افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

محصولات ایران خودرو و سایپا بین 35 تا 38 درصد گران می‌شوند

بر اساس محاسبات جدید صورت‌های مالی خودروسازان توسط شورای رقابت، قیمت خودروهای داخلی و محصولات ایران خودرو و سایپا باید 35 تا 38 درصد افزایش پیدا کند.

کاربرانی که قصد خرید اتومبیل دارند هر روزه با پیگیری اخبار خودرو می‌خواهند بدانند که تکلیف قیمت‌ها چه خواهد شد. با توجه به بررسی صورت‌های مالی دو خودروساز سایپا و ایران خودرو توسط شورای رقابت به‌نظر می‌رسد قیمت تمام شده محصولات این دو شرکت چیزی حدود 35 تا 38 درصد افزایش پیدا کنند. اما همچنان شورای رقابت با توجه به نظارت معاون اول ریاست جمهوری در اعلام این افزایش قیمت‌ها تعلل می‌کند.

دبیر انجمن خودروسازان در خصوص تعلل شورای رقابت گفت که معاون اول رئیس جمهور با دخالت در قیمت‌ها مدیون 40 میلیون سهامدار شد. در واقع احمد نعمت معتقد است، رکود سرمایه بورس دو شرکت سایپا و ایران خودرو به‌دلیل دخالت‌های محمد مخبر در قیمت گذاری است.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

احمد نعمت، دبیر انجمن خودروسازان با بیان این‌که اواخر تیر ماه سال جاری صورت‌های مالی خودروسازان بررسی و هزینه‌های سال 1401 محاسبه شد، گفت:

طبق محاسبات شورای رقابت باید بین 35 تا 38 درصد قیمت خودروها افزایش یابد. بیش از یک هفته قیمت‌های پیشنهادی سازمان حمایت در اختیار شورای رقابت قرار داده شده، اما شورا در این مورد تعلل می‌کند. در اردیبهشت‌ماه شورای رقابت بر اساس محاسبات سازمان حمایت افزایش ۱۰ تا ۴۹ درصدی قیمت خودروها را اعلام کرد. البته این افزایش قیمت با دخالت معاون اول رئیس‌جمهور و بر خلاف محاسبات ابلاغ شد که در ۳ ماه نخست سال ۹ هزار میلیارد تومان زیان به ایران خودرو تحمیل کرد.

در ادامه، دبیر انجمن خودروسازان افزود:

معاون اول رئیس‌جمهور با این اقدام مدیون ۴۰ میلیون سهامدار ایران‌ خودرو و سایپا شد و باید در روز حساب پاسخگوی ظلم و زیان تحمیلی به سهامداران این شرکت‌ها باشد.

نظر شما در خصوص این افزایش شدید قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا چیست؟ با وجود سازمان‌های حمایت کننده تولیدات محصولات داخلی چه کسی از مردم حمایت می‌کند؟ باید دید آیا معاون اول رئیس جمهور می‌تواند مانع این افزایش قیمت نجومی شود یا خیر.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*