباطی در سطح کشور به‌ویژه در مناطق محروم اقدامات متعددی را انجام داده تا در حوزه سرمایه‌گذاری و مسئولیت اجتماعی شرکتی (CSR-CSI) به مشترکان خود و تمام جامعه خدمت‌رسانی کند.

از این اقدامات ایرنسل می‌توان به احداث و بازسازی مدارس در مناطق آسیب‌دیده از سیل، درختکاری و کمک به کاهش ردپای کربن، اهدای بسته‌های اینترنت رایگان به اقشار مختلف در دوران شیوع بیماری کرونا، راه‌اندازی اولین مرکز ارتباط با مشتریان ویژه ناشنوایان با هدف تلاش برای پاسخگویی بهتر به اقشار توانیاب، حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و کسب‌وکارهای نوپا اشاره کرد.

برای اولین بار در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات ایران، اپراتور ایرانسل طی دو سال اخیر به‌شکل متوالی گزارش پایداری کسب‌وکار خود را منتشر کرد که در این گزارش بر بررسی آثار اجتماعی، اقتصادی و محیط‌زیستی کسب‌وکار ایرانسل بر جامعه ایران تمرکز دارد. همچنین این گزارش به شاخص‌ها، تلاش‌ها، دستاوردها و چالش‌های ایرانسل در پایش و مدیریت تأثیرات اجتماعی، اقتصادی و زیست‌محیطی کسب‌وکار نیز اشاره می‌کند.

علاوه بر این، گزارش پایداری کسب و کار ایرانسل مبنایی برای طراحی، استخراج، ارزیابی و در نهایت، مقایسه سالانه شاخص‌های عملکردی سازمان در موضوع پایداری و کسب‌وکار مسئولانه نیز محسوب می‌شود.