سریع ترین لانچرهای اندروید

سریع ترین لانچرهای اندرویدی که سرعت گوشی شما را چند برابر می‌کنند

با نصب یکی از اپلیکیشن‌های فهرست سریع ترین لانچرهای اندروید، سرعت گوشی‌تان را چندبرابر کنید و تجربه کاربری متفاوتی را کسب کنید.

بسیاری از کاربران اندرویدی از همان صفحه هومی استفاده می‌کنند که خود سازندگان برای آن‌ها طراحی کرده‌اند. در واقع روی هر گوشی اندرویدی، لانچری به‌صورت پیشفرض نصب شده که توسط خود سازنده طراحی شده است. بر اساس گزارش‌ها، از هر 10 هزار کاربر اندرویدی، نزدیک به 70 درصد آن‌ها از لانچر پیشفرض گوشی خود استفاده می‌کنند. اما 30 درصد ماباقی، لانچرهای متفرقه را ترجیح می‌دهند.

این افراد توقعاتی دارند که لانچر پیشفرض گوشی نمی‌تواند آن‌ها را برآورده کند. یا شاید هم آن‌ها به لانچر گوشی‌های دیگر برندها علاقه دارند. شاید هم لگ و عملکرد کند لانچر گوشی آن‌ها را کلافه کرده است.

بهترین و سریع ترین لانچرهای اندروید در ۲۰۲۳

اگر شما هم از این دسته افراد هستید، خبر خوب اینکه لانچرهای متنوعی توسعه پیدا کرده که کاربران می‌توانند با نصب آن‌ها روی گوشی خود تجربه کاربری متفاوتی را کسب کنند. بنابراین اگر از سرعت نرم افزار گوشی خود راضی نیستید، ما در اینجا سریع ترین لانچرهای اندرویدی را به شما معرفی می‌کنیم.

۱. Microsoft Launcher

لانچر اندرویدی Microsoft Launcher

مایکروسافت، لانچری را برای کاربران گوشی‌های اندرویدی به‌نام Microsoft Launcher توسعه داده است که کیفیت و عملکرد بسیار خوبی دارد. حتی از تصاویر آن هم قابلیت‌های منحصر به‌فرد و ظاهر زیبای آن مشخص است. یکی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آن، قبلیت استفاده از گوشی روی حالت افقی (لنداسکیپ) است؛ بدان معنا که شما می‌توانید از گوشی خود مثل یک تبلت استفاده کنید.

وقتی لانچر مایکروسافت را روی گوشی خود نصب می‌کنید، اپلیکیشن از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید صفحه هوم گوشی‌تان بر اساس چینش فعلی اپلیکیشن‌ها طراحی و چیده شود یا خیر. شاید این ویژگی ساده‌ای به‌نظر برسد، اما مشابه آن را نمی‌توان در هیچ لانچر دیگری دید. علاوه بر این، وقتی انگشتتان را روی صفحه اصلی به طرف راست بکشید، مجموعه‌ای از ویجت‌های کاربردی در اختیار شما قرار می‌گیرد که شامل نگاه سریعی به تقویم، آخرین عکس‌های ثبت شده با دوربین، اپلیکیشن‌های پرکاربرد و یادداشت‌های چسبناک می‌شود.

اگر به‌دنبال تجربه یک رابط کاربری شیک و مدرن روی گوشی اندرویدی خود هستید، می‌توانید این لانچر متفرقه را دانلود و نصب کنید.

2. Nova Launcher

سریع ترین لانچرهای اندرویدی ۲۰۲۳، نوا لانچر

نوا لانچر یکی از محبوب‌ترین و سریع ترین لانچرهای اندروید در پلی استور گوگل با بیش از 50 میلیون دانلود است. پاسخگویی بسیار خوب به‌کنار، امکاناتی که برای شخصی‌سازی در اختیار شما می‌گذارد بی‌نظیر است. و خبر خوب اینکه به شما اجازه استفاده از گوشی در حالت لنداسکیپ یا افقی را هم می‌دهد.

از جمله قابلیت‌هایی که Nova Launcher به شما ارائه می‌کند می‌توان به طرح‌بندی شبکه‌ای اپلیکیشن‌ها، تغییر سایز آیکون اپلیکیشن‌ها و ویجت‌ها، باز کردن کشوی برنامه‌ها با کشیدن انگشت روی صفحه یا ضربه زدن روی یک آیکون، انواع افکت‌های انتقال متحرک و غیره اشاره کرد. اگر به‌دنبال لانچری هستید که تجربه کاربری جدید و متفاوتی را در اختیار شما بگذارد، توصیه می‌کنیم نوا لانچر را روی گوشی خود نصب کنید.

3. KISS Launcher

لانچر پرسرعت KISS Launcher

این لانچر لزوما بصری‌ترین رابط کاربری را برای یک تجربه کاربری متفاوت ارائه نمی‌کند. اما قابلیت‌های بسیار جالبی دارد. به‌طور مثال اپلیکیشن‌ها را بر اساس علایق شما دسته‌بندی می‌کند. اپ دراور یا هم کشوی برنامه‌ها، اپلیکیشن‌ها را معکوس حروف الفبا می‌چیند و شما هیچ راهی برای سنجاق کردن برنامه‌ها به‌صورت دستی در صفحه هوم گوشی‌تان ندارید. اما علت آن چیست؟ توسعه‌دهندگان می‌گویند با این تصمیم، سرعت رابط کاربری گوشی شما افزایش پیدا می‌کند.

کلمه “KISS” در نام این لانچر هم در واقع مخفف عبارت “Keep it simple, stupid” به‌معنای همه‌چیز را ساده نگه داشتن است. حجم فایل نصب این لانچر در حد یک مگابایت است و هیچوقت هم به اینترنت دسترسی پیدا نمی‌کند. همچنین مصرف ناچیز رم توسط این لانچر، می‌تواند به افزایش عمر باتری گوشی شما کمک شایانی کند. و بله، این اپ هم حالت لنداسکیپ را در اختیار کاربرانس می‌گذارد.

4. Lynx Launcher

Lynx Launcher، یکی از سریع ترین لانچرهای اندروید

این لانچر کمی استانداردتر از گزینه قبلی است و شباهت بیشتری با لانچر معمولی گوشی‌ها دارد، اما خیلی هم شبیه مایکروسافت لانچر و نوا لانچر نیست. این لانچر هم اپلیکیشن‌های محبوب و پراستفاده شما را به‌صورت خودکار دسته‌بندی می‌کند. اما برخلاف لانچر KISS، گزینه‌های شخصی‌سازی صفحه اصلی را هم در اختیار شما می‌گذارد و امکان استفاده از ویجت‌ها را هم خواهید داشت.

شما همچنین با کشیدن انگشت خود به‌طرف چپ روی صفحه اصلی، به منویی شامل تماس سریع یا ارسال پیا با پراستفاده‌ترین مخاطبین دسترسی پیدا خواهید کرد. از نظر بصری این لانچر زیباست و سرعت بالایی هم دارد.

5. Smart Launcher 6

لانچر Smart Launcher 6

یکی دیگر از سریع ترین لانچرهای اندرویدی این لیست، اسمارت لانچر است که به‌صورت خودکار اپلیکیشن‌ها را در دسته‌بندی‌های مختلفی مثل سرگرمی، شبکه‌های اجتماعی و… قرار می‌دهد. و اگر از نسخه پرو آن استفاده کنید، امکان استفاده از ویجت‌ها، شخصی‌سازی صفحه هوم و جستجوگر اپلیکیشن‌ها نیز در دسترس خواهد بود. از همه مهم‌تر، این لانچر سرعت پاسخگویی خوبی دارد و حالت لنداسکیپ را هم در اختیار شما قرار خواهد داد.