برنامه های عکاسی با موبایل

برنامه های ضروری برای عکاسی حرفه‌ ای با گوشی های موبایل

از فوتوپیلز تا لایت‌روم، در این مقاله با برترین برنامه های عکاسی با موبایل که وجودشان در گوشی‌های همراه ضروری است آشنا شوید.

دوربین تلفن‌های همراه در چند سال گذشته تصاویری با وضوح پایین به کاربران تحویل می‌دادند که نمی‌شد آن‌ها را با عکس‌های دوربین مقایسه کرد. اما اکنون با افزایش روزافزون کیفیت دوربین گوشی‌های هوشمند، علاقه‌مندان به عکاسی از خرید یک دوربین دیجیتال برای ثبت تصویری با کیفیت عالی بی‌نیاز شده‌اند.

تصاویر ثبت شده توسط تلفن‌های همراه امروزه بسیار باکیفیت هستند و دقت رنگ و محدوده دینامیکی دارند و هنگام خرید گوشی‌های هوشمند امکانات تصویربرداری و فیلمبرداری تبدیل به مهمترین معیار مشتریان شده است.

باوجود کیفیت خارق‌العاده گوشی‌های پرچمدار، گاهی تصاویر ثبت شده نیازمند ادیت هستند. برای مثال، شرایط محیطی می‌تواند سبب نور کم یا نورانی شدن عکس شود، یا گاهی کیفیت دلخواه را ندارد. همین موضوع سبب شده در چند سال اخیر توسعه‌دهندگان اپلیکیشن به فکر طراحی برنامه‌های عکاسی بیفتند.

اکنون از هر هنرمند یا عکاس حرفه‌ای بپرسید، به‌شما خواهد گفت که داشتن بهترین عکس‌ها با ثبت تصاویر به پایان نمی‌رسد و استفاده از یک اپلیکیشن عکاسی برای اهداف مختلف ضروری است. اپلیکیشن‌های عکاسی از قدرت پردازش بی‌شمار گوشی‌های مدرن برای انجام کارهای واقعا شگفت‌انگیز استفاده می‌کنند. جدای از قابل حمل بودن، نکته مهم در مورد این برنامه‌ها این است که اغلب ارزان یا حتی رایگان هستند.

بهترین برنامه‌ها به‌منظور برنامه‌ریزی و گرفتن عکس

برنامه های عکاسی با موبایل

در حال حاضر، برنامه‌های متعدد و فوق‌العاده‌ای برای دستگاه‌های iOS و اندروید موجود است. این برنامه‌های حرفه‌ای برای هرکاری مناسب هستند، از عکاسی با کیفیت بهتر گرفته تا ویرایش و تنظیم‌های پیش از عکاسی، نیازهای عکاسان موبایل را کاملاً برطرف می‌کنند. در ادامه بیایید نگاهی به برترین برنامه های عکاسی با موبایل که برای تمام عکاسان حرفه‌ای ضروری هستند بیندازیم.

PhotoPills

فوتوپیلز یک برنامه فوق‌العاده برای عکاسانی است که می‌خواهند تصاویری بی‌نقص ثبت کنند. این اپلیکیشن به عکاسان کمک می‌کند تا تصاویر خود را برنامه‌ریزی کرده و با نمودارها و ابزارهای پیچیده در تنظیمات خود بهترین تصاویر را بگیرند.

توسعه‌ی این برنامه در سال 2013 با یک برنامه آیفون آغاز شد، اما پس از توسعه نسخه اندروید و ایجاد یک جامعه متشکل از 400 هزار کاربر در سراسر جهان، PhotoPills در حال تبدیل شدن به برنامه‌ای متفاوت و هیجان‌انگیز است.

برنامه های عکاسی با موبایل - فوتوپیلز

فوتوپیلز ابزارهای برنامه‌ریزی پیچیده و تنظیمات عالی مانند نوردهی و فاصله کانونی را ارائه می‌دهد. به عنوان مثال، عکاسان می‌توانند از PhotoPills برای مشخص کردن زاویه و جهت طلوع و غروب خورشید و طلوع ماه استفاده کنند. بهتر از آن، این برنامه به کاربر اجازه می‌دهد تاریخ، زمان و مکان را تغییر دهد، بنابراین می‌توان عکس‌ها را در هر نقطه از جهان جستجو کرد.

از دیگر قابلیت‌های منحصر‌به‌فرد این اپلیکیشن می‌توان به نمایش پلن‌های مختلف برای ثبت تصاویر، اشتراک گذاری تمامی مکان‌های مورد علاقه با دوستان خود از طریق ایمیل، مشاهده بهترین موقعیت‌های ثبت تصویر بر روی نقشه‌هایی دو بعدی، محاسبه‌گر پارامترهای عکاسی، ویجت‌های کاربردی و مدیریتی حرفه‌ای پلن‌های مختلف اشاره کرد.

تنها نکته منفی این است که این برنامه رایگان نیست و در اندروید و iOS با قیمت 10.99 دلار در دسترس کاربران قرار می‌گیرد و همچنین پرداخت‌های درون برنامه را به همراه دارد.

Long Exposure Calculator (iOS)

ضروری ترین برنامه های عکاسی با موبایل

برنامه Long Exposure Calculator یک ابزار خارق‌العاده مخصوص دستگاه‌های iOS است که روی آیفون و آی‌پد کار می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا قدرت فیلتر ND و تنظیمات نوردهی را برای سرعت شاتر تنظیم کنند.

این برنامه تا 24 توقف از فیلترهای ND را پشتیبانی می‌کند و دارای یک تایمر شمارش معکوس داخلی است که به صورت رایگان در iOS در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. بنابراین LExp یا Long Exposure Calculators یکی از برنامه های عکاسی موبایل ضروری برای هر عکاس منظره‌ای محسوب می‌شود که با فیلترهای ND یا با نوردهی طولانی یا در شب عکاسی می‌کند.

شما با این اپ تنها کافیست پارامترهای ثبت خود را انتخاب کنید تا برنامه بقیه کارها را برای شما انجام دهد. به راحتی نوردهی‌ها را با فیلترهای تراکم خنثی (ND) در نور کم و در شب تنظیم کنید، از فیلترهای آن بهره ببرید و زمان‌های طلوع و گرگ و میش را با بهترین کیفیت ثبت کنید.

این اپلیکیشن براساس درخواست‌ها، پیشنهادات و نظرات شما برای عکاسان ساخته شده و دارای تایمر داخلی برای راحتی شماست و زمانی که نوردهی شما 30 ثانیه یا بیشتر باشد، به‌طور خودکار فعال می‌شود.

The Photographer’s Ephemeris (اندروید و آی‌او‌اس)

برترین برنامه های عکاسی با موبایل

آیا تمایل دارید از ساعت طلوع، غروب، درخشش ستارگان و زمان ظهور شفق‌های قطبی آگاه شوید؟ مشکلی نیست! زیرا The Photographer’s Ephemeris موقعیت خورشید، ماه و ستارگان را ترسیم می‌کند و به شما می‌گوید کدام روزها و در چه ساعتی برای عکاسی در بهترین موقعیت خود هستند.

برنامه Photographer’s Ephemeris بهترین دوست یک عکاس منظره است. این برنامه واقعیت افزوده را در iPhone و iPad ارائه می‌کند و با استفاده از دوربین دستگاه تلفن همراه، پیش‌نمایشی از آسمان را در زمان انتخابی ارائه می‌دهد. همچنین نمودارها و نقشه‌های سه‌بعدی را ارائه می‌کند و پیش‌نمایش پیچیده‌ای از نحوه پخش نور و سایه روی یک منظره در هر زمان ارائه می‌دهد.

نقشه‌های ارائه شده توسط این نرم‌افزار در 5 حالت مختلف هستند و برای استفاده از آنها تنها کافیست قسمت دلخواه خود را روی نقشه‌ها مشخص کرده و اطلاعات مختلفی در مورد آن را دریافت کنید.

برنامه های عکاسی با موبایل

اپلیکیشن Photographer’s Ephemeris با ارائه‌ی پیش‌نمایش‌های سه‌بعدی از نحوه تابش نور روی صحنه، برای عکاسان منظره یک ابزار ضروری محسوب می‌شود. این اپ با قیمت 9.99 دلار موجود است و شامل خریدهای درون برنامه می‌شود.

ویژگی‌های پیشرفته‌ای این اپ عبارتند از واقعیت افزوده، حالت شب، تجزیه و تحلیل خط دید و گزینه‌های جستجوی بصری. نسخه اندروید این نرم‌افزار اکنون در حال به‌روزرسانی است و در دسترس نیست.

از دیگر قابلیت‌های این مورد از ضروری‌ترین برنامه های عکاسی با موبایل می‌توان به تعیین ارتفاع از سطح دریا، نمایش فاز و میزان روشنایی، نمایش زمان طلوع و غروب خورشید، نمایش نقشه‌های گرافیکی، چرخش خودکار محور قطب‌نما روی نقشه و تشخیص منطقه زمانی به صورت کاملا خودکار اشاره کرد.

Exposure Calculator (اندروید)

برنامه های عکاسی با موبایل

این نرم‌افزار خارق‌العاده به کاربران اجازه می‌دهد اندازه سرعت دیافراگم را هنگام عکاسی محاسبه کنند. علاوه بر سرعت دیافراگم، این برنامه رایگان به کاربران امکان می‌دهد سرعت شاتر و ISO را تنظیم کنند و به هر محاسبه نوردهی تا سه فیلتر ND تا حداکثر 30 استاپ اضافه کنند.

با این اپ عکاسان گوشی همراه قادر خواهند بود حتی در روزهای آفتابی نیز از ثبت عکس‌های بی‌نظیر لذت ببرند. این برنامه همچنین از تایمر داخلی بهره می‌برد که می‌توان آن را روی 4 ثانیه یا بیشتر تنظیم کرد. اگرچه دوربین‌های مدرن دارای سیستم‌های تشخیص عالی هستند، اما فقط گاهی اوقات می‌توانند نوردهی را از طریق فیلترهای بسیار تاریک تشخیص دهند. اینجاست که تنظیمات نوردهی این برنامه وارد می‌شود.

یکی از بهترین ویژگی‌های این برنامه این است که اگر بیش از چهار ثانیه نوردهی کنید، یک تایمر کوچک در گوشه سمت راست پایین ظاهر می‌شود که با زنگ هشدار نیز مرتبط است. بنابراین، اگر شما از یک نوردهی 350 ثانیه‌ای عکس می‌گیرید، در هر مرحله آن را در دقیقه محاسبه می‌کند و به شما اطلاع می‌دهد که چه زمانی باید نوردهی به پایان برسد.

برای کسانی که با فیلترهای ND عکس می‌گیرند یا در واقع هرکسی که با نوردهی طولانی عکاسی می‌کند، این برنامه گزینه‌ای ضروری و فوق‌العاده است که به شما امکان می‌دهد همه چیز را محاسبه کرده و از یک برنامه عالی با رابط کاربر پسند لذت ببرید.

MyLightMeter (LightMeter در اندروید)

برنامه های عکاسی با موبایل

این یک برنامه الهام گرفته از آنالوگ است که از تلفن کاربر به‌منظور اندازه‌گیری نوردهی برای یک دوربین جداگانه استفاده می‌کند. کاربران برنامه را به دلیل دقت و کاربرد آن، به ویژه هنگام فیلمبرداری بدون لوازم جانبی نورسنج اختصاصی، تحسین می‌کنند.

این اپلیکیشن برای اندازه‌گیری یک صحنه به سیستم دوربین گوشی هوشمند کاربر متکی است و می‌تواند با حساسیتی بین -2 تا -4 EV کار کند که برای نورسنجی در نور کم هم بسیار کاربرد دارد. شما همچنین می‌توانید در نور کم از LED گوشی برای روشن‌کردن و نورسنجی سوژه استفاده کنید.

این نرم‌افزار قابلیت‌ ذخیره‌سازی نیز دارد و قادر است فاصله هایپرفوکال و جزئیات حسگر را برای ۵ لنز مختلف ذخیره کند. شما همچنین می‌توانید اطلاعات نورسنجی تصاویر موجود در گالری خود را مشاهده و بررسی کنید. این اپ کاربردی اکنون در iOS با قیمت 3.99 دلار و در اندروید که به عنوان LightMeter شناخته می‌شود 1.99 دلار است.

ویژگی‌های خاص این اپ سبب تمایز آن میان انبوه برنامه‌های اندازه‌گیری شده است. از جمله این ویژگی‌ها می‌توان به دو طراحی رابط کاربری مناسب، حالت‌های نورسنجی تصادفی و منعکس شده، امکان ذخیره داده‌های نوردهی، کالیبراسیون مستقل برای دو حالت اندازه‌گیری، انتخاب مستقل دیافراگم و سرعت، گزینه‌های ISO خودکار و نورسنجی نقطه‌ای در نمای دوربین اشاره کرد.

بیشتر بخوانید:

مهم‌ترین نکات در عکاسی مبتدی با گوشی همراه + آموزش

با اپلیکیشن‌های برتر ثبت تصویر آشنا شوید

برنامه‌هایی که تاکنون معرفی شدند روی تنظیم تصاویر پیش از ثبت و گرفتن عکس‌های بهتر با تجهیزات دوربین گوشی تمرکز داشتند. اما در این بخش از مقاله برنامه‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که عکاسان را قادر می‌سازند با استفاده از دوربین‌های دستگاه تلفن همراه خود، عکس‌های بهتری ایجاد کنند.

دوربین‌های گوشی در سال‌های اخیر با بزرگ‌تر شدن سنسورها و افزایش تعداد مگاپیکسل‌ها شاهد پیشرفت‌های بسیاری بوده‌اند و اکنون عکاسان با استعداد تنها با گوشی‌های هوشمند خود آثار هنری خیره‌کننده‌ای خلق می‌کنند. با این حال، در حالی که برنامه‌های دوربین اصلی در iOS و اندروید برای بسیاری به اندازه کافی خوب هستند، برخی از علاقه‌مندان مایل به داشتن کنترل بیشتر بر دوربین گوشی‌های هوشمند خود هستند. اگر شما نیز جزو چنین کاربرانی هستید، نصب برنامه‌های معرفی شده در زیر برایتان ضروری خواهد بود.

Photon (iOS)

برنامه های عکاسی با موبایل

فوتون که توسط سازندگان برنامه محبوب Camera+ توسعه داده شده است، بر ارائه ابزارها و ویژگی‌های حرفه‌ای و عکسبرداری حرفه‌ای به کاربران IOS متمرکز شده است.

فوتون حالت خودکار را ارائه می‌دهد، اما نقطه قوت آن در کنترل دستی برنامه بر روی فوکوس، سرعت شاتر، ISO و تعادل رنگ سفید است. این برنامه همچنین کنترل فرمت و وضوح و توانایی عکسبرداری در فرمت‌های RAW یا Apple ProRAW، به علاوه HEIF و JPEG را ارائه می‌دهد.

توسعه‌دهندگان این اپلیکیشن از یک رابط کاربری ساده و پشتیبانی چند فرمتی برای جذب کاربران استفاده کرده‌اند. این برنامه همچنین شامل اوج‌گیری فوکوس، هیستوگرام، گزینه‌های پوشش شبکه، کنترل فلاش و موارد دیگر است. کاربران iOS می‌توانند فوتون را با قیمت 3.99 دلار در ماه یا 19.99 دلار در سال نصب کنند.

ProCam X (اندروید)

برنامه های عکاسی با موبایل - پروکم ایکس

گوشی‌های هوشمند به‌طور پیش‌فرض نرم‌افزاری به‌منظور ثبت عکس و فیلم دارند. اما متاسفانه این برنامه‌های از قبل نصب شده اغلب امکانات بسیار کمی را ارائه می‌دهند و برای رفع نیاز کاربران کافی نیستند. اینجاست که اپلیکیشن‌هایی مانند ProCam X به کمک عکاسان می‌آیند.

پروکم ایکس از نظر عملکرد مشابه فوتون است و به کاربران امکان کنترل تنظیمات دوربین مانند نوردهی، فوکوس، تعادل رنگ سفید و ISO را می‌دهد و به صورت رایگان در گوگل پلی منتشر شده است.

امکان تشخیص چهره، ثبت ویدئو با کیفیت بسیار بالای 4K، قطع کامل صدای دوربین، عکاسی انفجاری برای ثبت پشت سر هم چندین عکس، تگ کردن لوکیشن روی عکس‌ها، امکان تنظیم شمارش معکوس و فیلترگذاری روی تصاویر حین ثبت آن‌ها از قابلیت‌های منحصربه‌فرد این برنامه کاربردی اندرویدی هستند.

Filmic Pro (اندروید و آی‌او‌اس)

برنامه های عکاسی با موبایل - فیلمیک پرو

فیلمیک یک برنامه کاربردی و پر امکانات برای ضبط ویدئوهایی با کیفیت است که توسط شرکت FiLMiC Inc توسعه یافته و با قیمت 50 دلار در سال منتشر شده است. این نرم‌افزار با قابلیت‌های خارق‌العاده خود محبوبیت بسیاری میان علاقه‌مندان دارد و کنترل‌های گسترده‌ای را برای تنظیمات دوربین، دکمه‌های عملکرد سفارشی و یک رابط قوی ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با استفاده از نوارهای کشویی موجود در اطراف صفحه نمایش، نوردهی و فوکوس تصاویر خود را پیش از ثبت تنظیم کنید. همچنین با حالت‌های عکس‌برداری استاندارد، دستی و ترکیبی می‌توانید بسته به نیازهای خود بین آنها انتخاب کنید.

از دیگر ویژگی‌های این مورد از ضروری ترین برنامه های عکاسی با موبایل می‌توان به قابلیت تغییر ابعاد صفحه و سرعت زوم، امکان ضبط ویدیو با فریم ریت‌های 60، 120 و 240 fps، تثبیت کننده تصویر و پشتیبانی از حالت‌های ضبط با سرعت متغیر اشاره کرد.

Spectre (iOS)

آشنایی با برترین برنامه های عکاسی با موبایل

برنامه Spectre یک اپلیکیشن مجهز به هوش مصنوعی است که برای ثبت تصاویر با نوردهی طولانی به عکاسان کمک می‌کند. این اپلیکیشن از هوش مصنوعی و پردازشگر موتور اپل برای ارائه عکس‌های ثابت دستی با نوردهی طولانی استفاده می‌کند و توسط Halide ساخته شده است.

با وجود اینکه این نرم‌افزار به‌صورت رایگان در دسترس کاربران قرار گرفته، اما نسخه پرو آن نیازمند پرداخت هزینه است و حالت‌های نوردهی طولانی اضافی را به کاربران هدیه می‌دهد.

این برنامه با سیری سازگار است، قابلیت گرفتن لایو فوتو را برای عکاسان موبایل به ارمغان می‌آورد، وضوح و کیفیت بیشتری به عکس‌ها می‌دهد و دارای شاتر محاسباتی هوشمند است. اگر از علاقه‌مندان عکاسی با گوشی موبایل هستید، همین حالا این برنامه را در تلفن همراه خود نصب کنید.

Halide Mark II (iOS)

ضروری ترین برنامه های عکاسی با موبایل

این برنامه مجموعه‌ای جامع از کنترل‌ها و ویژگی‌ها را ارائه می‌دهد که با در نظر گرفتن نیاز عکاسان حرفه‌ای طراحی شده است و کنترل‌های غنی آن از این مفهوم پشتیبانی می‌کند. Halide II یک نسخه به‌روز شده از برنامه محبوب دوربین Halide است. علیرغم طیف گسترده‌ای از ویژگی‌ها و ابزارها، این برنامه از یک رابط کاربری نسبتا ساده بهره می‌برد که به شدت به ژست‌های حرکتی متکی است.

ویژگی‌های آن عبارتند از نوردهی 15 ثانیه‌ای، همگام شدن با سیری برای عکاسی از راه دور، پشتیبانی از فرمت‌های مختلف تصاویر RAW، TIFF HEIC و JPG، محافظت از حریم خصوصی کاربران و امکان فوکوس دستی.

اپلیکیشن Halide Mark II همچنین از فرمت تصویر Apple ProRAW پشتیبانی می‌کند و کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. شایان ذکر است که این نرم افزار عکاسی به طور انحصاری عکس‌ها را در آیفون می‌گیرد و شامل ابزارهای ویرایش عکس نمی‌شود. در iOS با قیمت 9.99 دلار در سال یا یک بار پرداخت 29.99 دلاری در دسترس است.

First Light (اندروید و iOS)

برنامه های عکاسی با موبایل - فرست لایت

فرست لایت یک برنامه حرفه‌ای عکاسی از شرکت FiLMiC Pro است که به صورت رایگان با پرداخت درون برنامه ای عرضه شده است. این نرم‌افزار پردازش تصویر پیشرفته، تجسم‌های عالی و کنترل‌های دستی پیچیده و همچنین کنترل‌های گسترده‌ای را روی تنظیمات مهم دوربین مانند سرعت شاتر، ISO و فوکوس ارائه می‌دهد.

نرم‌افزار Firstlight قادر به ثبت بهترین کیفیت تصویری است که می‌توانید در تلفن هوشمند دریافت کنید. این برنامه داراری کنترل تصویری پیشرفته، حالت نوردهی خودکار، کنترل‌های دستی برای تنظیم فوکوس و ابزار حرفه‌ای دوربین فیلمبرداری است.

بهترین برنامه‌ها برای ویرایش عکس

قدم دوم در عکاسی پس از یافتن یک برنامه تنظیم و ثبت تصویر، نصب یک اپلیکیشن ویرایش عکس است که طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های متنوع مانند تنظیم رنگ، نظارت سرعت شاتر و افزودن فیلتر را ارائه می‌دهد.

درحال حاضر، نرم‌افزارهای بسیار زیادی برای ویرایش عکس‌ها در گوشی‌های هوشمند وجود دارد؛ از نسخه‌های تلفن همراه برنامه‌های دسکتاپ مانند Lightroom و Capture One گرفته تا برنامه‌هایی مانند VSCO و Pop. اما در میان این همه اپلیکیشن که به‌صورت اختصاصی برای ویرایش تصاویر توسعه یافته‌اند، کدام یک کیفیت و عملکرد بهتری دارد و نیازهای اساسی عکاسان هنگام ویرایش را برطرف می‌کنند؟

ادوبی Lightroom (اندروید و iOS)

برنامه های عکاسی با موبایل - لایت روم

لایت‌روم یک اپ رایگان برای تلفن‌های همراه و تبلت‌ است که امکان ویرایش و اشتراک‌گذاری عکس‌ها را برای کاربران به‌ارمغان می‌آورد. این برنامه اخیراً دسترسی فوری به گالری را اضافه کرده است.

لایت روم نسخه موبایل از فایل‌های RAW پشتیبانی می‌کند، توانایی ایجاد تنظیمات از پیش تعیین‌شده خود را دارد و دارای یک دوربین داخلی است که در صورت داشتن اشتراک، تصاویر را به‌طور خودکار در فضای ابری Adobe ذخیره می‌کند.

نسخه‌ی رایگان این برنامه دارای ویژگی‌های ویرایش اولیه برای اصلاحات جزئی و تغییر کنتراست، رنگ و موارد مشابه است. نسخه‌ پرمیوم نیز ویرایش‌های انتخابی، قلم مو، ابزارهای هندسی برای تصحیح پرسپکتیو و امکان اشتراک‌گذاری تصاویر در صفحات انجمن لایت‌روم را برای شما امکان‌پذير می‌کند.

با پرداخت 4.99 دلار در ماه یا 49.99 دلار در سال، 100 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ابری و دسترسی به ویژگی‌های برتر می‌توانید نسخه پرمیوم این مورد از محبوب‌ترین برنامه های عکاسی با موبایل را دریافت کنید.

Capture One (iOS)

برنامه های عکاسی با موبایل - اپلیکیشن اختصاصی آی او اس

پس از مدت‌ها انتظار، بالاخره Capture One در آیفون در دسترس کاربران قرار گرفت. با این حال، این برنامه در آیفون از قدرت کمتری نسبت به iPad برخوردار است. اگرچه شاید جایگزین کاملی برای Capture One در دسکتاپ نباشد، اما Capture One در آیفون بسیاری از ابزارهای ویرایش رنگ خارق‌العاده را ارائه می‌دهد.

اپلیکیشن Capture One عکس‌های خروجی را با کیفیتی بی‌نظیر و حفظ تمامی جزئیات و رنگ‌بندی و بدون نقص‌های بوجود آمده هنگام گرفتن عکس تحویل کاربر می‌دهد و در صورت وجود ایراداتی مانند لرزش دست هنگام تصویربرداری، کاربر می‌تواند به رفع آنها در این برنامه بپردازد. در صورت نیاز به تهیه اشتراک، Capture One با قیمت 4.99 دلار در ماه یا کمتر در iOS موجود است.

اپلیکیشن VSCO (اندروید و iOS)

برنامه های عکاسی با موبایل - VSCO

نرم‌افزار ویرایش عکس VSCO یکی دیگر از برنامه های عکاسی با موبایل است که وجود آن در گوشی‌های همراه عکاسان ضروری محسوب می‌شود. این دستگاه بسیاری از ویژگی‌های مشابه سایر گزینه‌های موجود در لیست از جمله سرعت شاتر قابل تنظیم و کنترل نوردهی را ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با یک رابط کاربر پسند و ساده، با کنتراست و اشباع تصاویر بهترین خروجی را به دست آورید.

نرم‌افزار VSCO نامی قدیمی در فضای عکاسی موبایلی است و آخرین آپدیت آن ابزارهای ویرایش عکس و ویدیو به علاوه یک پلتفرم رسانه اجتماعی برای اشتراک‌گذاری محتوا را ارائه می‌دهد. VSCO در کنار ابزارهای ویرایش عکس و شبیه‌سازی‌های فیلم، ابزارهای ویرایش ویدیو را با تنظیمات پیش‌تنظیم، کنترل‌های رنگ و ایجاد کننده GIF ارائه می‌دهد.

تنها نکته منفی در مورد این برنامه رایگان نبودن ویژگی‌های خاص آن است. برخی از ویژگی‌های جذاب مانند کتابخانه‌ای با بیش از 200 فیلتر قفل هستند و تنها با تهیه اشتراک می‌توان از تجربه آنها لذت برد. با این حال، اگر به دنبال ویرایش ساده‌ای هستید، نسخه رایگان به خوبی برای شما کار خواهد کرد.

یک هفته نسخه آزمایشی رایگان برای افرادی که می‌خواهند نسخه پریمیوم برنامه را بررسی کنند وجود دارد. وقتی مدت نسخه آزمایشی تمام شد، هزینه سالانه از شما دریافت می‌شود.

اپلیکیشن PhotoRoom (اندروید و iOS)

برنامه های عکاسی با موبایل - فوتوروم

فوتوروم یک اپلیکیشن ویرایش حرفه‌ای در حذف پس زمینه تصاویر است و اکثر امکاناتی که در اختیار کاربران قرار می‌دهد مختص کاربران علاقه‌مند به سوشال مدیا هستند.

حذف پس زمینه در این برنامه با کمک هوش مصنوعی انجام می‌شود و فوتوروم پس زمینه‌های ناخواسته را تنها با چند لمس حذف می‌کند. پس‌از حذف پس‌زمینه، برنامه می‌تواند صحنه‌های پس‌زمینه جدیدی را دوباره با هوش مصنوعی ایجاد کرده و سوژه را به‌صورت طبیعی در بک‌گراند جدید جای دهد.

با قالب‌های کلاژساز موجود در این برنامه، شما می‌توانید چندین تصویر را در کنار یکدیگر قرار داده و عکسی بی‌نظیر را دریافت نمایید. PhotoRoom اپلیکیشنی رایگان است و برای حذف پس‌زمینه یا سایر ویرایش‌ها نیازی به پرداخت هزینه ندارد. اما برای حذف واترمارک و استفاده از بقیه ابزارها، باید اشتراک ماهیانه 9.99 دلار یا سالانه 69.99 دلار را خریداری کنید.

اپلیکیشن Snapseed (اندروید و آی اُ اس)

برنامه های عکاسی با موبایل - اسنپ‌سید

اسنپ‌سید یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین برنامه های عکاسی با موبایل است که توانست در سال 2011 برنده بهترین برنامه ویرایش تصویر شود. با این برنامه شما قادر هستید فایل‌های JPG و فایل‌های RAW را مدیریت کرده و آنها را به‌صورت غیر مخرب ذخیره کنید یا به‌عنوان فایل JPG برای سایر برنامه‌ها صادر کنید.

این ویرایشگر طیف گسترده‌ای از ویژگی‌های خودکار مانند تنظیم نوردهی یا رنگ، با گزینه‌ای برای تغییر دستی تنظیمات به دلخواه شما را ارائه می‌دهد. فناوری بهبود انتخابی Control Point یکی از قابلیت‌های محبوب این برنامه است که امکان بهبود خودکار تا هشت نقطه انتخاب شده روی یک تصویر را برای کاربران فراهم می‌کند.

ابزار پرتره موجود در Snapseed می‌تواند پوست را صاف، چشم‌ها را برجسته و چهره را از بقیه تصویر متمایز کند. این برنامه برای دانلود و استفاده کاملا رایگان است.

برترین اپلیکیشن‌های پیش‌بینی آب‌وهوا و شرایط نور

برنامه های عکاسی با موبایل

برنامه‌های توسعه یافته به منظور تنظیم و برنامه‌ریزی عکاسی قطعا نقشی کلیدی در ثبت بهترین آثار دارند، اما ابزارهای موردنیاز عکاسان حرفه‌ای به همین موارد ختم نمی‌شود. جعبه ابزار موبایل هیچ عکاسی بدون برنامه‌های آب‌وهوای خوب برای پیش‌بینی شرایط بهینه عکاسی کامل نیست.

در کنار برنامه‌های هواشناسی داخلی در iOS و اندروید، Carrot Weather یک برنامه سرگرم‌کننده برای دارندگان این سیستم‌عامل‌های محسوب می‌شود که رایگان است و اشتراک ممتاز را با قیمت 20 دلار در سال ارائه می‌دهد.

علاقه‌مندان به عکاسی در فضای‌باز ممکن است داده‌های بسیار دقیق ارائه شده توسط برنامه WeatherBug را ترجیح دهند. WeatherBug که به‌صورت رایگان با گزینه‌های اشتراک ممتاز در Android و iOS موجود است، شرایط آب و هوای مطلوب برای فعالیت‌های خارج از منزل را نشان می‌دهد.

برنامه های عکاسی با موبایل - اپلیکیشن تشخیص آب و هوا

فقط به این خاطر که آب و هوا برای گردش خوب به‌نظر می‌رسد دلیل نمی‌شود که برای عکس گرفتن نیز ایده‌آل باشد. برای تشخیص بهترین وضعیت، برنامه Skylight وارد می‌شود و به کاربران iOS در انتخاب مناسب‌ترین زمان عکاسی کمک می‌کند. این اپلیکیشن از هوش مصنوعی برای پیش‌بینی نور استفاده می‌کند و به عکاسان پیش‌بینی روزانه کیفیت زمان‌های مختلف برای گرفتن عکس را نشان می‌دهد.

اپلیکیشن Skylight با پیش‌بینی کیفیت غروب خورشید و شرایط طلوع آفتاب به عکاسان کمک می‌کند عکس‌های عالی بگیرند. Skylight این امکان را برای عکاسان فراهم می‌کند تا از قبل بدانند آیا شرایط بیرون از خانه ارزش آماده شدن برای عکاسی سریع را دارد یا خیر. این مورد از ضروری‌ترین برنامه های عکاسی با موبایل در iOS با قیمت 1.99 دلار در ماه یا 9.99 دلار در سال در دسترس است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*