پرفروش ترین خودروهای بازار چین

پرفروش ترین خودروهای بازار چین در سال 2023

پرفروش ترین خودروهای بازار چین در ماه آگوست سال 2023 معرفی شدند. جایگاه نخست این لیست به محصولات برقی تسلا و بی وای دی تعلق دارد.

آمارهای منتشر شده از میزان فروش خودروها در ماه آگوست سال 2023 نشان می‌دهد بازار چین همچنان در حال رشد بوده و در این بازار طی ماه آگوست حدود 1.92 میلیون دستگاه خودرو به فروش رسیده که نسبت به ماه قبل از رشد 2.5 درصدی حکایت دارد. ضمن این‌که فروش خودروهای الکتریکی و پلاگین هیبریدی نیز در این ماه در بازار چین رشد پیدا کرده است.

در واقع خودروهای برقی توانستند آمار فروش 491 هزار دستگاه و خودروهای پلاگین هیبریدی نیز آمار فروش 225 هزار دستگاه را ثبت کنند. به‌طور کلی سهم خودروهای برقی و پلاگین هیبریدی که در بازار چین با نام خودروهای انرژی نو شناخته می‌شوند به 37.3 درصد از کل فروش خودرو در چین رسیده است. در ادامه با پرفروش ترین خودروها و پر فروش ترین برندها در بازار چین آشنا می‌شویم.

برندهای پرفروش در چین

پرفروش ترین خودروهای بازار چین

بی وای دی در ماه آگوست 2023 با آمار فروش 230 هزار دستگاه توانست به پادشاهی فولکس واگن در این لیست پایان دهد و لقب پرفروش ترین خودروساز چین را از آن خود کند. این شرکت با افزایش فروش 36 درصدی توانست حدود 12 درصد از سهم بازار چین را به خود اختصاص دهد.

پس از آن فولکس واگن با فروش 195 هزار و 548 دستگاه در جایگاه دوم، تویوتا با فروش 155 هزار و 491 دستگاه در جایگاه سوم، هوندا با فروش 102 هزار و 105 دستگاه در چهارم و چانگان نیز با فروش 82 هزار و 243 دستگاه در جایگاه پنجم قرار دارد.

برندهای پرفروش برقی در بازار چین

پرفروش ترین خودروهای بازار چین

بی وای دی با فروش 123 هزار و 712 دستگاه در صدر لیست پرفروش ترین برندهای برقی بازار چین قرار دارد. این برند توانسته سهم 25 درصدی از بازار خودروهای برقی چین را نیز به خود اختصاص دهد. پس از آن تسلا با آمار فروش 64 هزار 694 دستگاه و با سهم 13 درصدی در جایگاه دوم و آیون که به گروه GAC تعلق دارد با فروش 52 هزار دستگاه و سهم 10 درصدی در جایگاه سوم قرار گرفته است.

پرفروش ترین خودروهای بازار چین

پرفروش ترین خودروهای بازار چین

خودرو تسلا مدل وای با فروش 51 هزار و 117 دستگاه توانست لقب پرفروش ترین خودرو بازار چین را در ماه آگوست از آن خود کند که نشان می‌دهد میزان فروش آن نسبت به ماه قبل 64.3 درصد افزایش پیدا کرده است. بی وای دی شین پلاس نیز با فروش 39 هزار و 808 دستگاه و رشد 18.2 درصدی در فروش خود توانسته در جایگاه دوم قرار بگیرد. جایگاه سوم نیز به بی وای دی سیگال با فروش 34 هزار و 841 دستگاه تعلق دارد.

پس از این‌که جایگاه اول تا سوم لیست پرفروش ترین خودروهای بازار چین به خودروهای الکتریکی و پلاگین‌هیبریدی رسید، فولکس واگن لاویدا به‌عنوان یک خودرو بنزینی توانست با آمار فروش 33 هزار و 891 دستگاه جایگاه چهارم این لیست را به خود اختصاص دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*