کراس اوور هیبرید جیلی آزکارا - Azkarra

معرفی جیلی آزکارا، کراس اوور هیبرید دو دیفرانسیل وارداتی فردا موتورز

جیلی آزکارا یکی از شاسی بلندهای هیبرید آینده بازار است که فردا موتورز وارد کشور خواهد کرد. در ادامه شاهد مشخصات فنی و امکانات Azkarra باشید.

قرار است در موج جدید خودروهای هیبرید و برقی بازار ایران، محصولات برندهای مختلف چینی مثل لاماری ایما هیبرید، سهول E50A یا جک J7 برقی و دانگ فنگ فنگون E5 به ایران راه پیدا کنند. یکی دیگر از این محصولات الکتریکی‌شده‌ی در راه بازار، شاسی بلند «آزکارا» (Azkarra) از خودروساز چینی مطرح جیلی است که شرکت فردا موتورز برای واردات آن به داخل کشور در دو نسخه تک دیفرانسیل و دو دیفرانسیل برنامه دارد‌.

این شرکت بخش خصوصی که به دنبال عرضه این اس یو وی هیبرید در بازار ایران است، به‌تازگی اولین دستگاه‌ها از آن را در کارخانه خود در سمنان به نمایش گذاشت. به همین مناسبت، در این مطلب به جزئیات شاسی بلند چینی هیبرید جیلی آزکارا از جمله طراحی، کابین، مشخصات فنی و امکانات آن نگاهی خواهیم داشت.

معرفی جیلی آزکارا وارداتی

جیلی آزکارا در واقع همان جیلی بویو پرو، نسخه فیس لیفت به‌روزرسانی شده کراس اوور جیلی بویو است که اولین بار در سال 2019 به نمایش گذاشته شد. این نسخه در بازار چین با نام بویو پرو شناخته می‌شود، اما تحت عنوان جیلی آزکارا در بازارهای خارج از چین به عرضه رسیده است. نسل دوم بویو به‌عنوان جدیدترین نسل آن، که بر پایه پلتفرم Compact Modular Architecture ساخته شده است، در سال 2022 با طراحی متحول شده وارد خط تولید جیلی شد.

فهرست عناوین

طراحی نمای بیرونی

نمای جلو کراس اوور هیبرید جیلی آزکارا - Azkarra

اگر پیش‌فرضتان از خودروهای چینی طراحی زرق و برق‌دار با تزئینات کرومی و… فراوان است، در مواجهه با Azkarra باید آن را کنار بگذارید. این شاسی بلند بیشتر به محصولات اروپایی شهری شباهت دارد که باید طرفداران خاص خود را داشته باشد.

در نمای جلو آزکارا جلوپنجره 5 ضلعی نسبتاً کوچکی را مشاهده می‌کنیم که تقریباً شکل هندسی همان لوگو جیلی را دارد و این شکل چند بار در اندازه‌های مختلف در این ناحیه تکرار شده است. چراغ‌های جلو هم که اندازه بزرگی ندارند، جدا از جلوپنجره تعبیه شده‌اند و بر خلاف خیلی از چینی‌های دیگر، اثری از چراغ‌های دو بخشی یا متصل به جلوپنجره نیست.

نمای عقب کراس اوور هیبرید جیلی آزکارا - Azkarra

ناحیه کناری جیلی آزکارا المان‌هایی مثل پنل مشکی قسمت رکاب با خط کرومی، دستگیره‌های درب معمولی بیرون‌آمده، ستون‌های مشکی با تریم کرومی در قسمت پایینی و سقف شناور با شیب محسوس به سمت ستون C دارد. در قسمت عقب این اس یو وی چراغ‌هایی قرار دارند که با استفاده از یک نوار کرومی به یکدیگر متصل شده‌اند. پایین‌تر در سپر هم دو خروجی اگزوز با پنل‌های مشکی و کرومی به چشم می‌خورند.

این خودرو کراس اوور 4544 میلی‌متر طول، 1831 میلی‌متر عرض و 1713 میلی‌متر ارتفاع با 2670 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد و بدنه آن در فاصله 163 میلی‌متری نسبت به سطح زمین قرار گرفته است.

طراحی کابین آزکارا وارداتی فردا موتورز

آزکارا دارای کابینی پرجزئیات با فناوری‌های روز است که هر راننده‌ای را راضی می‌کند. وسط داشبورد چندلایه این خودرو چینی را یک نمایشگر افقی عریض برای سیستم مولتی‌مدیا به خود اختصاص داده که با داشبورد به شکل ظریفی ادغام شده است. پایین آن کنترل‌های فیزیکی متعدد و کنسول مرکزی با ارتفاع نسبتاً بالا دیده می‌شوند. پشت فرمان سه‌پر دی‌کات نمایشگر دیگری قرار دارد که نقش صفحه آمپر تمام دیجیتال را ایفا می‌کند.

کابین کراس اوور هیبرید جیلی آزکارا - Azkarra

همان‌طور که در تصاویر مشاهده می‌کنید، فضای داخلی این کراس اوور طراحی دورنگ دارد که به‌خصوص در قسمت داشبورد به جذابیت نمای کلی اضافه کرده. علاوه بر این، تریم کرومی به شکل برجسته‌ای در قسمت‌هایی نظیر پنل‌های درب‌ها به کار رفته است که فضا را لوکس‌تر می‌کند. در حقیقت، هرچند نمای بیرونی مانند برخی از شاسی بلندهای چینی زرق و برق فراوان ندارد، کابین از امکانات کافی اعم از دو نمایشگر بزرگ و طراحی پرجزئیات جذاب برخوردار است.

مشخصات فنی کراس اوور هیبرید Azkarra

کراس اوور هیبرید Geely Azkarra

سیستم هیبرید جیلی آزکارا یک پیشرانه ۱.۵ لیتری ۳ سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی را در بر می‌گیرد. پیشرانه بنزین‌سوز ۳ سیلندر می‌تواند ۱۹۰ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید کند و موتور الکتریکی هم قابلیت تولید ۱۰ اسب بخار قدرت و ۴۰ نیوتن متر گشتاور اضافی را دارد. این دو موتور روی هم رفته قادر به تولید ۲۰۰ اسب بخار قدرت و ۳۴۰ نیوتن متر گشتاور هستند.

باتری موتور الکتریکی مذکور که زیر صندلی‌های ردیف عقب تعبیه شده است، از طریق پیشرانه و مکانیزم بازاستفاده انرژی ترمز تغذیه می‌کند. این موتور الکتریکی در سرعت پایین باعث کاهش مصرف سوخت و همچنین تولید آلایندگی‌‌های کمتر می‌شود. برای انتقال نیرو محرکه این پیشرانه هیبرید هم گیربکس دوکلاچه تر 7 سرعته یا اتوماتیک 6 سرعته در نظر گرفته شده است؛ البته شنیده‌ها حکایت از این دارند که این شاسی بلند با گیربکس اتوماتیک 6 سرعته داخل ایران عرضه می‌شود.

امکانات و آپشن های شاسی بلند آزکارا جیلی

کراس اوور هیبرید Geely Azkarra

کراس اوور آزکارا جیلی در تریم‌های GL و GF عرضه می‌شود که GF تریم بالارده‌تر آن با امکانات و تجهیزات رفاهی و ایمنی مناسب است. در ادامه نگاهی به برخی از امکانات موجود برای تریم بالارده مذکور داشته باشید:

  • ترمز ABS
  • توزیع الکترونیکی نیرو ترمز (EBD)
  • دستیار ترمز
  • ترمز اضطراری خودکار
  • کنترل پایدار الکترونیکی
  • کنترل کشش
  • هشدار خروج از خط
  • ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای
  • کروز کنترل تطبیقی
  • دوربین 360 درجه
  • نمایشگر هدآپ
  • نمایشگر لمسی 12.3 اینچی برای سیستم مولتی‌مدیا
  • صفحه آمپر دیجیتال 12.3 اینچی
  • سیستم صوتی JBL با 10 اسپیکر
  • سقف پانوراما
  • گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو
  • روکش چرم ناپا برای صندلی‌ها
  • شارژ بی‌سیم
  • سیستم تهویه دوناحیه‌ای

قیمت جیلی آزکارا

کراس اوور هیبرید Geely Azkarra

اگرچه قیمت این محصول Geely بسته به منطقه فرق می‌کند، به‌صورت کلی قیمت آن در محدوده 25 تا 30 هزار دلار قرار دارد. با این محدوده قیمتی در خارج از کشور، این خودرو داخل ایران باید دست کم با قیمت حدود 1.5 میلیارد تومان به عرضه برسد. البته این صرفاً در حد حدس و تخمین است و در نهایت باید منتظر ماند و دید شرکت واردکننده تصمیم دارد آن را با چه برچسب قیمتی به دست مشتریان ایرانی برساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*