هکرهای تپسی

هکرهای تپسی ادعا می‌کنند حدود 118 میلیون رکورد از اطلاعات شرکت های بیمه کشور را در اختیار دارند

هکرهای تپسی در کانال تلگرامی خود مدعی شده‌اند که بیش از 118 میلیون رکورد از اطلاعات شرکت های بیمه فعال در کشور را سرقت کرده‌اند!

دیروز یک گروه هکری با ارسال ایمیلی به رسانه‌ها اعلام کرد که طی حمله‌ای سایبری اطلاعات بیش از 27 میلیون مسافر و 6 میلیون راننده تپسی شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره موبایل و همچنین اطلاعات 136 میلیون سفر این شرکت را به سرقت بردند.

ماجرای هکرهای تپسی و سرقت اطلاعات شرکت های بیمه

شرکت تپسی حاضر به پرداخت مبلغ مد نظر این گروه نشد و به همین خاطر آن‌ها از طریق کانال تلگرام‌شان اطلاعات ذکر شده در بالا را برای فروش قرار داده‌اند! اما اطلاعات Tap30 تنها پکیج موجود در این کانال نیست، بلکه هکرهای مذکور میلیون‌ها رکورد از اطلاعات شرکت های بیمه کشور را هم برای فروش قرار داده‌اند! در ویدیو بالا به‌طور مفصل به این موضوع پرداخته‌ایم تا ببینیم این گروه دقیقا چه اطلاعاتی و از چه شرکت‌هایی در دست دارد.

همچنین روز گذشته، سرهنگ رامین پاشایی، معاون اجتماعی پلیس فتا در خصوص حمله سایبری به شرکت تپسی گفت یک گروه هکری که هویت آن‌ها معلوم شده یک ماه قبل به اطلاعات تعدادی از کاربران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا کردند. این گروه هکری از شرکت تپسی مبلغ 35 هزار دلار را درخواست کردند تا اطلاعات را به این شرکت برگردانند و آن‌ها را منتشر نکنند، اما شرکت تپسی با این کار مخالفت کرده و شکایتی را از گروه هکری به ثبت رسانده است.

سرهنگ پاشایی با اعلام این‌که پس از شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری، اقدامات قضائی نیز انجام شده، گفت در حال حاضر منبع آلودگی برطرف شده است. شرکت تپسی هم‌اکنون در حال ارائه خدمات بوده و برای هم‌وطنان نیز نگرانی وجود نخواهد داشت.

نظر شما در این باره چیست؟ آیا فکر می‌کنید اعضای این گروه به زودی دستگیر خواهند شد؟