حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ

حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ ویژه تولیدکنندگان محتوا و گیمرها معرفی شد

حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ با عملکرد و ظرفیت فوق‌العاده ویژه تولیدکنندگان محتوا و گیمرها معرفی شد. در ادامه با ویژگی‌های این حافظه اس اس دی سامسونگ آشنا می‌شویم.

سامسونگ که به‌عنوان رهبر حافظه‌های پیشرفته در جهان شناخته می‌شود به‌تازگی از حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO رونمایی کرد. از ویژگی‌های برجسته این سری می‌توان به پشتیبانی از کنترلر اختصاص پیشرفته، فناوری نسل هشتم V-NAND (V8) سامسونگ و رابط PCIe 4.0 با کارایی بالا اشاره کرد.

حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ

حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ از سرعت خارق‌العاده و بهره‌وری حداکثری انرژی بهره می‌برد و به همین دلیل می‌تواند حجم عظیمی از داده‌های را برای پردازش‌های گرافیکی 3D/4K، تحلیل داده‌ها و اجرای بازی‌های سنگین انتقال دهد. این حافظه جدید سامسونگ با چنین قابلیتی‌های قادر است یک حافظه SSD بسیار مناسب برای سیستم‌های محاسباتی، کنسول‌های بازی امروزی، لپ‌تاپ‌ها و کامپیوترها باشد.

حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ

ارتقای TBW (total bytes written) حافظه به‌میزان 2400 ترابایت به‌عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های این حافظه جدید سامسونگ محسوب می‌شود که تضمین‌کننده کارکردی مطمئن و طول عمر یک SSD درجه یک است. سامسونگ برای مدل دیگری از این حافظه یک هیت‌سینک را در نظر گرفته که با کاهش گرمای تولیدی باعث بهینه‌تر کردن کارایی می‌شود و شرایط را برای محاسبه‌های سنگین فراهم می‌سازد.

هانگو سون، معاون اجرایی تیم محصول حافظه سامسونگ در خصوص این محصول گفت حافظه‌های SSD با ظرفیت بالا و عملکرد بهینه به‌عنوان یکی از نیازمندی‌های گیمرها و افراد حرفه‌ای و خلاق محسوب می‌شوند. در همین راستا با معرفی این حافظه قصد داریم به نیاز این کاربران به‌خوبی پاسخ دهیم. با توجه به این‌که تقاضا برای خلق محتوا با وضوح بالا و پردازش داده فوق سریع کماکان در حال رشد است، کاربران به ذخیره‌سازی NVMe با کارایی عالی نیاز دارند.

ارائه بالاترین سطح از عملکرد و ظرفیت

سامسونگ برای حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO از فناوری V8 خود، کنترلر ارتقا پیدا کرده، رابط PCIe 4.0، سرعت خواندن (7450 مگابایت بر ثانیه) و نوشتن (6900 مگابایت بر ثانیه) بالایی را در نظر گرفته تا بتواند بالاترین سطح عملکرد را به‌همراه داشته باشد.

این میزان ظرفیت جدید باعث شده تا نرخ IOPS حافظه در زمان خواندن به 1,600K و در زمان نوشتن تصادفی به 1,550K ارتقا پیدا کند. چنین ویژگی‌هایی باعث شده تا این حافظه جدید سامسونگ برای علاقه‌مندان به فناوری که به عملکرد و فضای ذخیره‌سازی بالاتری نیاز دارند، برای تولیدکنندگان خلاق محتوا و همچنین برای گیمرها یک راهکار ایده‌آل باشد.

حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO در بین SSDهای با رابط PCIe 4.0 موجود در بازار از سریع‌ترین عملکرد خواندن تصادفی بهره می‌برد و به همین دلیل به‌میزان چشمگیری باعث کاهش مکث‌های در حین بازی خواهد شد.

ضمن این‌که این محصول باعث افزایش سرعت بارگذاری ویدیوهای باکیفیت می‌شود تا گیمرها بتوانند از بازی‌ها بیش از پیش لذت ببرند. سری جدید حافظه‌های سامسونگ در بازی‌های سطح بالایی که دارای جدیدترین تکنولوژی‌ها هستند، باعث کاهش تاخیر شده و گیم‌پلی روان با میزان فریم بالا در هر ثانیه را ارائه خواهد داد.

حفظ دمای مطلوب و نوسانات عملکردی

حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ نسبت به سری‌های قبلی نظیر 980 PRO می‌تواند میزان بهره‌وری انرژی را به‌میزان 50 درصد ارتقا دهد. همچنین برای این محصول یک پوشش نیکل روی کنترل و یک لیبل پخش‌کننده حرارت در بخش پشتی SSD در نظر گرفته شده که می‌تواند دمای مطلوب و نوسانات عملکردی را در طول زمان حفظ کند.

همچنین این سری از یک هیت سینک کارآمد و باریک نیز بهره می‌برد که باعث ارائه تجربه کامل محاسبات با کارایی بالا و قابلیت‌های بازی پایدار خواهد شد. این حافظه از قابلیت سازگاری با جدیدترین کنسول‌های بازی نیز بهره می‌برد که موجب سریع‌تر شدن زمان نصب و بارگذاری بازی‌های ویدیویی خواهد شد. ضمن این‌که از افت ناشی از گرم شدن بیش از حد در زمان بازی نیز جلوگیری خواهد کرد.

طراحی ویژه برای نصب در لپ تاپ‌های باریک

حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ دارای فرم فکتور یک‌طرفه M.2 است که همین موضوع باعث شده نسبت به سایر SSDهای دوطرفه M.2 باریک‌تر باشد. در واقع نصب مدل‌های دو طرفه قبلی روی لپ‌تاپ‌ها آسان نبود و احتمال آسیب به سایر قطعات داخلی را نیز افزایش می‌داد، اما اکنون طراحان با فرم فکتور یک‌طرفه M.2 توانستند این مشکلات را برطرف کنند؛ به‌گونه‌ای که می‌توان آن را روی لپ‌تاپ‌های بسیار نازک نیز نصب کرد.

ویژگی‌های نرم افزار Samsung Magician

نرم افزار Samsung Magician که از قابلیت شخصی‌سازی پاور و بهینه‌سازی عملکرد طبق اولویت کاربر بهره می‌برد با آپدیت کردن سیستم عامل، درایورها و سایر تنظیمات باعث می‌شود تا حافظه SSD همواره عملکرد بهینه‌ای را ارائه دهد.

همچنین این نرم افزار قادر به پشتیبانی از عملکرد RGB برای مدل 990 PRO با هیت‌سینک بوده که همین قابلیت امکان شخصی‌سازی رنگ و جلوه‌های LED را برای گیمرها فراهم می‌سازد. ضمن این‌که سامسونگ به‌زودی نسخه جدید Magician 8.0 را نیز عرضه خواهد کرد که برای SSDهای عادی و قابل حمل، کارت‌های حافظه و فلش مموری‌های USB یک راهکار نرم‌افزاری یکپارچه محسوب می‌شود.

زمان عرضه

سامسونگ قصد دارد در اوایل اکتبر 2023 میلادی مدل‌های چهار ترابایتی 990 PRO را به‌همراه هیت‌سینک به بازار عرضه کند. ضمن این‌که مشتریان می‌توانند اکنون مدل‌های یک ترابایتی و 2 ترابایتی سری 990 PRO را خریداری کنند. علاقه‌مندان با مراجعه به آدرس samsung.com/SSD یا semiconductor.samsung.com/internal-ssd می‌توانند در خصوص این حافظه‌های سامسونگ به اطلاعاتی بیشتری نظیر جزئیات وارانتی دست پیدا کنند.

مشخصات حافظه 4 ترابایتی سری SSD 990 PRO سامسونگ

دسته‌بندیSSD 990 PRO سامسونگ و مدل همراه با هیت سینک
رابطPCIe Gen 4.0, x4, NVMe 2.0
فرم فکتورM.2 (2280)
حافظهSamsung V-NAND 3-bit TLC
کنترلرSamsung In-house controller
ظرفیت1TB2TB4TB
DRAM1GB LPDDR42GB LPDDR44GB LPDDR4
سرعت خواندن / نوشتن متوالیup to 7,450 MB/s, up to 6,900 MB/s
سرعت خواندن / نوشتن تصادفی (QD32)up to 1,600K IOPS, 1,550K IOPS
نرم افزار مدیریتSamsung Magician Software
رمزگذاری داده‌هاAES 256-bit Full Disk Encryption, TCG/Opal V2.0,

Encrypted Drive (IEEE1667)

مجموع بایتهای نوشته شده (TBW)600TB1200TB2400TB
وارانتیوارانتی پنج ساله
این مطلب توسط شرکت های ثالث به عنوان بیانیه مطبوعاتی یا رپورتاژ آگهی ارسال شده و گجت نیوز در قبال موارد مندرج در آن مسئولیتی ندارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*