بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳

بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳

اگر به‌دنیای انیمه‌ها علاقه‌مندید، در اینجا فهرستی از بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳ شامل انیمه Suzume و How do you live را به شما معرفی خواهیم کرد.

انیمه‌ها در سراسر جهان طرفداران زیادی را جذب خود کرده‌اند که به یک رده سنی مشخص محدود نمی‌شود. در واقع اگر بخواهید حساب کنید، تماشاگران بزرگسال لبن انیمه‌ها از کودکان بیشتر است. خصوصا طی سالیان اخیر که انیمه‌های سریالی و سینمایی زیادی برای تمام رده‌های سنی ساخته شده است. اما واقعا بهترین انیمه های سینمایی برای انتخاب کدامند؟

بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳

برخی این انیمه‌ها به‌صورت سریالی و در چندین قسمت و فصل ساخته می‌شوند. گرچه آن‌ها بسیار سرگرم کننده و هیجان انگیز هستند، اما بسیاری از افراد فیلم‌های سینمایی را به دنبال کردن سریال ترجیح می‌دهند. پس اگر شما هم از طرفداران فیلم‌های سینمایی هستید با ما همراه باشید تا با بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳ آشنا شوید.

۱- انیمه سینمایی Blue Giant

بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳ - انیمه Blue Giant

این انیمه جذاب داستان زندگی فردی به نام میاموتو است که آرزو دارد بهترین نوازنده جاز جهان شود. داستان از آنجا آغاز می‌شود که میاموتو با یکی از دوستانش به یک اجرای زنده جاز می‌رود از آن زمان به شدت شیفته و دلباخته‌ی آن می‌شود. برادرش وقتی شوق و اشتیاق او را در نواختن موسیقی می‌بیند، به او پولی قرض می‌دهد تا ساز مورد علاقه‌اش را بخرد.

میاموتو سپس هر روز به کنار یک رودخانه رفته و شروع به تمرین نوازندگی می‌کند. اما پس از تمسخر توسط برخی از همسایگان، تصمیم می‌گیرد به توکیو رفته و به استاد این ساز تبدیل شود. استودیوی توهو که آثاری مثل جوجوتسو کایسن را در کارنامه خود دارد، تهیه کننده این انیمه سینمایی نیز بوده است.

۲- انیمه سینمایی Suzume

انیمه سینمایی Suzume

ماکوتو شینکای، یک کارگردان مطرح انیمه‌های ژاپنی است که با آثاری مثل The Garden of Words و Your Name نام شناخته شده‌ای بین علاقه‌مندان انیمه‌ها پیدا کرده است. یکی از بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳ هم اثری ساخت او به نام “Suzume” است.

Suzume داستان دختر بچه‌ای ۱۷ ساله را روایت می‌کند که ساکن منطقه‌ای به‌نام کیوشو در جنوب غربی ژاپن است. در یکی از روزهایی که او در حال رفتن به مدرسه است، مردی جوان از او آدرس منطقه‌ای متروکه و خالی از سکنه را می‌پرسد. سوزومه که حالا کنجاویش گل کرده به‌دنبال آن مرد می‌رود و پس از ورود به یک در، وارد دنیای متفاوتی می‌شود.

این دختر بچه که حسابی ترسیده بود، فورا آن مکان را ترک کرده و به مدرسه می‌رود. غافل از اینکه فراموش کرده درب آن مکان جادویی را ببند! این اشتباه او باعث شروع اتفاقات ناگواری در کل ژاپن می‌شود.

۳. انیمه سینمایی How do you live

بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳ - انیمه How do you live

چطور زندگی می‌کنی؟ نام یک انیمه ژاپنی ساخت استویو مطرح جیبوری و کارگردانی هایائو میزاکی است که اسم شناخته شده‌ای برای علاقه‌مندان به دنیای انیمه‌ها محسوب می‌شود. ظاهرا کارگردان، این فیلم را با الهام گرفتن از رمانی به همین نام و به نویسندی یوشینو گِنزابورو خلق کرده است.

نکته جالب در مورد این سریال اینکه پیش از آغاز اکران آن، استودیو سازنده آن هیچ تریلر یا تصویری از انیمه را منتشر نکرده بود. اما حالا بعد از اکران، به یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین انیمه‌های امسال تبدیل شده است.

ماهیتو، پسری ۱۲ ساله است که بعد از مرگ مادرش در جنگ موسوم به جنگ اقیانوس آرام، حالا با پدر و نامادری زندگی می‌کند. وقتی پدرش تصمیم می‌گیرد توکیو را به مقصد شهر کوچک‌تری ترک کند، ماهیتو تصور نمی‌کرد که وفق دادن خودش با آن محیط و مدرسه جدید انقدر سخت باشد. درست زمانی که او در حال دست و پنجه نرم کردن با مشکلاتش است، پرنده‌ای مرموز چندین بار جلوی راه او قرار می‌گیرد.

۴. انیمه سینمایی Psycho-Pass: Providence

انیمه 
Psycho-Pass: Providence

انیمه های جنایی محبوبیت زیادی بین طرفداران انیمه‌ها دارند و به‌همین خاطر هم هست که انیمه سایکو-پاس موفق شده خودش را به‌عنوان یکی از بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳ مطرح کند.

این انیمه که به کارگردانی نائویوشی شیوتانی ساخته شده، زندگی در سال ۲۱۱۸ را روایت می‌کند. داستان با قتل یکی از استادید دانشگاهی توسط گروهی موسوم به صلح‌شکنان آغاز خواهد شد. با توجه به حساسیت پرونده، یک بازرس ارشد به این پرونده جنایی ورود می‌کند تا پرده از روی حقایق بردارد.

البته ما توصیه می‌کنیم پیش از مشاهده این انیمه، حتما انیمه‌های Psycho-Pass: Sinners of the System و Psycho-Pass 3 را ببینید تا با شخصیت‌ها و داستان حول محور انیمه Psycho-Pass: Providence انیمه آشنا باشید‌.

۵. انیمه سینمایی Kaguya-sama: Love Is War – The First Kiss That Never Ends

بهترین انیمه های سینمایی سال ۲۰۲۳

این یک انیمه درام و رمانتیک است که عشق بین کاگویا و شیروگانه را روایت خواهد کرد. اگر به انیمه‌هایی با تم مدرسه‌ای و عشق تینیجرها علاقه‌مندید، توصیه می‌کنیم حتما این انیمه را مشاهده کنید. این انیمه ژاپنی که توسط مامورو هاتاکیاما کارگردانی شده، موفق به کسب امتیاز ۸.۵ از سایت IMDB شده است.

 

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*