افراد باهوش تر از انیشتین

با 15 انسانی که از انیشتین باهوش تر هستند آشنا شوید

اگر فکر می‌کنید آلبرت انیشتین باهوش‌ترین فرد جهان است، سخت در اشتباهید. اینجا شما را با 15 انسان که از انیشتین باهوش تر هستند آشنا می‌کنیم.

وقتی صحبت از هوش و ذکاوت می‌شود، همه از آلبرت انیشتین یاد می‌کنند. انیشتین یک فیزیکدان آلمانی بود که نظریه نسبیت مهم‌ترین دستاوردش محسوب می‌شد. اما او لزوما باهوش‌ترین فرد جهان نیست. افراد زیادی وجود دارند که از انیشتین باهوش تر هستند، ولی کمتر نامی از آن‌ها شنیده‌اید. به‌همین بهانه در اینجا فهرستی از 15 فردی را گردآوری کرده‌ایم که ضریب هوشی بالاتری نسبت به انیشتین دارند.

این افراد از انیشتین هم باهوش تر هستند

برخلاف تصور ما برخی از نوابغ مثل مردم عادی زندگی و شغل معمولی دارند و اینگونه نیست که همه‌ی آن‌ها شبانه روز در حال تحقیقات باشند. در بین آن‌ها آهنگ‌ساز، برنامه‌نویس، کارگردان و یا حتی دانش آموز هم دیده می‌شود. بیش از این شما را منتظر نمی‌گذاریم و به معرفی این 15 فرد باهوش جهان می‌پردازیم.

مارنن لایبو-کوسر باهوش تر از انیشتین

۱- مارنن لایبو-کوسر با ضریب هوشی ۲۶۸

نابغه‌ای به نام مارنن لایبو-کوسر که به چندین زبان زنده دنیا مثل انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، روسی، ژاپنی، اسپرانتو و کلینگان تسلط دارد در کودکی توانست ضریب هوشی ۲۶۸ را در تست هوش کسب کند. این امتیاز نشان می‌دهد که کوسر از انیشتین باهوش تر است. این فرد باهوش اکنون در آهنگسازی و برنامه نویسی فعالیت دارد.

آینن کولی

۲- آینن کولی با ضریب هوشی ۲۵۰

آینن کولی ۲۴ ساله از دیگر افراد باهوش جهان است که از ۱۲ سالگی در صنعت سینما و فیلم سازی به عنوان آهنگساز فعالیت دارد. او در سال ۲۰۱۳ توانست فیلمی به نام The Sempiternal را بسازد و علاوه بر کارگردانی، نویسندگی و تدوین این فیلم را نیز خود او انجام داده است.

مریلین ووس سونت باهوش تر از انیشتین

۳- مریلین ووس سونت با ضریب هوشی ۲۲۸ – ۱۸۶

این روزنامه نگار ۷۷ ساله در سال ۱۹۸۵ در تست هوش شرکت کرد و توانست در سن ۱۰ سالگی بالاترین ضریب هوشی آن زمان را در گینس به ثبت برساند. مریلین ووس سونت کتاب‌های متعددی را منتشر کرده و اکنون یکی از اعضای هیات رئیسه‌ی شورای ملی تربیت اقتصادی آمریکاست.

کریستوفر هیراتا،‌ باهوش تر از انیشتین

کریستوفر هیراتا،‌ باهوش تر از انیشتین

۴- کریستوفر هیراتا با ضریب هوشی ۲۲۵

کریستوفر هیراتا در سن ۱۳ سالگی جوان‌ترین برنده‌ی المپیاد بین‌المللی فیزیک شد. این نابغه‌ی ۴۱ ساله در هنگامی که کار در ناسا را آغاز کرد فقط ۱۶ سال سن داشت. این نابغه در ۲۲ سالگی از دانشگاه پرینستون آمریکا مدرک دکترای تخصصی خود را کسب کرد. او در حال حاضر یک اخترفیزیکدان و کیهان شناس است که در دانشگاه اوهایو آمریکا فعالیت دارد.

ترنس تائو

۵- ترنس تائو با ضریب هوشی ۲۳۰ – ۲۲۰

ترنس تائو نیز یکی از دیگر افراد باهوش جهان است که در سن ۹ سالگی در کلاس‌های ریاضی سطح دانشگاه شرکت می‌کرد. ضریب هوشی که برای این فرد ثبت شده بین ۲۲۰ تا ۲۳۰ است. این نابغه‌ی دورگه استرالیایی – آمریکایی در اوایل جوانی مدرک دکترای خود را از دانشگاه پرینستون دریافت کرد و بعد تدریس ریاضیات را در دانشگاه آغاز کرد. ترنس در حال حاضر در دانشگاه کالیفرنیا به تدریس ریاضیات مشغول است و با ۴۸ سال سن جوانترین استاد این دانشگاه است.

۶- مایکل کرنی با ضریب هوشی ۳۲۵ – ۲۰۰

مایکل کرنی در نوجوانی عنوان جوان‌ترین فارغ التحصیل و استاد دانشگاه را از آن خود کرد. این فرد باهوش هنگامی که مدرک کارشناسی خود را از دانشگاه آلابامای جنوبی کسب کرد تنها ۱۰ سال سن داشت. مایکل در ۱۴ سالگی در رشته‌ی شیمی مدرک کارشناسی ارشد از دانشگاه تنسی مرکزی آمریکا را دریافت کرد. این فرد با ضریب هوشی ۲۰۰ – ۳۲۵ در حال حاضر ۴۰ سال سن دارد.

کیم اونگ

۷- کیم اونگ – یونگ با ضریب هوشی ۲۱۰

کیم اونگ یونگ با ۶۱ سال سن به زبان‌های کره‌ای، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی و ژاپنی مسلط است. این نابغه که اهل کره جنوبی است مدتی در ناسا مشغول به کار بود. او بعدها در شرکت ساختمان سازی ‌Chungbuk در کشور خود مشغول به کار شد و در حال حاضر استاد دانشگاه شین هان کره جنوبی است.

ادیت استرن

۸- ادیت استرن با ضریب هوشی ۲۰۵ – ۲۰۰

ادیت استرن که در حال حاضر یک مخترع و فیزیکدان است، توانست در سنین کودکی ضریب هوشی ۲۰۵ را کسب کند. او در ۱۲ سالگی وارد دانشگاه شد و بعد عنوان جوان‌ترین فارغ ‌التحصیل دانشگاه آتلانتیک آمریکا را از آن خود کرد. او تدریس ریاضی در دانشگاه را خیلی زود یعنی زمانی که هنوز ۲۰ سالش نشده بود آغاز کرد و بعد از تدریس به سراغ کار در شرکت فناوری IBM آمریکا رفت. این ریاضیدان ۷۱ ساله تا کنون اختراعات زیادی نیز به ثبت رسانده است.

شو یانو

۹- شو یانو با ضریب هوشی ۲۰۰

شو یانوی ۳۳ ساله به طرز عجیبی خواندن و نوشتن را از سنین ۲ – ۳ سالگی شروع کرد و در ۵ سالگی آهنگ می‌ساخت. این فرد باهوش خیلی زود در سن ۹ سالگی وارد دانشگاه شد. شو یانو در ۱۲ سالگی به تحصیل در رشته‌ی پزشکی دانشگاه شیکاگو واقع در آمریکا پرداخت و در ۲۱ سالگی فارغ التحصیل مقطع دکترای پزشکی این دانشگاه شد.

۱۰- مایکل گراست با ضریب هوشی ۲۰۰

نابغه‌ی دیگری در این لیست نام برده شده مایکل گراست ۶۹ ساله است که او هم در سنین کودکی وارد دانشگاه میشیگان آمریکا شده و در نهایت در سن ۲۳ سالگی دکترای خود را در رشته‌ی ریاضیات کسب کرد. مایکل گراست جزو نابغه‌هاییست که زندگی عادی و معمولی دارد و در یک شرکت کامپیوتری مشغول به کار است.

اوانجلوس کتسیولس

11- اوانجلوس کتسیولس یا ضریب هوشی ۱۹۸

اوانجلوس کتسیولس ۴۸ ساله که یک روانپزشک یونانی است، ضریب هوشی ۱۹۸ را کسب کرده و در زمینه‌ی فلسفه و تحقیقات پزشکی نیز فعالیت داشته است. این نابغه در یونان موسسه‌‌ای را تاسیس کرده که روی کودکان نخبه کار می‌کند.

کریس لنگن، باهوش تر از انیشتین

کریس لنگن، باهوش تر از انیشتین

12- کریس لنگن با ضریب هوشی ۲۱۰ – ۱۹۵

کریس لنگن ۷۱ ساله که نظریه‌ی «مدل شناختی – نظری جهان هستی» را ارائه کرده، کتاب‌های متعددی در این مورد نوشته است. این نابغه که ضریب هوشی آن ۱۹۵ – ۲۱۰ است در حال حاضر مشغول پرورش اسب است.

ریک راسنر

۱۳- ریک راسنر با ضریب هوشی ۱۹۲

ریک راسنر که یکی از باهوش‌ترین افراد جهان است از بین ۳۰ تست هوشی که شرکت کرده، در ۲۰ مورد از آن‌ها بالاترین درجه را کسب کرده است. ریک اکنون با ۶۳ سال نویسنده و تهیه کننده‌ی تلویزیون است و گاهی اوقات به فیزیک و ریاضیات می‌پردازد.

جودیت پولگار

۱۴- جودیت پولگار با ضریب هوشی ۱۷۰

جودیت پولگار با ضریب هوشی ۱۷۰ بهترین شطرنج باز جهان است. جودیت پولگار مجارستانی در سن ۱۵ سالگی عنوان جوان‌ترین استاد بین‌ المللی شطرنج شد. این شطرنج باز ۴۷ ساله در ۱۱ مسابقه جهانی مقام اول را کسب کرده و در سن ۲۰۱۴ به شطرنج بازی خود پایان داده است.

جیکوب بارنت

۱۵- جیکوب بارنت با ضریب هوشی ۱۷۰

جیکوب بارنت که فقط ۲۴ سال سن دارد، در سن ۲۰ سالگی تحقیقات خود در حوزه فیزیک را ارائه کرد. او هنگام پذیرش در موسسه پریمتر (یک مرکز پژوهشی ویژه‌ی فیزیک نظری در کانادا) با ۱۵ سال سن جوانترین دانشجو بود و اکنون هم جوانترین دانشجوی مقطع دکترای تخصصی این مرکز است.