آئودی Q8 مدل 2024

آئودی Q8 مدل 2024 معرفی شد؛ جذاب و پرابهت با تکنولوژی‌های جدید

آئودی Q8 مدل 2024 با ظاهری جذاب‌تر و تکنولوژی‌های جدید معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات Audi Q8 Facelift آشنا می‌شویم.

شرکت آئودی با حضور در نمایشگاه مونیخ 2023 از فیس لیفت Q8 پرده برداشت. این شاسی بلند کوپه اکنون از لحاظ ظاهری نسبت به قبل تغییرات زیادی را تجربه کرده و همچنین سطح امکانات آن نیز ارتقا پیدا کرده است. در ادامه با جزئیات طراحی، مشخصات فنی و امکانات آئودی Q8 مدل 2024 آشنا می‌شویم.

معرفی آئودی Q8 مدل 2024

آئودی Q8 مدل 2024

آئودی Q8 در مدل فیس لیفت اکنون به چراغ‌های جلوی جدید LED ماتریکس لیزری مجهز شده که در سرعت‌های بیش از 70 کیلومتر بر ساعت باعث افزایش برد نور بالا خواهد شد. طراحان در این چراغ‌ها دی‌لایت‌های دیجیتالی با قابلیت ایجاد علائم نوری مختلف را نیز در نظر گرفتند. در نمای عقب نیز اکنون چراغ‌های LED سراسری از گرافیک جدید و تکنولوژی OLED بهره می‌برند.

آئودی Q8 مدل 2024

طراحان جلوپنجره هشت ضلعی این شاسی بلند کوپه نیز را نیز بازطراحی کردند. اکنون این جلوپنجره در نسخه معمولی از خطوط عمودی و در مدل‌هایی با پیکج S Line و مدل SQ8 از الگوی برجسته چندضلعی بهره می‌برد. در دو طرف سپر نیز ورودی‌های هوای جدید و بزرگتر با قاب نقره‌ای یا مشکی به‌چشم می‌خورد.

آئودی Q8 مدل 2024

از سایر ویژگی‌های این خودرو می‌توان به رینگ‌های 21 تا 23 اینچی با پنج طرح جدید، سراگزوزهای جدید، رکاب‌های جانبی آفرودی‌تر و دیفیوزر اشاره کرد. همچنین مشتریان می‌توانند آئودی Q8 مدل 2024 فیس لیفت را اکنون در رنگ‌های جدید قرمز چیلی، آبی اسکاری و طلایی صخیر سفارش دهند.

آئودی Q8 مدل 2024

طراحان برای بخش کابین این خودرو تغییرات خاصی را در نظر نگرفتند. البته آئودی سیستم اطلاعات و سرگرمی و کابین مجازی این خودرو را ارتقا داده تا اکنون قادر به نمایش گرافیک‌های مربوط به سیستم‌های کمک‌راننده باشد. ضمن این‌که تریم‌های تزئینی داخلی نیز افزایش پیدا کرده و اکنون مشتریان می‌توانند به گزینه‌های بیشتری دسترسی داشته باشند.

آئودی Q8 مدل 2024

مشخصات فنی

مشتریان در اروپا می‌توانند آئودی Q8 مدل 2024 را با موتورهای بنزینی و دیزلی متنوعی با خروجی‌های 228 تا 500 اسب بخار به‌همراه سیستم هیبریدی خفیف سفارش دهند. یک گیربکس 8 سرعته اتوماتیک نیز وظیفه انتقال قدرت از این پیشرانه‌ها به چرخ‌ها را بر عهده خواهد داشت.

Audi Q8 Facelift

مدل SQ8 به‌عنوان قدرتمندترین مدل از خانواده آئودی Q8 فیس لیفت محسوب می‌شود که به یک پیشرانه 4 لیتری V8 توئین توربو مجهز شده و می‌تواند قدرتی برابر با 500 اسب بخار و گشتاور 770 نیوتن‌متر را به تولید برساند. علاوه بر این، مدل‌های قدرتمندتری نظیر Q8 TFSIe پلاگین هیبریدی و RSQ8 نیز در آینده روانه بازار خواهند شد.

آئودی Q8 مدل 2024

آئودی Q8 مدل 2024 به‌شکل استاندارد از فنرهای فولادی بهره می‌برد، اما مشتریان می‌توانند برای آن سیستم تعلیق بادی تطبیقی با کنترل الکترونیکی را نیز سفارش دهند که سیستم فرمان‌گیری چرخ‌های عقب را نیز به‌همراه دارد.

Audi Q8 Facelift

همچنین برای مشتریان امکان سفارش دیفرانسیل اسپرت فراهم شده که سیستم کنترل گشتاور و سیستم آنتی‌رول فعال الکترومکانیکی را شامل می‌شود. ارتقای سیستم فرمان برای تمام نسخه‌ها یکی دیگر از ویژگی‌های این خودرو محسوب می‌شود که باعث آسان‌تر شدن رانندگی‌های روزمره خواهد شد.

Audi Q8 Facelift

مشتریان در بازار اروپا می‌توانند نسخه فیس لیفت آئودی Q8 را در نسخه پایه Q8 45 TDI با قیمت 86 هزار و 700 یورو و در نسخه پرچمدار یعنی SQ8 با قیمت 119 هزار و 500 دلار سفارش دهند.