کراس اوور چینی لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید؛ معرفی کراس اوور خوش‌چهره بازار با قوای محرکه و طراحی جدید

آرین موتور پس از موفقیت لاماری ایما برای عرضه نسخه هیبریدش برنامه دارد. به‌همین مناسبت، به مشخصات فنی و آپشن های لاماری ایما HEV می‌پردازیم.

طی چند روز اخیر رونمایی از چند خودرو هیبرید و تمام برقی به واسطه نشست هیئت دولت مورد توجه قرار گرفت. پس از این نشست، محصولات الکتریکی‌سازی‌شده مختلفی در معرض نمایش قرار گرفتند که لاماری ایما هیبرید هم یکی از آن‌ها بود. البته این اولین باری نبود که درباره نسخه هیبرید این کراس اوور در بازار ایران می‌شنیدیم، اما این فرصتی برای نمایش کامل‌تر آن به دنبال‌کنندگان بازار خودرو کشور بود. پیش‌تر آرین موتور عرضه نسخه‌های فول آپشن و هیبرید لاماری ایما را جزو برنامه‌های خود برای سال 1402 اعلام کرده بود.

لاماری ایما به‌عنوان یکی از کراس اوورهای جدیدتر بازار خودرو ایران، توانست پروژه موفقی برای آرین موتور شود. در واقع از همان ابتدا با طراحی جوان‌پسند به‌روزی که تا مدتی در چینی‌های بازار دیده نشده بود، سر و صدا به پا کرد. لاماری ایما نسخه ریبرندشده خودرو «فورتینگ T5 EVO» است که دانگ فنگ، خودروساز چینی شناخته‌شده در ایران در چند نسخه درون‌سوز، هیبرید و تمام الکتریکی به عرضه رسانده است.

حالا که این کراس اوور مونتاژ داخل توانست موفق ظاهر شود، شرکت آرین موتور عرضه نسخه هیبرید آن را پیگیری می‌کند. به همین بهانه، در ادامه نگاهی مختصر به این شاسی بلند هیبرید چینی خواهیم داشت.

فهرست عناوین

معرفی نسخه هیبرید جدید کراس اوور لاماری ایما

نمای بیرونی لاماری هیبرید

نمای جلو کراس اوور چینی لاماری ایما هیبرید

جدا از تغییر اعمال شده در قوای محرکه لاماری ایما، برای نسخه هیبرید تغییراتی روی نمای بیرونی این کراس اوور هم صورت گفته است. پیش از این باید گفت که نسخه بنزین‌سوز این شاسی بلند که در بازار ایران عرضه شده است، طراحی جذابی در سطح بازار کشور داشت. حالا نسخه هیبرید المان‌های جدیدی دارد که شاید بتواند حتی به جذابیت آن اضافه کند. البته بگذریم از اینکه عده‌ای طراحی ظاهری آن را به لامبورگینی اوروس، سوپر اس یو وی این برند خوشنام ایتالیایی تشبیه می‌کردند.

حالا در نمای جلو، دی‌لایت‌های Lamari Eama با المان کرومی بومرنگ‌شکلی به جلوپنجره و سپر متصل شده‌اند. طراحی سپر هم تغییر کرده است که از قضا حتی بیشتر شبیه به نمای جلو لامبورگینی اوروس به نظر می‌رسد. در مجموع با به‌روزرسانی‌های صورت گرفته از جمله اضافه شدن یک المان مشکی به جلوپنجره، طراحی ناحیه جلو پرجزئیات‌تر جلوه می‌کند. البته از طرفی دیگر ممکن است به همین خاطر، این ناحیه بیش از حد شلوغ به نظر برسد.

نمای عقب کراس اوور چینی لاماری ایما هیبرید

تغییرات نسخه هیبرید به بخش جلو محدود نیستند و در ادامه استفاده از تریم مشکی در جلو، در قسمت پایین نمای کناری هم پنلی مشکی با المانی کرومی قرار گرفته است. به‌جز این، تغییر محسوس دیگری صورت نگرفته است و آینه‌های بغل، دستگیره‌های درب، ستون‌ها و… همگی به همان شکل سابق باقی مانده‌اند. نمای عقب نسخه هیبرید لاماری ایما حتی شکل و شمایل اسپرت‌تری نسبت به نسخه بنزین‌سوز به خود گرفته؛ این به‌لطف پیاده‌سازی دیفیوزری برجسته در این قسمت و همچنین طراحی جدید سپر در نتیجه آن است. حالا با این تغییرات، دو خروجی اگزوز دوگانه حتی هماهنگ‌تر با طراحی ناحیه عقب به نظر می‌آیند.

لاماری ایما بنزینی-برقی با 4565 میلی‌متر طول، 1860 میلی‌متر عرض و 1680 میلی‌متر ارتفاع ساخته شده است. دو محور این شاسی بلند چینی هم در فاصله 2715 میلی‌متری از همدیگر قرار دارند.

طراحی کابین Lamari Eama Hybrid

برای نسخه هیبرید لاماری ایما به‌روزرسانی‌های محسوسی در طراحی نمای بیرونی اعمال شده، اما تغییری در طراحی و چیدمان کابین آن مشهود نیست. صرفاً می‌توان این احتمال را در نظر گرفت که برای افزایش ارزش خرید، روکش و تودورزی متفاوتی برای فضای داخلی در نظر گرفته شود. برخی از امکاناتی که پیش‌تر در نسخه بنزین‌سوز این شاسی بلند آرین موتور وجود داشتند عبارت‌اند از: نمایشگر لمسی 10.25 اینچی مختص به سیستم مولتی‌مدیا، صفحه آمپر دیجیتال 10.25 اینچی، سانروف پانورامیک با پرده برقی و روکش چرمی صندلی‌ها.

مشخصات فنی نسخه هیبرید لاماری ایما

نمای جلو کراس اوور چینی Lamari Eama HEV

سیستم هیبرید لاماری ایما HEV متشکل از یک موتور بنزین‌سوز 1.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ و یک موتور الکتریکی است. این دو موتور در کنار یکدیگر قابلیت تولید 174 اسب بخار و گشتاور 300 نیوتن متر را دارند. به‌طور دقیق‌تر، امکان تولید این میزان قدرت و گشتاور به ترتیب در 5500 دور بر دقیقه و 1500 دور بر دقیقه مهیا است. برای انتقال نیرو محرکه حاصل از این سیستم هیبرید هم یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته در نظر گرفته شده است.

حالا در خصوص عملکرد این پیشرانه باید خاطرنشان کرد که این کراس اوور به‌وسیله آن ظرف 8.1 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد. این در حالی است که اگر اطلاعات رسمی منتشر شده را ملاک قرار بدهیم، نسخه بنزین‌سوز این کراس اوور چینی برای شتاب‌گیری از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت به 9.5 ثانیه زمان نیاز داشت. اینجا گشتاور بیشتر نسخه هیبرید به کمک آن می‌آید تا بتواند شتاب آنی بیشتری را به چرخ‌ها وارد کند. علاوه بر این، این خودرو حداکثر سرعت 160 کیلومتر بر ساعتی دارد.

یکی از مولفه‌های تعیین‌کننده محصولات هیبرید، مصرف سوخت آن‌ها است. حالا بنا به گفته منابع، لاماری ایما هیبرید در یک سیکل ترکیبی (داخل شهر و بزرگراه) 5.3 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر مصرف می‌کند یا به عبارتی دیگر، توانایی پیمایش حدود 19 کیلومتر با هر لیتر را دارد. این یعنی با یک کراس اوور کم‌مصرف‌تر مواجه‌ایم که حداقل، ظرفیت کاهش هزینه بنزین را دارد. در ضمن، ظرفیت باک این شاسی بلند آرین موتور 55 لیتر اعلام شده است.

امکانات و آپشن های لاماری بنزینی-برقی

در ادامه می‌توانید نگاهی به لیست امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی لاماری ایما هیبرید داشته باشید:

  • ایربگ‌های سرنشینان جلو، جانبی و پرده‌ای
  • سیستم‌های کنترل حرکت در سرپایینی و سربالایی
  • ترمز ABS
  • سیستم توزیع الکترونیکی نیرو ترمز
  • سیستم ترمز کمکی الکترونیکی
  • سیستم کنترل کشش
  • کنترل پایداری
  • سیستم ضدسرقت الکترونیکی
  • سیستم رصد باد تایرها
  • سیستم هشدار برخورد از جلو
  • سیستم هشدار خروج از خط
  • کروز کنترل
  • ترمز پارک برقی
  • سنسور پارک عقب
  • دوربین دید عقب
  • دوربین ثبت وقایع رانندگی
  • نمایشگرهای 10.25 اینچی مرکزی و پشت فرمان
  • خروجی 12 ولت و 5 ولت یو اس بی
  • سردکن و ماساژور صندلی راننده
  • گرمکن و تنظیم برقی صندلی‌های جلو
  • آینه‌های بغل برقی با گرمکن
  • استارت و ورود بدون کلید
  • سیستم تهویه خودکار
  • سیستم تصفیه هوای کابین
  • سانروف پانورامیک با پرده برقی

قیمت کراس اوور هیبرید لاماری ایما

کراس اوور چینی لاماری ایما هیبرید

این کراس اوور که آرین موتور برای عرضه آن در بازار ایران برنامه دارد، خارج از کشور با قیمت حدود 30 هزار دلار به فروش می‌رسد. نسخه بنزینی این شاسی بلند چینی در مقایسه با رقبای خود قیمت بالایی داشت؛ خصوصاً وقتی پای مقایسه مجموعه امکانات رفاهی و ایمنی به میان می‌آمد. حالا باید دید که نسخه هیبریدی آن با چه قیمتی روانه بازار ایران خواهد شد.

از آنجایی که عملاً بازاری برای کراس اوورهای هیبرید در کشور نیست، لاماری ایما هیبرید حداقل در شروع مسیر سختی را پیش رو نخواهد داشت. احتمالاً در آینده خودروسازان خصوصی محصولات هیبرید جدیدی را به سبد محصولات خود اضافه کنند. همین الان هم مدیران خودرو، عرضه تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید و تیگو 8 پرو هیبرید را در دستور کار قرار داده است که رقبایی جدی برای این کراس اوور آرین موتور خواهند بود.

شنیده‌ها حکایت از این دارند که لاماری ایما HEV در نیمه دوم سال جاری به عرضه می‌رسد. گفتنی است که بنا به اعلام مدیرعامل آرین موتور، به‌جای مونتاژ قرار بر واردات نسخه هیبرید لاماری ایما شده است؛ علت این تصمیم هم به چالش‌های فنی موجود برای مونتاژ آن بر می‌گردد. نهایتاً شما کاربران گجت نیوز نظر خود را درباره این کراس اوور هیبرید به اشتراک بگذارید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*